VDL derby Eindhoven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

VDL derby Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 00:17

Gisteren heb ik toch maar de hitte getrotseerd om paardjes te kijken, was wel effe moeilijk om de auto in te gaan.
Het viel me op dat de VIPtent steeds groter wordt 9betaalde stuk zeg maar) en het gratis gedeelte kleiner Lips are sealed .
Maar wel weer een hoop bekende ruiters zien springen.
In het begin was er 1 ier die foutloos rondging, die paarden hadden echt geen puf meer. Daarna kwam er nog een fransman die deed het heel makkelijk, hup hup hup over die hindernissen, echt knap.
tenslotte nog Jur Frieling, die haalde het met veel pijn en moeite, tikte steeds aan, maar gelukkig toch een nederlander inde barrage

Wij stonen wel mooi net dat we op een moeilijke sprong konden kijken: een steilsprong, dan omhoog op een wal, weer een seilsprong, van de wal af en daarachter weer een sprong, en hoog! Zeker 1.66 meter hoorde ik, pffff.

uiteindelijk was de barrage binnen 5 minuten voorbij. eerste werd de ier, daarna de fransman en "wij" als derde. En een of andere Jolijn was de beste amazone, nou at was wel verdient vond ik.

Bij het dressuuur heb ik Tineke Bartels nog gezien in de losrijbak, niet tijdens de proef. Ze was iig geen eerste.
Ook een hoop mooie paarenspullen gezien Kwijl maar me in weten te houden, knap he? Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:22

1.66m hoog, gatverdarrie. Daar krijg je mij met geen stok over heen hoor. Ben er ook geweest. Donderdag naar het springen gekeken en zaterdag naar de kur, ik was met Branca mee. MAar voor mij hoeft dat dressuur niet zo, niet om te zien tenminste, wel om zelf te doen. En daarbij vind ik zelf het losrijden ook mooier om te zien. Heb Jup gezien, wat een enorm beest zeg! En mooi paard ook. En inderdaad Tineke op Luxaflex, een heel mooi bruin paard. Ik vond Sultano van Petra van Esch ook een prachtig paard maar niet met bijzondere beweging. Dat vond ik wel van de schimmel die laatste werd, een 17 jarige uniform. Dat dier was in zijn bouw iets te compact maar hij had heel veel expressie in de beweging.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:03

Desiree schreef:
En daarbij vind ik zelf het losrijden ook mooier om te zien. Heb Jup gezien, wat een enorm beest zeg! En mooi paard ook. En inderdaad Tineke op Luxaflex, een heel mooi bruin paard. Ik vond Sultano van Petra van Esch ook een prachtig paard maar niet met bijzondere beweging. Dat vond ik wel van de schimmel die laatste werd, een 17 jarige uniform. Dat dier was in zijn bouw iets te compact maar hij had heel veel expressie in de beweging.


ja die schimmel is van Joost Smits, van stoeterij de Garshof uit hoogeloon!

ben een paar keer bij hem op stal geweest, en ook een keer een paar paarden van hem uitgeprobeerd(toen ik opzoek was naar een paard, paar jaar geleden, ik had talent zei hij, maar moest nog veel leren, maar met goede les kwam ik er wel Haha! )
en met de ponyclub en later met de rijvereniging zijn we er ook weleens geweest, mocht een van de kleine ponyruitertjes op die schimmel, joost de longeerzweep erachter en paardje liet gelijk vanalles zien, passage piaffe, alles!

ook komt joost vaak op zn paard bij het rijterrein van de club kijken(is bij hem in de straat)

maar t paard wordt wel een dagje ouder, hij loopt nu minder dan paar jaar geleden, maar ik blijf het een enorm gaaf en ook heel lief beest vinden Haha!
ben altijd blij als het zomer is, dan zie ik joost in zn buitenbak rijden, en ik kom vaak door die straat heen, ook zn andere paarden zie ik dan getraind worden, zitten hele leuke tussen!

ik vind t losrijden ook leuker om te zien, en een proef is ook wel leuk natuurlijk, maar bij t losrijden zie je hoe ieder op zn eigen manier zn paard klaarmaakt voor de proef, en dat is echt leuk om te zien!

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:21

Pauline schreef:
Het viel me op dat de VIPtent steeds groter wordt 9betaalde stuk zeg maar) en het gratis gedeelte kleiner Lips are sealed .


Doordat het VIPgedeelte groter is geworden, kan het evenement en de gratis toegan gblijven bestaan. Een bedrijf als BCM (organisator) heeft toch inkomsten nodig... verder waren de hindernissen in de Derby maximaal 1,50m hoog. wat niet wegneemt dat dat enorm hoog is.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:26

Heeft iemand toevallig bij de Derby gezien dat er iemand was waarvan de teugel losschoot??
Heb ik gehoort op stal. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:34

Nathalie schreef:
Heeft iemand toevallig bij de Derby gezien dat er iemand was waarvan de teugel losschoot??
Heb ik gehoort op stal. Haha!

ja, ik ook. Hoe heette die vent nou ook alweer? Rob jansen of zoiets? Hij zou het paard bij de bakstukken gegrepen hebben en zo verder gereden zijn.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:47

Ik weet niet hoe hij heet, dat wist niemand meer. Haha.
Maar ik had idd gehoort dat dus zijn teugel losschoot van het bit en hij toen met 2 vingers in de bitring is gegaan en met 2 vingers aan het bakstuk, en zo het hele parcours heeft gesprongen. Jammer genoeg ging er bij de laatste hindernis een balk af ofzo. Ik heb ook gehoort dat hij bij de prijsuitreiking een hoofdstel aangeboden kreeg. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:49

Nathalie schreef:
Ik heb ook gehoort dat hij bij de prijsuitreiking een hoofdstel aangeboden kreeg. Haha!

nieuwe teugels ja. Wie vertelde mij dit nou ook alweer? Verward

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:21

De teugel van HARRIE SMOLDERS brak,toch echt fantastisch dat hij zijn parcours uit heeft gereden... RABOBANK TALENT VAN HET JAAR MISSCHIEN!!!! FF stemmen allemaal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:58

harrie smolders ja, dat was de naam, hehe. voor mij mag dat ook wel het rabobanktalent van het jaar worden. BIj de kur werd gepleit voor petra van esch. MAar zij heeft al goede paarden, goede instructeur en dergelijke. WAarvoor heeft zij de rabobank dan nog nodig?>

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:36

Ik ben alleen donderdag gaan kijken, maar ik vond het erg leuk. Vooral het losrijden boeit me erg omdat je dan wat meer ziet van de ruiters en paarden...