schudden met hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 22:02

Ik heb dus een probleempje met mijn pony.
Als ik buiten rijdt, en dan vnl in de galop schudt hij als een debiel met zijn hoofd. In de bak doet hij het absoluut niet dus ik ga er van uit dat het niks lichamelijks is.
Als hij het doet ga ik niet terugtrekken en drijven, als hij even ophoudt belonen, maar ik loop er ongeveer een maand mee te klooien en het helpt geen zier, iemand tips, ervaringen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:25

ik ken een paardje die dat ook doet, gewoon om te etteren. in de bak doet ze het ook niet. wat bij haar heeft geholpen is de teugels gewoon op druk houden en elke keer als ze begint te schudden een tikje met de zweep geven of even flink been geven. na een paar keer was het al over

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:01

Ik ken een pony die dat doet omdat ze vrolijk is, maar niet meer dan 10 keer achter elkaar ofzo.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:31

Mijn volbloed doet het ook als we buiten rijden, maar zolang we stappen is er niets aan de hand, maar zodra we gedraaft hebben en gegallopeerd dan begint hij. Volgens mij is het een soort van 'enthausiasme'. Ik laat mijn teugels gewoon lang dan heb ik er zelf het minste last van en hij houd vanzelf wel weer op zodra we weer even stappen. In galop zelf doet hij het niet, maar daarna dus wel in de draf en de stap.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:48

het kan idd gewoon zijn dat het paard gewoon fris is. Bij ons doen dat ook wel sommige paarden. Ik denk dat je er niet echt veel aan kan doen. als je wat vaker buiten rijdt gaat het waarschijlijk vanzelf over.

.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:32

waarschijnlijk heeft hij hooikoorts sinds april zijn de grassen aan het bloeien en in mei zijn de bomen erbij gekomen. het is dus heel waarschijnlijk dat hij last heeft van het stuifmeel en dit uitzich vaak ik de galop. je kan in de winkel zo'n netje kopen voor over zijn neus dit help vaak wel goed. ze zijn wel prijzig €45,- maar ja om nu te wachten tot augustus voordat je weer het bos in kan...??
Het kan zijn dat hij dit nooit eerder gehad heeft..hooikoorts komt en gaat..ik heb er zelf helaas ook ervaring mee en er zijn nu bij ons op stal al 3 paarden die dezelfde klachten hebben dan jouw paard. vervelend maar waar. succes!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:53

ach het hoeft niet perse van hooikoorts te komen ik ken ook een merrie die dat gewoon doet omdat ze erg blij is dat ze weer buiten is... en ze doet het altijd in het begin van de lente en naarmate de zomer nadert en het mooie weer alweer "gewoon" is houd ze er mee op ... en zij is er ongeveer een anderhalve maand tot een maand geleden ook mee begonnen zou dus heel eventjes wachten met netjes mocht het niet echt niet over gaan dan kun je op zo`n netje overgaan dat lijkt mij wel handig ... ( <=- maar kan het ook mis hebben misschien heeft ie echt wel last van hooikoorts )


Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:22

Zonne allergie, hooikoorts, poliepen, vervelend zijn, niet genoeg verbinding (van achter naar voren rijden)... hooikoorts lijkt me nog het meest waarschijnlijk in jouw geval.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:09

een paard op de manege doet dat ook, maar dan voor de vliegen die op 1 kilometer afstand paseren

misschien is het zo iets Verward
of gewoon etteren...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:12

Probbeert hij niet zn tong over het bit te krijgen??
Paard bij mij op stal doet dit wel dmv van dr hoofd te schudden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:42

Mango doet dit dus ook maar dat is gewoon joligheid dan weet ik dat hij het naar zijn zin heeft!

ik heb dit al in de draf he buiten, in de bak heb ik dit alleen als tie een tijdje stil heeft gestaan dat gebeurt alleen als die kreupel etc is dus gelukkig niet vaak nooit eigenlijk (effe afkloppen )

Ik moet dan wel altijd oppassen want meneer wil dan ook nog wel eens joligheid-bokjes geven en die zijn meestal wel hoog gelukkig zie en voel ik ze aankomen dus kan ik ze wel uitzitten!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:52

Ik heb dat ook wel eens gehad met het buiten rijden maar dat kwam omdat mijn aandacht verslapte. Ik vergat er mijn benen goed aan de houden en mijn handen heel stil te houden. Ging dus met mijn handen teveel mee in de beweging die mijn paard wilde. Nu weet ik het en let met buiten galopperen vooral op mijn bewegingen. Lachen

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:55

misschien dat ie last heeft van vliegen enzoo,inspuiten dus met anti-vlieg...maar misschien vindt ie het ook wel vreselijk leuk buiten,en issie gewoon fris...als het echt gevaarlijk wordt dat hij bijna tegen je hoofd aan slaat,kun je misschien wel eens een hulpteugel gebruiken..Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:13

Santana doet het ook. idd na de galop. Ze gaat dan nog al eens in gallop met je aan de haal. Als je haar dan terug in draf hebt loopt ze ook te schudden met enorm veel knieactie. Als je haar dan een tik geeft gaat ze bokken, wat ze anders dus haaast nooit doet als ze een tik krijgt. Bij haar is het dus protest omdat ze harder wil en het niet mag.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 19:21

Frisheid is het imo niet echt omdat hij het nooit heeft gehad en wij altijd buitenrijden, misschien kan het wel hooikoorts oid zijn. Vliegen niet daar reageert hij anders op en had hij het in de bak ook gehad.
Iig bedankt voor de tips.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers