waarom doet ze nou iedere keer haar hoofd omhoog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Penny Girl

Berichten: 30
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 09:58

Ik heb een verzorgponie
en die heet penny
ik wil dat ze met haar hoofd naar beneden loopt want dat doen ze op de manege ook.
maar als ik trek gaat ze met haar hoofd heel hoog lopen,
moet ik dan harder trekken?

doeiiii!


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:08

Trekken heeft geen zin, waarschijnlijk heeft ze pijn in haar mond, dat verklaart het hoofd omhoog doen als je trekt.
laat er een tandarts naar kijken, die kan er meer over zeggen.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:14

hoe harder jij trekt hoe harder zij trekt. kom je dus nergens mee. waarschijnlijk trek jij te hard in haar mond waardoor zij omhoog komt. doe je har pijn. probeer eerst wat losser te rijden, gaat dat goed heb je goed contact met haar probeer dan met hulp te bereiken wat je wilt. zoals ik het nu lees en je doet het alleen gaat het weer mis

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:15

Ik ben het gedeeltelijk met Alice eens. Er zou iets met de tanden kunnen zijn, maar waarschijnlijk is het verzet omdat je zo in haar mond trekt. Als je een paard naar beneden wil laten lopen, doe je dat zeker niet door te trekken. Ga niet zelf aan het prutsen en laat er even iemand naar kijken die er meer verstand van heeft en die het aan jou beter kan uitleggen, want via het toetsenbord is het nogal lastig en het is ook een gevoelskwestie.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:18

Oja, ik lees net in je profiel dat de pony in kwestie nog maar 3 jaar is. Dat is helemaal een teken om voorzichtig aan te doen. Als het beestje het nu verkeerd aanleerd, krijg je dat er zowat niet uit.


Penny Girl

Berichten: 30
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 10:20

ik doe dan gewoon altijd rondjes in de wei rijden maar dan gaat ze ook heel vaak gewoon keihard rechtdoor rennen
de ponies op de manege blijven wel gewoon normaal rondjes lopen als ik ze zo stuur
ik zie ook iedere keer allemaal van die leuke smilies hoe doen jullie dat dan.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:21

nee manon er staat dat die pony 3 witte voetjes heeft Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:23

Jemig, je hebt gelijk yor. Ik geloof dat ik een beetje kippig begin te worden.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 10:51

hahaha

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:18

constant aan de teugels trekken werkt juist averechts aan wat je wilt bereiken: je paardje aan de teugel laten lopen, dit bereik je door een combinatie van teugel-, been- en zithulpen, vraag maar aan je instructeur of instructrice, anders krijg je typisch een geval van "in de krul trekken"

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:58

Citaat:
Op 2001-08-20 10:58, schreef Penny Girl:
Ik heb een verzorgponie
en die heet penny
ik wil dat ze met haar hoofd naar beneden loopt want dat doen ze op de manege ook.
maar als ik trek gaat ze met haar hoofd heel hoog lopen,
moet ik dan harder trekken?

doeiiii!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:23

euh, angeliekie? Wat wil je met die quote zeggen? Verward

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:38

Je moet zeker niet gaan trekken. Er kan inderdaad een tand zeer doen of het is gewoon verzet. Maar wat bedoelen jullie eigenlijk met die 3 witte voetjes? Ik snap het niet (begin blond te worden geloof ik) Verward Enne, die smiley's zie je aan de zijkant staan, (bij mij aan de rechter kant) daar kun je gewoon op klikken en dan staan ze er. (Moeilijk..)
Maar je moet dus niet gaan trekken in de mond van je pony, dit is geen manier om 'm aan de teugel te rijden (dis aan de teugel trekken, dat lukt niet)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:23

Sorry hoor, maar omdat de andere pony's van de manege netjes met hun kin op de borst lopen hoeft die van jouw dat nog niet te doen. Als ze daar allemaal bijten moeten ze dat bij jouw dan ook doen?
Zoek een goei instructrice want je doet haar waarschijnlijk pijn met je getrek. En je hebt naar aanleiding van je verhaaltje niet bepaalt verstand van zaken. Dus denk aan je pony en neem goed les.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 22:59

Hoi. ik heb precies hetzelfde probleem gehad met Nappie, en doordat hij telkens zo hoog met z'n hoofd liep kreeg ie een onwijze onderhals Frusty Wat bij Nappie goed werkt is om telkens als ie z'n hoofd omhoog doet tijdens het rijden ik hem nog harder laat lopen. Hij komt dan uiteindelijk naar beneden. Ook longeer ik hem 2 keer per week met pessoa, helpt ook super. Omdat hij van nature een korte hals heeft, ben ik me nu echt aan het concentreren op zijn hals te verlengen, en na 1 maand al resultaat. Ik heb trouwens een goede paardentandarts die je eventueel ook eens zou kunnen laten kijken. Misschien heeft je paard wel haken, of heeft ie nog niet helemaal gewisseld en zitten z'n doppen er nog op. Kan best pijn doen hoor! Verward
succes

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:55

Je kan een manege en een verzorgpony niet vergelijken.

De manegepony's en paarden krijgen zoveel ruiters op hun rug, die zijn zo mak als een lammetje.
Een verzorgpony is (waarschijnlijk) dus een eigen paardje en word maar 1 uurtje per dag bereden.
Als jij gaat trekken heeft dat geen enkele zin.
Als ze in een rondje hard rent zet haar dan op een volte (cirkel) en probeer haar rustig te krijgen.

Als je haar niet op de volte krijgt geef dan maar eens een hardere kuitdruk dat kan heust geen kwaad, trek haar niet in de mond, werk met je zit niet met je teugels.
paarden zijn nog altijd geen speelgoed!
Overleg anders met de eigenaar van de pony of je met Penny op les mag, zodat je haar beter kan rijden!

Succes en Groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:11

Als ik jouw was zou ik met de eigenaar een even een goede instructeur zoeken die met jonge paarden om kan gaan en die er ook op laten rijden. want aan jouw praten te horen/zien rij jij nog niet zo lang en ben jij niet echt heel erg geschikt voor een driejarig paard.
Sorryyyy

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:15

ooh, ja drie witte voetjes. hahaha.
Maare, ik las dat je nog maar 2 jaar reed. ja en dan heb je neem ik aan nog niet geleerd hoe je je paard aan de teugel moet rijden. dus zal je dat ook niet lukken bij je verzorg paardje!
maar veel succes.

BerDerNARC
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:29

Beste ruiter van Penny,

IK heb hetzelfde probleem gehad en het is goed gekomen door dressuurlessen te nemen.
Door professionele begeleiding is het gecorrigeerd en niet door zomaar zelf wat aan te blijven proberen.
denk niet dat het anders goed was gekomen.
Je moet er hard voor werken, dan heb je wel iets om trots over te zijn.

Party!!

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 16:18

Ik heb dat ook gehad met Sylvana (manege-pony) Ik ging dus voor de 2e keer rijden dus ik kon het echt nog nie helemaal enne Syl is helemaal geen beginnerspony (ben ook geloof ik de enige die als beginner op dr gereden heeft maar,jah het moest van mij instructrice) enne als 'beginner' kan je helemaal nie goed rijde en zit je ook met je handen 'omhoog' ikke dus ook en elke keer ging ze met dr hoofd omhoog en trekken maar nu rijd ik al een tijdje en doet ze dat nie meer....... (alleen voor de vliegen natuurlijk) enne toen ik de 3e keer ging rijde moest ik meteen op een eigenwijze fjord! Hmmmzzz...... zo goed ben ik nou toch ook weer nie Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 17:17

Hoi Penny-Girl,
Even wat vragen die eventueel belangrijk kunnen zijn. Lukt het je wel op de manege om verschillende pony's aan de teugel te rijden? Hoe oud is Penny, en heeft ze het wel goed geleerd, of probeer je het haar nu te leren?
Het kan zijn dat iemand die vroeger op Penny reed, zo hard aan de teugels heeft getrokken, of gewoon links rechts links heeft getrokken, dat ze dus nu in verzet komt zodra ze de teugels ietsje meer voelt. Dan gooit ze het hoofd omhoog en wil niet wat jij wilt.
Vraag eens aan je instructeur op de manege wat het zou kunnen zijn, vertel daar ook bij wat voor ervaringen Penny zelf heeft en of ze wel eens in een les heeft gelopen, misschien zelfs een wedstrijd?
Veel succes en misschien als je de vragen beantwoordt, dat we nog wat adviezen kunnen geven?
Wie weet kan een meer ervaren persoon je eens les geven! Groetjes, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, greendragon en 33 bezoekers