stokmaat opmeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

stokmaat opmeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 21:54

ik heb een vraag kan je op een of andere manier zonder veel gedoe er omheen omdat iemand moet komen de stokmaat van je paard opmeten kan dat met een gewone rolmaat?

want ik wil graag de stokmaat van mijn paard weten zodat ik weet hoe ik met keuringen moet doen en waar ik in wil schrijven


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:57

Je neemt een rechte stok, houdt hem langs je paard, legt een waterpas op zijn schoft en tekent het af waar die zit. Dan meet je de stok en klaar Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:59

Als je het voor officiële gelegenheden nodig hebt, dan zal je toch een meter moeten laten kopen, die dan een meetbriefje voor je maakt.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:01

meetbriefje hoeft alleen voor pony wedstrijden
en op keuringen is zelf wel een meter, die alles voor je paard noteert
toch?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:03

Chrissie schreef:
meetbriefje hoeft alleen voor pony wedstrijden
en op keuringen is zelf wel een meter, die alles voor je paard noteert
toch?


Dat lijkt mij ook. Ik snap eigenlijk niet waar je het nou voor nodig hebt.


ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 22:05

thanx voor de tips en ik heb het voor nodig want het is best banketstaaf om op een keuring aan te komen met een pony kleiner als 1.58 bij het kwpn het ligt er net om, en anders moet ik het bij het nrps keuring doen duzz daarom wil ik meten, en ik ga dat met dat waterpas is proberen das een slimme

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:19

Als je het zelf meet, dan zal het nooit op de mm nauwkeurig zijn. Vraag anders bij een manege of rijverening bij je in de buurt wanneer de ponymeter komt, dan kan hij jouw paard vast ook wel voor een klein bedragje meten. Je kan het natuurlijk altijd eerst zelf proberen, dan weet je globaal hoe groot je paard is. Voor hoefijzers wordt trouwens altijd een cm afgetrokken, dus als je paard net aan de maat is en je wilt meedoen aan een KWPN-keuring, dan moet je dus niet met hoefijzers aankomen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:31

ook de echte meters kunnen het fout hebben... ze hebben Banjer gemeten op 1.54 (pas geleden)... en als ze in de wei naast een paard van 1.61 staat is ze bijna even groot... het scheelt iig geen 7 cm......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, boemel, GrapeshotBot, Malenka, nien81 en 84 bezoekers