wat vinden jullie van turbo magi(v. cabochon)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

wat vinden jullie van turbo magi(v. cabochon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 13:24

Die net goedgekeurd is,lijkt me een aansprekende hengst en waren ook erg lovend over hem in de paardenkrant,niet dat ik hem ga gebruiken maar was gewoon nieuwschierig.

Dekgeld is niet erg duur he 550 euro proberen ze zeker de laatste merrie's die nog niet gedekt zijn te werven *LOL*

Iemand hem in het echt mogen bewonderen?

Z1+4


itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:03

Ja ik heb hem toevallig vandaag gezien. Hij staat bij Edward Gal. Een heel fijne hengst. Super karakter en goed lopen. Edward zegt zelf dat het echt weer een hengst voor hem is.

Ik weet dat Edward echt niet zomaar beesten aanneemt om te rijden, dus hij zal het wel weten.

Vind het zelf een heel aansprekend dier. Hij isnog wel een beetje jongachtig en niet zo heel groot.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:22

Dat was mijn favoriet bij deze jaargang hengsten en ik vind het fijn dat hij goedgekeurd is. Ik ben erg gecharmeerd van deze hengst Lovers . Ik heb hem na de hengstenkeuring helaas niet meer in het echt gezien.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:42

Ik zit er toch ook over te denken om mijn Negro merrie door deze hengst te gaan laten dekken. Ik vind het wel een aansprekende hengst die mooi hoog op de benen staat en mooi edel is (dat kan mijn merrie wel gebruiken), het dekgeld is zeker niet onaantrekkelijk en hij kon ook nog een redelijke sprong maken. Mooie hengst

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:56

Ook mooi gefokt!!!


Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:07

Ik vind het een erg mooi paardje, maarja wat wil je met zo´n vader...

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:28

hoi,
ken meer Cabochon nakomelingen en ze kunnen er allemaal wat van ,ben dan ook benieuwd naar eventueel een foto van deze jonge hengst ? ze zijn allen erg sterk in de bovenlijn en kunnen lopen of de wereld er van af hangt.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:39

Heb hem meerdere malen zien lopen tijdens de verrrichting en vindt/vond hem een van de betere.
De laatste merries dekken, nou dat valt wel mee die hengstjes die net examen gedaan hebben dekken toch al gouw zo'n 30-60 merries in hun eerste seizoen. Er zijn fokkers die speciaal wachten op de nieuwe jaargang. En die prijs, ja die jongens moeten zich natuurlijk nog wel bewijzen en al ziet hun bloedopbouw er nog zo mooi uit, het kan altijd tegenvallen.
Voor mij is Turbo Magic een van de betere!

Gratis af te halen mooie jonge katten

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:30

dakhilah schreef:
hoi,
ken meer Cabochon nakomelingen en ze kunnen er allemaal wat van ,ben dan ook benieuwd naar eventueel een foto van deze jonge hengst ? ze zijn allen erg sterk in de bovenlijn en kunnen lopen of de wereld er van af hangt.


Op www.magicstables.nl waar hij ter dekking staat kun je een foto zien

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:52

ik heb hem gezien tijdens de examendag van het verrichtingsonderzoek en vond het een ontzettend leuke hengst. Mooi chique, hou ik wel van, en goed bewegen. Erg knap paard om te zien ook

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:12

een tip, als je naar www.edwardgal.nl gaat, kun je effe bellen, en misschien kun je dan langskomen om de hengst te bekijken. en eventueel andere dekhengsten die er staan.

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:03

hoi,
bedankt voor de link ,kon ik een kleine indruk van de hengst krijgen ...ziet er weer erg knap uit ...maar ja wat wil je anders met zo'n pa [en natuurlijk de moeder niet vergeten ].
gr,sas.

ALOHAAAAAA......From Hoenderloulou....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:27

Heel aansprekend dier uit mooi bloed,
maar voor mijn merrie mist hij toch dat beetje extra bloed wat ik denk nodig te hebben.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:37

Sjuimpje schreef:
Heel aansprekend dier uit mooi bloed,
maar voor mijn merrie mist hij toch dat beetje extra bloed wat ik denk nodig te hebben.


dat dacht ik eerst ook, maar na hem in levende lijve gezien te hebben, viel hij me heel erg mee. Denk dat Kaisterstern een grote invloed gehad heeft. Ik vond hem zeer edel, vermoed ook dat het gebrek aan kracht dat genoemd wordt met zn volbloeduiterlijk en laatrijpheid te maken heeft. Vond hem met zeer veel souplesse lopen, werd ook geprezen om zijn werkwilligheid en goede temperament.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 00:00

Is er iemand van plan om te dekken met deze hengst??? Zo ja waarom??? Zo neen waarom niet???

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:14

Ik heb er even over nagedacht om Turbo op onze merrie te zetten. Ik was van het begin af aan helemaal weg van deze hengst en aangezien Cabochon-bloed best op onze merrie zou passen (en Cabochon zelf buiten budget ligt dit jaar Schijnheilig ), hebben we het serieus overwogen.

Ik wilde dit jaar echter springgericht fokken met de merrie en we hebben voor Orion Fortuna gekozen, nadat we Orion + nafok en uitgebreid veulenrapport hadden bekeken. Als Orion of nafok tegen waren gevallen, dan was Turbo erop gegaan. Met Turbo wordt het wel een veulentje dat ingeteeld is op Le Faquin xx, maar dat is ook niet verkeerd Kwijl .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers