Mensen met Grote paarden fobie "praat"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Mensen met Grote paarden fobie "praat"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 16:14

Naar aanleiding van het plaatsen van de foto van mij op een arabiertje (dankzij viking...Tong uitsteken ), heb ik toch wel even een vraagje aan de mensjes hier op bokt....


Jarenlang, dag in dag uit, rijdt ik al op IJslandse paarden. Bevalt me prima, ik stap op alles wat IJslands is....no problem

Maar.....

Alles wat groter is, vind ik op de 1 of andere manier gewoon "eng" . Op Abdul voelde ik me ook niet echt prettig. Best wel apart. Ik weet ook niet echt waar het aan ligt. Ja oke, ik heb behoorlijk hoogtevrees, maar dat zal er toch niet gek veel mee te maken hebben......
Net of er een knopje om gaat in mijn koppie. Maar waarom...geen idee... Verward

Ik ben vast niet de enige toch..?!

Het stoort me niet echt, maar af en toe baal ik er wel van.

Wie heeft nog zo rare kronkel of heeft misschien een nuttige tip of behandeling..Knipoog

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:15

tip

gewoon veel oefenen op brave, grote paarden Haha!

Zul je vast niks aan hebben aan die tip, gelukkig heb ik geen last van zulk soort angst, het lijkt me erg vervelend.

Succes ermee

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 16:18

runningkawa schreef:
tip

gewoon veel oefenen op brave, grote paarden Haha!

Zul je vast niks aan hebben aan die tip, gelukkig heb ik geen last van zulk soort angst, het lijkt me erg vervelend.

Succes ermee


Het gaat ook niet echt om het brave....Ik rijd op de grootste draken onder de IJslanders....
Zelfs op een groot paard wat bekend staat om het brave....heb ik mijn twijfels...Haha!

Maar misschien moet ik inderdaad maar eens op zoek gaan naar zo'n brave reus..Haha!...en even al mijn moed verzamelen...Knipoog

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:20

Maar om dan meteen op een niet brave reus te gaan zitten, lijkt me toch ook niet zo'n goed plan Lachen
Vandaar een rustige Haha!

Maar als je meteen op een boef van een reus gaat zitten en dat gaat goed, dan durf je voortaan overal op

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 16:23

runningkawa schreef:
Maar om dan meteen op een niet brave reus te gaan zitten, lijkt me toch ook niet zo'n goed plan Lachen
Vandaar een rustige Haha!

Maar als je meteen op een boef van een reus gaat zitten en dat gaat goed, dan durf je voortaan overal op


Ja precies....het is en blijft apart. Misschien dat ik ooit eens echt in "behandeling" ga..Haha!...ben benieuwd wat daar uit komt dan...

Die arabier was al een stapje in de goeie richting en kan ook een behoorlijke draak zijn...Maar als iemand dan tegen me zegt, klim ff op mijn brave goedzak van 1.75......dan knik ik toch heftig nee...

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:29

Je kan ook wat vaker op Abdullah als je wilt Haha!

Even zonder gekheid,voor dat ik moeder werd reed ik ook op de grootste paarden,en dan word je moeder en dan gaat er een knopje om in je hoofd die je verteld dat je dat niet meer moet doen.

Ik hou het nu alleen nog maar bij fjorden[en die kunnen ook onwijs gemeen met rijden zijn]
Laatst bijgewerkt door Viking op 03-06-03 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentaxi Zeeland

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 16:31

Viking schreef:
Je kan ook wat vaker op Abdullah als je wilt Haha!


Misschien moet ik dat maar doen ja.......*bibber*...Haha!

En laten we die tank van jou niet vergeten waar ik ook al op gestapt ben..Knipoog..maar ja..die heeft wat ijslands he...de tolt...Lachen..is toch weer vertrouwd..

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:32

Kan wel een ritje regelen voor je op onze reus van stal. Lachen
Zit tegen de 1.80 aan.
Maar een grotere goedzak kun je nergens vinden.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 16:38

runningkawa schreef:
Kan wel een ritje regelen voor je op onze reus van stal. Lachen
Zit tegen de 1.80 aan.
Maar een grotere goedzak kun je nergens vinden.


Bloos Bloos Bloos Bloos
1.80..............WOW...
Uhm...bedankt voor het aanbod...ik hou het graag tegoed , is wel een mooie afsluiting van mijn "therapie " ...als het ooit nog zo ver komt..Knipoog..Haha!

Ik zou trouwens niet weten hoe ik erop zou moeten komen.... Schijnheilig .... *LOL*

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:42

Oke, dan zie ik je wel een keer verschijnen Knipoog

En dat over het opstijgen dacht ik een poos geleden ook
Ik had al weer lang niet op een ander paard gezeten, dan mijn eigen kleintje Lachen van 1.65
Maar ik kwam er zo op, vond het eigenlijk best knap van me *LOL* Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:43

misschien heeft sherwood nog wat voor je in de aanbieding Haha!
PB trouwens eens met Stef, die had/heeft ook die angst.

:evaw:

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:44

hahahah ik ne grote paarden. nee precies zelfde geval als bij jou. maar naarmate ik veel keer op dat paard rij wordt het minder maar bij een anders paard begin het weer van voorafaan. groetjes laura

-----------------------------------------------------

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:33

Het zit 'm niet in de grootte !! Mijn moeder bv die stapt rustig op mijn arabiertje (bij wie ik al 2x mensen naar de eerste hulp heb moeten brengen) maar als ze op mijn zachtaardige reus van 1.78cm zit (veel veiliger) heeft ze HOOGTEVREES ! hoewel ze hem van veulen af aan kent..... ik snap het niet Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:43

Het went, echt waar!!
Vroeger stapte ik overal op, maar de laatste jaren kreeg ik ineens de kriebels als ik naast een 'groot' paard stond.
Ik heb toen een hele tijd op een Fjord gereden, toen een Haflinger, een Tinker, allemaal onder de 1.45.
Toen ik daarna ook op Tinka ging rijden (1.62) moest ik eerst wel even wennen, maar nu lijkt ze steeds kleiner te worden Haha!
En ach, dan is 1.70 ook maar een paar cm hoger Knipoog
De overstap is inderdaad groot, maar met tussenstapjes valt het dus wel mee.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:54

Het went, eerlijk waar Lachen

Ik reed jarenlang op klein grut. Toen kwam ons leenpaard (1.70m) en daar moest ik echt serieus stevig aan wennen. Na verloop van tijd leek ze wel steeds kleiner te worden Verward

Sinds 3 maanden woont Kevin bij ons (ruim 1.75m). Het valt me niet eens meer op dat hij zo groot is. Wel met borstelen, maar als ik er op zit merk ik het niet.

Kev is verder de braafheid zelve dus als mensen willen oefenen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:35

ik reed eerst altijd op pony's, op een gegeven moment heb ik de overstap naar paarden gemaakt, heb ook een paar paarden ingereden
stapte overal op , onder het motto, ik zie wel waar ik er af kneiter
tegenwoordig dus echt niet he
geef mij maar een ijslander of een fjord, zit heerlijk en is niet te ver van de grond vandaan! en dan mogen ze van mij best bokken of iets dergelijks
binnenkort moet ik een keer op ballouk van ladyjane
nu heb ik heus wel wat vertrouwen in het beestje en ook in wat irene mij over hem verteld, maarreh hij is wel 1.80 en dat is verekte hoog

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:25

Ik ken dat wel een beetje. Echt bang ben ik niet voor grote paarden. Op stage reed ik op een beest van zo`n 1,75 (hij was roter dan ik Cool ) maar echt leuk vind ik het niet. Ik vertrouw die beesten om de een of andere reden minder snel dan pony`s en heb ook vaak het idee dat ik door die hoogte minder te vertellen heb dan op een pony. Terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat paarden vaak wat meegaander zijn dan pony`s die eigenwijzer uit de hoek komen.
De grens licht bij mij zo`n beetje opD Epony maat. Dus liever niet ver over de 1,50.
Een goeden tip heb ik dus helaas ook niet. Alleen ALAS je er van wilt komen doen wat Runningkawa ook al zei: op een GVR klimmen Haha! .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:28

*Bloos* Guilty as charge ... er is hier nog zoééntje . Die grote jagen me schrik aan gewoon omdat ik soms moeite heb met een kleintje bij me te houden (gekke pony's Tong uitsteken) en ik schrik heb dat ik zo'n grote nooit bij me zou kunnen houden als ze gek zouden gaan doen .... Kunnen we samen gaan in behandeling

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:31

Ik heb het idee dat ik minder stevig zit op een grote knol, omdat de bewegingen zo anders zijn.. Misschien is dat hetgene wat jij eng vindt?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:36

Ik voel me juist prettiger op een groot paard, ze zijn wat stabieler en ze wiebelen niet zo! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:52

Kom maar een keer langs! Het is echt een kwestie van wennen. Ik zou niet meer weten hoe het voelt om op een klein paard of zelfs pony te rijden. Als je eenmaal op zo'n grote knol zit, voel je niet eens hoe hoog je eigenlijk zit.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:54

Die van Sherwood zijn heel braaf, ik stap ook niet zo snel op andere paarden dan mijn eigen, maar als de eigenaar zegt dat ze braaf zijn doe ik het wel... stap dan liever op een Clydesdale van 1.90 dan een drukke draver Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:17

Ik rij het liefst ook op kleinere paarden of een grote pony. Het liefst waar ik nog overheen kan kijken als ik ernaast staat. Nu rij ik wel op een groot paard (1.75). Heb al moeite met erop komen Lachen Maar hij is wel heel erg lief! Dat ik het liefst op een kleiner paard / grote pony wilt rijden is bij mij gewoon kwestie van voorkeur, niet omdat ik het eng vind ofzo.

Groetjes
Danielle

Karnat is er eindelijk!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 07:48

Raar maar waar....ik heb dus liever zo'n kleine dribbelkont onder me...dan zo'n grote schokkert....Haha!

Misschien moeten we maar wat "aanbiedingen" aannemen Sonja....zou dat helpen.....Pffff....ik zweet nu al peentjes..! ( and believe me...komt niet van het warme weer op het moment...!)

Trouwens Draumpje....Veel succes !!...Ik zal aan je denken..Knipoog

Ennuh...Craignethan....Ik hoop dat dat een grapje is...Tong uitsteken...Fjal past met zijn 1.28....13 keer in die reus van jou...Haha!

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:55

tja vroeger reed ik op gewone paarden en pony's niks aan de hand hoor. Maar sinds ik mijn ijslander van 1,36m heb moet ik er niet aan denken gewoon. Op zo'n klein paardje durf ik alles maarja als je eraf valt val je toch niet hard en dat is nu precies het tegenovergestelde bij 1 van 1.75m

Zels al een fjordje van nog geen 10 cm hoger kwam ik moeilijker op hihi.. terwijl ik vroeger ook op reusen van 1,80m reed.
Nou geef mij maar de kleintjes onder ons.

En ik begrijp goed hoe je je voelt hoor Les_fjal.

Groetjes, Marjolein


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, daydream, Mark0919, miezelke, Sting, tienus63 en 38 bezoekers