Hoe ouders overhalen om thuis te mogen blijven?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Hoe ouders overhalen om thuis te mogen blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 22:04

Mischien voor het jeugdhonk maar omdat hier oko veel moeder zitten wil ik ook wat van hun advies Haha!

Okee ik ben in de vakantie dus al bijna 17! Maar aleen met mijn vriedin mocht niet. Maar ik dacht echt dat ze hadden gezegt dat ik thuis mocht blijven, nou gelwedig natuurlijk lekker feesten, s'ochtens thius komen enzo.
Krijg ik pas te horen dat ik toch meemoet Frusty En waar gaan we heen??? Naar zo'n boeren mini camping Boos! Misselijk Frusty
Verdomme heb ik nou echt geen zin in gewoon, zit je gezellig bij boer Jan in de achtertuin Lips are sealed Maarja ze willen eens rust.
Eerst gingen hun een avondje weg, en toen ben ik ook weggegaan en veel te laat thius gekomen. En nu zitten ze te zeuren dat ik nog geen eens 1 avondje thuis kan blijven.

Dus hebben jullie advies wat ik kan doen om ze over te halen.

( p.s de afvas doen hielp niet Scheve mond *LOL* )


nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:06

gewoon met mij mee gaan naar Italië, veel leuker dan bij boer Jan Haha!
Tong uitsteken

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:08

Ze kennen je vast al een beetje Extreme duivel Daarom mag je niet alleen thuis blijven.Ik vind zelf dat als je 17 wordt het tijd wordt dat je zelf verantwoordelijkheidsgevoel moet kunnen ontwikkelen.Misschien kun je vragen of een goede buur of tante ofzo een oogje in het zeil willen houden en dat je dan wel thuis mag blijven.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 22:10

whaha JAaaa dat owrd pas een leuke meeting!

Ik ga wel in de kofferbak hoor, boer Jan Clown

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 22:11

FlairS schreef:
Ze kennen je vast al een beetje Extreme duivel Daarom mag je niet alleen thuis blijven.Ik vind zelf dat als je 17 wordt het tijd wordt dat je zelf verantwoordelijkheidsgevoel moet kunnen ontwikkelen.Misschien kun je vragen of een goede buur of tante ofzo een oogje in het zeil willen houden en dat je dan wel thuis mag blijven.


Haha ja dat word feesten dan, maargoed me zus van 21!!!!!! blijft ook thuis, niet dat die er vaak is ofzo. Maarja die blijft ook liever alleen thuis heb ik het idee. Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:12

Je ouders vinden blijkbaar dat je nog niet verstandig genoeg bent om alleen thuis te blijven en waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook, als ik jou zo hoor over lekker feesten en pas 's ochtends vroeg thuis komen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:13

In de zomer dat ik 17 werd, mocht ik voor het eerst alleen thuisblijven terwijl mijn ouders op vakantie gingen. Ik had echt geen zin om met hen mee te gaan en heb toen een vakantiebaantje geregeld voor 8 weken op een bungalowpark. Werkte prima, toen mocht ik namelijk thuisblijven, ik ging tenslotte iets nuttigs doen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:13

Tja je ouders kennen je het beste waarschijnlijk en als ze je niet alleen willen thuislaten zal dat best wel een reden hebben??

En ach alleen thuisblijven is ook niet alles hoor!
De boel aan kant houden elke dag je eigen potje koken, alleen eten enz.
Want elke dag feesten is er ook niet bij.....
Is wel leuk maar als je dan daarna de rotzooi mag gaan opruimen wordt het toch een stuk minder en ja je wil de boel toch netjes hebben wanneer ze weer thuiskomen denk ik (tenminste als je nog hoop wilt houden dat je vaker alleen mag thuisblijven)

Tip: vraag anders eens of ze niet een keer een weekendje weg kunnen gaan om het te proberen?
Maar ja aan de andere kant denk ik ook wel dat als je je blijkbaar al niet aan de regels hebt gehouden toen ze 1 avondje weg waren dat ze er niet al te veel vertrouwen in hebben om je een langere tijd alleen te laten.
Maar goed dat weet je zelf het beste.

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:14

mmm, ik kan me je ouders wel voorstellen
tenminste als je zo bent al ik me je voorstel... dit is niet negatief bedoelt ofzo, maar ik dnk dat je in je hoofd jonger bent...

ik bleef zelf op mn 15e al alleen thuis. had ook veel verantwoordings gevoel. d ehond moest er s ochtens wel weer vroeg uit. Dus uitgaan tot 6 uur s ochtends zat er niet in....
Mijn zusje daar in tegen (16) moet je ook nog nie alleen thuis laten, die kan het allemaal niet aan.

Ik dnek dat je ouders je gewoon te goed kennen....
Als het niet zo is zoals ik denk, laat het me dan ook even weten. want ik ken je niet echt natuurlijk...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 22:18

Nou we hadden voor hun 25 jarige trouwdag wouden we een weekendje regelen voor hun natuurlijk harstikke leuk. en voor ons *LOL*

Maargoed dat wouden ze al niet.

Maar ik ben altijd harstikke netje's enzo, ik moet heel vroeg thius zijn en mag niet echt uit zeg maar. Dus ik ben er nu toch wel ontzettend aan toe.
En ik mijn eetje ben ik dan niet hoor, nodig er dan ook wel een paar uit om te logeren, dat zou dan toch wel moeten van mij ouders vinden ze veiliger. Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 22:20

Maar iemand eiets dat zou kunnen werken?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:29

Tessebes schreef:
Je ouders vinden blijkbaar dat je nog niet verstandig genoeg bent om alleen thuis te blijven en waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook, als ik jou zo hoor over lekker feesten en pas 's ochtends vroeg thuis komen.


Ik sluit me hier bij aan. Natuurlijk is het niet zo leuk voor je, maar zo belangrijk is uitgaan toch niet? Verward

Het is wel vervelend, maar ze hebben vast het beste met je voor. Als ze weten dat ze je kunnen vertrouwen zou het misschien makkelijker liggen, maar dat vertrouwen is er blijkbaar nog niet. Ik zou me heel erg ongerust maken als jij mijn dochter was en pas vroeg in de ochtend weer thuis zou komen. Zeker als ik er zelf niet ben en dus geen idee heb of je ook echt bent thuisgekomen of dat er iets is gebeurt.

Maar goed, hoe ze over te halen? Ik zou ze toch nog een keer heel lief aankijken en vragen of je zus op je kan passen. Eventueel kan je voorstellen dat ze je elke ochtend even bellen zodat ze weten dat alles in orde is.

Kerstmuts

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:59

Ik enk dat je je naar hun toe wat minder over feesten en uitgaan enzo moet uitlaten, neem een baantje dat is een goede tip. Het verplicht je tot vroeg opstaan en je toont enig verantwoordelijkheidsgevoel.

Je komt hier best wel over als iemand die helemaal uit haar dak gaat als de deur achter je ouders in het slot valt en dat zullen ze niet zo waarderen. Haha!
Aan de andere kant dat je een keertje uit wil kan ik me ook goed voorstellen. Houdt je dan in het begin netjes aan de afspraken, dan kunnen die met de loop der tijd wel versoepelen. Als je meteen te laat komt en je kont tegen de krib gooit wek je juist irritatie (= strengere regels) op, denk ik.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:04

Misschien heeft boer Jan wel kei gave paarden Haha!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:24

Die Dennis!
Ik mocht het ook niet hoor. Alleen was ik 15 en MOEST EN ZOU ik alleen naar Portugal. Nou, nee dus. In de jaren erna ben ik alleen met mijn vader op paardrijvakantie gegaan en ik moet zeggen: dat was veel toffer dan in m'n eentje in een wildvreemde stad kan ik je zeggen. Heb een supertijd gehad, hele nachten doorgehaald, cafétjes bezocht en mijn vader is echt niet zo'n tof figuur die alles goed vindt. Sterker nog, ik mocht 'maar' tot 12 uur wegblijven 's avonds. Nu kan ik wel doen waar ik zin in heb, maar wordt het een uur of 2 dan kun je me echt opvegen (teer zieltje).
Achteraf ben ik blij dat ik niet zomaar vanalles mocht. Ben wel een keer alleen thuis gebleven toen zij naar Spanje gingen (was ik bijna 19), mijn zusje en ik moesten allebei naar school en ik moest op de paarden passen, daarom logeerde mijn zusje bij n vriendinnetje. Dat was maar een weekje, maar het leek wel 3 maanden! Verschrikkelijk, dan opeens is het huis véél te groot en zijn 3 paarden veel te veel. Helemaal als je dan ook nog naar school moet en voor jezelf moet koken! (en ondertussen mijn zusje 3 gaten in haar hoofd valt op school en naar huis wil en ik aan mijn eindexamenjaar begon, brr!)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:44

Ik heb geloof ik erg makkelijke ouders, want die lieten mij al alleen thuis met mijn 15 jarige zus toen ik 13 was. Ze gingen dan rustig twee weken op vakantie.
We kregen tafeltje dekje thuis Bloos omdat ze bang waren (terecht) dat we niet goed zouden eten.

We hebben heel wat wilde feesten gehouden en zijn heel wat nachten weggebleven, maar er is nooit iets ernstig mis gegaan.
Wanneer jij hen altijd kan bereiken, dmv een mobiel die zij meenemen en ze vragen de buurman of een oma oid een oogje in het zeil te houden, moet dat toch kunnen op je 17e lijkt me.

זכור

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:15

Op je 13e al hele nachten wegblijven... toen ik zo oud was vond ik dat nog niet eens leuk... mijn ziel is kinderlijker dan mijn echte leeftijd Cool
En ik zou het ook niet volgehouden hebben op die leeftijd denk ik. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:42

Tja, hoe je dat moet aanpakken? Gewoon bewijzen dat je het kan, dat je volwassen en verantwoordelijk en verstandig genoeg bent. Al denk ik dat je daar nu wat laat mee bent. Je kan proberen om de komende tijd verstandig te doen en op tijd thuis komen enz.
Als ik jou verhalen hierzo lees kan ik je ouders wel goed begrijpen.
Ik was destijds ook wel eens een weekendje of halve week alleen thuis, maar dat was omdat ik gewoon al volwassen en verstandig was, had ook aardig wat verantwoordelijkheidsgevoel, jij zou het saai noemen Haha! Ik moest dan tenslotte voor het huis zorgen en voor alle beesten en de was en koken voor mij en mijn broer die dan van 08.00 tot 22.00 werkte.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:30

ene lang weekend mag ik wel, *of moet Knipoog * maar als ze langer dan een week weg zijn komt mijn oma hier steeds logeren
Een vriend heeft het slim aagepakt, die heeft samen met zijn zus (en oma's donatie) een vakantie geboekt voor zijn ouders en die worden overmorgen dus verrast met een vakantie, ebben een uur de tijd om alles te pakken, en op de trein gezet
Schijnheilig altijd nog een optie Tong uitsteken

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:50

Ik ben nu 13 (zaterdag 14) en als mijn ouders op vakantie gaan samen dan blijf ik alleen thuis samen met mijn broer van 16. Dat mag ik gewoon.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:53

Ouders willen er idd zeker van zijn dat je voldoende verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Op mijn 16e hadden mijn ouders het idee dat ik het zou aankunnen om alleen thuis te blijven, en ik heb ze naar mijn weten niet teleurgesteld. Verder denk ik dat het er ook mee te maken heeft of je de oudste thuis bent of niet. Ik (de oudste) mocht pas op mijn 16e alleen thuisblijven als mijn ouders een weekend of langer weggingen, mijn zusjes mochten dat al op jongere leeftijd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:19

Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik me wel voorstellen dat jouw ouders je niet alleen thuis willen laten.
Ik vind dat je niet echt verantwoordelijk over komt voor een bijna 17-jarige.

Ik ging vanaf mijn 16e al niet meer mee op vakantie en had dan ook nog de zorg voor hond en paard. Net als Karin had ik een baantje (tomaten plukken, o wat verheffend Knipoog ) en ik denk dat mijn ouders goed hadden ingeschat dat ik er geen zooitje van zou maken en Jan-en-alleman in hun huis zou laten.
Denk dat het vooral een kwestie van vertrouwen is.

En het vertrouwen krijgen ze zodra jij je verantwoordelijk gedraagt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:17

Helemaal met de meeste eens.

Als ik je hoor over feesten en laat thuis komen, kan ik me voorstellen dat je niet alleen mag thuis blijven.
Je ouders zijn als de dood dat er wat met je gebeurd.
En ook erg begrijpelijk als je het journaal of de krant eens leest.

En de tip van een baantje, is zo slecht nog niet.
Bij ons thuis was het zelfs normaal dat je vanaf je 15 niet zomaar in je vakantie rond hing, maar werkte.
ook tomatenplukken als vakantie werk, ben er alleen blijven hangen Lachen

Maar waarom krijg ik nu het idee, dat je deze antwoorden juist niet wilde horen Haha!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:25

Ik heb dus met mijn ouders afgesproken dat ik als ik 16 ben alleen op vakantie mag Haha!
Dat is heel handig.

Kun je ze echt niet overhalen?? Maar reken maar dat ik nog wel mee ga hoor. want ik ga dit jaar naar Zuid-Frankrijk aan de kust. aan de camping is een strand Je hoeft maar ffies te lopen en dan kun je paardrijdenDus wat wil je nog meer Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 19:35

runningkawa schreef:
Helemaal met de meeste eens.

Als ik je hoor over feesten en laat thuis komen, kan ik me voorstellen dat je niet alleen mag thuis blijven.
Je ouders zijn als de dood dat er wat met je gebeurd.
En ook erg begrijpelijk als je het journaal of de krant eens leest.

En de tip van een baantje, is zo slecht nog niet.
Bij ons thuis was het zelfs normaal dat je vanaf je 15 niet zomaar in je vakantie rond hing, maar werkte.
ook tomatenplukken als vakantie werk, ben er alleen blijven hangen Lachen

Maar waarom krijg ik nu het idee, dat je deze antwoorden juist niet wilde horen Haha!


Ja okee, maar dan ga ik heus niet heel gek doen hoor, kan gerust voro mijzelf zorgen. Heb ik 1 keer ( maar) een foutje gemaakt mag ik gelijk niet meer thuis blijven. Maarja watwil je als je niets mag en ik was nog flink gestaft ook.
Ik had het al gezegt dat ik dan wel ging werken maar toen zeiden ze dat ik daarna nog 4 weken had om te werken.
Ik haal mijn viredin wel over om mee te gaan. Als het echt niet anders kan.

En Ronnigkawa die laaste zin klopt wel hoor Tong uitsteken Jullie denken maar als ouders denk ik. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Benazir, djinnie, Ik_is_Ik, IndianSu, judith_irene, karinmanon, Lalidan, ManonGrr, Myrkvi, Reyndir, Solistar, Tessaaa, Tessabuddy, xSimonee en 62 bezoekers