inschijven bij welshstamboek??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

inschijven bij welshstamboek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 23:29

ik ben nina's papier aan t bekijken of dat ik haar veulen kan inschrijven ij het welsh K. hoeveel welshbloed moeten ze dan hebben?? nina's moeder, oosthoeks marlene (nrps) komt namelijk uit baccarat (OX)x een welsh k merriede welsh K merrie kom (naar wat ik kan zien) uit een welsh vader (twickels julius)
nu dus mijn vraag
1: die moeder van nina's moeder is dus een welsh K, dus welshx arabier. voert zij genoeg bloed om nina's veulen in te kunnen schrijven? kent iemand deze merrie heel toevallig?? haar naam is hogewald's Djony.
2 kent iemand de hengst twickel's julius en weet iemand of dit een welsh is?? er staat achter zijn naam 11299 stb B. wat betekend dit volgens jullie??
3 nina's veulen komt uit de hengst nobility. ik moet er even achteraan wat hij voor bloed voert (welsh? new forest?) er zit in elk geval een percentage arabisch bloed achter deze hengst. maar ik wil dus uitozken wat de rest voor bloed is zodat ik kan kijken of noah in het welshboek kan.
wie kan me een eind op weg helpen? ik ga zoizo allebei de stamboeken bellen. maar ik hoop dat jullie me ook een eind op weg kunnen helpen.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:44

Hoi Lonneke,

Volgens mij moeten ze voor de sectie K minimaal 25% welsh bloed hebben en mag het een kruising zijn tussen een Welsh A of B en Arabisch of Engels volbloed. Mocht er iets anders bij zitten, dan kan het volgens mij, mits de pony 25% Welsh bloed heeft, in de sectie HBW o.i.d.

Het gaat er dus om hoeveel Welsh bloed het veulen uiteindelijk heeft en wat de "rest" is.

Twickels Julius is aan het stamboeknr e.d. te zien een Welsh B hengst.

Als Nina's veulen uit een kruising hengst (om het zo maar te noemen) komt, kan het veulen volgens mij niet in de sectie K worden ingeschreven, maar wel in het HBW.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,
Judith

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:27

Tegenwoordig worden de termen K en HBW niet meer gebruikt.
Sectie K is sectie NWR geworden en sectie HBW = WPBR.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:41

Het heet nog steeds allemaal zoals het was...
Bestuur had wat dingetjes ivm de engelse regels over het hoofd gezien. Moet kunnen... Haha!

De pony moet inderdaad minimaal 25% welshbloed hebben om bij de K's te worden opgenomen. Bij minder kunnen ze in het HBW boek, maar tot hoeveel procent dat mag en met welke kruisingen, kan k je zo niet vertellen. Het beste kun je even een mailtje sturen naar Bernice Nuijten met alle gegevens van de pony.

Nub@kwpn.nl (ja kwpn.nl die hosten ook de mail van het welshstamboek...)

Zij kan je alles precies vertellen, je kunt natuurlijk ook even bellen. Maar dat kan alleen maar 's ochtends!

Groetjes,
Frederike
www.vandaalen.com