Voor de bokkers zelf

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Voor de bokkers zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 17:40

Lieve lieve bokkers.

Misschien mag dit niet maar dan zie ik er vanzelf eenslotje op verschijnen. Vind toch dat het even moet.

Met alles wat we hier aan het regelen zijn. Het is gewoon fantastisch. We voelen zo ontzettend mee met onze lieve Dorine en Peter. Maar dat neemt niet weg dat het een geladen iets is. Mij doet het heel erg veel wat we hier mee maken. Niet in negatieve zin. Ik vind het ook heel mooi zo op deze manier dicht bij Dorine en Peter te mogen staan. Neemt niet weg dat het soms best moeilijk is voor ons. Ik weet niet zo goed de woorden te vinden maar een topic in ieder geval om jullie gevoelens ook te uiten want dit is niet iets wat je in de kouwe kleren gaat zitten.

Ik schijn een goed luisteraar te zijn maar ik hoop eigenlijk dat we elkaar hier een beetje kunnen steunen.

Heel veel liefs en een dikke knuf van Hanifa

en nogmaals JULLIE ZIJN STUK VOOR STUK KEIEN, HAD DORINE AL GEZEGD MAAR TOCH......

'Paint' it 'Black'


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:58

Ik weet precies wat je voelt, via bokt heb je nu toch een soort 'samen'gevoel. Ik vind het super dat iedereen zich
zo in wil zetten.

Dorine haar situatie vind ik persoonlijk best heel erg
emotioneel. Toen ik haar eerste bericht las heb ik ook
meteen even een potje zitten janken!!

mensen ga zo door, jullie zijn super!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 18:01

Hier hetzelfde. En het is best een bagage. Een die ik oveirgens met liefde draag maar denk dat het goed is als er ook een soort 'deel-je-gevoel' ruimte is. Om even van je af te schrijven

'Paint' it 'Black'

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:22

Ja ik herken je gevoel wel.
Ik las het slechte nieuws vlak voordat ik op vakantie ging, en ook was toen net het Dorine-Forum geopend.
Ik ging best met gemengde gevoelens op vakantie en kon het maar even moeilijk van me afzetten. Heb de camper nog een stop laten maken om mijn kaartje voor Dorine op de bus te doen.
En toen ik terugkwam ben ik vrij snel weer op bokt gaan kijken of er nog nieuws was.
Ik ken dit niet, dat je iemand nog nooit ontmoet hebt, maar er toch zo mee bezig kunt zijn. Geeft wel aan hoe speciaal Dorine is, want ik denk dat veel meer bokkers dat hebben...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:27

Ik vind het een goed id van je Fasel.
Ik heb met hart en ziel meegedaan aan de kraanvogelactie, ik heb ontelbare keren een kaarsje gebrand voor Dorine, lig zo vaak 's avonds in bed aan haar te denken, hoe het met haar zou zijn enzo,(doe ik trouwens nog steeds hoor, en die kaarsjes ook), geduimd op momenten dat ik wist dat er foto's genomen werden, of er een resultaat zou meegedeeld worden etc., en toen las ik dat bericht en ik zat hier zo echt bijna in shock (inclusief darmen die in een knoop draaiden en oren die begonnen te suizen en een opengevallen mond): nee dit kan niet, dit kan echt niet!
Heeft me toen even wat tijd gekost vooraleer ik kon reageren.
Nu ook voel ik me de hele tijd zo kl*te, ten eerste dat ik zo ver weg woon, en ten tweede dat ik examens heb. Ik wil zo graag echt iets kunnen doen voor Dorine! Concreet, zelf (ok ik heb wel geld gestort voor rozen en wil zodra ik foto's heb meedoen met de collage en het vriendenboek, maar dat is nog net iets anders, begrijpen jullie???)
Vrienden en familie die iets of wat afweten voor Dorine (moest indertijd wel even uitleggen waarvoor ik al die theezakjes nodig had, om ze aan te moedigen ze ook echt bij te houden voor mij), vinden het slechte nieuws ook wel erg, maar voor hun is het echt een "ver-van-mijn-bed-show" en ze begrijpen ook absoluut niet dat ik er zo mee bezig ben. Moest ik nu geen examens hebben, dan zou ik dus echt wel maken dat ik over twee weken in Zevenaar sta, en dan zou iedereen hier me voor gek verklaren. Met Jola kan ik er via msn ook wat over babbelen, maar zo in mijn directe omgeving kan ik daar echt met niemand over praten.
Fijn dat je dit bedacht hebt Fasel...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:29

Cody schreef:
Ik ken dit niet, dat je iemand nog nooit ontmoet hebt, maar er toch zo mee bezig kunt zijn. Geeft wel aan hoe speciaal Dorine is, want ik denk dat veel meer bokkers dat hebben...


ja idd, same here

(daarom vindt iedereen in mijn omgeving dus raar dat ik er zo mee bezig ben; ik laat ze maar denken, 't is alleen jammer dat ik dus irl geen uitlaatklep heb, alleen via internet)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:39

Cody ik begrijp precies wat je bedoeld.

Ik heb op een collega waar ik ook echt heel goed mee kan en toevallig is haar zus net overleden aan kanker.
Ook een heel erg naar verhaal met een heel triest verloop en ik voel ook zo ontzettend met haar mee dus op het moment zit ik er echt even middenin.

Ben heel blij dat ik via bokt nog wat kan doen voor Dorine (nou ja echt doen natuurlijk niet maar ik ben blij dat ik wat kan bijdragen aan de dingen die het leven leuker maken)

Je voelt je machteloos tegenover zoiets maar toch ben ik blij dat ik deel uitkan maken van zo'n geweldige groep mensen die met z'n allen wel maar mooi al deze mooie acties op touw zetten.
Vind het echt geweldig wat iedereen doet.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:45

Het klinkt misschien gek, maar ik ben er (nog) heel nuchter onder. Ik heb Dorine gezien en ook zij is eigenlijk bijzonder nuchter. Zelf zei ze gister: "Wat heeft het voor zin om je druk te maken, je liefste wensen uitgevoerd te hebben etc etc?" en dat is ook zo waar. Ik zou niet weten wat nu mijn liefste wens is, laat staan als ik wéét dat ik niet veel tijd meer heb.
Het is natuurlijk heel verschrikkelijk en het enige waar ik op hoop, al is het wat onzinnig misschien, dat Dorine niet veel pijn hoeft te lijden. Mijn stieftante is op een vergelijkbare wijze gestorven en die heeft zo ontzettend veel pijn gehad! Ik heb haar zelf nooit gekend, maar het was net of ik haar pijn kon 'voelen'. Natuurlijk kon ik me nooit een voorstelling maken van wat ze voelde en doormaakte, maar toch. Het moet ondraaglijk zijn geweest!
Ik moet wel zeggen dat ik het ontzettend zwaar heb met het tijdstip. Precies een jaar voor het slechte nieuws kregen wij nl. het nieuws dat ons paard op was. Het mooie (en ook het pijnlijke) is dat in deze tijd van het jaar de vergeet-mij-nietjes bloeien. En elke keer als ik die kleine blauwe bloempjes zie ben ik ze zó dankbaar, want ik vergeet het niet, nooit!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:54

ook al ken dorine niet persoonlijk en heb ik haar nooit ontmoet ik heb toch het gevoel van oliebol waarom zij. ik weet niet kan het niet echt verwoorden. maar als je al haar berichtjes lees en haar super gedichtjes die ze voor je schrijf in een nare periode dan denk ik meid als ik zo ziek was dan was ik een hoopje ellende en dan zou mij de problemen van andere mensen me niet interesseren en dorien heeft dit dus niet.
zij is zo positief zo sterk in 1 woord zo bijzondere vrouw daar heb ik echt vreselijk veel bewondering voor.

je wil haar zoveel mogelijk steunen en ik probeer altijd de goede woorden te vinden, en moet zeggen dit lukt niet altijd, je voelt je machteloos.

daarom ben ik zo bere trots dat ik deze bijzondere lieve vrouw een heel klein beetje ken, ik ben trots op alle bokkers die dit allemaal op touw zetten, ik ben trots dat ik hier een beetje aan mee kan helpen ook al is het bar weinig ten opzichte van iedereen, ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van deze bokgemeenschap.

de laatste tijd zit ik veel na te denken over alles wat er gebeurd in mijn omgeving en in mijn bokomgeving (beetje vaag woord) en dat zit me niet in de kouwe kleren. een paar dagen geleden las ik de berichtjes van dorien hier op DA en ik heb een pot lopen janken daar word je gewoon ijzig van.

Ik wil alleen dit zeggen, BOKKERS JULLIE ZIJN GEWELDIG!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:39

Ik moet zeggen dat het mij ook flink bezig houd. Ik heb Dorine 1x ontmoet en ze is zo geweldig. Echt mensen kunnen nog zoveel leren van haar. Ze is echt een prachtmens.

Telkens als ze een post had gedaan hoopte ik dat het positief was. En na de mededeling dat het foute boel was sprong het kippevel mij op m'n armen en de tranen in m'n ogen. Ik kon wel gillen. Ik heb gelijk alle kaarsjes die ik kon vinden aangestoken in de hoop dat het nog zou kunnen helpen.

Telkens hang ik rond op dit forum om te kijken of er iets is wat ik kan doen. Ik voel me zo nutteloos met m'n ene euro gestort te hebben voor de rozen. Maar ja... wat kan je doen? Anders dan meeleven en zoveel mogelijk meedenken met iedereen en hopen bij de 'rit' aanwezig te kunnen zijn.

Toen ik bij Dorine toen thuis was heb ik met haar afgesproken dat we nog een keer samen met onze paardjes een buitenrit zouden maken. Heerlijk onbezorgd in de zomer rondhobbelen op onze grote schatten. Ook zou ik een keertje Cerise moeten komen rijden.

Als ik de situatie nu bekijk kan ik zo verdrietig worden. Zoveel plannen en zo weinig tijd. Want waar houdt haar tijd op? Niemand weet het... maar de buitenrit saampjes zal niet meer kunnen. Daarom ook vind ik het voor mezelf heel belangrijk om samen met Kasmier aan de 'rit' mee te doen. Ook al ben ik dan maar één van de vele bokkers. Toch een klein beetje het gevoel van 'ons' ritje zoals gehoopt te hebben.

Ik blijf maar malen over dit. En wat als ze sterft? Wat dan? Een zonnestraaltje minder... een heel belangrijk zonnestraaltje minder.

Ik hoop dan, hoe erg het dan ook is, het op tijd te weten en (als het mag) dat ik naar haar begrafenis kan. Het lijkt zo raar om dit te willen voor iemand die je maar 1x hebt gezien. Maar zo voelt het gewoon niet. Ik kan al tranen hebben als ik er aan denk...

Maar ik blijf voor haar vechten en ik blijf met haar hopen... en ik probeer zo positief mogelijk te zijn als ik kan.

Maar idd Bokkers jullie zijn geweldig! Zoveel inzet, zoveel steun, zoveel liefde. Echt geweldig!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:54

Hey Mayo, daar herken ik echt wel veel in.
Met het verschil dat ik Dorine nog nooit irl ontmoet heb, maar dat verandert niets aan wat ik voel.

Ook ik moest maar eens op Cerise komen rijden, ik besef heel goed dat dat er misschien nooit van komt, maar dat vind ik niet erg. Dorine niet meer kunnen ontmoeten is wel een doembeeld dat door mijn hoofd spookt.
Ik voel me zo rot dat ik er niet bij zal kunnen zijn op de Boktrit (examens), maar er zijn al plannen in de maak om Dorine een paar weken later te bezoeken met een "Belgische delegatie", als ze het dan nog aankan, en daar zal ik zeker bij zijn!

En wat je daar schrijft van de begrafenis, ik ben blij dat iemand anders daar ook al aan denkt. Het is zo dubbel, je zou willen dat het er nooit moet van komen, maar ooit zal het toch gebeuren, en ook ik zou er dan graag bij kunnen zijn (als dit toegestaan is).
Stel dat ik Dorine nooit meer zal kunnen zien, dan wil ik op zn minst dat voor haar doen. En als ik Dorine nog wel kan ontmoeten, dan zal dat me alleen maar meer vastberaden maken om haar die laatste dienst te bewijzen.
Jola wil me dan helpen met transport, als het gaat ivm werk.
En als ik daaraan denk, dan moet ik altijd denken aan mijn oom, die altijd zegt: als ik begraven word, wil ik dat jij met mijn paard aan de kerk staat, met de laarzen omgekeerd in de stijgbeugels (schijnt een Engels gebruik te zijn)
Cerise...

maar goed, daar mogen we niet te veel over piekeren, positief blijven is de boodschap, blijven vechten, blijven hopen, blijven steunen, blijven helpen Lachen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:04

ik krijg er kippevel van als we over begrafenissen gaan praten, he bah daar wil ik helemaal nog niet over nadenken.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:10

Door Dorine zien mensen misschien beter wat het voor een slopende ziekte is! Zoals zij het naar buiten weet te brengen........
Persoonlijk vindt ik dit heel moedig van haar.
Ik heb zelf helaas ook dierbare verloren aan deze oneerlijke ziekte, en helaas, op kort termijn weer 2 jonge vrouwen waaronder onze moedige Dorine!
Niet iedereen is er zo open over. Als ik alleen al naar mijn broers kijk.....2 hoopjes ellende Scheve mond . Ik denk dat het voor Peter misschien nog wel harder is dan voor Dorine! Begrijp me aub niet verkeerd hoor! Ik schrijf dit met een brok in mijn keel.Hij moet straks alleen verder, blijft met een niet te beschrijven leegte achter.
Alleen daarom al voel ik me K****. Wetende wat hun doormaken.
Wat ze te wachten staat! Soms zou ik het liefst de pc niet aanzetten.
Maar nu ervoor weglopen, terwijl er zo dichtbij geknokt wordt?
Nee, dat kan ik ook niet! Dit gevoel van onmacht moet ik maar over me heen laten komen.
En velen van ons kennen hun niet maar door de verhalen zitten ze toch in ons. En dat zullen ze ook altijd blijven.
Vol bewondering probeer ik samen met hun dromen waar te maken, en ben bewust en onbewust met ze bezig!
Klinkt raar maar ze zijn me zo dierbaar geworden..........
Ik ben ook blij met dit topic! Kun je idd even lekker van je af tikken!
Zo......ik ben het weer even kwijt! Het is misschien verwarrend zoals het is geschreven, maar zo voel ik me nu!

a dirty mind is a joy forever

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 21:00

Dat is ook zoiets wat mij bezighoudt. Peter blijft idd straks alleen achter. Wat moet Dorine daarbij voelen. Als ik vanuit hier naar mijn lieverd kijk en bedenk dat ik er snel niet meer zal zijn, ik zou zo vreselijk wanhopig worden. Dorine niet, die bekijkt alles zo positief al weet ik ook best dat diep in haar het bloedmoeilijk is. Zij zal straks over haar Peter waken, dat weet ik zeker. Telkens als ik berichten hier lees dan bid ik, ik bid dat er een wonder mag gebeuren. En als dat wonder niet gebeurd dat ze heel gelukkig zal worden aan de andere kant. Want weg zijn zal ze nooit. We kunnen haar misschien straks niet meer zien en horen maar ik weet zeker dat we haar nog veel zullen voelen. En Peter zeker. Maar iets wat voor ons mensen niet zichtbaar of tastbaar is, is zo onbegrijpelijk. Niet te bevatten. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Wij begrijpen het absoluut niet. Waarom? Waarom zij? Zo'n lieverd. Toch moet ik blijven geloven dat Dorine zoiets fantastisch gaat meemaken. Ik weet dat zeker. Na twee mensen gekend te hebben met een bijna doodervaring. Waarvan een mijn tante was. Zij was zo boos dat ze haar terug hebben gehaald. En nu denk ik daar heel vaak aan. Het houdt je gewoon bezig.

Lieve meiden die denken dat jullie met die 1 euro of zelfs zij die niets gestort hebben. Het feit dat jullie in gedachten zoveel bij Dorine zijn is onbetaalbaar lieverds. Echt waar. Niet alles hoeft in materiele of geldelijke wijze getoond te worden. Misschien is dit zlefs wel iets waar dorine meer aan heeft. Maak jullie niet teveel zorgen. Ik weet zeker dat Dorine jullie stuk voor stuk liefheeft en het feit of je 1 of 1000 euro gestort hebt of niets dat maakt haar echt niet uit.

Ik ben blij dat ik een stap genomen heb met dit topic. Was toch wel nodig.

Skatje. Begrijp ik goed dat een van jouw broers Peter is? Ho emoet dit niet voor jou zijn nu dan? Zo dichtbij. Lieve meid, ook jou wens ik heel veel kracht en sterkte toe.

'Paint' it 'Black'

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:13

Nee hoor fasel, Peter is geen broer van mij. Maar het is zo dichtbij en op de een of andere manier zijn ze me dierbaar! En ik ben blij met je topic! Zoals ik je zelf ook al gezegd heb, kun je hier lekker je ei kwijt!
Kusssssssssss

a dirty mind is a joy forever

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 21:54

Ik vind het fijn te horen dat het jullie een beetje helpt. Het helpt mij ook om even van me af te schrijven en af en toe therapeutje te spelen. Als ik therapeutje speel dan vergeet ik even mijn eigen gedachten Knipoog . En da's best handig soms. Verdrietig

'Paint' it 'Black'

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:21

ik vind het ook vrselijk allemaal!

dorine, je bent een topvrouw,
en waarom moeten we jou binnenkort gaan missen?
ik wil het niet, en met mij veel meer die het niet willen
waarom moet juist jij ons verlaten?
Jij, die ons altijd weet op te beuren
altijd, als er maar iets is
bij het minste of geringste
altijd 1 ding de oplossing weet
en dat ben jij, dorine, jij
En waarom weten wij, zo ongeveer heel bokt
niet wat we voor jou moeten doen?
Dorine, in onze harten blijf je altijd bij ons......

dit heb ik net geschreven (staat idd op meerdere plaatsen op bokt)
Ik leef zo ontzettend met haar mee. Denk vaak aan haar als ik alleen ben, raar, dat iemand die je amper kent, zoveel met je kan doen...
Ik baal er echt van. had zoveel goeie hoop! Maarja, wat kunne wij doen?
Het enige wat we kunnen is Dorine zo vele mogelijk met "rust" laten, haar laten genieten van haar familie en vrienden. Ik wil niet dat ze zich verplicht voelt te komen bokken enzo!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:32

Citaat:
Telkens hang ik rond op dit forum om te kijken of er iets is wat ik kan doen. Ik voel me zo nutteloos met m'n ene euro gestort te hebben voor de rozen. Maar ja... wat kan je doen? Anders dan meeleven en zoveel mogelijk meedenken met iedereen en hopen bij de 'rit' aanwezig te kunnen zijn.


Ik heb dat gevoel idd ook, al heb ik haar nooit ontmoet. Als de rit de 15e iskan ik echt niet mee en dat maakt me echt heel naar. Moet ik dan bellen om een afspraak te maken met haar? Ik zou het gevoel hebben me op te dringen, waar haal ik het recht vandaan haar kostbare tijd op te willen eisen?
En toch, ze is me zo dierbaar geworden in de korte tijd dat ik haar "lees" datr gedicht voor Peter...steeds opnieuw raakt ze me rechtstreeks in mijn hart en ik kan het buiten Bokt gewoon niet kwijt, mensne snappen dat niet.

Dat is denk ik ook de kracht van dit Forum, dat de mensen echt voor elkaar gaan.
Fasel bedankt voor dit goede idee...*smak* het troost echt Lovers

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:02

Dorine heeft me van de winter enorm geholpen toen ik geestelijk in een erg diepe put heb gezeten. Samen met anderen heeft zij ervoor gezorgd dat ik eruit kon komen en dat het nu allemaal weer goed gaat. Ik kon op haar steunen, mijn verhaal bij haar kwijt en ik mocht altijd jammeren, waarbij ik dan weer eens vermanend werd toegeschreven.

Nu gaat het slecht met haar en ik kan helemaal niets voor haar doen, behalve meedoen aan zoveel mogelijk acties. De eerste was op mijn voorstel tijdens de dvt meeting en vandaag heb ik rozen geknipt bij Lonneke. Woensdag ga ik ook mee om die weg te brengen.
Voor mijn gevoel is dit nog lang niet genoeg om Dorine terug te kunnen geven wat zij allemaal voor mij heeft gedaan, maar meer kan ik op dit moment niet doen.

Ik wist het slechte nieuws even voordat het op bokt kwam en heb een enorme jankbui gehad. Nu nog, iedere keer als ik een berichtje lees en dan weer zie hoe weinig ze kan staan de tranen in mijn ogen.
Ik hoop dan zo erg dat ze iig niet hoeft te lijden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:09

Het is idd moeilijk te begrijpen hoe iemand die je niet persoonlijk kent zo veel impact op je leven kan hebben. Ik zit nog niet zo heel lang op Bokt maar ook op mij laat ze een hele diepe indruk na. Die prachtige gedichten en verhalen, zo recht uit het hart. Heel moeilijk te bevatten dat zo'n pracht mens er straks niet meer zal zijn.

Ik ben heel vaak op het werk ingelogd en het gebeurt regelmatig dat ik mij achter mijn monitor moet verschuilen zodat mijn collega's niet zien dat ik zit te huilen. Ik denk dat ik nog nooit in mijn leven zoveel gehuild heb als de laatste paar maanden....

Ik ben niet zo goed met woorden, reageer ook niet op alle berichtjes, maar probeer zoveel mogelijk mee te helpen aan de acties welke er georganiseerd worden en mijn steentje bij te dragen.

Er is ook zoveel dat ik wil doen, en zoveel dat ik niet kan. Ik hoop samen met jullie toch nog zoveel mogelijk voor Dorine te kunnen doen. Omdat er misschien niet zoveel tijd is heb ik vandaag een pb-tje aan Dorine gestuurd en geprobeerd uit te leggen hoe machteloos ik me voel.

If my loving you
Could change the river's flow
I would not let you drift away from me
I'd never let you go

I want to be by your side
But the water's too deep and wide
Huilen

Uit "In another Life" van Jennifer Love Hewitt

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 06:30

Lieve Pauline. Als jij Dorine buiten de rit voo reen afspraak belt en haar op het hart drukt dat ze eerlijk zegt of het kan of niet dan zal dat echt wel goed zijn. Ze zal dat absoluut waarderen.

Jullie beseffen denk ik niet hoe fantastisch het is wat jullie hier doen. Aan haar denken is al zo fantastisch. Jullie voelen met haar en Peter mee. Denken mee en leven mee. Dat is toch geweldig. Zoals ik eerder al zei, iets hoeft niet altijd materialistisch te zijn om iets te betekenen. Ik ben werkelijk supertrots en vereerd dat ik me tussen jullie mag bevinden en mee mag kleppen. Echt waar. Het is geweldig dat hier op bokt zoveel gevoel heerst.

Gisteren heb ik op tv het programma slecht nieuws gezien. Ongelooflijk hoe hard en moeilijk dat moet zijn geweest voor Dorine en Peter. Ik kon me er zelfs met dit programma nog maar een beejte een voorstelling bij maken. Zat er bij te huilen. Zo moeilijk en zo machteloos voor iemand die op zo'n manier (in dit geval ging het over leverfalen) haar kinderen en man moet achterlaten. Ik was werkelijk gesloopt na dit programma maar kon het ook niet uitzetten. Had het gevoel dat ik in ieder geval een beetje de pijn van Dorine en Peter kon delen alsof je het een stukje van ze afneemt. Tja, ijdele hoop natuurlijk maar ja wat moet je anders?

Maar weer aan het werk nu. Werken is de laatste tijd een beladen iets. Waar doe je het voor als je zo ineens maar weg kan zijn?

Jullie allemaal een fijne dag. Hou je goed en denk aan mooie dingen. En veel aan Dorine en Peter uiteraard.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 06:23

Goh, ik krijg er gewoon een warm gevoel van als ik zie wat een eenheid hier is. Bokkers United. Super toch. Geeft zoveel goed gevoel ook bij de zware beladenheid.

'Paint' it 'Black'

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 06:54

Ook ik ken Dorine niet persoonlijk maar ik heb wel degelijk een potje zitten janken toen ik het slechte nieuws hoorde, ze is altijd zo opgewekt en als je het even niet meer ziet zitten praat zij je er wel weer uit.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:25

Fasel schreef:
Lieve meiden die denken dat jullie met die 1 euro of zelfs zij die niets gestort hebben. Het feit dat jullie in gedachten zoveel bij Dorine zijn is onbetaalbaar lieverds. Echt waar. Niet alles hoeft in materiele of geldelijke wijze getoond te worden. Misschien is dit zlefs wel iets waar dorine meer aan heeft. Maak jullie niet teveel zorgen. Ik weet zeker dat Dorine jullie stuk voor stuk liefheeft en het feit of je 1 of 1000 euro gestort hebt of niets dat maakt haar echt niet uit.


Zo en daar zijn de tranen weer..Dit is precies waar ik me dus hartstikke schuldig over voel. De hele dag zit ze in mijn hoofd maar ik doe er niks mee...Bedenk van alles en doe niks..Zag er zelfs tegenop om bijvoorbeeld het rozentopic te openen en als ik dan eindelijk moed verzameld heb om het onder ogen te zien is het alweer te laat...Vind het reageren op dit topic al een overwinning op zich...

Ik ben zo helemaal niet Dorien zeg maar, en dat maakt mijn bewondering voor haar des te groter!!

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:23

Ik heb Dorine een aantal keren ontmoet, al toen we nog op Horses kwamen.
Ze is echt een goed mens. Hoe zij in haar situatie andere mensen uit de put weet te halen met onbelangrijke problemen als je het vergelijkt met haar problemen.
Ik ben blij dat ik een paar dingen voor haar heb kunnen doen. Bovenal ben ik blij dat haar heb leren kennen, hoe vaak in je leven ontmoet je zo iemand. Het zal een grote leegte geven o.a. hier op bokt maar ook bij mezelf als ze er niet meer zal zijn. Toch ben ik blij dat ik haar ken, ook al zal het geen jaren meer duren, ze zal altijd doorleven in gedachten en niet alleen bij mij.

Sprakeloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Afanaisa91, Alocasia, Astrid_Brann, BETUWE, Brandje_04, brennie85, Dennenboom, Ghazella, GrapeshotBot, Hootje, ingvdh, Inney, Lieuwkje_90, lizy29, maj0, Mars, meintje, mingming, Phen, pluklief, TessaxQuincy, Wpaard en 78 bezoekers