Wat zit het beste: chaps of rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 08:28

Ik heb van die Aigle-laarzen 'dressuur' (of hoe heet dat, zo van die goede aigles, het zijn rubberen) maar eigenlijk is dat maar glij-glij dat (inmiddels gladde) rubber op die paardenbuik. Zijn chaps op dat vlak niet beter?
Wie kiest er voor chaps en wie voor rijlaarzen? Verward

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-21 22:38 ]</font>


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:42

Als ik moest kiezen tussen rubber en chaps ga ik voor de chaps,

ik heb leren rijlaarzen maar rij nu eigenlijk ook altijd met chaps.
Maar dan wel in combinatie met bijpassende jodhpurs, van het geld wat ik daar aan heb uitgegeven had ik net zo goed nieuwe leren Petries kunnen kopen...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:43

Ik heb ze alle drie: leren rijlaarzen, rubber rijlaarzen en minichaps...
Die leren rijlaarzen heb ik alleen aan wanneer ik op wedstrijd wil gaan, dan oefen ik er kort van tevoren mee. Die rubber dingen... die heb ik dus nooit meer aan, ik vind ze het minste van alle drie. Maar mijn favoriet zijn toch echt wel de minichaps... die 'kleven'zo heerlijk aan mijn zadel, ik kan er zo fijn mee rijden.. die ruil ik nooit meer in. Als ik een tijdje met die leren rijlaarzen heb gereden, dan voelen de chaps wel veel losser, dat is even weer wennen, maar .. ik kies voor de chaps!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:45

Rubber rijlaarzen worden idd na een tijdje glad. Dat vond ik ook heel vervelend, dus heb ik toen leren laarzen gekocht. Ik heb er onwijs veel plezier van, maar alleen de prijs valt een beetje tegen. Chaps zitten ook heel lekker, alleen worden na een tijdje ook aan de bovenkant glad. Ik heb ook chaps (van die minichaps) met jodhpur laarsjes eronder, anders vind ik het niet lekker zitten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 08:54

Wleke chaps heb je, dees?
Willen jullie er ook bij vermelden of het leren chaps zijn of van dat... euh je weet wel, stoffen Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:07

Heb een paar jaar geleden zo'n aanbieding gekocht bij Divoza, mijn chapjes zijn leer, lijken sterk op suede. Bovenaan zit een brede klittebandstrook en ze hebben een rits op de zijkand. Waren niet duur dus, aanbieding, denk dat ik ongeveer 40,-- ervoor betaald heb....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:23

Bij mij staat met stip op 1 de leren rijlaars. En op de 2e plaats de chaps en als het echt niet anders kan de rubber rijlaars.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:21

Ik heb rijlaarzen om wedstrijden mee te rijden, met chaps rij ik normaal gesproken altijd, omdat dat makkkelijker loopt dan rijlaarzen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 10:31

even off topic... Desiree, proficiat met je duizend berichten, woohoo! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Ik krijg steeds meer zin om mij chaps aan te schaffen. Ik denk dat ik in Engeland eens ga rondsnuffelen, want daar is paardrijgrief wel goedkoop.
Leer of suede? Verward
Femke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:42

He visje, waar kan ik dat ergens terugvinden, die 1000 berichten!!!! hoe weet jij dat?

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:43

haha.
onder je naam staat inmiddels 1005 berichten Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:51

HAhahahaha! Wat een sufferd ben ik he. Maar ik zie dat het er nog niet zoveel zijn als sommige anderen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:08

geef mij maar minichaps met schoenen, al is het alleen maar om geen laarzen uit hoeven te trekken, argh

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:41

Citaat:
Ik denk dat ik in Engeland eens ga rondsnuffelen, want daar is paardrijgrief wel goedkoop.
Leer of suede? Verward
Femke


Ik vind het juist duurder daar. Ik was in GB in een ruitershop aan het rondsnuffelen, zag ik een hoevenkrabber voor 3 pond. Dat is zowat een tientje!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 12:55

Nee, maar je moet naar de paardenmarkten gaan en ik ga in New Forest, het land van de paarden Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:51

Hoi visje Haha! ik heb zelf leren Petrie laarzen en ik moet zeggen geweldig!!!! Ik heb namelijk altijd het probleem gehad dat ik mijn onderbenen niet stil kon houden Frusty maar dat probleem is nu dus opgelost Pling Het kost wel wat tijd, moeite en vooral pijn(!) om ze in te lopen/rijden maar dan heb je wel wat! Zelf ben ik dus niet zo kapot van chaps, hoewel ze natuurlijk een stuk goedkoper zijn, maar bij mij zit het absoluut niet. Trouwens als je goede lerenrijlaarzen hebt en je onderhoud ze een beetje zoals het hoort heb je er heel wat jaren plezier van.
Succes met je keuze Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:00

ik rijd al mn hele leven met rubber laarzen. Ik heb dezelfde als jij, de aigle dressuur. ik vind ze heerlijk zitten, alleen met rijden worden ze idd glad. Ik heb ook long chaps, die zitten zo strak!! Ik kan haast niet opstijgen zo strak! ik kan me er moeilijk in bewegen, maar je zit wel heel stevig!
Ik heb ook mini chaps gehad, goedkope, en die zakten steeds af.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:50

minichaps!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik zit dat veel stiller met m'n benen, voor wedstrijden heb ik rubberlaarzen van aigle. maar dat zit echt lastig als je het niet meer gewent bent... ik denk trouwens dat ik bij volgende wedstrijd van dat kleefspul op de binnenkant van m'n laarzen plak. nou ja wel de buitenkant maar dan aan de binnenkant... Verward Verward Scheve mond\

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:02

Ik rij sinds heel kort met minichaps en ik wil niet anders meer, heelrijk

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:09

Ik rijd ook met chaps, vind het wel fijn. Toch zit ik ook te twijfelen, ik wil namelijk rijlaarzen hebben voor als ik ooit nog eens wedstrijd heb en ik vind et ook veel mooier staan, maar ik wete het dus ook niet:leren doe ik niet, te duur en ben nu flink in de breedte aant groeien dus pas ik die in no time niet meer. Aigle wil ik wel proberen, maar wat nou als het me helemaal niet meer bevalt om met laarzen te rijden???zucht.. Lips are sealed Scheve mond\

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 19:04

He, Carina, aan welk kleefspul had je dan gedacht? Verward
Velcro op je zadel en op je laars? Verward
Secondelijm (voor een goede en stevige zit Knipoog )

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:44

Geef mij maar laarzen. Ik heb van die suede minichaps, maar die zakken echt af.... Tegelijk met de chaps had ik ook van die Aigle laarzen. Er is idd spray om de laarzen mooi te poetsen, maar daar worden ze ook flink glad van, dus daar deed ik alleen de buitenkant mee.
Heb nu een paar leren laaren, en ik wil niet meer anders!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:32

ik heb 2 paar chaps en geen laarzen.

Ik heb chaps van kieffer met elastiek en keiffer. zit echt heerlijk. Zijn ook netjes om te zien. heb ik aan naar les en als er kopers komen.

En ik heb lange chaps en dat rijd ook super. Geen merk maar weer met elastiek en rits.
VAndaag heb ik er mauntainhorse schoenen bijgekocht..

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 07:34

Steef: proficiat met je aankoop. Haha!
Het probleem met die lange chaps is dat er zoveel verschillende kwaliteiten en prijzen zijn. Ik zou het liefste van die hele zachte hebben, maar wel sterke, enz.
Maar ik hou het dus voorlopig bij die minichaps... (allé, bij mijn aigles, maar ik zou er eens over denken om minichaps te kopen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers