Puppy zoekt baasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Puppy zoekt baasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 17:30

Een vriend van ons heeft een puppy gekocht. Maar het valt allemaal een beetje tegen ,eigenlijk hebben ze er helemaal geen tijd voor.( vind ik errug dom,dat ze niet beter hebben nagedacht,maar daar gaat het nu niet om) Nu willen ze dat puppy zo snel mogelijk weer verkopen. Hij is een zwarte labrador van nu ongeveer 9 weken oud en ze hebben er 700 euro voor betaald. Nu willen ze hem kwijt voor 600Euro. Ik heb zelf al een hond anders had ik er wel over gedacht. Wie o wie weet er iemand of is misschien zelf geintresseerd?? Het is dus een zwart labrador reutje van 9 weken van goede ouders!!
Laatst bijgewerkt door Xantha op 04-06-03 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

XANTHA


Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:33

pfff jeetje ligt het aan mij of is 600 euro erg veel geld voor een hond? Ik mag geen hond van mijn ouders anders had ik hem wel willen hebben

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 17:41

Ja ik vind het zelf ook een hoop geld maar dat betaal je tegenwoordig voor een rashond!!

XANTHA

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 17:49

Niemand Haha! het is echt een poepie hoor en over de prijs val waarschijnlijk nog wel te praten!!

XANTHA

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:38

ik zou wel willen en me ouders misschien ook maar het is denk gewoon wat te duur sorry Verdrietig Huilen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:49

Ik denk dat het verstandiger is om de pup via de fokker te herplaatsen.
Nu komen er misschien weer mensen op af die in een opwelling een hond kopen, en dat heeft de pup niet verdiend.
Ik snap zulke acties toch al niet trouwens.
700 euro is trouwens wl de prijs voor een Labpup met stamboom.

Goedgekeurd onderschrift :)

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 20:39

Dat is nu juist het gekke van het verhaal, de fokker wil de pup niet terug. Dat is toch raar, zo'n fokker heeft toch meestal een wachtlijst, hij moet zo,n pup toch makkelijk weer kunnen plaatsen?

XANTHA

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:46

dat is idd wel erg raar dat de fokker het niet terug wil Verward. Als het een goede fokker is doen ze dat wel. Mijn tante heeft zo'n cesar hondje en ze moest er zelfs voor tekenen mocht ze daisy wegdoen (zo heet ze) dan moet hij terug naar de fokker.

Dus na een week zijn de mensen er al achter dat een pup niks is vanwege tijdgebrek. sommige mensen Koe echt daar kan ik zo boos om worden. Je weet toch van te voren dat iets tijd kost???


Maar volgens mij hoort dit bij eenmaal andermaal.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:53

Ik vind het erg veel geld, helemaal voor een tweedehands pup. Hadden ze maar beter na moeten denken. Ik vind dat ze nu even hun geld moeten vergeten en er gewoon voor moeten zorgen dat deze pup een goed tehuis krijgt. Wil hem best hebben maar ga er van ze lang zal ze leven geen 600 euro voor betalen!!!!

geen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 20:54

Ja ik vind het zelf ook dom dat ze er niet beter over hebben nagedacht. En ik vind het ook gek van de fokker, het beestje schijn wel een goede stamboom te hebben, het probleem is waarschijnlijk de kleur!! Momenteel is chocoladebruin in en deze is zwart, erg he? En wat dat geld betreft kan ik me wel voorstellen dat ze er nog wel iets voor willen hebben maar ja daar ga ik niet over hoor. Ik zou alleen maar om me heen vragen of iemand intresse had. Als ik zelf meer tijd zou hebben zou ik hem wel willen!!

XANTHA

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:40

Ik wil hem wel komen halen, hoeven ze niks te betalen. Haha!
Ht is een beetje een slappe tijd om pups te verkopen, zo voor de vakantie, vandaar dat de fokker hem ws niet terug wil.
Zwart is wel mijn kleur. en de Lab is al helemaal mijn ras

Goedgekeurd onderschrift :)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:47

die mensen zouden zich nou eens heel diep moeten schamen! als ze nog een beetje kunnen nadenken zoeken ze gewoon een goed tehuis voor het diertje, GRATIS! Dan kunnen ze de schade misschien nog een beetje goedmaken.

De hond is de betere mens

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:52

Jolynn schreef:
Ja ik vind het zelf ook een hoop geld maar dat betaal je tegenwoordig voor een rashond!!

nou sorry hoor, wij betaalde voor onze bruine ras-labrador pup iets van 435 ofzo.
600 is wel erg veel, vooral voor een zwarte..

Verder sluit ik me bij Desiree aan.



Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:55

Wat heeft kleur nou met prijs te maken? Zwart, geel en bruin zijn erkend. Dat je voor miskleuren minder zou betalen kan ik me voorstellen, maar een goede hond heeft geen kleur.
Laratje, heeft jullie pup ook een stamboom en zijn alle gezondheidsuitslagen bekend? Kan ik me niet voorstellen voor die prijs.
Laatst bijgewerkt door Billy op 04-06-03 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goedgekeurd onderschrift :)


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:56

Bruin is zeldzamer...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:56

Over dit soort acties maak ik me ook nogal boos. Als een hond door omstandigheden weg moet, dat kan gebeuren maar na een week???

Ik vind Labradors wel leuk maar het is niet mijn soort hond.

Hier heb je ook niet veel aan natuurlijk maar als ik toch zo'n bedrag zou moeten betalen zou ik liever 100 euro meer betalen en het dier rechtstreeks van een fokker halen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:57

Onderhand niet meer hoor. In een paar jaar tijd is het % bruine Labs van ongeveer 8% naar ruim 30% gegaan, alleen omdat iedereen een bruine wil. Vermeerderaars en broodfokkers zijn daar handig op ingesprongen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:01

laratjuh"]
[quote="Jolynn schreef:
Ja ik vind het zelf ook een hoop geld maar dat betaal je tegenwoordig voor een rashond!!

nou sorry hoor, wij betaalde voor onze bruine ras-labrador pup iets van 435 ofzo.
600 is wel erg veel, vooral voor een zwarte..
[/quote]

Dan zal ik mijn mond maar dicht houden over wat onze Golden Retriever heeft gekost ...
beetje goede papieren en je betaald al een beste stuiver voor zo`n beest... erg zielig maar wij hebben te veel beesten ow wacht misschien weet ik nog wel iemand voor `m zal even vragen aan der !!!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:07

Wij hebben voor onze Golden ook ongeveer die prijs betaald, en dat was 8 jaar geleden, en nog in guldens!
Hij heeft echter een prima afstamming, en komt bij een hele goede kleinschalige fokker vandaan.

De ouders van mijn vriend zijn nog op zoek naar een Labrador, maar staan nu op de wachtlijst bij een fokker, ik zal het eens aan hen voorleggen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:02

Desiree schreef:
die mensen zouden zich nou eens heel diep moeten schamen! als ze nog een beetje kunnen nadenken zoeken ze gewoon een goed tehuis voor het diertje, GRATIS! Dan kunnen ze de schade misschien nog een beetje goedmaken.


Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het gewoon zielig voor zo'n pup dat het een slechte start maakt. Is het in een opwelling gekocht ofzo?...raar! Frusty Een hond koop je niet voor even, maar voor een heel hondenleven....zo dat is eruit! Clown

---CARPE DIEM---

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:19

Ik zal hier maar niet opschrijven wat ik van mensen vindt die na 1 week hun pup al weer zat zijn... Extreme duivel Lips are sealed

Wat ik wel wil melden is, dat ik het heel vreemd vindt dat de fokker de pup niet terug wil nemen. Een fokker heeft de PLICHT om dit wel te doen namelijk! Ik kan me niet voorstellen dat het dan een fokker is die volgens de regels van de rasvereniging fokt! De fokker blijft namelijk zo lang de hond leeft verantwoordelijk en heeft dus de plicht om de hond terug te nemen en te herplaatsen!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:50

Voor een beetje herder met stamboom betaal je ookal gauw zo'n 600 euro! Dus de prijs is helemaal zo gek nog niet. Ik kan die mensen alleen wel wat doen! Na een week al? Nou dan heb je idd niet goed nagedacht over het aanschaffen van een hond Ik hoop echt dat ie een goed tehuis krijgt en dat ze zich niet zo druk maken om hun centen. Wat Desiree ook al zei; dan maken ze het misschien nog een beetje goed!!!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 11:52

Ik wil nog even duidelijk maken dat ik niet achter die mensen sta hoor, ik vind het zelf ook te belachelijk voor woorden. Ik wil alleen het beste voor de pup en ik dacht dat ik via Bokt misschien iemand kon vinden. Misschien dat ze nog zakken met de prijs. jullie zijn de eerste die het horen. Ik weet dat de (meeste) paardenmensen wel van honden houden!!!

XANTHA

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:54

Voor mijn labrador heb ik 850 gulden betaald met stamboom en alles dat was wel 9 jaar geleden.

Even ontopic schandalig dat er zulke mensen bestaan die na een week het al teveel tijd vinden. Denk na voor je zoiets doet!!! Ik wil hem graag hebben maar ga er echt geen 600 Euro voor betalen. Arm beest ik hoop dat hij nu wel een goed baasje krijgt.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:46

Wat een stelletjes K.U.T. mensen zeg dat ze er na een week achter komen dat een hond wel heel veel geld en tijd kost!!!!!!!!!! Dat weet je van te voren. IN mijn ogen verdienen ze geen rooie cent voor die hond!
Ik wil hem wel hebben maar ik betaal er geen 1 euro voor.... zij hebben een domme fout gemaakt en daar hoort die hond niet voor te boeten.
Vette pech dat ze nu hun geld kwijt zijn.
IK woon op een boerderij en heb nog twee honden die de hele dag vrij over het erf kunnen lopen en waken.
Laat maar weten of ze het een optie vinden, doe maar via PB. Het is geen MOETEN hoor maar ik kan zo'n dier wel een fijn thuis geven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Amazonbot, AnneMarijeP, Bellatrix, Berdien, EllaBellaah, Furst, ikkuhh90, Kimberly520, Kirsha, LuCa88, Milando, Paloma_Janet, singa, suus_toes, Team_Sublime, VinandoW en 209 bezoekers