Epilepsie ? Of een andere toeval ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Epilepsie ? Of een andere toeval ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 00:09

Vandaag had ik de paardjes nog maar net buiten gezet, of er viel me iets op. Charlie (engels volbloed) lag. Dit doet hij normaal nooit of nauwelijks.

Bertus en ik hebben nog even staan kijken, maar het leek alsof hij gewoon lekker lag te genieten van het zonnetje en we liepen door.
Ik keek nog even en zag dat het helemaal niet goed was!
Hij lag plat op de zij, te schudden en te trekken met zijn benen. Zijn tong hing uit zijn mond en hij draaide met zijn ogen.

Bertus heeft hem toen meteen overeind getrokken en hij leek nergens meer last van te hebben.
Zou dit een epileptische aanval zijn? Of iets anders?

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:43

Zou heel goed kunnen!
Ik heb een shetje met epilepsie en hij heeft ongeveer hetzelfde.
Fredje krijgt na grote stress vaak een aanval, meestal bij het eten, hij kan dan niet meer eten, neemt nog wel een hap maar dat valt dan uit zijn mondje, ik ben er gelukkig altijd bij en op de een of andere onverklaarbare manier krijgt hij alleen een aanval als ik in de buurt ben. Ik vang hem meestal op als hij valt en kan zodoende zijn koppie beschermen. Verder ziet het eruit zo als jij beschrijft, het is een ontzettend eng gezicht.
Ik weet niet wat je met dit paard doet maar ik zou zeer zeker een kliniek opzoeken met hem want een aanval tijdens het rijden lijkt mij niet echt prettig.
Volgens mij is er niet zo erg veel aan te doen, er zijn wel medicijnen voor maar het is meestal een aflopende zaak, hoe vaker ze een aanval krijgen hoe zwakker ze worden.
Mijn Shetje is nu gewoon gezelschaps diertje geworden en heeft toevallig net een week of 2 geleden weer eens een aanval gehad, dat was de eerste weer sinds een jaar ongeveer dus op het moment valt het bij hem erg mee.
Ik doe dus verder niets met hem en hij mag gewoon lekker oud worden op het land om hem zo min mogelijk stress te bezorgen.

Ik hoop echt voor jullie dat het bij Charlie geen epilepsie is!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:58

ik zou het zeker uit laten zoeken!!!!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:41

Ik denk wel dat dit het was.. Het is misschren een beetje een rare vergelijking, maar mijn broer heeft ook epilepsie, die gaat ook helemaal schudden en met zijn armen en benen slaan enzo, ik herken wel wat je verteld over dat schudden enzo..

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:45

Lag je paard niet gewoon te dromen, want als hij epilepsie heeft kan jij hem niet zomaar omhoog krijgen... Hou hm in de gaten en probeer zo een "aanval" op video te krijgen, daar heeft een DA er veel aan, succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:22

was het niet dat hij lag te jeuken? maar dan houden ze hun tong meestal wel binnen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 22:30

Nee, hij lag niet te jeuken, dat ziet er wel net iets anders uit bij hem Haha! En dromen was het mijns inziens ook niet.
Hij heeft het gelukkig niet meer gedaan, het zag er namelijk echt uit of hij dood ging.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Nancy01, SemrushBot en 52 bezoekers