Wat is de slachtprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Wat is de slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:51

Beetje rare vraag, maar wie weet wat ongeveer de slachtprijs is tegenwoordig voor paarden?
Ik wil dat namelijk graag weten. De boer had het twee jaar geleden over zo'n 4000 gulden, voor een dikke kwpn van ongeveer 1.65 hoog. Dat vind ik wel erg hoog.
Weet iemand hoe het zit??
Groetjes INgrid

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:06

denk dat je eerder een 0 weg moet laten.
de slachtprijs ligt niet hoog, ken iemand die een paar jaar geleden 600 gulden kreeg voor haar paardje en dat was een paard van 1.65

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:10

ik zou mijn paard trouwens nooit naar de slachter brengen.......
denk ik tenminste.

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 15:14

Het is niet dat ik er geld voor wil vangen. Maar ik ben benieuwd, omdat ik een paardje van de slacht wil redden door een baasje ervoor te vinden. dan wil ik wel ongeveer weten hoe hoog de prijs is. Dan weet ik een beetje hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:39

voor zo ver ik weet ligt de slachtprijs rond de 1000 gulden, zal dus nu rond de 500 euro zijn

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:53

Tancreda4 schreef:
Het is niet dat ik er geld voor wil vangen. Maar ik ben benieuwd, omdat ik een paardje van de slacht wil redden door een baasje ervoor te vinden. dan wil ik wel ongeveer weten hoe hoog de prijs is. Dan weet ik een beetje hoe en wat.


ik had al zo een vermoede dat het zo zat. Knipoog
door iets meer dan de slachtprijs te geven red je het paardje van de slager.
zo waren denk ik jou gedachten.
anders moet je eens een slager opbellen, kan allicht een richtprijs geven lijkt mij.
dan weet je wat je ongeveer voor het paardje moet geven.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:09

500-700 euro

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:46

Bij een redelijke kwaliteit van bespiering is het zo'n 0,75 tot 1 euro per kilo levend gewicht.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:40

De prijs van paardenvlees schijnt op het moment erg hoog te liggen.
ongeveer 1,50 per kilo (voor gespierd paard, niet vet)
Voor mijn paardje heb ik 750 euro moeten betalen, was 500kilo geschat (forse haflinger) (gered van de slacht, van de verzekering teruggekocht)

De vorige eigenaar kwam onlangs bij een paardenhandelaar en vertelde dit verhaal. Die handelaar had dit beest ook zo voor die prijs willen kopen. En vertelde er dus bij dat de slachtprijs hoog ligt op het moment.

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 09:37

Bedankt voor de reacties. ben weer wat wijzer Lachen

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:59

hoi

zelf ben ik slager en heb een aantal jaar op een slachthuis gewerkt en de prijs gaat per kilo en hij moet niet vet zijn want dan krijg je er nog minder voor ik denk dat voor het paard waar je het over hebt zo rond de 350 euro zit nu want de prijzen schommellen altijd ligt aan het aanbod die ze hebben

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:03

Weet je trouwens zeker dat je het paard wel red???? Misschien is er wel heel goed over nagedacht en is het beter voor het paard?? Niet elk paard dat naar de slacht gaat is zielig hoor.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:29

gijsenkim schreef:
Weet je trouwens zeker dat je het paard wel red???? Misschien is er wel heel goed over nagedacht en is het beter voor het paard?? Niet elk paard dat naar de slacht gaat is zielig hoor.


Ben ik het helemaal mee eens. Misschien heeft het beestje wel een ziekte onder de leden die zo met het blote oog niet te zien is... en ik weet niet of een slager een paard nogwel mag verkopen. Ze zullen het wel doen, maar persoonlijk zou ik, mocht ik mijn paard ooit naar de slager brengen (Denk t niet, maar u never know) het absoluut niet op prijs stellen als hij haar daarna door verkoopt terwijl ik de juiste, moeilijke beslissing voor mijn paard heb genomen. Ik denk dat ie dood is en dan kom ik haar later op concours weer tegen.. vind niet dat je dat als slager zijnde kunt maken. Maar dat is mijn mening...

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:34

gijsenkim schreef:
Weet je trouwens zeker dat je het paard wel red???? Misschien is er wel heel goed over nagedacht en is het beter voor het paard?? Niet elk paard dat naar de slacht gaat is zielig hoor.


ja dat is zo
en ipv dat paard wordt er dan een ander paard geslacht...
maar goed als het een paard is waar je om geeft en het paard is er niet beter af mee dan kan ik het wel begrijpen dat je hem liever niet naar de slacht wilt laten gaan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:37

een slager mag het paard niet verkopen
daarom moet je ook naar een gerespecteerde paardenslager gaan als je je paard moet (nood)slachten, vaak worden ze achter de deur om verkocht
ook is het verstandig als er voor zorgt dat er iemand bij het daadwerkelijke slachten aanwezig is, om er zeker van te zijn dat ie meteen word geslacht. wat maakt het uit of een paard in word geslapen of word geslacht? als ie in word geslapen gaat ie met de grote hoop naar de destructor is dat wat je wil? op een slachterij word ie meteen gedood en word daarna zorgvuldig geslacht.misschien een beetje cru, maar dan heeft ie nog wel een doel na zijn dood.
maar waarvoor willen ze dat paard naar de sl8 brengen ??
als ie echt iets van een ziekte of pijn heeft, dan moet je hem niet kwellen door hem te redden van de slacht!

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:02

Ik ben niet van plan om haar van de slacht over te kopen, maar mischien kan ik iets doen voor dat zelfde geld bij de baas. Een baasje zoeken of wat. Ik weet het allemaal nog niet.
En wat jullie zeggen, van is het wel echt een redding. Nou dat weet ik dus nog niet. Zolang er geen DA bij komt kijken hoe en wat weet ik het niet. Als die DA zegt van, het kan niet verholpen worden, heb ik er (meer) vrede mee dat ze gaat. Het is tenslotte iets waar ze hoogst waarschijnlijk last van gaat krijgen. Maar zonder eerst een DA erbij te laten halen, weet ik niets zeker....

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:18

hoi allemaal

ik zal als ik jouw was (ik begrijp er uit dat het niet om een paard van je eigengaat) dan eerst zelf een dierenarts er bij halen want wat er al meerderen zeggen als het dier pijn heeft duurt zijn leidens weg alleen maar langer en is voor het paard ook niet zo fijn en of je nou slachtprijs moet betalen of wat euro's aan de dierenarts uit geeft en dan zekerheid heb een paard wat niks mankeerd of weinig mankeerd wordt bij de slager/slachthuis eerst nog gekeken of hij niet voor wat anders kan worden gebruikt je paard woordt niet zomaar geslacht het is tenslotte een edel dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:44

Ja, dat klopt een paard is een edel dier
Daarom zou ik mijn paard ook nooit laten slachten.
Mijn paarden zijn mijn beste en liefste vrienden.
Ik heb een van mijn paarden vorige week moeten laten
inslapen na een auto-ongeluk.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om haar te laten
inslapen door de dierenarts en haar te laten cremeren.
Dit was heel moeilijk in Italie, Ik moest echt de onderste
steen naar boven halen.
Maar toch vind ik het heel belangrijk om op een goede,rustvolle
en waardige manier afscheid te nemen van je paard.
Daarom zou ik het paard gewoon kopen en hem na laten kijken
door de dierenarts, als er echt niks aan te doen is of het paard heeft
pijn dan kun je hem toch nog laten inslapen, dan heeft hij in ieder
geval een rustig afscheid.
Ik weet zeker dat dit paardje je heel dankbaar is en dat
jij dan met een gerust hart kan slapen snachts.
Ik vind het heel goed dat je probeerd om het voor dit paard
op te nemen. Waren alle paardenhouders maar zulke dierenvrienden !
Wendy

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 16:37

Even voor de duidelijkheid. Ze heeft totaal nergens last van. Ze verliest bloed, maar daar heeft ze totaal geen last/pijn aan en voelt zich (zover ik kan zien) 100% lekker. Ze heeft wel gallen waar ze kreupel aan wordt als ze teveel doet (galoperen, of te lang draven). Maar pijn heeft ze niet. Anders zou het natuurlijk harstikke anders liggen. Maar mocht de DA zeggen van dat er nog wat aan gedaan kan worden, dan wil ik natuurlijk graag dat dat ook gebeurd. Zegt hij van, nee dara kan niets meer aan gedaan worden, dat kunnen we niet verhelpen. Dan heb ik er vrede mee. Want na een tijdje krijgt ze natuurlijk wel lst van het bloedverlies (micien bloedarmoede of wete ik veel wat).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:44

bloed verliezen is natuurlijk niet goed, misschien heeft het paard wel allemaal gezwellen..............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:48

Weet je wat ik me altijd afvraag bij dit soort topics (ook de topics waarin gevraagd wordt hoe veel het kost om te enten, keuren, bekappen, beslaan etc.) Waarom bel je gewoon niet even rond?
Bel de dichtsbijzijnde slachter op en je weet het binnen 1 minuut.
Heb ik ook meerdere keren gedaan (slachtprijs wil nog wel eens licht schommelen) en ze bijten echt neit hoor Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:04

gaat het over die ene merrie waar je het wel eens vaker over hebt? die die 2ling gehad heeft?
toen ik die topics las vond ik het echt onnodig dat dat beestje afgemaakt wordt. Maar wacht eerst even het advies van de da af, misschien is het nog niet zo erg...
ik hoop het tenminste

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 20:16

xtostarlight schreef:
gaat het over die ene merrie waar je het wel eens vaker over hebt? die die 2ling gehad heeft?
toen ik die topics las vond ik het echt onnodig dat dat beestje afgemaakt wordt. Maar wacht eerst even het advies van de da af, misschien is het nog niet zo erg...
ik hoop het tenminste


Is inderdaad een en de zelfde merrie. Maar ik weet het ook allemaal nog niet. Het is zo onzeker allemaal, echt een rot situatie... Ik moet eerst met de boer praten, hopelijk komt er dan een DA bij. Ik zelf kan geen DA erbij halen heb ik het geld niet voor. Nu heeft mijn vader dat aangeboden. Maar stel dat het verholpen kan worden, en dat wordt (op mijn vaders kosten mischien) gedaan. Dan heeft hij haar verkopen en er geld voro vangen. Komt hij er lekker makkelijk van af.
Allmeaal onzeker en verwarrend...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:43

je moet gewoon even op teletekst kijken, daar staat het wel vermeld. of op google 'slachtprijs' en 'paard' intikken?

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:54

crossmonster schreef:
wat maakt het uit of een paard in word geslapen of word geslacht?


Heb je wel eens gezien hoe angstig zo'n dier is als ie het terein van de slachter op komdt?????????
Ze ruiken de dood gewoon. Verward
Nergens om hoor,maar ik heb het dus wel gezien en toen heb ik dus gelijk al gezegd,als mijn paard ooit dood moet dan laat ik hem rustig in zijn eigen omgeving inslapen.
Geen angst en stress,gewoon een vredige dood,dat is vindt ik ook wel het laatste wat je kunt doen voor je trouwe maat waar je een super band mee hebt opgebouwd.