Het avontuur met de uil

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Het avontuur met de uil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 00:38

Vanavond kwam ik uit Dronten (tentamen) en ik ging zoals altijd de paarden afvoeren. AMSAMSAMS kwam ook nog om te voeren. Even na 23.00 uur reden we weg, zij reed een eindje voor me uit. Plotseling kwam er uit het donker, vanaf de rechterkant een vogel aanvliegen. Ik remde zo hard ik kon, maar hoorde toch een klap en had hem geraakt. Het was de eerste keer dat ik een dier aanreed en ik was meteen overstuur. Ik reed achteruit en zag hem liggen aan de kant van de weg. Ik rende erheen en zag een opgerold hoopje vogel maar hij ademde nog wel. In paniek belde ik AMSAMSAMS of ze alsjeblieft terug wilde komen. Toen pakte ik de vogel op, toen zijn kopje onder het lijf vandaan kwam, zag ik dat het een klein uiltje was... ik was helemaal overstuur. Verdrietig
Hij ademde nog wel. AMSAMSAMS kwam er aan en zei dat we naar de dierenambulance moesten , eerst mijn auto in Purmerend zetten. Zij reed voor, al bellende naar de dierenambulance en ik reed achter haar aan met de uil in mijn hand. Hij ademde gelukkig nog steeds maar was goed knock out. Als hij maar niet dood gaat, dacht ik steeds. Toen we bijna Purmerend in reden gingen ineens zijn ogen open en hij keek me strak aan met die grote ogen, ik schrok er een beetje van. Haha!
Hij bleef me heel doordringend aanstaren en ik parkeerde de auto, gaf de uil aan AMSAMSAMS waarna ik mijn auto op slot deed. Snel bij haar in de auto gesprongen en terwijl ik de uil van haar over wilde nemen, sprong hij omlaag en kroop haar broek in!! *LOL*
We waren gestopt want AMSAMSAMS kreeg de uil niet uit haar broek, we kregen gigantisch de slappe lach. Haha!
We wisselden van plaats en ik ging verder rijden in haar auto terwijl zij probeerde de uil eruit te halen. Haha!
Dat lukte maar hij werd steeds wilder. We kwamen aan bij de dierenambulance en hij was weer helemaal wakker. Hij leek niets meer te mankeren. Toen zijn we nog ongeveer een half uur bij de dierenambulance geweest en die meneer bleef maar praten, wel gezellig. Lachen

De uil zou naar het vogelopvangcentrum gebracht worden, en het was maar goed dat we hem hadden meegenomen anders was hij vast door de katten gepakt die daar rondlopen. Die meneer begon ook nog allemaal verhalen te vertellen over hoe vreselijk uilen kunnen bijten en dat er dan zomaar een hap uit je vinger is. Dat vertelde hij terwijl AMSAMSAMS hem in haar handen had, hij bleef maar doorpraten en zij had zoiets van: pak die kooi nou maar! Haha!
Hij heeft onze telefoonnummers genoteerd en zou nog bellen. Ik ben zo blij dat het goed is afgelopen!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:52

Zo hahahaha!!! sorry hoor, maar ik moet zo hard lachen om dat 'in de broek'-verhaal *LOL*

Wel super dat je gestopt bent, je hebt het beestje toch mooi gered. Hopen dat hij/zij helemaal opknapt.

Petje af hoor! Er zouden meer mensen mogen bestaan die een dier helpen na het aangereden te hebben!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 01:01

Mayo schreef:
Zo hahahaha!!! sorry hoor, maar ik moet zo hard lachen om dat 'in de broek'-verhaal *LOL*!


ik ook al, ben gelijk wakker Haha!

Maar met het uiltje zal het vast wel goed aflopen Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 01:04

Mayo schreef:
Wel super dat je gestopt bent, je hebt het beestje toch mooi gered. Hopen dat hij/zij helemaal opknapt.


Ik rem altijd voor dieren en zou een dier dat gewond is nooit laten liggen. Heb pas een grote rat van de weg gehaald, hij bleek wel dood te zijn maar was nog wel 'heel'. Ik vond het zielig als hij aan stukken werd gereden. Haha!

Dat was inderdaad behoorlijk komisch toen hij zich verstopte in haar broek, we moesten ook ontzettend lachen. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:22

Ik heb twee keer een vogel aangereden en heb zitten janken in de auto Huilen *LOL* Ik vond het verschrikkelijk; ze waren beide dood en errug plat ook nog eens! Scheve mond Was geen prettig gezicht

Wat goed dat "jullie" uiltje het gered heeft zeg!
Ik zag het helemaal voor me dat ie zijn ogen opendeed en je aanstaarde *LOL* Ze hebben van die vreselijk grote ogen, dus daar wil je idd wel van schrikken *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:38

Jura schreef:
Ik rem altijd voor dieren en zou een dier dat gewond is nooit laten liggen. Heb pas een grote rat van de weg gehaald, hij bleek wel dood te zijn maar was nog wel 'heel'. Ik vond het zielig als hij aan stukken werd gereden. Haha!


Gelukkig, dan ben ik niet de enige! Eén keertje was ik net te laat: ik reed op de knol langs een weg waar net een merel was aangereden. Hij was nog wel helemaal gaaf, maar aan z'n oogjes te zien was-ie dood. Ik wilde afstappen om 'm aan de kant te leggen, maar *flotsj* daar kwam al een auto aan. Vreselijk om zoiets voor je ogen te zien gebeuren, ook al was het beestje al dood. Scheve mond

Gelukkig heb je dit uiltje kunnen redden! Ik moest wel erg lachen om je verhaal, zo te lezen heeft die uil er dus ook weinig aan overgehouden! *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:42

Dat gebeurt je niet elke dag, een uil in je broek! *LOL* Gelukkig komt het goed met de uil.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:45

Hahahahaha ik zie AMSAMSAMS voor ogen... *LOL*
Ik heb tig vogels naar de dierenambulance gebracht, ken ook paar mensen die er werken in Amsterdam dan...
dat verhaal van dat bijten, LOL, zal ze een gezicht bij gemaakt hebben *LOL*

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:55

Ben blij date er nog zulke mensen zijn... er zijn er genoeg die gewoon doorrijden. Heb ook een keer de dierenambulance moeten bellen voor een gans, ik moest wel lachen van die uil in je broek...haha, dat maak je ook niet iedere dag mee, hij werd nog wild ook Knipoog

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:55

Jemig Maartje, jij hebt altijd van die maffe dingen.... Haha! Goed dat jullie met hem naar de dierenambulance bent gegaan! Toch weer een uil gered! Uilen zijn bovendien beschermd in Nederland, toch? Verward

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:11

Ja ze zijn beschermd.
Ik heb ooit een volwassen uil gevnden langs de snelweg, ik dacht eerst dat daar een kat zat ofzo.
Wij signalen geven naar de politie, die reed gewoon door! Boos!
Toen heb ik hem gepakt en in mijn jasje op schoot meegenomen naar het bureau en daar is de dierenambulance gebeld. Die kwamen pas een half uur later, zat ik al die tijd met die uil op schoot te kroelen. Kwam er een man met handschoenen en een megakooi mijn uil vangen, die schrok zich dood dat ik hem zo lekker vast had (wel jasje over zijn hoofd en vleugels) en Marcel vond zijn uitrusting niet zo geslaagd.
Vroeg die kerel: heb je die klauwen bekeken? Nou dat hadden we niet gedaan en maar goed ook anders had ik hem niet zomaar opgepakt Haha!

Hij zit nu in Someren in het vogelasiel en even leek het erop dat hij alsnog mee geruimd moest worden maar dat is gelukkig niet het geval.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:03

Het was echt zo stom... 2 meiden allebei helemaal van slag door dat uiltje dat helemaal knock-out was... Huilen Huilen Totdat het beestje bij kwam en van mijn schoot afsprong! Extreme duivel

Snel de auto aan de kant bij een bushokje en met de handrem (!) geremd, was doodsbang dat het beestje onder de koppeling of onder de rem was terecht gekomen... Scheve mond 1 trap op de koppeling of rem en dan is het beestje alsnog kapot... Verdrietig Ik had dus nog niet eens door dat dat gekke ding in m'n broekspijp was gekropen!!!

"Maartje... Ik ben hem kwijt!!!"
"Oh god... Het zal toch niet???"
"Ja hoor, hij zit in m'n broekspijp..."
"Ieeehhhhh, die beesten hebben toch geen vlooien ofzo???"

Nou, zo kon ik natuurlijk niet verder rijden Verward ! Want wat als hij er onder het rijden uit zou kruipen... Verward

"Maartje, jij moet maar verder rijden, dan probeer ik dat beestje in m'n pijp te houden en naar de andere kant van de auto te komen...."

*Klim, struikel*
Toch maar uitstappen en gebogen met 2 handen de broekspijp dichthouden... Cool

En Maartje als echte coureur ons alsnog naar de dierenambulance getaxied! Pling Maar niet voordat onze tranen - hoewel nu van het lachen *LOL* *LOL* *LOL* - waren opgedroogd...

Ik ben blij dat het zo goed is afgelopen en dat we er nu een leuk verhaal aan hebben overgehouden. Op m'n werk wisten ze niet wat ze hoorden Haha! Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:36

Lijkt wel een scène uit Mr. Bean ofzo Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:52

wat een apart verhaal ja........... Haha!
een uil in je broek...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:16

MirageGidran schreef:
wat een apart verhaal ja........... Haha!
een uil in je broek...........


Whahahahahaha, zo wordt het helemaal lekker zeg! *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 12:27

Leuk om te lezen dat er hier meer zijn die hetzelfde zouden doen (zelfs met dode dieren! Haha!).

Het was echt heel apart, eerst sta je tranen met tuiten te huilen, en dan lig je weer in een deuk door dat gekke beest. Lachen

Wat ik nog was vergeten te vertellen: toen we terug reden, rende er ineens een egel de weg op, zo voor de auto! Gelukkig wist AMSAMSAMS er zo 'overheen' te rijden, dat we hem niet raakten. Het egeltje liep door, op de andere weghelft, terwijl er van die kant net een auto kwam. AMSAMSAMS wilde nog halsbrekende toeren uit gaan halen om die egel in veiligheid te brengen, door de auto midden op de weg te zetten, maar gelukkig rende de egel op tijd de stoep weer op. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:03

Dames allebei een mooie sticker met;
"Kijk uit!! ik rem voor dieren, houdt gepaste afstand!!"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:58

Ik maar denken dat het een heel zielig verhaal zou worden. Loopt het nog erg lachwekkend af ook *LOL*

Ik zie het helemaal voor me: een uil in je broek (dat gebeurt niet iedere dag) en dan over het bijten terwijl je het beestje nog vast hebt, iieeeeuuwww Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:20

Ik heb een keer een vos aangereden, ben ook gestopt en heb de hele berm afgezocht maar kon hem niet vinden..... helaas

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:22

Nou even de laatste update Haha! De mensen van de dierenambulance hebben gebeld!

Het gaat hardstikke goed met het uiltje Knipoog ! Het beestje had een ringetje om zijn pootje, en blijkt uit de buurt van Arnhem te komen! Hij/zij was dus een behoorlijk eind uit de buurt. Verward

Een politieman heeft het beestje meegenomen uit de dierenopvang Cool . Hij schijnt nl een roofvogelopvang te hebben met vergunningen en alles. Daar wordt het beestje nog een dag of wat in de gaten gehouden en als alles goed gaat, dan mag het 'muppie' weer de vrije natuur in Pling !

Ze vroegen nog wel even waar het beestje vandaan kwam, zodat ze het weer kunnen uitzetten op dezelfde plaats.
Dus Maart, wie weet komen we onze gevederde vriend binnenkort nog een keer tegen *LOL* *LOL*

Maar hopelijk dan wel hoog in de lucht! Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 17:39

orri schreef:
Dames allebei een mooie sticker met;
"Kijk uit!! ik rem voor dieren, houdt gepaste afstand!!"


Haha!

Gelukkig kan hij weer de vrije natuur in! Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:45

Echt goed dat je gestopt bent ja!
Ik zag laatst nog een doiie platte vos liggen en een geplet egeltje...
Bij ons voor school lagen trouwens altijd geplette kikkers Verward

Fijn dat hij weer lekker rondvliegen kan na dit "avontuur" Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:08

hahah geweldig ik had het best willen zien meneer ik heb een uil in mijn broek Haha!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:06

wat een verhaal zeg. gelukkig dat alles goed ia afgelopen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:18

hihi wat grappig! Lief dat hij je zo aankeek Lachen