Leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 08:23

Nu ga ik dus leren rijlaarzen kopen......maar ik wil niet van die enorme dure......welke zijn goed en wat kosten ze ongeveer?

Jacqueline


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 11:30

Ik heb Petries, ik heb ze nu al 7 jaar ofzo. Let er goed op dat ze erg hoog zijn als je laarzen koopt, want ze zakken nog in. Die van mij zijn daardoor iets te laag, vind ik. Ze waren meer dan 500 gulden, weet niet meer precies. Je hebt ze nog duurder en ook goedkoper, maar dan zijn het 'fabriekslaarzen'.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 12:09

Ik heb van Divoza, met vetertjes en rits, lekker makkelijk met mijn belavchelijke hoge wreven. Ze zijn 350,= , ik heb ze nu een jaar maar ze zien er nog als nieuw uit.
En ze hebben ze in heel veel maten dus dat is wel handig (ook verschillende hoogtes en kuitmaten)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 12:10

Ik heb ook petries. gekocht bij hypoweert. Ze hebben daar nog een andere petrie merk. Die is speciaal gemaakt voor alle hypo's winkels. die zijn wel zo'n 700 gulden maar wel erg mooi.

Je hoeft geen laarzen op maat te laten maken hoor. je hebt tegenwoordig zoveel maten (halve maten) kuitmaten etc dat de goede er meestal wel bijzit.

ik ben ze nog aan het inlopen maar ineens zit ik zonder paard. schiet niet echt op dan he? maar goed we lopen dapper door. (geen eens echt last van)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 12:56

Ik heb petries en ben er niet tevreden over.
Ik loop er nooit op want dan slijten ze helemaal hard elke keer na het rijden meteen uittrekken en schoonmaken. toch laten de naden regelmatig los de zolen slijten door van het rijden en ik heb ze pas 2.5 jaar.
Ook kwam zo'n plasticeboog die op je kuit zit er al eens uitzetten.
Iemand anders bij ons op stal had dezelfde problemen.
die van mij zijn nu dus ook zo lek als een zeef dus ik kan weeeeeeeeeeer naar de schoenmaker. iemand anders van stal heeft cavallolaarzen ik heb daar een rijbroek van die ik super vind zitten en zij loopt al 6 jaar met die laarzen zonder problemen dus ik ga die ook maar eens proberen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 14:19

Ik heb ook leren rijlaarzen maar ik heb ze
aan laten meten. De kosten hiervoor liggen tussen de 350 en 400 gulden. Dit zijn ook de kosten die je in de winkel betaal voor leren rijlaarzen alleen zijn die van mij naar mijn voeten en kuiten gemaakt. De eerste maanden wel met pijn gelopen maar ze zitten nu als gegoten. Ik raad je dus aan om je goed te laten informeren en laat ze aanmeten want de kosten liggen hetzelfde.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 14:20

Kim waren dat van die hele dure Petries of de wat goedkopere?
En zou ik voor die laarzen naar Vrielink kunnen gaan.....of waar anders?

Jacqueline

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 14:22

Dat was ook zo'n beetje het bedrag wat ik er voor in gedachte had Ellen.....dat vind ik nog gaan.....maar ik vind dus 700 gulden of meer toch wel een beetje te ver gaan.....kijk ik vind ze mooi...maar zo mooi nou ook weer niet hahahaha.

Jacqueline

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 14:36

Zit me rot te verzinnen hoe die man heet waar ik ze heb laten maken. Weet 2 adressen voor je. Ik heb ze in Raamsdonksveer laten maken en mijn man bij Utrecht ergens in de buurt. Allebei zijn ze even duur. Zal vanavond ff voor je kijken en zet het morgen hierbij met de tel. nr. erbij.

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 14:38

Oke het eerste adres heb ik al.
Dhr. P. van Iersel in Raamsdonksveer
tel.: 0162-512001. Het andere adres vraag ik
nog even na. Hoor je nog.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 14:51

Oke alvast bedankt....en dan zal ik eerdaags eens ff bellen.

Jacqueline

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 20:06

Ik zou gewoon bij verschillende zaken bij je in de buurt langsgaan en prijzen en modellen vergelijken. Ik ben bij Divoza in Leek geweest, en daar hadden ze geen standaardlaars voor mij. Wilden ze me ook maatlaarzen "äansmeren" van ca 700,=. Was mij dus ook te duur. Ben ik naar Hippo in Assen gegaan, en daar hadden ze een ander model Petrie, en die zat wel bijna goed (voetmaat 1 maat groter als wat ik normaal heb, maar ik rij toch altijd met geitewollen (dus dikke) sokken. Nu was ik nog geen 300,= geloof ik kwijt. Ik heb ze sinds oktober 2000. Het inlopen is erg beroerd. En ik was zo stom om ze na ca 2 week voor het eerst op een buitenrit van 2.5 uur aan te doen. Ik heb het geweten: BLAREN! Nu zitten ze wel heel lekker.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:37

Hoi Kim
Ik heb dat nu ook met mijn laarzen, dat de belijning eruit komt. Alleen aan de rechterkant trouwens. Ook heb ik de zolen 2x moeten laten vervangen, maar ja ze zijn ook al oud. Verder gaan na 7 jaar nog steeds mijn hielen kapot als ik er lang op loop. En ze zakken af met rijden, terwijl de kuit niet te groot is, eerder te strak. Erg raar dus. Maar ja ik weet niet hoe andere merken zijn dus... Ik vind Cavallo's ook wel mooi maar ik vind de voet zo grof daarvan. Voor mannen is dat wel mooier vind ik.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:05

Ik heb leren laarzen van het merk Konigs. Die zijn super gewoon. Met het eerste paar heb ik ruim 5 jaar gedaan. Mijn tweede paar heb ik nu 2 jaar en ze zijn nog spiksplinternieuw. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er zo niet op loop. Voor het rijden doe ik ze aan en na het rijden direct uit. Ik poets dus ook niet met die dingen aan. Ik vind het gewoon zonde. Ze waren redelijk duur. Ik heb ze afgeprijsd gekocht voor 750,-, normaal zijn ze nog duurder. Je hebt ook goedkopere van Konigs. Die van mij zijn helemaal verstevigd van achteren. Je koopt volgens mij al een paar Konigs vanaf 500,- of zo. Ik ben er erg tevreden over. Ik ben wel een kritisch persoon hoor. Ik zie vaker van die goedkope laarzen van 350,- of zo, dat leer zakt in als een sok. Een leren laars moet mooi statisch zijn en vooral niet afgezakt uitzien vind ik persoonlijk, maar dat is een kwestie van smaak.

TIP: draag je laarzen alleen tijdens het rijden en loop er verder niet op. Zo doe je er JAAAAAREN mee! Dan kun je ook wat meer ervoor uitgeven en fatsoenlijke kopen.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 15:47

De gouden tip: bij Van Huet in Houten (Binnenweg 23) kun je laarzen laten maken. Ze worden dan helemaal naar je voet en been gemaakt en zitten echt erg goed! Ik heb toevallig hun kaartje bij me. Het telefoonnummer van het atelier is: 030-6343176, het nummer van de showroom is 030-6343178 en het mobiele nummer is: 06-54953688

Ik heb zelf zo’n 450,= betaald en een vriendin van me heeft andere leren laarzen laten maken voor zo’n 400,=.

Niet erg duur dus, maar wel erg goed!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 16:43

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

-

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:59

Dankjewel kitty!!! Dat adres zocht ik dus net.Hihih.Iemand van mijn manege heeft ze daar voor FL 350,- op maat laten maken. Ik ga daar ook eens informeren...

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:00

Bedankt Kitty, Huet die bedoelde ik. Daar heeft mijn man zijn laarzen ook vandaan. Heel soepel leer dus hij had ze in 2 weken ingelopen en hij is er heel erg blij mee want ze rijden heel lekker.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 13:12

ik wil van de zomer dus ook leren laarzen gaan kopen en een vriendin van mij heeft donderdag haar laarzen gehad (ook van Huet) maarja t probleem voor mij is dat ze helemaal in Houten zitten.
Trouwens ze heeft vrij lang op haar laarzen moeten wachten, hij zei binnen 6 weken en ze kreeg ze uiteindelijk pas na 10 weken...
nahja dat doet r nie echt aan toe..

Sharda

..... leeg .....

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:18

Jacq, of je m'n gedachten kunt lezen..!
Ik wilde hier ook 'ns informeren naar ieder's ervaringen met leren laarzen Lachen
heb zelf nu zo'n 4 jaar petries, de 'goedkopere' van normaal iets van 300 piek, maar ik had toen een aanbieding en betaalde fl. 250,-
( omdat ze nieuwere modellen hadden en ik heb t 'oudere' model blijkbaar, staat geen 'p' aan de buitenknt op ( hoef ik ook niet eigenlijk, dus komt mooi uit). Ik vind die hogere en dus duurdee wel mooi, maar die zijn gemiddeld 600-700 piek ( bij petrie en ook andere merken) en dat von ik wat teveel; ik moet er ook altijd een stukkie op lopen ( om paard te vangen, heb geen zin om steeds voor en na t rijden van laarzen te wisselen, dat komt er toch vaak niet van..), daarnaasr zouden ze ook weleens nat worden, vies, dus regelmatig schoonmaken, etc. dat komt bij de duurder laarzen allemaal niet goed uit, die zouden dan toch ook minder mooi blijven ..
Maar wat ik eerder las; ook mijn petries zijn nu al 2 keer 'verzoold', er zit ook een nieuwe hak onder en waterdicht waren ze na een jaartje al niet meer..
Dus nu komt het erop neer, dat ik alsnog vamn laarzen verwissel voor en nat riden, omdat in de wei m'n sokken onder de blub lopen..heb dat nu een paar keer gehad ( per ongeluk) en da's niet echt fijn.
Maar ik vraag me af of er uberhaupt leren laarzen zijn, die onder mijn omstandigheden waterdicht blijven (natte wei, zuigen in de blub..)
daarom besloot ik toen voor de goedkopere varianten te gaan.
Ook ik vond die cavallo's vrij grof en de voet niet mooi gesneden. Ik vond en vind de petriemodellen gewoon erg mooi, ik heb wel een hoge wreef ( vooal na een seizoen ski-en met verkeerde schoenen.), maar een smalle voet en petries zitten gewoon prima.
Wel is het inlopen een groot drama geweest, maar dat geldt voor alle merken wel denk ik..Erg lang erg pijnlijke knie-en en voeten
Ik heb blijvende lidtekens op mijn voeten ( hiel en t smalle stukje daarboven zeg maar, hoe heet dat..?)
Maar met ridjen zou ik niet anderes meer willen hoor!
Ik heb het gevoel dat 'automatisch; mijn benen stil liggen. 't zit gewoon lekker stevig en ik denk dat ik nu niet meer terug zou willen en kunnen naar slappe rubber laarzen.
Ik kan iedereen van harte leren laarzen aanraden en voor t geld hoef je t niet echt te laten ( ik niet althans): mijn rubberen ( aigle, ca. fl.130,-) moest ik zo'n beetje om t jaar vervangen, deze petries heb je vanaf ca. fl. 300,-/350,- en gaan (gemiddeld) minimaal 4 -5 jaar mee, en als je er goed mee omgaat ( en dus niet zoals ik haha), dan moeten ze best 6 of 7 jaar mee kunenn, denk ik.
t geld haal je er dus makkelijk uit!

Ik zit er wel aan te denken om op niet te lange termijn nieuwe te halen, en deze bijv. te bewaren voor als ik door t water ga, of door de aarde mee ga lopen, oid. Ze zijn namelijk niet zo mooi meer bij de plooien rond de enkel (verf eraf, laat steeds meer los) en ze laten nu vaker los aan de zijkanten. Ook heb ik een niet zo lang model ( die zijn ook duurder, hoewel de goedkoopste nu ook wat anders, langer , gemaakt wordt)
Maar eigenlijk zijn t dus hoofdzakelijk uiterlijkheden, want ik pas ze nog net als toen.. Dus zou best nog wel ff kunnen wachten met andere kopen.
Misschien moet ik 'ns niet zo 'op het oog' letten, maar meer aan mijn portemonnaie.. !

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 21:31

Hee Madelein

Nou ik heb al Petries besteld hoor en ik krijg ze deze week....ben zaterdag wezen passen en uitzoeken.....moet wel zeggen dat het heel raar loopt, zitten ongeveer halve wegen mijn knieen hihiihi, dus ik kan de benen niet meer buigen hahahaha,maar als het goed is en ze zijn ongeveer 1 of 2 cm ingezakt dan zitten ze goed.....vond het eerst wel eng hoor om die dingen aan te doen, want dat mens zat me dus eerst te vertellen dat er een tijdje geleden een meisje was geweest die ze niet meer uitkreeg en dat haar hele been blauw aanliep....uhum en toen moest ik ze dus nog aan......en vooral toen ze over de kuiten moesten toen gingen ze heel strak, dus ik meteen "ja dat lukt niet hahahaha" dat mens ja hallo ff doordrukken!!!
Ze kosten 550 gulden dus heb niet de goedkoopste genomen maar nog lang niet de duurste.....de goedkoopste kosten daar 425 dus Hans zei al neem dan meer die iets duurdere.....want bij die goedkopere daarzat een gecoate laag overheen!!!
Nou je hoort nog wel hoe ze bevallen!!!

Jacqueline

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:51

oh gaf hoor!
Ik was ( en ben) erg blij met mn mooir laarzen, maar de eerste weken moet je wel ff door ijten..De mijne leken toen ook veel te hoog ( kon ook m'n been niet meer buigen en heb zo wat voor banketstaaf gestaan toen ik in 't begin bij de boer de trap op wilde... echt niet normaal *LOL*
Maar nu vind ik ze hele aal niet te hoog, integendeel..
Jij hebt waarschijnlijk het wat hogere model, met aan de buitenkant dus wat hoger en meer in 'punt' uitgesneden boog?
De mijne hebben een wat ehh.. vlakkere boog zeg maar en zijn ook niet super hoog. maar als je er lang mee wilt doen, kun je ze maar beter niet in een natte wei aan doen, of met lopen aanhebben, etc. dat doet ze dus niet echt goed! maar ik persoonlijk ga toch voor t gemak en wist dus, dat ik ze niet steeds zou verwisselen, voor en na 't rijden ( zo'n gedoe..).Maar nu moet ik dat dus alsnog wel doen, helaas..of houd jij ze wel enkel en alleen voor t rijden zelf? ik bedoel, met vangen en poetsen had ik ze vaak al aan, tenzij
t zomer was en ik op schoenen de wei in kon/kan.

ben benieuwd hoe ze gaan bevallen!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 01:11

Ik heb laarzen van Cavallo, ik dacht dat ze iets van 590 gulden waren (heb er in ieder geval een eeuwigheid voor gespaard). Ik heb ze 3,5 jaar geleden gekocht en in het begin was het nogal een gezeur. Toen ik ze kreeg floepte ze zo aan, na 2 weken kreeg ik m`n benen er amper in (ik was toch echt niet aangekomen!). Dus ik dacht, zal wel met het inlopen te maken hebben. Dus ik iedere dag met man en macht m`n benen er in persen en er heel veel mee lopen, maar ik kreeg ze daarna haast niet meer uit. Kreeg een aantal keren kramp in m`n kuit en toen moesten ze met twee man m`n laarzen uittrekken, zat muurvast, en ik had blauwe voeten. Een ramp dus. Toen vertelde iemand me dat ik ze kon laten oprekken. Dat gedaan en daarna floepte ze zo weer aan. Maar toen liet de zool van ik geloof mijn rechter laars los en liet het stiksel bij de voet los. Dus laarzen terug naar de fabriek, heb ik er 3 maanden op moeten wachten! Toen ik ze weer terug kreeg heb ik er veel op gelopen en toen begonnen ze eindelijk lekker te zitten. Nu 3,5 jaar later zitten ze perfect. Ik draag ze alleen tijdens het rijden (maar rijd meestal met chaps) en met wedstrijden. Ik bewaar ze met laarzen spanners. Ze zitten heel mooi, er is nooit meer iets stuk gegaan en ze zakken ook niet in. Dus uiteindelijk ben ik er heel blij mee maar ik hoop dat ik voorlopig geen nieuwe hoef want dat inlopen was dus ellende.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:23

Dat inlopen vond ik op zich best meevallen, vooral na al de verhalen die je erover hoort!
Maar ik ben juist blij dat ik voorlopig geen nieuwe hoef, vanwege de prijs. Ik hoop er toch mijn verdere leven wel mee te kunnen doen... Kusje Kusje Kusje Kusje

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 08:27

Beetje late reactie maar ik was al tijdje niet op dit forum geweest. Wat ik me dus afvraag, zijn er ook mensen hier die laarzen met veters hebben, en zo ja wat zijn jullie ervaringen dan.
Ik heb nl. nu Petrie's waarvan de linkerlaars steeds een stuk uitzakt en dat is echt errug irritant Boos! Ik moet voortdurend aan die linkerlaars hijsen tijdens het rijden ondanks dat ik al 2 paar sokken draag, een hakje onderin heb gelegd en ze al een keer terug zijn gegaan naar Petrie.
Kun je bv. met zo'n veterlaars je voet wel goed insnoeren???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, GrapeshotBot, Icelandshet en 37 bezoekers