ZON: Smeren jullie je in? Waarom wel/niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

ZON: Smeren jullie je in? Waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 16:59

Ik zag laatst een topic waarbij een aantal mensen riep dat 'ze zich toch nooit insmeerden' omdat 'ze dan niet bruin werden' Ik was echt in de veronderstelling dat dit een achterhaald idee was...!

Tegenwoordig weet iedereen toch dat je je in moet smeren om te beschermen tegen schadelijke straling? Ooit gehoord van huidkanker?

Ik ben dus zo'n doos die in haar dagcreme al SPF 15 heeft, en de zon ook niet inga zonder te smeren. Aan het eind van de zomer, als ik al bruin ben, gebruik ik een lagere factor maar ik begin altijd netjes met 15, en zorg ervoor dat ik tussen 12 en 3 niet zoveel in de zon zit. Als ik onder de zonnebank ga smeer ik me ook altijd in en ik leg altijd iets over mijn hoofd, die wordt vanzelf wel bruin en anders met zelfbruiner.

Nog een mooi verhaal: een vriendin van mij dacht dat 'je sneller bruin werd als je eerst rood werd'. Dus wij in Italie, ik netjes smeren. Zij niet. Róód was ze... toen inderdaad bruin. Maar ja, haar huid was natuurlijk beschadigd, dus een week later begon ze al te vervellen... en ik ben wéken lanegr diepbruin gebleven Haha! én pijnvrij! Sindsdien smeert ze ook netjes Knipoog

Op mijn 30e wil ik geen rimpelige verschrompelde kip zijn! Dus mijn vraag; hoe denk jij erover?
Laatst bijgewerkt door Laura op 02-06-03 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:04

Ik smeer altijd! Als ik dat niet doe dan verbrand ik levend... ik haal het dus niet in mijn hoofd om onbeschermd lang de zon op te zoeken.

* To Belg, or not to Belg *

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:05

Ik ben zo'n persoon die flinke mazzel heeft ...
Ik kan heerlijk in het zonnetje lioggen zitten etc zonder ook maar een verbrand plekje te hebben ... ik word alleen maar bruin Haha! *grijnz*

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:07

Nou in het begin smeer ik me wel in of nou ja spray maar als ik eenmaal bruin ben kan het niet meer zoveel kwaad om het niet te doen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 17:08

Volgens mij kan je huid dan ook beschadigen... ookal zie je het niet zo duidelijk als wanneer je rood wordt...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:10

Ja ik smeer hoor, en minstens factor 8,maar het liefst 12 of 15
anders verbrand ik.
aftersun en body lotion gaat er ook met flessen doorheen zomers, anders wordt m'n huid echt veel te droog.

laura heeft inderdaad gelijk, de schadelijke straling wordt door de meeste merken zonnebrand niet tegen gehouden.
Laatst bijgewerkt door SharirBobby op 02-06-03 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:10

Ja misschien wel ja je denkt er eigelijk nooit zo bij na dat die straling ook gevaarlijk is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:13

Ik smeer altijd met een vrij hoge factor (ik heb nu 16 geloof ik), anders verbrand ik levend. Een uurtje onbeschermd in de zon kan bij mij al teveel zijn. Laatst gingen we catamaranzeilen en had ik alleen m'n gezicht ingesmeerd, aangezien ik dan toch een wetsuit aan heb. We hadden denk ik in het totaal 3 kwartier op het terras van de club gezeten en ik had m'n wetsuit half naar beneden gedaan (had er een bikini onder hoor) en m'n schouders en bovenarmen waren al verbrand. Gelukkig niet zo heel erg, maar ik voelde het wel.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:13

Bloos

ik smeer vrijwel nooit in, en ik probeer ook altijd wat tussen 12 en 3 in de zon te zitten, want dan gaat het tenminste wat sneller
ik verbrand wel wat, maar word daarna ook wel bruin

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 17:18

Dus om kort door de bocht te concluderen Haha! jij wil het liefst zo bruin mogelijk worden al gaat dat ten koste van je gezondheid en je huid?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:20

Ik smeer bijna nooit. Ik vergeet het altijd. Maar daarbij zon ik dus ook nooit echt. Ik loop wel veel in de zon. Dat wel...

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:32

Ik smeer factor 30 op de plekken waar ik snel verbrand en verbrand dan alsnog... Ik probeer dus niet te lang in de zon te blijven. Als ik wat gekleurd ben ga ik over naar factor 12, maar dat gaat meestal alleen op mijn armen en buik. Mijn kuiten en schouders+nek hebben vaak nog niet genoeg aan factor 30.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:34

Gister heb ik factor 30 gebruikt. Ik kon niet zo snel een lagere factor vinden en als ik niet smeer verbrand ik onmiddelijk Scheve mond
Ik smeer dus altijd netjes(oke, behalve afgelopen donderdag, ben ik mijn nek verbrand tijdens het fietsen, maar ik had er ook niet echt aan gedacht Bloos )

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:38

Ik smeer als een gek Scheve mond
Vooral mijn neus met sun blocker, want anders heb ik straks een velletjes neus Boos! Ik verbrand ook heel snel en gebruik soms wel eens factor 30, maarrr... ik wordt evengoed bruin Lachen

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:41

Laura schreef:
Dus om kort door de bocht te concluderen Haha! jij wil het liefst zo bruin mogelijk worden al gaat dat ten koste van je gezondheid en je huid?


ja als je het zo bekijkt, best wel heel erg...
ik loop hele dagen in rijbroek rond, met cap op me hoofd, dus word nooit zo bruin, als ik dan eens in de zon lig wil ik direct resultaat zien
en daarbij ben ik te lui om helemaal in te smeren Scheve mond
maar ik denk dat ik er toch wat beter om denken ga

ik woon natuurlijk wel in friesland, en hier is de zon toch minder scherp dan verder in het land?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:46

Ook met zonnebrandolie kun je bruin worden hoor, en des te mooier, tenminste niet zo rood verbrand. Zoveel te grotere factor je pakt zoveel te minder het werkt (bij sommige eerder als anderen), maar zonnebrandcreme is toch altijd een must, zeker ook om tegen gevaarlijke straling te beschermen.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:48

echt wel smeren foktor 20 volgen mij anders verbrand ik levend!!!!!!!!!!!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:52

Ik smeer ook maar vermijd liever de zon...Ik heb zonneallergie (goed geschreven??) Als ik al even in de zon loop dan voel ik het aan mijn huid (branderig gevoel en word helemaal rood en zwelt een beetje op)


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:53

Ikke smeer met factor 12, die van Nivea (met Australische norm en blablabla). Ik moet er wel aan toevoegen dat ik niet graag smeer, dat plakt zo. Als ik echt in de zon ga liggen/zitten om te zonnen, dan smeer ik zeker wel. Maar bijvoorbeeld bij de paarden ofzo smeer ik zelden, omdat het stof enzo dat vieze gevoel dan nog erger maakt. Maaaaar dan heb ik wel meer bedekkende kledij aan. Verder blijf ik in de namiddag zo veel mogelijk uit de zon, en ga eventueel pas om zeven uur ofzo een uurtje in de zon zitten.
De UVindex is dan veel lager, ok, ben ik ook niet snel bruin (is toch sowieso hopeloos bij mij, 't is meestal of wit of rood), maar is wel aangenamer, de zon brandt dan zo niet meer.
Ik ben dus ook zo'n persoontje die via internet de UVindex volgt, en pas mijn kledij, activiteiten, smeren etc daar aan aan. Momenteel zit je dus rond de middag en de namiddag aan een UV van 6 en dat is al hoog, dan moet je dus echt of smeren of eruit blijven. Ik blijf er dan dus liever uit...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:54

Ik smeer alleen wanneer ik er echt voor ga zitten/liggen (wat bijna nooit is), maar dan nog smeer ik er hooguit factor 5 op.
Ik heb een vrij makkelijk bruinende huid, ben eigenlijk nog nooit echt verbrand. Ik weet dat het schadelijk is om zonder bescherming in de zon te zijn, maar ik vergeet het gewoon.

זכור

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:00

Ik smeer me altijd in, met factor 30!! Wordt ook veel bruiner als ik me insmeer, juist doordat ik niet verbrand en daardoor langer in de zon kan. Als ik me niet insmeer verbrand ik levend.
Als ik me niet goed insmeer zie je vaak precies de scheiding tussen het wel ingesmeerde deel, en het verbrande niet-ingesmeerde deel. Lachen

Dag, lieve Kristal...

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:01

Ik heb afgelopen weekeind helemaal niet gesmeerd. Omdat ik te lui ben. Ik ga wel onder de parasol zitten ipv in de zon. Dan maar niet zo bruin.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:01

Als ik in de zomer aan het voetballen ben moet ik me al insmeren, anders ben ik een paar uur later zo roo als een tomaat Boos!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:19

Ik heb me laten wijsmaken dat je je niet moet insmeren met die goedkope jakitaki spul. Wij gebruiken altijd lancaster factor 8. Staat gelijk aan factor 40 nivea?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:19

yindey schreef:
Ik smeer ook maar vermijd liever de zon...Ik heb zonneallergie (goed geschreven??) Als ik al even in de zon loop dan voel ik het aan mijn huid (branderig gevoel en word helemaal rood en zwelt een beetje op)


Ik heb ook zonne allergie maar ik overwin het om zwinters onder de zonne bank te gaan en op te bouwen heel langzaam met begin 3 min en dan tot 20 min
en zomers met hoogste factor lukt het wel.
Alleen savond tussen mijn bovenbenen en bikini rand krijg ik wel wat last maar dat vertrekt smorgens weer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Afanaisa91, Amazonbot, Amyyy, ChanelR, Colien, Fair, Femke_Tweety, flooooo, Froukje, GrapeshotBot, Hhilde, III, Ineke2, Jade91, jadeken, larapurdy, leintje_, Mondy, pretty, Saskiaa_, Sintara, Telpeva, xColorCross, Zebrastreep en 70 bezoekers