Iemand thuis in Engels Volbloed hengsten? of site?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Iemand thuis in Engels Volbloed hengsten? of site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:03

Ik ben namelijk op zoek naar informatie over Colway Bold (al wel wat van gevonden maar meer is altijd welkom) en over Blakey Ridge. Over Blakey Ridge heb ik nog helemaal niets kunnen vinden
Een site waar info op staat is ook erg welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:38

www.volbloeds.nl

Blakey Ridge


Geboren in 1973 in Groot Britanniƫ en getraind in Nederland

Afbeelding

Pas op elfjarige leeftijd mocht Blakey Ridge dekken, zijn getoonde hardheid als koerspaard gaf hiervoor de doorslag. In 1990 werd hij beste Vaderpaard bij de Tweejarigen. Opvallend detail is dat de hengst zelf niet als tweejarige in de baan verscheen. Hij behaalde als drie- tot en met tienjarige 17 overwinningen over afstanden van 1400 - 2500 meter. Hij koerste in Engeland, Nederland en Duitsland. In Nederland won hij tweemaal de W.J. Jochems Memoriaal en de Haagse Ooievaar en eenmaal de Wassenaarse Pauw.

Zijn vader Busted won onder meer de Group 1 rennen: Eclipse Stakes en King George VI & Queen Elizabeth Stakes. In 1967 werd hij in Engeland daarom verkozen tot Paard van het Jaar. Hij was de vader van onder meer Mtoto, Opale, Erins Isle, Bustino en Shernazar.

De invloed van Blakey Ridge op de Nederlandse Volbloedfokkerij is onmiskenbaar. Zijn nakomelingen wonnen in 1990 60 rennen met een totale winsom van fl. 393.550. Bekend zijn Lady Landzicht (Merriesproduktenren), Madeira (Pocahontasprijs), Black Rose (Trial Stakes), Ridge Rose (Van Brienen Memoriaal), Bustello (Criterium der Tweejarigen) en First Of Troy (Herfstprijs der Tweejarigen).

Blakey Ridge heeft ook kort ter dekking gestaan bij het KWPN.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 15:35

hartstikke bedankt, super!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:55

Colway Bold

Afbeelding

Familie van de prachtige Fair Play.

Afbeelding

En dit is Crepello Opa van Blakey Ridge

Afbeelding[/img]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:21

Fair play? je bedoelt de vader van Man O war, het beroemdste renpaard ter aller tijden?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:43

owww Man O War wat een geweldig paard en een nog beter boek. *zou hem zo weeeeer gaan lezen*

Zoooo maaike klinkt goed die papiertjes van je bijrijdjes.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 16:46

Ja ik sta er ook een beetje versteld van als ik eerlijk moet zijn Haha! Had niet verwacht dat ze zulke bekende/goede familie zouden hebben!! Gaaf hoor vooral van Blakey Ridge vind ik t erg leuk Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:27

Ja die Fair play bedoel ik ja. Dat is wat er op de site stond. Haha!