Morning after pil! SPOED

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:06

horselover21 schreef:
MaestroE schreef:
op voorraad: Ik vindt het zo slecht nog niet; tenzij de personen het gewoon puur voor de zekerheid achter de hand willen hebben (dus als er iets fout is gegaan in de normale gang van zaken)

even ter herrinering : denk aan soa's enzo.. (dus misschien test)


dit is echt een onzinnige reactie, op voorraad houden van de Morning After pil??
Dus geen anticonceptie pil, maar gewoon een morning afterpil na de "daad" ???
Neee.. jij wil echt niet weten hoeveel hormonen je binnen krijgt met een m.a.pil, voor de hoeveelheid hormonen die daar in zitten, kun je 1 strip microgynon 30 inslikken..
en dat is zoo onwijs slecht voor je..
Daardoor worden de meeste mensen ook erg ziek na het nemen van de m.a.


De laatste tijd wordt er bijna niemand meer ziek van de m.a. hoor...dat valt allemaal wel reuze mee (als ik de ervaringen van een vriendin mag geloven Haha!)

De praktijk is de leermeester van alle dingen.


Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:21

horselover21 schreef:
MaestroE schreef:
op voorraad: Ik vindt het zo slecht nog niet; tenzij de personen het gewoon puur voor de zekerheid achter de hand willen hebben (dus als er iets fout is gegaan in de normale gang van zaken)

even ter herrinering : denk aan soa's enzo.. (dus misschien test)


dit is echt een onzinnige reactie, op voorraad houden van de Morning After pil??
Dus geen anticonceptie pil, maar gewoon een morning afterpil na de "daad" ???
Neee.. jij wil echt niet weten hoeveel hormonen je binnen krijgt met een m.a.pil, voor de hoeveelheid hormonen die daar in zitten, kun je 1 strip microgynon 30 inslikken..
en dat is zoo onwijs slecht voor je..
Daardoor worden de meeste mensen ook erg ziek na het nemen van de m.a.



Hoho horselover, maestroe heeft nergens gezegt dat ze het als anticonceptiemiddel gebruikt. Ik kan best begrijpen dat iemand ze heeft, aangezien je bij vroegere inname meer zekerheid hebt dat de MA ook goed werkt.

Verder zijn er inderdaad genoeg mensen goed ziek van geweest, maar alles liever dan een overtijdbehandeling of nog verder.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:30

horselover21 schreef:
MaestroE schreef:
op voorraad: Ik vindt het zo slecht nog niet; tenzij de personen het gewoon puur voor de zekerheid achter de hand willen hebben (dus als er iets fout is gegaan in de normale gang van zaken)

even ter herrinering : denk aan soa's enzo.. (dus misschien test)


dit is echt een onzinnige reactie, op voorraad houden van de Morning After pil??
Dus geen anticonceptie pil, maar gewoon een morning afterpil na de "daad" ???
Neee.. jij wil echt niet weten hoeveel hormonen je binnen krijgt met een m.a.pil, voor de hoeveelheid hormonen die daar in zitten, kun je 1 strip microgynon 30 inslikken..
en dat is zoo onwijs slecht voor je..
Daardoor worden de meeste mensen ook erg ziek na het nemen van de m.a.


Inderdaad Paraat,
Ik zeg toch na normale gang van zaken?
Dus na anticonceptie, condoom, voor de zekerheid!
Dat vindt ik ook zo van zwangerschapstesten, als je even niet zo zeker bent van je menstruatie gewoon ff testen!

My horse makes me happy, not money

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:03

want zelfs met condoom én pil kan je er nog wel eentje vergeten zijn en een ongelukje hebben (al twee keer gehad zelfs Koe ) Dan kan je er het beste zsm bij zijn. En is zo'n ding in je nachtkastje voor noodgevallen imo een stuk beter dan een per ongeluk kindje!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Allejandro
Berichten: 18536
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:16

horselover21 schreef:

Serieus.. !! Als je je zelf vol heb laten tanken, kan je hem daar kopen!! Clown Haha!


Ahum hahahah Haha!

Mama van C. (06-2011) & E. (01-2013) & L. (03-2015)

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:04

rakkertje13 schreef:
horselover21 schreef:

Serieus.. !! Als je je zelf vol heb laten tanken, kan je hem daar kopen!! Clown Haha!


Ahum hahahah Haha!
welke literprijs zou goedkoper zijn Haha! hahahahah

My horse makes me happy, not money

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:10

MaestroE, ik snap niet wat soa's ermee te maken hebben Verward

Bessje_Datje
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:10

ik heb effe in je profiel gekeken ( degene die het gepost heeft)en ze is 15... dan al zo'n probleme ?
Misschien ver gezocht hé Knipoog

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:25

Perlina schreef:
MaestroE, ik snap niet wat soa's ermee te maken hebben Verward

uuhhmm.. nou zoiets dat men (dus eigenlijk iedereen) niet moet vergeten dat met het scheruen van een condoom een soa overgebracht kan worden Knipoog
je doet het veilig, dat is niet zonder reden Knipoog Sommige mensen denken daar nu eenmaal niet zo snel dus ik dacht zal het er even bij zetten Knipoog

My horse makes me happy, not money

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:34

Ohhh nu snap ik het ook! Je bedoelde dat ts ook even moest testen op soa's! Ik dacht dat het nog steeds met betrekking tot de Morning Afterpil was Lachen

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:37

Perlina schreef:
Ohhh nu snap ik het ook! Je bedoelde dat ts ook even moest testen op soa's! Ik dacht dat het nog steeds met betrekking tot de Morning Afterpil was Lachen

gheghe nee hoor, was gewoon ff een soort "dubbel"check Tong uitsteken

My horse makes me happy, not money

rosanrosan

Berichten: 1227
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:46

horselover21 schreef:

Nee je hoeft niet naar de huisarts, je kan gewoon naar de apotheek hoor!!
Bij ons zijn ze zelfs bij de BP (tankstation) te verkrijgen..
Maar het is wel verstandig om aan de pil te gaan!


Wow chill!! Die heb ik nog nooit gezien... wel handig, ik zal het onthouden Knipoog

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:51

Ik heb ze vanmiddag ook bij de drogist (Kruitvat) zien liggen inderdaad, naast de pijnstillers. Nou ja, ik vind het nog altijd stukken beter, zo je al van goed kunt spreken, dat iemand dan maar een morning afterpil neemt omdat er iets niet helemaal goed is gegaan of de persoon gewoon nonchalant is dan dat je een abortus laat plegen of het geboren laat worden en vervolgens een ongepland/ongewenst > ongelukkig kind krijgt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:09

Mensen de Morning After pil is inderdaad niet meer receptplichtig. Dit betekent dat het bij drogist en apotheek in de vrije verkoop mag worden verkocht.

En dit is een goede ontwikkeling, de morning after pil van tegenwoordig (Norlevo®) heeft lang niet zulke vervelende bijwerkingen als vroeger (toen paste men de Yuzpe-methode toe: 2-maal 2 tabletten met 50 µg ethinylestradiol en 250 µg levonorgestrel (Stederil-d® of Neogynon®). De eerste twee tabletten moesten zo snel mogelijk na het onbeschermde geslachtsverkeer worden ingenomen, gevolgd door nog eens twee tabletten 12 uur na de eerste inname.). Toen zag je ontzettend veel misselijkheid, braken, duizeligheid en vermoeidheid etc.

Het is onzin Norlevo® in voorraad te nemen, je hebt namelijk na de (hopelijk per ongeluk onbeschermde) daad wel enige tijd om aan het geneesmiddel te komen. Tot 3 dagen. Hierbij moet ik wel opmerken dat het het beste is Norlevo® zo snel mogelijk in te nemen. Maar elke grote plaats heeft tegenwoordig wel een 24-uurs apotheek dus dat moet geen probleem opleveren.

Even wat informatie van een bokkende apotheker Knipoog

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:14

horselover21 schreef:
MaestroE schreef:
op voorraad: Ik vindt het zo slecht nog niet; tenzij de personen het gewoon puur voor de zekerheid achter de hand willen hebben (dus als er iets fout is gegaan in de normale gang van zaken)

even ter herrinering : denk aan soa's enzo.. (dus misschien test)


dit is echt een onzinnige reactie, op voorraad houden van de Morning After pil??
Dus geen anticonceptie pil, maar gewoon een morning afterpil na de "daad" ???
Neee.. jij wil echt niet weten hoeveel hormonen je binnen krijgt met een m.a.pil, voor de hoeveelheid hormonen die daar in zitten, kun je 1 strip microgynon 30 inslikken..
en dat is zoo onwijs slecht voor je..
Daardoor worden de meeste mensen ook erg ziek na het nemen van de m.a.


nou ik ben aan de pil, maar heb ondanks dat ik aan de pil ben ook al een keer de MAP moeten halen.
Voor mij zou er 1 op voorraad ook niet slecht zijn.

*ik weet het fout fout fout... maar goed, ben nou eenmaal vergeet achtig.

En verder tegenwoordig zijn er maar zeer weinig mensen die ziek worden van de MAP hoor..
Vroeger werden er inderdaad veel mensen ziek.

P.S. nou niet iedereen gaan denken wat een slet die daantjuhh want ik duik echt niet zomaar met iedereen het bed in hoor.
In mijn geval was het ook tijdens een relatie.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:38

En als we het nu echt vaak vergeten kunnen we altijd nog de prikpil nemen Knipoog

My horse makes me happy, not money

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:54

Ga dan aan iets als Nuvaring, daar hoef je maar twee keer per maand aan te denken (een keer eruit halen en precies een week later er weer in). Als je dat ook vergeet kun je altijd nog aan de prikpil gaan.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:09

manie schreef:
Mensen de Morning After pil is inderdaad niet meer receptplichtig. Dit betekent dat het bij drogist en apotheek in de vrije verkoop mag worden verkocht.

En dit is een goede ontwikkeling, de morning after pil van tegenwoordig (Norlevo®) heeft lang niet zulke vervelende bijwerkingen als vroeger (toen paste men de Yuzpe-methode toe: 2-maal 2 tabletten met 50 µg ethinylestradiol en 250 µg levonorgestrel (Stederil-d® of Neogynon®). De eerste twee tabletten moesten zo snel mogelijk na het onbeschermde geslachtsverkeer worden ingenomen, gevolgd door nog eens twee tabletten 12 uur na de eerste inname.). Toen zag je ontzettend veel misselijkheid, braken, duizeligheid en vermoeidheid etc.

Het is onzin Norlevo® in voorraad te nemen, je hebt namelijk na de (hopelijk per ongeluk onbeschermde) daad wel enige tijd om aan het geneesmiddel te komen. Tot 3 dagen. Hierbij moet ik wel opmerken dat het het beste is Norlevo® zo snel mogelijk in te nemen. Maar elke grote plaats heeft tegenwoordig wel een 24-uurs apotheek dus dat moet geen probleem opleveren.

Even wat informatie van een bokkende apotheker Knipoog


Ik ben de bokkende apothekers assistente! Manie ben jij apotheker? Wat leuk, waar?

Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Mexxuna op 14-07-06 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:10

je kan ze ook gwoon bij de kruitvat halen succes!


Anoniem

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:16

LZP --> MW.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:18

je kunt hem gewoon bij de kruidvat kopen kost ongeveer 13 euro.. dit heb ik ook gedaan Haha!

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:35

OMG hebben ze die tegenwoordig ook al bij de BP?? mijn god nog aan toe, zeker voor na het stappen ofzo Verward maar even ontopic, misschien is aan de pil gaan inderdaad niet zo'n gek idee

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:42

auk schreef:
OMG hebben ze die tegenwoordig ook al bij de BP?? mijn god nog aan toe, zeker voor na het stappen ofzo Verward maar even ontopic, misschien is aan de pil gaan inderdaad niet zo'n gek idee

Ja ik moet zeggen dat ik daar ook van schrok!
Echt lomp hoor..
Ja, schat ben zo weer, ff een MAP halen bij de BP!

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:44

aan de pil gaan is een goed idee, maar laat je inderdaad ook even testen op een SOA. jeet weet maar nooit... en je wilt later niet ineens onvruchtbaar blijken te zijn, neem ik aan.
sterkte!

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Morning after pil! SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:58

Meissie17 schreef:
je kunt hem gewoon bij de kruidvat kopen kost ongeveer 13 euro.. dit heb ik ook gedaan Haha!


uhm ja, ben er maar trots op Verward

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, ComscoreBot, Jadero, Lizzah, LvA1993, Polarize, Wistaire en 52 bezoekers