noodweer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

noodweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 07:12

Vanmorgen was er op het nieuws dat er vanmiddag waarschijnlijk noodweer komt, in de zin van veel regen, hagel etc.
Kan ik mijn veulent van 1.5 week oud gewoon buiten laten staan nu? Ik ga ze strakjes nog even op een ander weiland zetten waar ze een beetje beschutting hebben.
Kan het dan geen kwaad om ze buiten te laten??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:20

Met beschutting kun je hem gewoon buiten laten (moeder helpt hem ook wel een b'tje).
Je veulen is niet van suiker.
Maar als het je echt niet lekker zit, nou, dan haal je ze toch naar binnen?
En laat je de volgende keer het veulen WEL in zijn natuurlijke omgeving beleven waar hij op/voor gemaakt is?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:21

Ik zou het gewoon een beetje in de gaten houden en mocht het nou echt niet te pruimen zijn buiten, dan zou ik ze binnen halen.

Toos paardloos

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 07:22

het probleem is dat ik hem niet 123 binnen kan halen, ik heb om 13.00u tentames en om 14.45u weer en heb dan niet genoeg tijd om ze te verkassen.
Denk dat ik ze wel gewoon buiten laat maar ik vroeg me af of dat dus kwaad kan?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:24

Denk het niet hoor. Een veulen van 1,5 week kan gerust wel tegen een beetje water....
Ik denk trouwens niet dat er hagel komt. Daar is het te warm voor.

Je suis Charlie.

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:30

Wodka wordt nog binnen gehaald als het heel tijd regent. Buien laten we ze gewoon lopen, en denk nu ook wel. Maar als het echt vreselijk gaat hagelen haal ik ze toch liever binnen. Zowel voor Gen als WOd. (of is het meer voor mezelf Knipoog)
Maar wod was natuurlijk in de eerste weken een ander verhaal. Hij ging dan gelijk naar binnen zodra het regende.


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:40

Kan me niet voorstellen dat er nu hagel komt. Vanavond is waarschijnlijker, maar dan ben jij ook weer thuis, neem ik aan

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:43

Cassidy schreef:
Ik denk trouwens niet dat er hagel komt. Daar is het te warm voor.

Kan zeer goed, hagel wordt gevormd in de hogere luchtlagen, waar het niet zo warm is als hier vlakbij het aardoppervlak, maar zelfs heel koud.
Dat is ook waarom warmteonweders ontstaan: het grote verschil in temperatuur tussen het aardoppervlak en de hogere luchtlagen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:49

Het kan best dat er hagel word gevormd, maar daar is weinig van over voordat het de grond bereikt. Of je moet hagelstenen formaat duive-eieren hebben...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:52

Het noodweer komt pas aan het eind van de dag volgens mij. En de merrie zet het veulen echt wel in de luwte van haar eigen lichaam hoor, dat loopt wel los. Lekker naar buiten met die handel!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:55

Ik ga er vanuit dat het noodweer pas vanavond komt

Kom nou ik wil nog wel even genieten van deze zonnige
dag hoor Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:00

Cassidy, hoe traag denk je dan dat die hagelstenen naar beneden vallen, dat ze gesmolten kunnen zijn voor ze de grond raken?
Ok, de normale hagel zal je nu niet tegenkomen, maar wel van die dikkere hoor...
Ik heb het zelf ooit meegemaakt dat ik op een superwarme zomerdag tijdens een buitenrit (op de terugweg van het bos) overvallen werd door een onweer met een hagelbui. En ik kan je verzekeren dat ik de hagelbollen toen niet gedroomd heb, getuige was mijn blauwe rug de volgende dag (paarden gingen met hun kont in de wind staan, en wij hadden slechts een dun T-shirtje aan... auw-auw-auw-...)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:23

Ik zou ff naar de lucht kijken. Ziet het er naar uit dat het elk moment los kan barsten zou ik ze toch binnen zetten. Ik hoorde van mijn moeder hoe het in frankrijk was verlopen. veel water, en best redelijk grote brokken hagel. ik zou dus wel ff de paardjes naar binnen halen als het er naar uit ziet dat het snel gaat losbarsten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 09:41

tancreda: dat was nou juist het probleem, als ik op school tentames zit te maken en zie dat er noodweer losbarst kan ik er niet heen.
Ze staan nu op het land en heb ze bij een schuur (waar ze NIET in kunnen) neergezet, staan ze een beetje in de luwte.
Binnen vind ik met dit weer ook eigenlijk geen optie.
Het zal wel loslopen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:13

Cassidy schreef:
Het kan best dat er hagel word gevormd, maar daar is weinig van over voordat het de grond bereikt. Of je moet hagelstenen formaat duive-eieren hebben...


Party!! Ehm... geen journaalbeelden gezien van Parijs gisteren??? Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:49

Ja precies. Het schijnt niet best te zijn daaro. Het schijnt nogal heftig te zijn. Daarom is het toch mischien beter om ze binen te houden. Of ff iemand bellen die dat kan doen :-?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:51

Bah het begint hier in Amsterdam al te betrekken.. zonnetje is weg en raar wolkentapijt voor in de plaats gekomen. Mijn paard staat ook in de wei en ze halen hem er niet af met slecht weer.. kan hem vanavond als ik uit mijn werk kom pas uit de wei halen. Ik hoop niet dat dat noodweer voor vanavond komt

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:13

hier zijn de eerste spetters al gevallen, de zon schijnt nu weer

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:17

hier ook Lachen
en als ik jou was geweest, had ik haar naar binnengehaald.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:18

Laat het alstjeblieft nog even droog blijven:De laatste 200 balen hooi moeten nog van het land.Derest staat gelukkig op wagens en kunnen naar binnen.Als ik zie wat voor weer ze voorspellen(op de KNMI site staat de waarschuwing voor zeer zwaar weer, ramen en deuren gesloten houden,antennes eruit halen en als je langs de weg bent met de auto moet je stoppen en wachten tot de bui voorbij is)gaan mijn paarden lekker op stal!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:19

hier is het net los gebarsten... heel donker buiten, het rommelt, en regent behoorlijk

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:24

leentje"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik denk trouwens niet dat er hagel komt. Daar is het te warm voor.

Kan zeer goed, hagel wordt gevormd in de hogere luchtlagen, waar het niet zo warm is als hier vlakbij het aardoppervlak, maar zelfs heel koud.
Dat is ook waarom warmteonweders ontstaan: het grote verschil in temperatuur tussen het aardoppervlak en de hogere luchtlagen.
[/quote]

Klopt, de bovenste luchtlagen zijn momenteel "-65 graden C" warm/koud ...

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:24

Echt rot zeg. Wilde vanavond naar de paardjes, omdat ik smiddags niet kan. Helaas gaat dat dus waarsxchijnlijk niet door Boos! Met de auto is ook niet echt een optie, want als het eenmaal gaat, dan is het op zo'n landweggetje naast het kanaal vol in de wind ook niet echt fijn (smal weggetje etc)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:26

hmm hier ziet het er niet echt vriendelijk uit, maar behalve een paar spetters is er nog niets gebeurd
ik heb de stal open gedaan, ze staan nu wel met z'n vieren en maar 2 stalletjes, maar goed, ze staan er weleens meer met z'n 2-en ingepropt (doen ze zelf hoor Tong uitsteken )
tja het veulen binnen halen of niet, moeilijk hoor, als je die beelden uit frankrijk zag Scheve mond dat komt dus deze kan op
ik kan me van een paar jaar geleden herinneren dat heel onze auto aan gort was door ei-grote hagelstenen, volgens mij was dat ook in de zomer Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:28

voor de discussie: Heb net een flinke bui op mijn donder gehad (en dan bedoel ik echt een flinke!) en er zat hagel tussen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers