opnieuw beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

opnieuw beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 07:50

hallootjes, ik heb een vraagje.
ik ken een paard, dat staat al een jaar stil op de wei, en dat paardje is een beetje kopschuw en heel druk, en het heeft niet egt vertrouwen in mensen. Dat paardje stond stil omdat er een tijd niet meer op gereden kon worden, en nu kan dat wel weer, maar nu komt er opeens elke dag een meisje, met een hele fanclub (5 autoos!!) en dat meisje is 21, en n echt viswijf(sorry) en ze komt dus elke dag, en gaat hem dan elke dag longeren, dat paard word daar natiuuurlijk wild van (duh) hij is kop- mensenschuw, staat er n hele fanclub langs je bak, moet je rondjes rennen terwijl je dat helemaal niet begrijpt, en hij was helemaal stijf enzo, omdat hij zo lang stil heeft gestaan, dan ga je hem toch niet elke dag longeren van de een op de andere dag? dan moet je dat toch rustig opbouwen? ik zou doen: eerst bij het begin beginnen, dus het vertrouwen winnen, veel knuffelen en aanraken en lekker poetsen en er mee aan tuttelen, zodat hij volledig in je vertrouwen is. dan dat iemand de longeerlijn vasthoud, en dat degene die hij vertrouwd ernaast gaat lopen, zodat hij het weer begrijpt (hij begrijpt het longeren namelijk niet) en zo rustig doorwerken. ik ben best wel kwaad op dat meisje want ze is heel klein, veel kleiner dan het paard, maar dat maakt natuurlijk niet uit, en ze dnekt dat ze alles ermee kan doen terwijl ze nu dat hele paard aan het verpesten is, het arme beest loopt na een week al kreupel omdat ze vergat ( Verward )de longeerlijn vast te houwen toen dat beestje ging galoperen. dat paardje sloeg helemaal op hol omdat dat draad helemaal tussen z`n benen gewikkeld was enzo. hij had zn nek wel kunnen breken.
maargoed, ik ben het dus niet met dat meisje eens maar ze wil niet nar mij luiseren want zij weet alles beter, etc, etc. ik wou vragen wat jullie ervan vinden. Ik zie gewoon dat het dat paard niet goed doet, hij stijgerd opeens en is helemaal over de toeren enzo. maarjah, ik kan nix doen Ach gut


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:45

Helaas is er idd heel weinig wat je kan doen. Kan je niet iemand anders, een volwassene (?) met haar laten praten, misschien dat die iets meer indruk zal maken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 11:27

ik zou niet weten wie mevrouwtje is 21 en denkt dat niemand haar wat kan maken en dat alleen zij gelijk heeft Misselijk

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:41

Ik vind het een beetje een vaag verhaal. (nogal gekleurd?) Moeten wij hierover oordelen, zonder de andere partij ook eens te horen?

Als alles precies zo is zoals jij het vertelt, dan zal niemand hier op bokt zeggen 'de ander heeft gelijk'. En er zijn blijkbaar wel mensen die het meisje steunen (haar 'fanclub', zoals jij het noemt). Dus zou ik haar argumenten ook wel eens willen horen.
Dat gaat natuurlijk niet, en dat is de reden waarom ik niet zomaar partij trek voor jou. Het is niet eerlijk tegenover het meisje dat het paard longeert, omdat haar stem niet gehoord wordt.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. :S

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:20

ik ben het wel met visje eens... (no offence) Maar ze zal er wel een reden voor hebben ... Kom je vaak bij dat paard of niet?
vind het een beetje riskant om een mening te geven...
misschien was het wel beter om eerst rustig aan te beginnen maar het paard staat op een wei dus krijgt wel iets beweging denk dat het verhaal al weer iets moeilijker werd als het paard dag en nacht een jaar lang op stal stond ...
maar goed ... denk dat je het beste gewoon met haar ouders of zo kan gaan praten en het melden... dat die misschien eens met haar gaan praten weet niet of dat een mogelijkheid is ?!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:29

Als je goed longeert begrijpt een paard dat altijd, dus dat hij niets snapt van het longeren vind ik kletspraat (sorry). Ik denk dat hij eerder niets snapt van die mensen die allemaal vage en tegenstrijdige hulpen geven en uit paniek niet weet wat ie moet doen.

Voor de rest sluit ik mij bij visje aan, het is moeilijk een oordeel uit te spreken als je het gehele verhaal niet kent van beide kanten.

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 13:06

okeej, ik snap het. misschien had ik het beter niet op bokt moeten zetten. dit is idd mijn kant van het verhaal, en zo denk ik erover, ik zou in het vervolg niet meer zulke onderwerpen plaatsen, ik kon het toch altijd vragen? het is niet dat ik dat meisje hier probeer zwart te maken ofzo, hoor. ik wil gewoon weten of jullie vinden of dit goed is voor dat pard ofniet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, laran, louise30, xPearl en 80 bezoekers