kluisterriemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 14:06

zie ze net op divoze staan. voorkot dat paarden slaan. hoe genruik je ze dan? boei je die paarden gewoon? Extreme duivel


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:10

Door te kluisteren, bind je als het ware de beentjes van het paard (onder de kogel) aan elkaar met een klein stukje ketting ertussen. Het paard kan dan geen grote passen meer maken en zal dus min of meer op de plaats blijven. Zie het als een gevangene, die ook met boeien tussen de benen niet/amper kan lopen. ik vind het een slechte manier van paarden dwingen ergens te blijven, in geval van nood is zo'n gekluisterd dier kansloos. Niet aan beginnen, komen ongelukken van!Vroeger werden zigeunerpaarden gekluisterd, maar die waren het gewend, die wisten niet beter en zigeuners hadden ook van die rustige Tinkers...
Jouw paard ziet je aankomen....!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 14:12

lol ik zie mijn paard ook aankomen want ik heb geen oaard *LOL*
niet dat ik het van plan ben hoor vroeg alleen wat het was vond het nogal vaag Verward

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:15

Ze gebruiken het nu nog steeds hoor, bij merries die natuurlijk gedekt worden, zodat ze de hengst niet kunnen slaan. Wij hebben ook een paard gehad wat gekluisterd stond omdat ze een hekkespringer was (het gras is bij de buurman namelijk groener, voor als je het nog niet wist Haha! ) Bij koeien gebruik je het zodat ze de emmer niet omtrappen met melken.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 14:15

x
Laatst bijgewerkt door janna op 31-03-22 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:11

Ik denk dat als die dingen echt gevaarlijk zouden zijn dat ze dan heus niet meer verkocht zouden worden. Maarja, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je ze gebruikt.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:17

Bij een van onze jonge jumpingpaarden zouden we het wel kunnen gebruiken als ze op de camion staat. Ze staat te stampen te trekken en doet gevaarlijk zaterdag deed ze zo lelijk dat ze onder het schoft gevallen was en vasthing.
Ik denk dat bij zulke gevallen zo'n kleisterding wel goed kan zijn om te verkomen dat je paard zich verwond.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:44

Ironique heeft ze wel eens om op de trailer. Zodra ze d'r hooi op heeft, schraapt en bonkt ze de hele boel bij elkaar, dusdanig dat alle rubberen matten door de hele trailer liggen. Ik doe ze niet strak, ze kan zich nog prima redden met die dingen om. De laatste tijd gaat het gelukkig wel beter, maar ik heb ze voor de zekerheid wel altijd bij me als we met haar weg gaan.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:40

In Roemenie worden ze nog dagelijks gebruikt bij het weiden van de paarden (ze hebben daar niet allemaal een weide, maar laten het paard vaak gewoon in de berm grazen. Gelkluisterd ben je ervan verzekerd dat ze na een paar uur nog ergens in de buurt te vinden zijn.
Daar hebben ze trouwens echt geen kluisters met bont gevoerd zoals je ze bij de Divoza ziet!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 01:16

Ik heb pasgeleden kluisters gekocht. Per schopt de hele trailer kort en klein dus nu maar hopen dat ie zich beter gedraagt als ie gekluisterd is. Ik heb ze nog niet geprobeert overigens....

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:07

Als je paard trap in de stal, kan je ook matten ophangen die je een eindje van de muur bevestigd. et paard vind het dan niet meer leuk, omdat het geen lawaai maakt en het is toch iets minder eng dan die kluisters.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 26 bezoekers