arrogante manege...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:12

Ik zou het ook niet heel fijn vinden als mensen ongevraagd foto's van mijn paard gingen maken.
Als het de manege is waar je rijdt vind ik het anders.
Maar om zomaar foto's te gaan maken van wildvreemde paarden, vind ik ook een beetje niet zo kunnen...

DubbelFun

Berichten: 88694
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:10

zitake schreef:
wel ik reageer omdat ik weet hoe het in elkaar zit en jullie het verkeerd begrijpen. het waren dus niet de eigenaren die kloegen ofzo maar twee die daar reden. En toevallig ken ik die manege heel goed en de eigenaar ook, want ik heb er een tijd gereden. sorry voor mijn reactie dus Verward


Is kloegen Belgisch Verward

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:13

neeeeeeeeeee niet Belgisch, hoogstens Vlaams :|

en in dit geval dus dialect: verleden tijd van klagen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:31

Kan het van beide begrijpen.

Als Tomm toestemming had gevraagd, hadden ze meer begrip getoond, denk ik.

Maar wat is Tomm anders dan al die Penny meisjes die dr lopen? en de hele dag met een fototoestel foto's maken van hun favorite pony?

Ik had, denk ik, als manege eigenaar toch iets anders gereageerd -> klantvriendelijheid, al is zijn reactie ook wel te begrijpen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:35

ik moet zeggen dat toen ik 14 ofzo was dat ik lekker op me fiets
langs weilanden ging en van elk paard wat ik tegen kwam een mooie foto probeerde te maken...

Maar ja tegen woordig doet men rare dingen met foto's
Bij mij opstal komen ook vaak zat mensen die graag foto's willen maken
van mijn paarden ik vind dat niet erg want als ik weg ben en mijn paard staat buiten maken mensen ook weleens foto's

oke als je dan je eigen paard terug vind op iemand anders zijn website
dan zou ik er ook wat van zeggen

maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat je op een manege geen foto's zou mogen maken en/of niet in de stallen mag komen

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 22:36

Ja ok ik moest om toestemming gevraagd hebben, dat geef ik toe. Maar de meeste maneges hangen dan ook een bordje waar niet gekomen mag worden.

En ik vind dat dus ook van die meiden die fotos nemen en zo.. dat is wel normaal, maar als iemand als ik fotos neemt is het abnormaal.

Nou ja....


groetjes!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:47

Nou er is ook al een aantal keer foto's van mij en Bunny gemaakt.

Een eerst wat zo'n vent echt super asociaal, ik was super moe enzo en wou niet op de foto. ( ik kon die hele man niet) gaat hij toch door en helemaal tegen me banketstaaf, toen heb ik maar snel opgezadelt en weggereden.
De rest heeft het gewoon netje's gevraagt, ongevraagt vind ik dus ook niet kunnen hoor. Vet irri.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 06:25

zitake schreef:
ik vind het jammer dat sommigen hier zo doen. net of ik hier leugens zit te vertellen.


Verward Is dat zo ???

Nerd Wel is het zo dat je aangesproken wordt op de manier waarop je over die manege praat.

Nerd En daarbij ging het (topic) immers niet over vieze stallen?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:15

Dat ben ik met botervlieg eens, het ging toch om het feit dat je geen foto's mocht maken? en dan ineens reageert er iemand anders die het heeft over de stallen en hoe de paarden in hun eigen stront staan.....

Dan ga ik toch nadenken, gaat het nu om iemand die foto's maakt puur omdat hij gek is van paarden of is er meer aan de hand? De reactie dat niemand foto's gemaakt wil zien van zijn paarden die in hun eigen stront staan is voor mij dan al genoeg, dan gaat het dus om een hetze tegen die manege lijkt mij.

Misschien is er op die manege wel zo gereageert omdat je (of moet ik zeggen jullie, weet niet meer of ik het nou tegen Tomm of Zitake heb Verward ) daar net zo onduidelijk bent geweest dan je hier in het topic bent?

Overigens, als ik op een manege kom waar een wedstrijd is, zal ik nooit zomaar de stallen in lopen hoor, je bent daar als gast en komt voor de wedstrijd, dan hoor je naar mijn mening niet in de stallen rond te hangen, daar komen de ruiters, eigenaren en verzorgers en is (vind ik) niet toegankelijk voor publiek van de wedstrijd.
Zo is het altijd al geweest (tenminste, op maneges die ik gewend ben dan) misschien dat dit in Belgie anders is?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:37

Knipoog Mja, in België (west vlaanderen) is dit inderdaad anders. Hier is het vrij gewoon om de stallen te gaan bekijken in een manege. Als er reactie komt van de manegehouder is het meestal omdat het niet echt goed zit. Verder zou ik persoonlijk niet willen rijden op een manege waar de paarden niet netjes staan. En er is nu éénmaal slechts één manier om dit te weten .... KIJKEN . Voor ik nu commentaar krijg, ik ken Zitake en Tomm niet, niet persoonlijk en ook niet via een chat of zo ... de dingen zijn gewoon zo hier.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:09

Ik vind het belachelijk dat er niet eens foto's gemaakt mogen worden van die paarden. Maar ik kan mensen met een andere mening best begrijpen hoor.
Al gaat een vreemde bij mij foto's maken en zet ze overal op internet, het zou me geen écht niks uitmaken!
Hier op de manege helpen ze soms juist als je foto's wilt maken en ze bedanken je als je er een leuke site van hebt gemaakt.(dat was iig toen ik dat vroeger eens deed).
Maar volgens mij is dit in limburg(NL) net als in Vlaanderen (wat Sonjabelgium zegt) heel normaal hoor Verward

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:50

sonjabelgium schreef:
;) Mja, in België (west vlaanderen) is dit inderdaad anders. Hier is het vrij gewoon om de stallen te gaan bekijken in een manege. Als er reactie komt van de manegehouder is het meestal omdat het niet echt goed zit. Verder zou ik persoonlijk niet willen rijden op een manege waar de paarden niet netjes staan. En er is nu éénmaal slechts één manier om dit te weten .... KIJKEN . Voor ik nu commentaar krijg, ik ken Zitake en Tomm niet, niet persoonlijk en ook niet via een chat of zo ... de dingen zijn gewoon zo hier.


Dus in West Vlaanderen is het zo dat ik als wildvreemde langs een manege rijdt, denk: he leuk een manege, even naar binnen....en ik kan gewoon de stallen af gaan struinen daar? Linke soep dan daar hoor.
Ja, als je op die manege zou gaan willen rijden vind ik het heel anders, dat bedoel ik ook niet.
Ze hebben het er hier over dat ze naar een wedstrijd gingen kijken, ik maak er niet uit op dat ze er ook rijden.
Naar mijn idee ben je dan als toeschouwer te gast op zo'n manege en heb je geen toegang tot de stallen, mensen die daar rijden ja, dat is een heel andere zaak, die zouden gewoon in de stallen moeten kunnen komen.
Hoewel ik het ook anders heb mee gemaakt in mijn manege tijd....ik heb gereden op een manege, 2x per week, op Woensdag en op Zaterdag, op die manege mocht ik ook alleen op die dagen in de stallen komen.
Op zich was dat wel te begrijpen want het was een behoorlijke grote manege en er liepen natuurlijk de hele dag al veel kids rond voor de lessen, als er dan ook nog eens kids zomaar tussendoor zouden komen zou het de hele dag door mega druk zijn in de stal en daarom mocht ik daar alleen maar zijn op les dagen, vind ik best logisch.

Ik blijf het vreemd vinden dat je als je op je manege een wedstrijd organiseerd dus gewoon maar alle toeschouwers in de stallen moet toelaten? Zou volgens mij een behoorlijke puinhoop worden, niet te spreken over de veiligheid en eventuele diefstallen, tenslotte is niet iedereen te vertrouwen.
Toeschouwers heb je natuurlijk nodig bij zo'n evenement maar er moeten wel degelijk plaatsen zijn waar zij niet mogen komen en daar vallen bij mij de stallen zeker onder, vreemd dat het in Belgie niet zo is....

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:46

T@nj@"]
[quote="sonjabelgium schreef:
;) Mja, in België (west vlaanderen) is dit inderdaad anders. Hier is het vrij gewoon om de stallen te gaan bekijken in een manege. Als er reactie komt van de manegehouder is het meestal omdat het niet echt goed zit. Verder zou ik persoonlijk niet willen rijden op een manege waar de paarden niet netjes staan. En er is nu éénmaal slechts één manier om dit te weten .... KIJKEN . Voor ik nu commentaar krijg, ik ken Zitake en Tomm niet, niet persoonlijk en ook niet via een chat of zo ... de dingen zijn gewoon zo hier.


Dus in West Vlaanderen is het zo dat ik als wildvreemde langs een manege rijdt, denk: he leuk een manege, even naar binnen....en ik kan gewoon de stallen af gaan struinen daar? Linke soep dan daar hoor.
[/quote]

Yep, idd, dat kan je gewoon perfect. En ik woon in Vlaams-Brabant, dus dat "fenomeen" beperkt zich niet tot West-Vlaanderen alleen. Ik heb maar met één "manege" een andere ervaring, maar dat was dan weer meer een beetje een grote privéstal, waar ook les werd gegeven op de paarden daar. Beetje louche geval (waarschijnlijk daardoor dat je er niet zomaar kon rondsnuffelen), was ook zo klein dat je er als vreemde meteen opviel.

Maar da's dus ook de reden waarom ik echt NOOIT mijn pony op een manege zal stallen, gewoon iedereen kan aan je paard zitten en voeren enz en niemand die het in de gaten houdt of er controle kan over uitoefenen.

Ik heb wel vroeger tijdens ponykampen mijn pony voor een weekje op de manege gehad, met een groot bord op haar deur dat ze niet gevoerd mocht worden. Kreeg ik dus reacties van: "oh da's zielig, gij geeft uw paard geen eten" en ze probeerden nog meer om haar stiekem vers( )brood enz te geven , dus later zette ik er onder "krijgt eigen voer". Daaronder stond "verboden in de stal te komen" En dan nog hing ik buiten de activiteiten zoveel mogelijk rond bij haar stal en probeerde ik tot zo laat mogelijk te blijven ('s ochtends was ik er al vanaf 7 uur ofzo) om haar in het oog te houden, want ook bij ons op de manege kan iedereen (vreemde of klant) overal (manegepaarden/pensionpaarden) aan Frusty
En desondanks zaten ze daar dus vrolijk aan (eigenlijk jammer dat ze vreemden alleen de stal uittrapt als ze aan het eten is Extreme duivel )
Maar echt zo in de stijl van: 's avonds zijn er nog gewone lessen, kind komt op de les, moeder en vader zijn er bij met jonger broertje of zusje, eentje blijft kijken naar de les en de andere gaat met die kleine koter bij alle paarden langs (echt in de boxen enzo) en ik heb er dus ooit eentje doodleuk horen zeggen: "oooh kijk eens, er is een nieuw paardje! wilt ge der ne keer opzitten?" en toen ik om de hoek keek, stond hij dus al naast haar in de stal eh Boos!
(en dat bord op haar stal kon niet meer groter of het paste niet op de deur, koeien van letters dus Nerd )

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:12

Misschien zijn de Belgen in het algemeen minder achterdochtig dan Nederlanders Haha! ... Er worden hier ook niet zoveel spullen gejat zoals omschreven in bepaalde toppics hier op bokt. Ik zeg niet dat er niets gejat is, maar toch ... zadelroven hoor je hier zelden of nooit van. Verder is het voeren een algemeen probleem bij leken en paarden .... Lief beestje, hapje geven ... Gelukkig kan een verse boterham maar weinig kwaad als het bij eentje blijft. Dat er vreemden op je paard gaan zitten op een manege kan ik gewoon dit op antwoorden : onlangs toppic geweest van pony's die bereden werden door buurtkinderen zonder toelating ook veulens trouwens ... en dat op een weiland en niet een manege Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 03-06-03 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 17:15

ik ben er wel niet helemaaaaal vreemd hé, ben daar nog geweest en heb daar al geïnformeerd om te rijden en degene die me het kwamen zeggen weten ook wie ik ben... dus zo vreemd was ik nu ook niet Knipoog
daaaaaaaaaaagdaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:24

Nah Sonja, toen ik die kampen daar op de manege deed, was het toch elke dag weer een gesleur met zadel, hoofdstel, poetskist, dekens, emmers (van het eten), halster, etc etc, gewoon omdat ik wist dat als ik er iets achterliet, het waarschijnlijk de volgende morgen wel al verdwenen zou zijn
Het enige wat achterbleef was mijn pony, haar wateremmer (ze kent het systeem van zo'n automatische drinkbak niet) en eventueel haar vliegendeken (dat ze dan aan had). En ware het niet dat ze uit haar stal moest kunnen gehaald worden in geval van brand, dan had ik nog een slot om haar deur gedaan ook.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:23

idd in belgie zit het wel iets anders dan in nederland zo te horen. en ik heb ook nog nooit geweten dat er op wedstrijd iets werd gestolen niet in die manege en niet bij ons. het is niet zo dat we zomaar in een zadelkamer binnengaan ofzo want die zijn meestal wel dicht. en bij ons in de manege zit alles in kasten dus dan is het ook geen probleem om in de stallen te lopen. In de stallen liggen nu ook geen zadels en hoofdstellen of andere dingen die gestolen kunnen worden. Maar dan vraag ikme af hoe je nu kunt controleren op een wedstrijd bijvoorbeeld of de mensen die de stallen binnengaan van de manege zijn of niet, vooral als het een grote wedstrijd is. staat er dan een soort van wacht aan elke staldeur en krijg je mss een speciaal pasje. lijkt me toch wel een beetje raar hoor. Dat lijkt me toch niet helemaal haalbaar.
Ik heb ook nog me pony meegehad op kamp maar gelukkig waren er dan geen kleine kindjes ofzo (want er waren geen ponykampen die week) dus daar had ik niet zoveel problemen mee. want idd met dat voeren enzo dat heb ik ook wel nog meegemaakt. stond er eens een voerkar in de stallen van de pensionpaarden en twee kleine kindjes ongeveer een jaar of 7 of 8 waren constant hele scheppen voeder aan een paard aan het geven, gevolg dat beest werd na vijf minuten al gek en de andere paarden ernaast begonnen ook helemaal te flippen enzo. naja ook niet zo slim daar een kar te laten staan. en al men spullen zadel en al dat lag in de zadelkamer. die was enkel open voor de lessen en erna en die ging dan weer op slot.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:53

Haha! Nee, geen wacht bij de deur en ook geen pasje Haha!
Meestal is er gewoon iemand van de manege constant in de stallen aanwezig en die weet doorgaans wel wie er wel en wie er niet bij de manege horen.
Maar goed, waar ik het over heb is uit mijn manege tijd, is toch wel lang geleden want ik was toen zo'n 9 jaar en ben nu 36 Haha! Misschien is er in Nederland ook wel het een en ander veranderd, zou best kunnen want ik kom niet echt vaak meer op maneges Haha!
Maar ik weet wel dat als ik zelf een manege zou hebben ik de regels toch wel streng zou maken, hier in Nederland wordt nl. wel erg veel gestolen om maar niet te spreken over de mishandelingen waar je hier veel te vaak over leest Huilen die vinden meestal wel plaats in een weiland maar toch....ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen hoor.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:12

Ehm, begrijp ik nou goed dat men in België de spullen met rust laat en de paarden er door Nederlanders gestolen worden??? Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:31

Huh Verward hoe kom je daar nou bij?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:23

T@nj@ schreef:
Huh Verward hoe kom je daar nou bij?


Clown Ooh, ik dacht een aantal berichten Nerd samen te vatten en er deze conclusie uit te moeten trekken, maar ja, ik ben hier ook maar blonT ? }> *LOL*

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:30

Voor wie geïnteresseerd is in wat o.a. met foto's kan gebeuren: kijk ff op topic (Algemeen) 'oplichter is weer bezig met verkoop pony's internet'

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:25

Botervlieg"]
[quote="T@nj@ schreef:
Huh Verward hoe kom je daar nou bij?


Clown Ooh, ik dacht een aantal berichten Nerd samen te vatten en er deze conclusie uit te moeten trekken, maar ja, ik ben hier ook maar blonT ? }> *LOL*
[/quote]

Haha! Ik had het er niet uitgehaald, zal Zaterdag eens zien of je echt zo blonT bent Haha!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:15

Ik heb idd nog nooit geweten dat hier iets werd gestolen op een manege. toch niet overdag. wel is er eensop een manege de hele zadelkamer gestolen maar dat was midden in de nacht en al een jaar of 7 geleden denk ik

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:45

als ik dit allemaal zo eens lees valt iedereen tomm aan.... wel lief blijven voor mekaar he? tomm verteld toch ook alleen maar wat hij meegemaakt heeft? en wat zijn mening is? dan hoeven jullie daar toch niet zo op in te hakken??? arme tomm...
oh, enne, tomm, kep een suggestie gedaan voor je website, dus check je email!
groetjes sandra