Krijg jij het bit er ook niet goed in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 15:42

Weet je wat ook helpt?

Gewoon met je ene hand het bit voor z'n tanden houden en met de andere hand in de mondhoek van je paard drukken. Party!!


_________________
The horse: Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-08-14 15:43 ]</font>


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:49

Hebben jullie dat artikel in Bit gelezen? Daar staan enkele nuttige tips i.v.m. het hoofstel aandoen.
Wacvht altijd even voor je met die duim begint te poken. Laat je paard de kans om het bit zelf te nemen en duw het ook niet tegen zijn tanden. Met wat geduld kom je al ver. Misshcien moet je paard nog juist slikken ofzo. Pas na 10 seconden, steek ik mijn duim in Rocky's mond. Dan neemt hij het bit wel onmiddelijk aan Haha!
Femke

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:58

Ha! Geen problemen mee, Sam stopt alles meteen in z'n mond Haha!
Wil zelfs in z'n halster en in m'n bosal happen als ie de kans krijgt....

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:33

oh daar heb ik mee afgezien in het begin toen ik Majestic had,gelukkig neemt hij nu het bit gemakkelijk aan Haha!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:53

voordeel dat ik pony's rijd Extreme duivel
maar als ik grote rijd, dan willen ze hun hoofd wel eens in de lucht gooien. ik krijg altijd zulke stijve armen dan. meestal lukt het me wel hoor alleen een enkele keer niet Verdrietig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 01:25

Ik vind eten geven niet echt een fijne manier en zeker niet met gras. Gewoon oefenen tot het wel lukt. Razinda was ook erg lastig maar die trapt dan ook echt nergens in, niet met voer en ook niet met die trucjes uit de bit. Maar gelukkig laat ze het nu eindelijk gewoon toe. Gewoon volhouden dus.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:12

Robin doet het ook heel makkelijk. Zelden heb ik dat ik even mijn vinger in zijn mond moet steken, maar meestal gaat het gewoon goed Lovers
Als ik dan een andere pony op moet zadelen die dat niet goed doet, heb ik altijd het gevoel dat iok vergeten ben hoe het moet. Ben ik dan niet gewend Scheve mond\ *LOL*

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:32

Barb was een crime in het begin. Telkens wegdraaien en zijn hoofd in de lucht. Het verschil met nu is onvoorstelbaar hij is al aan het kauwen en smakken voordat ik het bit in doe. Het is eigenlijk steeds beter gegaan en we hebben er niks speciaals meegedaan. Misschien iets lekkers voor zijn neus houden en dan zijn bit in doen. Misschien werkt dat.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 20:14

Floor doet het ook heel makkelijk. als ze het niet doet dan doe ik de methode van ellen...

I love to love!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 11:45

Mijn paard heeft hier totaal geen problemen mee. Als ik met het hoofdstel aankom, staat mevrouw al met haar mond wijd open. Moet gewoon het hoofdstel bij de bakstukken vastnemen en ze neemt zelf het bit. Lekker makkelijk en ook wel grappig om te zien.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 11:50

Mijn paardje duikt overal direct in dus het is eerder een kwestie van op de juiste plek houden.
Als hij zijn mond niet open doet hoef ik alleen mijn vinger in zijn mondhoek te leggen en voila.
Hij is alleen zo ongeduldig met zijn neusriem vast maken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:19

Kawa had er als 3 jarige ook een super hekel aan om zijn bit in te doen. Het hele zadelmak maken was niks aan maar het bit in krijgen was een hele kunst.
Suiker, brokjes ,gras, jam aan het bit smeren en weet ik wat niet allemaal, alles was op maar het bit niet in Verward
Met heel veel geduld en oefenen doet ie het nu dus goed in.
Ik moet wel 9 van de 10 keer men vinger gebruiken maar hij doet het toch.
Ik heb zelf het idee dat als ik met een hackemore mocht dressuuren dat Kawa heel blij zou zijn. Want gewoon op een halster loopt ie super zelfs alle m oefeningen. Dus zo hard heb ik het bit niet nodig maar ja mag niet Frusty

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:27

mijn paardjes zijn allebij braaf met t bit in doen
de tinker denkt dat ie haar halster ook in haar mond moet doen,
maar met mijn vorige paard had ik problemen t bit uit doen ze was bang om t uit te doen (ze had teveel slechte herinneringen.)
maarja wat moet je na t rijden doen als je t bit niet uit krijgt
met bit in stal zetten!!
nee geen goed idee
maarja na lang en langer oefenen lukte t zo'n beetje wel iedere keer en haar andere problemen ook en dan hoor je dat ze niet langer meer kan leven omdat ze lijdt aan hoefcontrole en atroze dan baal je toch???
groetjes en bokjes siouxsie


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:35

Margot doet neem hem ook niet zo makkelijk aan.
Ik heb heel vaak een broodje erover hedaan, maar dan bijt ze alleen in het roodje, en wel zo dat ik het bit er nog niet in krijg.
Als ik verder vecht trapt ze met haar been naar voren!! (daarom leer ik haar ook de spaanse pas niet aan)
Nu rij ik gewoon met halster, en ze luistert super!Beter dan met hoofdstel.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 23:13

Bij maya moet ik, wanneer ik het halster aandoe, de neusriem altijd met mijn hele hand spreiden en haar neus beetnemen terwijl ik de neusriem over de neus schuif. Anders komt ie toch terecht in haar mond Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers