Kleine brave bospony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Kleine brave bospony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 07:51

Door de val van Hielke, de bruiloft en het halen van Taco heb ik erg weinig tijd gehad om Gwenn te rijden. Ze is wel veel haar stal uit geweest maar aandacht was wat minder.
Vrijdag ben ik er na 9 dagen even zonder zadel opgestapt en heb ik met Lunatic en Napoleon een stap bosritje gemaakt. Ze was weer eens super braaf. Ik kon er met behulp van een stoel zo op stappen en toen ze zag dat we het hek uitgingen was ze gelijk vrolijk. In het bos was ze super braaf, soms wat dribbelen of wat wegdraven maar geen enkele gekke reactie. Ik was erg trots op haar. Haha!

Gisteren besloot ik om eens in de bak te gaan rijden. ik heb bedacht dat ik deze week wel les wilde hebben maar bedacht me daarna dat ik met haar nog nooit in een bak had gereden. Wel 2 keer aan de longe in de bak maar verder alleen buiten in het bos gereden. oeps. Geen goede voorbereiding voor de les.

In ieder geval zijn we de bak ingegaan en mevrouw liep alsof ze dat haar hele leven al had gedaan Lovers . Keuring over de hoefslag in de gang die ik wilde alleen soms niet in mijn tempo. Nette overgangen, en ook wat voltes. Die stellen nog niet zo heel veel voor maar voor de eerste keer was ik tevreden. Alleen het laatste kwart van de volte viel ze wat naar binnen, de rest liep ze ze correct.

De volgende stap die ik heb te gaan is de galop erbij pakken. Ik heb al bedacht dat ik dat mogelijk vanavond in he bos ga doen. Gewoon er in laten vallen en laten doorgaloperen. Niet na 6 passen weer terugnemen.

Tot nu toe ben ik ongelooflijk verbaasd en tevreden voer hoe Gwenn het werk oppakt. Een zeer brave pony lijkt wel. Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:22

Hartstikke mooi zeg! Paar lesjes erbij kan helemaal niet verkeerd zijn, wordt ze nog braver van Tong uitsteken. Of is dat niet de bedoeling? *LOL*

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 08:50

Er zijn meerdere doelen: even werken aan aandachtspunten als Katja die nu al kan vinden. Gwenn moet leren in een vreemde omgeving ook braaf te zijn en ik wil graag de galop in de bak oefenen maar wel met iemand erbij die aanwijzingen geeft.