Paarden die Bamboe eten, kan dat kwaad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Paarden die Bamboe eten, kan dat kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 19:46

Ik heb op mijn erf en in de tuin van die grote bossen bamboe staan, wij vinden die niet mooi en willen ze weg hebben.
Iedere keer als ik met 1 van mijn paardjes langsloop moet in echt moeite doen om ze ervan af te houden, ze vinden het heerlijk!
Dus dacht ik zo, als ik het toch weg wil hebben kan ik het wel aan de paarden opvoeren (niet dat ik het daarmee weg krijg hoor, bamboe is net onkruid) maar kan een paard daar wel tegen? Het is tenslotte geen koala Haha!

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:49

Je bedoelt waarschijnlijk de Panda Lachen
Over het algemeen hebben paarden een goede neus voor wat wel en niet goed voor ze is. Ik zou het niet in 1x opvoeren maar als ze er af en toe een hap van nemen kan het volgens mij geen kwaad.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:02

Haha! Je hebt helemaal gelijk, ik bedoel idd de panda Haha! (ben niet eens blonT, vanaf vandaag dus wel)
Ze zijn er nl. helemaal gek van stuk voor stuk moet ik ze er vanaf trekken.
Ik ga maar eens snoeien en die grote bossen in kleinere stukken snijden, lekkernij voor ze als ze savonds weer op stal moeten Kwijl

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:08

Volgens mij is het net heel ongezond . Enkel de panda eet bamboe als ik het goed heb omdat het uit extreem harde vezels bestaat die enkel zij goed kunnen verteren .

Als ik jouw was zou ik je paard het dus niet meer laten eten ...

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:16

Je hebt verschillende soorten bamboe of op bamboe lijkende planten. Als je de Latijnse naam weet kun je gericht via Google gaan zoeken.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:22

Iemand die ik ken, die goed is in allerlei alternatieve geneeswijze enzo. Zegt dat (de bamboe, die wij voeren iig) goed is voor de nieren.

Als het lukt zal ik morgen een foto plaatsen (uploade, lukt niet altijd Boos!)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 22:28

Hihi, nou, de latijnse naam weet ik niet maar ik zal morgen of zo idd. even kijken of ik een foto kan plaatsen, misschien dat iemand het herkend en weet wat voor soort het is.
Zou het goed voor de nieren zijn dan haal ik het niet weg en blijf het kweken Haha! Kevin heeft niet zo goede nieren, vandaar!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:44

Let er wel op dat bamboe erg scherp kan zijn, en inderdaad slecht te verteren is. Maar er zijn verschillende soorten, dus misschien heb je een zachtere soort. Ik zou in ieder geval wel uitkijken.