Muggenbeten...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Muggenbeten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 18:25

Ik zit met een vervelend probleem, ik sta vol met muggenbeten ongeveer een 40-tal als ik goed kan tellen. Daarbij komt dan ook nog dat ik lichtjes allergisch ben voor muggenbeten met als gevolg dat ik van die megabulten heb. Boos!
Ik smeer ettelijke malen per dag euceta maar voor lang helpt dat niet. En dan verga ik weer van de jeuk. Nu vroeg ik mij af wat jullie daartegen doen?


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:49

Hier nog een allergisch geval! Ik weet perfect hoe je je voelt. Doet het bij jou ook zo'n pijn van je huid die opgerekt is door de megazwellingen?

Wat ik doe ter voorkoming: ik heb mezelf een goed muskietennet gekocht (ook bruikbaar in de tropen, kan je nagaan...), en als ik ergens anders moet slapen, bijvoorbeeld bij vriendje die nooooooooit gestoken wordt en ik dan dus altijd, zorg ik dat ik volledig ingesmeerd ben met antimuggenspul, zodat ik goed stink (en dan vind vriendje het niet meer leuk dat ik bij hem in bed lig Haha! )

Als ze gestoken hebben: ik gebruik Cool Pick, kan je vinden bij de apotheker, werkt ook tegen bijvoorbeeld wespensteken of kwallenbeten of als je in de brandnetels gezeten hebt
Wat erg belangrijk is, is dat je het er meteen opdoet als je merkt dat je gestoken bent. Als je dan meteen goed smeert, heb je er bijna geen last meer van na een tijdje (jeuk gaat vrijwel meteen weg, maar het zwelt dan ook niet zo op). Bijvoorbeeld pas 's ochtends smeren als je 's nachts gestoken bent, helpt ook nog heel goed tegen de jeuk, maar de zwelling krijg je dan niet meer zò snel weg (wel minder op den duur, maar niet *hups* weg)
Er zit ook iets mentholachtigs ofzo in, dat ruik je dus wel (vind ik persoonlijk helemaal niet erg, als je vergelijkt met al die stinkende zalfjes) en dat zorgt ook wat voor verkoeling (helpt ook weer tegen de jeuk).
Het is een soort gel (wel lopend hoor) in een doseerpen. (Wit met blauwe tekst)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 19:01

Ja pijn doet het wel... Voor ik ga slapen smeer ik mij al in met zo'n middeltje weet niet exact welk er staat op: is niet vettig en ruikt aangenaam (lees dus het omgekeerde: ongelooflijk vettig en stinkt). Met als gevolg dat mijn vriend het ook niet leuk vind om bij mij te liggen. En je kan het al wel raden dat hij nooit maar dan ook nooit een beet vast heeft...

Zal morgen of woensdag es langs de apotheek gaan en zien of ze zo'n doseerpen van Cool Pick hebben, want die zalfjes smeren is altijd een heuse bezigheid vind ik en dan gaat zo'n pen wel sneller...

Neem jij nog iets anders tegen die allergie van medicijnen? Ik heb er pas de laatste 3 jaar héél véél last van gekregen...

Andere hulpmiddeltjes zijn ook nog steeds welkom !!!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:14

Ik was er vroeger niet allergisch aan, maar was wel steeds de "gebeten hond", lees: niemand in huis had muggenbeten, en ik stond helemaal vol
Rond mijn 11e ofzo (ben nu bijna 20) was ik eens bij een vriendinnetje blijven slapen, en daar was ik echt helemaal opgevreten, en had ook een muggenbeet tussen mijn wimpers (PIJN, dat wil je niet weten, heel mn oog zat dicht, zo opgezwollen was het, en pijnpijnpijn) en toen ben ik dus bij de dokter geëindigd met dat opgezwollen oog, en opgezwollen handen en armen.
Toen die ene keer heb ik medicijnen gekregen om de zwelling doen weg te gaan (moest ook de hele tijd met mijn handen boven mijn hoofd rondlopen om de zwelling te doen zakken), maar daarna is het nooit meer zo extreem geweest. Mijn handen en armen waren toen zo helemaal opgezwollen omdat ik veel muggebeten kort bij elkaar had.

Dokter zei ook dat het normaal is om zo plotseling allergisch te worden, het is iets dat je opbouwt (altijd al veel gestoken worden en dat elk jaar opnieuw en opnieuw) en op den duur kan je lichaam het niet meer aan. (Is trouwens met veel allergieën zo, heb bijvoorbeeld sinds dit jaar in milde mate last van hooikoorts, en ik ben dus echt opgegroeid tussen het groen en de paarden en de velden en de bossen etc...maar ben gelukkig niet allergisch aan paarden)

Sindsdien heb ik ook kunnen voorkomen dat ik zo helemaal opgevreten werd, maar denk dat moest ik ooit nog eens zo opgezwollen zijn, ze me wel terug medicijnen zullen geven.
Maar voor gewoon heb ik dus geen medicijnen.
Veeeeeeeel energie en moeite steken in het voorkomen, en zo snel mogelijk smeren met de Cool Pick en vooral niet krabben.

Maar 't is toch echt niet eerlijk he, waarom worden die vriendjes nooit gestoken en wij wel??? We zullen wel lekkerder zijn ofzo
Mijn vriendje vindt dat dus superlollig, en doet ook totaal geen moeite om de muggen buiten te houden (zet dus vrolijk als het donker is zijn raam wagenwijd open en dan het licht aan Boos! )
Ik zou nog eens zo een hele erge "crisis" moeten hebben, misschien dat ie het dan wat minder lollig zal vinden, als ik er uitzie als een Michelin-mannetje...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:20

Ik heb ook zo giga bult!
En rood dat ie is en vooral dat iri gejeuk! Boos!
Het komt niet van een gewone mug van een ander mugding.
Zal ff kijken als ik een plaatje heb.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 19:29

Ja Hans is ook zo leuk om het raam wagenwijd openzetten en dan te vergeten dat ik de dupe hiervan ben, en dan kan hij zo onschuldig kijken van: "Heb ik iets mis gedaan?"

En maar lachen met mij als ik met de jeuk zit. Maar ik heb hem toch vorig jaar uitgelachen toen ze bij zijn ouders thuis vlooien hadden in de kelder, hij stond vol beten en ik had niks. Haha!

Ik zit ook met hetzelfde probleem met dazen (denk ik nu ook net aan, ik vergeet meestal dat ik dit probleem heb totdat de muggen en dazen weer opduiken), heb ooit es een beet gehad op mijn elleboog met als gevolgd dat mijn hele arm dik was. Dus als ik buiten ga rijden moet ik ofwel lange mouwen dragen ofwel verschrikkelijk spuiten met zo'n middeltje.

Helpt die Cool Pick ook tegen beten van dazen? Waarschijnlijk wel, die dingen zijn meestal multifunctioneel voor beten van insecten eh.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:33

Niet deze: Afbeelding maar hij heeft iets weg van deze mug: Afbeelding
Als ik nog een keer het goede plaatje vind plant ik m hier wel ergen neer mischien dat julie dan ook de naam van dat stupid ding weten.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:35

ik heb nog geen 1 muggenbult Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:37

Er staat letterlijk op: Cool Pick kalmeert de jeuk veroorzaakt door insecten, kwallen en brandnetels.
Wat betreft de dazen: ik ga altijd buiten rijden, vaak ook een stukje in het bos of in de buurt van bomen, dus kom altijd veel dazen tegen. Meestal moet ik ze dus echt wegslagen, maar ik ga ook niet rijden in een topje met spaghettibandjes, ik probeer de boel een beetje bedekt te houden.
Aangezien ze mijn pony meestal met verschillende tegelijk belagen, heb ik een paar weken geleden nog maar eens veel geld uitgegeven (€ 25 voor een halve liter) aan WalkFree SuperKnoflook.
Het stinkt echt uuuuuuuuuuuuuuren in de wind, echt verschrikkelijk, als ik met de trein weer naar huis ga heb ik echt zeeën van ruimte om me heen omdat die geur ook in mn kleren enzo zit Haha! Maar dat ding werkt erg goed tegen de vliegen, dazen, etc (mag ook wel voor die prijs)
Als ik het net opgedaan heb, zie je de vliegen zo de stal uitvluchten, en zaterdag heb ik voor het eerst dazen gezien, maar slechts eentje waagde zich op mn pony haar hals (*mep*, dat WAS een daas) en de rest bleef echt wel op een afstandje, mij lieten ze ook met rust (niet moeilijk aangezien ik dus ook weer stonk).
Ik ben nog nooit gestoken geweest door dazen, maar ik loop in de zomer overal en altijd met mijn CoolPickje op zak rond, dus ik kan het wel meteen uitproberen moest het ooit gebeuren.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:44

azijn werkt bij mij errug goed: haalt de jeuk weg, de lucht erbij genomen... Haha!

Ben sinds gister ook slachtoffer geworden. Opbrengst: 2 stuks! Eigen schuld, ben in het hoge gras wezen spelen met mijn hondjes... Boos!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 19:50

Als ik buiten ga rijden (valt niet veel meer voor aangezien ik al enkele maanden geen tijd meer vind om naar mijn manege te gaan op mijn lesuur) draag ik meestal een gewoon t-shirt en smeer mijn paardje ook goed in en dan hang je zelf toch ook vol van die geur...

Misschien kan ik WalkFree SuperKnoflook gaan kopen voor mezelf? Haha!

Aja Tyrza mijn oma gaf mij vroeger ook een washandje met azijn als ik in een mierennest zat.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:50

Ik word gelukkig nauwelijks meer gestoken sinds ik er pilletjes tegen slik Lachen Homeopatische pilletjes, Apis Mellifica. Werkt erg goed, ik word iig minder gestoken en als ik wel gestoken word, wordt het niet zo'n grote bult, jeukt het minder en is het ook sneller weg. Echt een aanrader, ik werd eerst altijd helemaal lekgeprikt maar tegenwoordig niet meer

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:51

Bunbun schreef:

Aja Tyrza mijn oma gaf mij vroeger ook een washandje met azijn als ik in een mierennest zat.


...en daar zat je zeker niet voor je plezier? Haha!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 20:06

Meestal niet nee, maar ik was zo dom om er elke keer weer een plekje uit te kiezen waar er net eentje was

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:11

Maaike schreef:
Ik word gelukkig nauwelijks meer gestoken sinds ik er pilletjes tegen slik Lachen Homeopatische pilletjes, Apis Mellifica. Werkt erg goed, ik word iig minder gestoken en als ik wel gestoken word, wordt het niet zo'n grote bult, jeukt het minder en is het ook sneller weg. Echt een aanrader, ik werd eerst altijd helemaal lekgeprikt maar tegenwoordig niet meer


interessant, morgen eens gaan informeren bij apotheker...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:43

oh Maaike dat klinkt zeker interessant, dan ga ik zo'n muggenpilletje slikken, ik slik al wat voor mijn hooikoorts en ik heb ook een pilletje
tegen zonallergie!!
jaa het gaat echt goed voor mij, ik ben een wandelende allergie
bult Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:00

ooooooooh Barb, hier nog eentje hoor, alleen weten ze mij van de helft alleen maar te zeggen: ja, je bent allergisch, alleen weten we niet precies aan wat, je zult het zelf een beetje moeten ontdekken

(we hebben al: soortement hooikoorts, muggen, zweet, soms zon, basilicum, een bepaalde stof in mijn steunzolen (bijna een jaar had ik daar last van) erg leuk trouwens als je die constant moet dragen...)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:04

Maaike schreef:
Ik word gelukkig nauwelijks meer gestoken sinds ik er pilletjes tegen slik Lachen Homeopatische pilletjes, Apis Mellifica. Werkt erg goed, ik word iig minder gestoken en als ik wel gestoken word, wordt het niet zo'n grote bult, jeukt het minder en is het ook sneller weg. Echt een aanrader, ik werd eerst altijd helemaal lekgeprikt maar tegenwoordig niet meer


Kun je dat gewoon bij de apotheek halen of moet je naar een speciale winkel?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:55

Ja apelazijn drinken goed vermengt met water.
Niet direct resultaat maar naar 1 maand ong wel.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:59

mijn moeder haalt ze bij een winkel die alleen homeopatische spullen verkoopt bij ons op het winkelcentrum. Denk niet dat ze het bij de apotheek hebben maar je kunt het natuurlijk altijd proberen Lachen
Mn mams en ik slikken (bijna) elke dag 2 pilletjes, smaakt nergens naar maar t helpt wel

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:35

Ik ben ook altijd degene die altijd geprikt werd.Het was niet voor niks dat men ruzie had bij wie ik moest slapen met kamperen! Een paar jaar geleden had ik knoflooktabletten genomen en dat dan de hele zomer. Die helpen echt heel goed! Sinds die tijd heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van.

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 19:18

Voila nu heb ik toch al een idee wat ik nog allemaal kan proberen want ik verga zowat van de jeuk en het is geen zicht zo vol bulten...


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:48

ik heb nooit ergens last van . en als ik geprikt wordt jeukt het niet.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:04

nestosyl smeer ik erop, dat is een oranje tube en het werkt echt perfect bij mij! (andere anti-jeuk middeltjes enzo hielpen nooit bij mij)
alleen ik las in de bijsluiter dat je het niet te vaak moet gebruken Frusty

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 23:09

Ik heb er dus ongelooflijke last van, ben net weer gebeten in mijn pink, is dus nu helemaal dik... Boos!
Ik zal er mee moeten leren leven denk ik !!!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carineken en 7 bezoekers