Wat is een normale prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Wat is een normale prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 21:27

Ik ben op zoek naar een paardje tussen de 3 en 8 jaar oud en rond de 1.65 hoog. Hij of zij moet een sprongetje maken, maar ik houd meer van dressuur. Ook wil ik er graag veilig mee naar buiten kunnen. Hij hoeft niet heel super te lopen, maar ik wil er wel wat mee kunnen bereiken. Het gaat me er dus meer om dat het gewoon een paard is waar je een leuke proef mee kan neerzetten, dan dat er allemaal goede lijnen en dergelijke achterzitten. Mijn vader is niet echt te overtuigen dat zo´n paard meer kost dan mijn pony van rond de 2250 euro (5000 gulden). Volgens mij ligt de prijs eerder rond de E 4000 wil je een beetje fatsoenlijk paard hebben. Wat vinden jullie een normale prijs voor het hierboven beschreven paard? (Mn vader moet toch echt overtuigd worden, anders komt ie er nooit! Clown )


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:45

je kan een fadsoenlijk paard kopen rond de 2500,-
Heb zelf vroeger een triton met heidelberg bloed gekocht voor toen 4800,- gulden die was M1 dressuur en B springen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:02

Juist, vroeger...
Nu heb je voor dat geld al geen normaal veulen meer...
Leuke paardjes vind je nu vanaf zo'n 3500 euro, of je moet net heeel veel geluk hebben, maar op het moment barst het van de gelukzoekers dus die kans is minimaal.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:33

vroeger praat ik over 5 jaar geleden ja maar bij ons op stal staat ook een merrie te koop die is L2 dressuur en L springen en is een nimmedor en vragen ze 3000,- voor dus het kan nog wel hoor.
mooi sjiek paard om te zien 1.68 hoog .wegens studie gaat zij weg.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:33

Als je geluk hebt kun je voor 2500 euro een leuk paard vinden, maar de kans is erg klein. Tegenwoordig zijn de prijzen van paarden flink gestegen en kun je voor 2500 nog maar zelden een leuk paard wat aan jou eisen voldoet vinden. Ik denk ook dat ze nu ongeveer 4000 euro kosten, maar het kan dat ik ongelijk heb. (ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor zo'n paardje en deze prijzen zijn tegenwoordig heel normaal in de paardenhandel, ikzelf vind ze soms best hoog qua prijs/ kwaliteit.

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:36

Tja, maar dat was nog in de tijd van de gulden he dreamegirl. De euro is nu zo langzamerhand een gulden aan het worden, zo duur is alles nu. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen (zoals dat paard bij jou op stal) maar als je de prijzen ziet van tegenwoordig, die rijzen de pan uit. Daar heeft Sjuimpje gelijk in. Het is net wat een gek er voor geeft...
Laatst bijgewerkt door Finesse op 04-06-03 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:36

Ik heb op dit moment twee paarden staan die je voor rond de 3500 kan kopen, maar die voldoen niet geheel aan je eisen. Ze zijn 9 en 13 namelijk, maar wel superbraaf en fijn te rijden.

Vooral de zwarte merrie is een echt heel leuk paard, mooi compact type, zeer correct bewegen.......nakomeling van Holland. En zeer fijn onder het zadel.

Pb me maar voor meer info.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:39

Bij een handelaar kan je misschien voor dat geld een leuk paard kopen. Naar mijn ervaring zijn die meestal goedkoper dan de paarden die particulier worden aangeboden.

Maarja, dan weet je natuurlijk niet zeker of het betrouwbaar is.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:48

Mijn paard was 3000 eur0 maar heeft dus geen papieren en als hij goede had dan was tie eu.6000 en hij kan alles springen,dressuuren, buiten rijden etc..

maar inderdaad als je een goed paard wilt met papieren ga je echt wel richting de eu.5000.

Je kan ook een paard kopen van een handelaar (onze manegehouder doet het in Deudekom geloof ik) en die zijn goedkoper maar daar weet je natuurlijk nooit een achtergrond dus doe het ook altijd een tijdje op proef ipv gelijk kopen!!

veel succes !


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:54

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat hier als ns eerder een topic over is geweest....
Misschien dat je daar ook wat handige reacties of tips uit kan halen?
Bij paardenaanbod.nl staan ook vaak goede paarden (worden via bemiddelaar verkocht voor particulieren) en je ziet ook een beetje de pris......
In ieder geval succes!


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:55

Denk toch dat je niet goedkoper uitkomt dan 3500 a 4000 euro. Mijn paardje was 4000 euro en was alleen maar zadelmak. Zaten wel redelijke papieren bij

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 13:43

azaz-girl schreef:
Denk toch dat je niet goedkoper uitkomt dan 3500 a 4000 euro. Mijn paardje was 4000 euro en was alleen maar zadelmak. Zaten wel redelijke papieren bij


Ik heb even foto's gekeken en dat paard ziet er echt heel leuk uit! Zulke kan ik niet vinden voor minder dan 4000 euro. Ze zijn allemaal of te duur of te ver weg of ze zijn net een dag geleden verkocht Boos!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 13:46

Kiara schreef:
Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat hier als ns eerder een topic over is geweest....
Misschien dat je daar ook wat handige reacties of tips uit kan halen?
Bij paardenaanbod.nl staan ook vaak goede paarden (worden via bemiddelaar verkocht voor particulieren) en je ziet ook een beetje de pris......
In ieder geval succes!


Ja, daar heb ik ook al gekeken, maar daar vind ik ze ook nog vrij duur. Ik moet gewoon een keer geluk hebben en tegen het ideale paard aan lopen voor de ideale prijs. Ik hoop dat het niet te lang duurt, maar ik ga ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen.

dreamegirl en pipo: Ik heb jullie een Pb gestuurd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 27 bezoekers