Ook een updateje over mij...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Ook een updateje over mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 18:42

Omdat ik eigenlijk geen update meer heb neergezet sinds de laatste keer dat ik er niet zo goed aan toe was (toen het een tijd uitwas tussen Ilona en mij), schrijf ik nu ook maar eens een updateje hoe het met mij gaat..

Met mij gaat het ook niet super...

Ik heb de laatste tijd heel erg veel aanvaringen met mijn ouders, en dat resulteerde vorige week in een situatie waarin ik een uurtje ongeveer het huis uit gezet ben... toen ik terug kwam waren ze nog wel kwaad maar ik mocht wel binnenkomen. Mijn moeder had mijn autosleutels gepakt zodat ik niet met de auto weg kon want ik was echt razend...

De reden voor dit alles denken jullie nu? Te veel om op te noemen. Ten eerste zijn er heel veel dingen uit het verleden die ik niet verwerkt heb. Daarnaast ben ik vorig jaar gezakt voor mijn eindexamen, is een tijdtje terug een achteroom (waar wij veel contact mee hadden) gestorven, is het een tijdje tussen Ilona en mij uitgeweest, en nu het weer aan is gaat het Ilona ook niet goed en ook dat breekt mij open.

Ik heb ook een tijd gehad waarin ik anderen voorrang gaf op mijn eigen leven, om hun uit problemen te helpen en een luisterend oor te bieden.
Die tijd is voorbij, niet omdat ik het niet meer wil, maar gewoonweg omdat ik het niet meer kan.
Ik weet het dat ik NU voor mezelf op moet komen, en even sch**t moet hebben aan anderen (sorry voor het taalgebruik).

Ilona gaat er kapot aan om zo met mij om te gaan, omdat ik redelijk onmogelijk ben in omgang op dit moment. Maar aan de andere kant ga ik weer kapot om zo met Ilona om te gaan, omdat zij haar eigen problemen heeft en ook heel snel kwaad wordt om kleine zaakjes, wat weer een dumpel bij mij geeft. Dan voel ik me snel rot en denk ik dat ik alles verkeerd doe.

En dat wil ik niet meer, en daarvoor wordt ik nu geholpen. Mijn moeder en ik hadden voor afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt bij de dokter. Ilona is met me meegegaan en daar ben ik heel blij om. Ik kon gewoon niet meer uit mijn woorden komen op een gegeven moment, en Ilona kon het beter uitleggen omdat zij meer overzicht heeft op de situatie en ik eigenlijk niet precies weet wat er aan de hand is (daarvoor kom ik er, om er achter te komen wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen). Ik heb dus ook gevraagd om doorverwezen te worden naar een psycholoog, om te praten en dingen te verwerken of er een verklaring/oplossing voor te vinden. Aan de hand van mijn omschrijving dacht de dokter dat ik meer problemen thuis had dan dat er wat anders aan de hand was, dus hij adviseerde mij maatschappelijk werk om te kijken hoe ik op mezelf moest wonen etc. Maar dat was niet wat ik wilde, alleen het was moeilijk voor me om uit te leggen. Ondertussen zat ik daar, met tranen in mijn ogen, omdat er weer eens iemand was die niet echt begreep wat ik bedoelde. Gelukkig was Ilona toen mee, want zij heeft de dokter toen uitgelegd wat er aan de hand was. Niet gedetailleerd, omdat ik dat met een psycholoog wil doen, maar wel genoeg voor de dokter om in te zien dat het niet langer gaat zonder psycholoog.

Van de dokter heb ik nu tabletjes gekregen Oxazepam, 15 stuks, niet voor dagelijks gebruik. Het is geen slaapmiddel, maar wel een middel om je wat meer ontspannen te maken zodat ik ook beter kan slapen.

Ik kan opzich wel slapen, maar meestal pas rond een uur of 2 als ik echt moe begin te worden. Als ik om twaalf uur in bed ga liggen, lig ik anders toch nog een uur of 2 wakker, te denken en te piekeren... wat dus echt niet goed is..
Gisteren heb ik daarvan mijn eerste tabletje ingenomen, rond half elf, en ik ben toen rond kwart voor twaalf naar bed gegaan en ik sliep binnen een kwartier als een roosje. Ik moet wel zeggen dat het middel vanmorgen toch nog even wat doorgewerkt heeft, omdat ik redelijk suf en moe was op school.

Naast allemaal dit gedoe, komt ook nog eens het feit dat ik op het moment geen werk heb, maar binnen kort wel weer ga solliciteren. Ik wil heel veel leuke dingen doen, alleen ik doe ze op het moment van de studiefinanciering die ik krijg, wat dus niet de bedoeling is want dat moet ik ook nog allemaal gaan terugbetalen omdat ik er ook een lening bij de stufi heb. Maargoed werk dat komt binnen kort wel, daar geloof ik wel in.

Op school gaat alles super! Ik ben de beste van de klas en daar ben ik echt trots op, dit is de eerste keer in mijn leven dat ik voel dat ik het echt KAN op school, ik weet gewoon dat het in me zit en nu zie ik daar het effect van. Op de middelbare school had ik veel vakken die me niets interesseerden en waar ik niet mee verder wilde, en die hebben met de strop omgedaan, door voor die vakken onvoldoendes te halen ben ik gezakt op een tiende punt. Ik mocht een herkansing doen.. en voor de herkansing had ik weer precies hetzelfde punt... echt een hele grote dip dus.

Alles wat mij nu nog rest, is om mijn school dit jaar te halen, werk te krijgen, contact met een psycholoog op moet zoeken en zorgen dat ik voor Ilona klaar sta als die me nodig heeft. Ik wil op dit moment even voor mezelf leven om mij erboven op te lappen en om Ilona een plezier te doen zodat zij ook weer normaal verder kan.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die mij geholpen heeft, en vooral Ilona die in voor- en tegenspoed er alles aan heeft gedaan om onze relatie staande te houden en om met mijn ouders te communiceren en natuurlijk om er altijd voor mij te zijn als ik haar nodig heb. Lovers Ik probeer nu ik contact ga zoeken met een psycholoog, meer alles bij hem/haar neer te leggen, zodat ik Ilona er niet de hele tijd mee opscheep, want ik weet dat mijn problemen haar ook te zwaar op de schouders liggen, vooral omdat zij het ook erg moeilijk heeft op het moment.

Vandeweek ben ik met Ilona weer naar een meeting geweest (Mijdrecht) en dat was heel gezellig en doet me heel veel goed, ook het feit dat ik mijn rijbewijs heb en een eigen auto, dan hoef ik tenminste niet meer zo afhankelijk te zijn van iedereen.

Het kan best zijn dat ik nog vanalles vergeten ben, maar ook met mijn geheugen wil het de laatste tijd soms niet zo opschieten, het schiet me wel te binnen, maar vaak een heel stuk later pas. Dus als er nog updates op deze update zijn zal ik ze wel laten horen Knipoog

Ilona: I Lovers you!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:55

Ik heb het ook al tegen Ilona gezegt, en ook al vaker tegen jou, je kan altijd bij me terecht en alles gaat goed komen, hoe lang die weg soms ook lijkt te duren!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:01

Hele sterke stap van je om ervoor uit te komen. Alles komt goed, dat heb ik je al zo vaak gezegd en ik blijf het zeggen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:01

Jeetje... wat een persoonlijke update! Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed zal komen en dat moet jij ook hebben!!
Oxazepam heb ik gehad 3 dgn voor een vastzittende nekspier en neem het middel vroeger in, want volgens mij werkt het flink wat uurtjes door en ben je idd suf. Ik sliep die dagen voor 20 uur 's avonds en dwars door het testen van het (toen nieuwe) alarm door...
Lees de bijsluiter goed door, want het is niet bepaald een mild middel.
(het kan nog zwaarder hoor, maar ik denk dat je me wel begrijpt!)
Het was heel gezellig in Mijdrecht, jammer dat ik geen gedag heb kunnen zeggen, ik zal wel bij de jaarlingen gestaan hebben.
Veel succes en dat het maar snel de richting op mag gaan die je voor ogen hebt....

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:05

Ach gut

Ik ken je niet, maar je komt op me over als een eigenwijze, maar lieve jongen. Ik denk dat Ilona minstens zo eigenwijs is, maar dat jullie elkaar goed aanvullen. Samen komen jullie er vast wel uit.
Concentreer je op de dingen die wel goed gaan, ipv na te denken over alles wat er mis is (gegaan).
Het gaat vast goedkomen allemaal. Goed dat je hulp hebt gezocht.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:15

Hey, als je vaker wil meeten, ik zit deze hele week snielig alleen thuis, en ik weet nu al dat ik me ga vervelen. Tessa is op vakantie, dus ja, voordat ik het weet zit ik weer veel te lang achter die klapdoos......

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:21

Klinkt als iemand die zijn problemen goed aanpakt. Bravo want het kan best moeilijk zijn niet zielig in een hoekje te gaan zitten en daadwerkelijk iets te ondernemen. Ik hoop dat die psycholoog je verder op weg kan helpen. Ik geloof ook wel in de -pam. Heb het zelf kort geslikt toen ik door problemen niet meer kon slapen en het helpt je goed om een patroon te doorbreken, daarna moet je het weer zelf doen. Maar dat doe je al, lees je stukje maar eens over, je beschrijft ook echt veel positieve dingen in je leven.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 19:24

Ik beschrijf veel positieve dingen omdat ik daar nu aan moet denken, en dit alles komt niet zomaar van mij uit. Ik ben het niet alleen die het aanpakt, er zijn heel veel mensen die om me geven en geadviseerd hebben om dit alles te doen en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Nu moet ik doorzetten en er zijn tijden dat ik dat ook alleen moet doen. Ik weet dat er ook nog steeds tijden zullen zijn dat ik me nog steeds absoluut rot zal voelen, maar hopenlijk zijn die tijden snel verleden tijd.
Bas heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik zit komende week heel vaak op school en ik moet daarnaast dus ook echt voor werk gaan zoeken Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:10

Syph, ik kan de juiste woorden niet helemaal vinden omdat veel mij te bekend voor komt hoe ik me nu voel.

Wel wil ik zeggen dat ik het heel erg knap vind dat je er zo voor uit komt en dat je hulp zoekt. Toppie! Je komt er wel! Knipoog

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:58

Ik vind het heel knap van je dat je er zo open over bent!

Vind het trouwens heerlijk om op het forum te lezen hoe jij over Ilona praat, en Ilona over jou.
Door te lezen merk je gewoon dat jullie echt stapel op elkaar zijn.

Een psycholoog kan zeker goede hulp bieden ( mits je een goede psycholoog hebt...)Heb zelf ook een 2 jaar bij een psycholoog gelopen en kom er nu soms nog als ik het effe niet meer zie zitten.

Heel veel sterkte allebei en jullie komen er wel hoor Ach gut

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:10

Ik zit nog niet zo lang op bokt, ken je ook niet persoonlijk.

Toch wil ik even zeggen dat ik het echt onwijs knap van je vindt dat je dit allemaal zo op bokt zet.

Tis al een hele stap te zien dat je een probleem hebt, en dan ook nog hulp te gaan zoeken... heel knap

Ook ontzettend lief hoe je meisje er voor je is, en hoe je haar probeert te ontlasten, onwijs lief jullie 2-tjes!

Heel veel sterkte en suc-6 voor de toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:47

Je kent mij verder ook niet, maar ik heb wel het eea over jou en Jurga gevolgd, en ik wil nog even zeggen. Knap van je dat je het hier van je hebt kunnen afschrijven, daar is bokt ook voor. Ik wens je veel sterkte en succes om door dit dalletje te komen, om vervolgens met Ilona weer op de top van de heuvel te staan en te gaan genieten van het leven en van elkaar Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:03

Oh oh wat klinkt dit herkenbaar zeg! Erg knap dat je er zo voor uit komt Roy, petje af voor jou (en ook voor Ilona trouwens) hoor. Ik heb enkele jaren ook zo'n "fase" gehad... alles werd me teveel, ik had te vaak een luisterend oor geboden en daar ging ik op een gegeven moment ook aan onderdoor min of meer... Pfff...maar goed, ik ben dus wel het levende bewijs dat het ook weer beter zal gaan hoor, mijn leventje nu is super... en de ups en downs maken je tot de persoon die je bent... Ilona en jij komen er wel! En als je ooit behoefte hebt om even met een "buitenstaander" te kleppen...ik ben er hoor! Heel veel sterkte voor jullie allebei! Ach gut

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:06

Prima schreef:
Hey, als je vaker wil meeten, ik zit deze hele week snielig alleen thuis, en ik weet nu al dat ik me ga vervelen. Tessa is op vakantie, dus ja, voordat ik het weet zit ik weer veel te lang achter die klapdoos......


Dan komen jullie gewoon met zijn 2-en of met miss bokt hier eten Haha!
Ik ben meestal thuis dus!

Kun je mooi dat boek eens mee nemen, misschien wil Syph mee helpen zoeken.... }>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:09

Nou als Prima en Syph bij jou gaan eten, wil ik dat niet missen hoor!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:51

Ik vind alles prima. Morgen anders?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:24

Hoi Roy,
oke dan maar eens geen Pb maar hier in jou topic.
Zoals je weet vind het heel top van je dat je dingen aan het ondernemen bent.Ik weet ook dat je vorige week echt een goede dip had.Je klinkt al weer een stukje vrolijker en daar ben ik blij om.De wereld om je heen kan soms kei hard zijn maar geef daar niet aan toe.Ga door met de reis die je aan het maken bent,want heel langzaam komt de eindbestemming in zicht.
Je vertelde wat je graag zou willen over een tijdje.Hou die gedachten gewoon lekker vast en werk daar heel langzaam op je gemakkie naar toe.

Waarom ziet niemand hoe ik me voel,
waarom begrijpt niemand wat ik bedoel.

Is er dan niemand die een arm om me heen wil slaan,
hoe lang kan ik deze ellende alleen nog aan.

Elke dag een gevecht met mijn gedachten,
hoe lang moet ik op mijn vrijheid wachten.

Ik kan haast niet meer,
die k*t gevoelens elke keer.

oh mooie droom,kom alstublieft wat dichterbij,
help me en maak me vrij.

vrij zodat ik verder kan leven,
vrij zodat ik liefde kan geven.

laat me leven zoals het hoord,
ik ben toch zeker niet gestoord.

Ik weet dat ik het kan,
maar hoe lang moet ik nog wachten dan.

Geef me de moed om door te gaan,
alleen dan kan ik straks de wereld weer aan.

Hoe ik je heb mogen ervaren is dat je een hele lieve en leuke jongen bent.
Ook al mogen de dagen voor jou nu wat zwaar zijn,ook jij komt er wel.
Daar ben ik van overtuigd.Neem overal rustig je tijd voor en roep op zijn tijd eens een keer nee.Je hoeft niet altijd maar weer voor andere klaar te staan.Soms is het tijd dat je met jezelf bezig bent.Doe vooral alles op je gemak en neem tijd voor jezelf.Dit is geen vraag maar een opdracht.Sterkte roy!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 23:28

Dank jullie wel allemaal, en jij speciaal saskia, voor al je lieve pb's en dit geweldig mooie gedicht wat mijn gevoelens maar o zo goed omschrijft.
En Bas, zoals ik al zei, ik heb het deze week heel druk met school en sollicitaties en telefoongesprekken, maar toch bedankt voor het aanbod, misschien een andere keer! Ik ga nu slapen want ik ben nu moe.. welterusten allemaal! Slapen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:47

ach joh,je hoeft me niet te bedanken gekkie,ik doe het graag voor je.Ik heb gezegt dat je me altijd kan PBen al is het vloekend,schreewend,of wil je gewoon wat zeggen,en dat meen ik.Ik zie niemand graag ongelukkig!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:50

Wie wil komen eten roept maar, iig een paar uur tot een dag vantevoren zodat ik genoeg in huis kan halen!!
Koken voor anderen die het op prijs stellen is leuker dan voor twee kinderen *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:54

Prima schreef:
Ik vind alles prima. Morgen anders?


Wat mij betreft Prima.

Syph en Iloon, jullie hebben een open uitnodiging, zijn altijd welkom.
Ook ter overnachting, maar alleen met mobieltjes anders krijgen het matras niet opgeblazen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:00

Citaat:
Van de dokter heb ik nu tabletjes gekregen Oxazepam, 15 stuks, niet voor dagelijks gebruik. Het is geen slaapmiddel, maar wel een middel om je wat meer ontspannen te maken zodat ik ook beter kan slapen.


Het is allemaal heel treurig wat er aan de hand is, maar je doet er gelukkig wat aan.

Wat die oxazepam betreft, pas op met die rommel! Als je er niet voorzichtig mee bent, dan krijg je er alleen maar meer ellende mee. Het heeft een functie als geneesmiddel en als je dat goed in de gaten houdt, is er niks aan de hand, maar voorzichtigheid is zeker geboden. Misschien klink ik niet aardig, maar dat komt omdat ik het ook echt serieus bedoel Lachen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:00

Haha, idd Orri Lachen
Ik vind dat je vreselijk goed schrijft wat je problemen zijn, maar vaak is dat niet het moeilijkste, vnd ik. Ik kon dan heel nuchter vertellen maar vanbinnen voelde ik me verscheurd.
Een tip van een ervaren psych-ganger: als het je niks lijkt, meteen nokken want het moet echt klikken tussen jou en... Het is geen vriend van je maar wel iemand die je moet kunnen vertrouwen en je fijn bij kunnen voelen.
Ik had er een die een boek had geschreven en dat moest ik eerst kopen voor de verdere sessies , bye Knipoog
Daarna een die een speelgoedje in mijn handen drukte en dat ik me daaraan moest uiten, toedeloe
Vervolgens iemand die eindeloos over zichzelf praatte, zwaaizwaai
iemand die aan mijn ouders alles vertelde wat NIET zo was afgesproken Boos!

En toen was ik jaaaren verder en is de pijn deels gesleten. En sommige dingen horen bij mij denk ik dan maar.
Heel veel sterkte en je bent ten allen tijde welkom hoor, helmond is niet zover. Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:12

Lovely schreef:
Citaat:
Van de dokter heb ik nu tabletjes gekregen Oxazepam, 15 stuks, niet voor dagelijks gebruik. Het is geen slaapmiddel, maar wel een middel om je wat meer ontspannen te maken zodat ik ook beter kan slapen.


Het is allemaal heel treurig wat er aan de hand is, maar je doet er gelukkig wat aan.

Wat die oxazepam betreft, pas op met die rommel! Als je er niet voorzichtig mee bent, dan krijg je er alleen maar meer ellende mee. Het heeft een functie als geneesmiddel en als je dat goed in de gaten houdt, is er niks aan de hand, maar voorzichtigheid is zeker geboden. Misschien klink ik niet aardig, maar dat komt omdat ik het ook echt serieus bedoel Lachen.


Inderdaad, kijk goed uit met dit soort medicijnen in 'dipjes'. Voor je het weet kun je niet meer zonder en zit je eigenlijk nog dieper in de put.
Heb het van dichtbij mee moeten maken en het is niet grappig kan ik je vertellen.

Voor de rest wil ik je veel sterkte wensen in deze niet zo makkelijke tijd.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:30