verbrand neusje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

verbrand neusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:05

Ik weet neit wat het latijd is maar dit is nu mijn derde paard en ik kies er altijd een met een witte neus uit! Met di weer verbrand dat dus. Bij mijn andere paardjes deed ik er gewoon een zalfje op en niks aan de hand maar bij mijn nieuwe paard is het een ander verhaal. Die zalf is vervelend dat moet er af dus veegt hij het af aan zijn been.
Dus nu heb ik een doekje aan zijn halster vastgenaaid zodat dat mooi over zijn neusje valt. Zullen jullie denken dat is toch de oplossing...Nou nee dus, zijn onderlip is namelijk ook wit en die verbrand nog wel....Ik vind het ook zielig hem op stal te zetten...ja toch?? Met dit mooie weer hij kan wel stikken. Nou ja ik moet nog maar eens heeeeeeel hard over een andere oplossing gaan nadenken....iemand suggesties??

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:21

Smeer je er geen zonnecreme op? Dat trekt vrij snel in, hou hem even vast tot het ingetrokken is. Verder zou ik het ook niet direct weten.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:06

heeej kim!
wat leuk, jij ook op bokt!!

wat jammer dat dat doekje niet genoeg helpt
ik weet zo ook even nix
misschien heeft de dierenarts er iets voor?
er zijn vast wel meer paarden met dit probleem

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:14

Sunblock? dat is meestal best dik spul..
Wat je ook kan doen is én het doekje én zonnebrandcreme. Dan zet je hem gewoon even vast totdat het spul een beetje ingestrokken is (bijv. voor het poetsen ofzo).
Verder zou ik het ook niet weten..