Ons jaarling opgezocht....welke is het nu?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Ons jaarling opgezocht....welke is het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 17:05

Gisteren zijn we na lange tijd weer eens bij Valencia, ons veulen van vorig jaar wezen kijken. Ze staat in opfok in Voorthuizen waar de dames in een groepje van 12 in een groot stuk land stonden.

Stom genoeg had ik van te voren niet even de foto's bekeken voor haar aftekeningen want de laatste keer dat ik haar gezien heb was in november en toen was het nog een echt veulentje (ze is eind juni geboren). Ik dacht dat kolletje en dat snebje herken ik wel. Verkeerd gedacht dus. Wij het land in en een groot deel van de groep kwam meteen op ons af om te kroelen. En laat er nu 2 donkerbruine met een kolletje en een snebje in de rondte lopen. Uiteindelijk hebben we haar wel herkend maar het was niet helemaal 200% zeker. We hebben aardig wat foto's geschoten maar voor de zekerheid ook nog maar even van die andere Haha! . Natuurlijk vielen er later wel wat kleinigheden op waardoor ik er wel zeker van was hoor maar je staat toch even raar te kijken als je in eerste instantie je eigen paard niet herkend.

En tja, de opmerking jaarlingen zijn naarlingen kan ik in dit geval helemaal onderschrijven. Niet wat karakter betreft want net als alle paarden in deze kudde was ook Val een echte knuffel (ik heb nog nooit zo veel met haar kunnen knuffelen als gisteren Lovers ) maar ze zag er echt niet uit. Nog steeds vrij klein, vrij mager en een onwijs enge lange dunne hals. Maar goed, ze is nu ook nog maar 11 maanden oud. Ik vond het wel heel prettig dat de paarden allemaal zo benaderbaar waren. Toen Val heen ging was ze toch nog wel wat angstig omdat in de eerste dagen de merrie ons er niet zo makkelijk bij liet. Later ontdekten we hoe het wel kon maar toen waren de belangrijke eerste dagen al voorbij.

Zo gauw als ik de foto's heb zal ik ze plaatsen, dan kunnen jullie het zelf beoordelen. (Als ik dan de foto's kan uploaden tenminste).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:17

hahaha! je staat dan idd wel raar te kijken als je je eigen paard niet eens herkent!
Maar goed, je weet nu dus redelijk zeker dat het jouw paard was waar je naar hebt staan kijken. Foto's in ITP?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:20

Ik ben echt zeer benieuwd! Ze lijkt dus absoluut in niks op mijn jaarling-wannabe-tweejarige-of-ouder!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 08:40

Jurga schreef:
Ik ben echt zeer benieuwd! Ze lijkt dus absoluut in niks op mijn jaarling-wannabe-tweejarige-of-ouder!


Nee, ze lijkt meer op een ondervoede draver Haha! . De foto's staan op de digi van een vriendin die nog geen programma heeft om ze op de computer te zetten maar er wordt aan gewerkt.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:14

Dan ben ik toch wel weer blij met m´n grote vos met veel wit, je herkent hem al van 100mtr Haha!
Bij hem in de groep lopen ook 2 effen bruine hengsten en 2 schimmels die erg op elkaar lijken, ben benieuwd of die straks wel met de goede eigenaar mee naar huis gaan.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:07

oh wat een bekend verhaal.... Bloos
Wij hebben vorige maand ook 20 minuten bij het verkeerde paard staan te kijken. Tot we foto's onder ogen kregen bij Dees.
Wij waren ook op zoek naar een bruine, kolletje en 2 witte achterbeentjes.. er stond er 1... dus wij van dat is hem dan zeker.. Maar klein en mager ....... toch wat foto's gemaakt.. Verdrietig Maar toch wel een beetje teleurgesteld..

Nadat we de foto's bij dees hadden gezien hebben we toch de man van de opfok nog maar een keer gebeld.. Scheen hij 3 km verderop te staan en 20 hekken verder.. Wij hebben die groep nooit zien staan.. We zijn wel teruggegaan en gelukkig hebben we ook nog een tijdje bij de goeie staan kijken en foto's geschoten.. *LOL* Ik ben er wel de hele middag vreselijk melig om geweest. Clown Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:05

Zo hebben wij (nou ja de manege) eens een paard in opfok gehad maar die was dus door de verkeerde eigenaar opgehaald...Gelukkig hebben we hem wel weer terug gevonden wat ook nog een gehannes was want die mensen (hadden hem inmiddels laten castreren) hadden dus nog helemaal niet door dat ze het verkeerde paard meehadden..Was ze wel opgevallen dat hun talentvolle springpaard niet zo handig meer sprong maar ja...

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:06

Haha, ik kan het me best voorstellen hoor, dat je haar niet meer herkent na al die tijd.
Maar wel gauw de foto's van mijn pleegkind neerzetten he? Ik ben niet een beetje nieuwsgierig namelijk Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:08

Same here Haha!
Ik vergeet altijd het nummertje dus geen idee naar welke Fries ik dan moet kijken *LOL*

Verder inderdaad snel die foto's uploaden! Ben erg benieuwd!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:16

Ik ben erg blij dat ik regelmatig (lees bijna dagelijks) bij mijn veulen langs kan, de opfok is namelijk aan stal. En die van mij herken ik uit duizenden (voordeel van een geel paard...*LOL* )

Je suis Charlie.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:31

Pfff, en dat heb ik zelfs met Fayette gehad dat ik haar niet van een grote afstand kon herkennen in de (opfok)kudde Er stond bij haar nog een bonte op de wei die van de linkerkant bijna dezelfde aftekening had als Fayette en ook nog eens bruinbont was. Dan sta je toch wel even van... euhm Verward

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:40

*LOL* Ik kan het me wel voorstellen dat je haar niet meteen herkend hebt, ze is natuurlijk zo hard gegroeid. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:44

Idd voor mij ook een herkenbaaar verhaal ben ik blij dat mijn "veulen"(ze is nu twee bont is en tegenwoordig op de stal waar ik sta staan de jonge beesten ook bij huis dus das wel erg prettig en het seelt een hoop diesel steeds naar Friesland vanaf Amersfoort was ook geen pretje...

...Dreaming with my eye's wide open...

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:57

Ik herken Hidde ook niet van een afstand want er staat nog een fries bij. Als ik dichterbij kom zie ik het wel, hij komt ook altijd gelijk aanlopen. Qua bouw lijken ze ook niet eens zo op elkaar en het hoofd is totaal anders, maar van een afstand zie je alleen twee zwarte puntjes tussen de groep staan en later zwart met sokken...

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:28

*LOL* Wat dat betreft ben ik ook erg blij met mijn vos met veel wit *LOL*
Alhoewel mijn vader vanochtend nogal wat twijfelde. Er staat sinds kort nog een kopie van Udinde, alleen dan als enter.
Ik ga maar eens even informeren van wie dat paard is en of ie inderdaad zoveel op Udinde lijkt. (zo vaak ziet mijn vader Udinde nou ook weer niet Knipoog )
Wie weet rag ik dan volgend jaar met een tweespan rond Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 15:59

Zo ik heb de foto's en ik zal ze proberen te plaatsen op ITP. Hopen dat het lukt, zo niet dan zal ik ze iig mailen naar Jurga die zo ontzettend benieuwd is *LOL* . Jasmijn heeft natuurlijk al een paar foto's van haar pleegkind per mail ontvangen.

[ITP] mijn naarling jaarling Lachen

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:59

Ik heb ze meteen bekeken! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:17

Jaaaa, ik had idd ook al foto's via de mail, maar kan er geen genoeg van krijgen hoor, dus heb deze op ITP ook nog eens goede bekeken.
Wat een beer wordt het al he? Weet je zeker dat het dezelfde is als het kleine dropje dat je weg gebracht hebt? Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:43

Zelfs toen mijn veulen in de kudde van 12 veulen stond kon ik haar makkelijk herkennen. Maar ja ze heeft dan ook hele typische aftekeningen én ze was de enige zwarte, dus tja Haha! ,...

Leuke foto's ook, groot hoofd, iel halsje Haha! ja ik herken het helemaal !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers