Ik mag geen Tinker!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Ik mag geen Tinker!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 17:50

Wij gaan over ong een jaartje verhuizen en bij het nieuwe huis krijg ik een paard vertelde mijn moeder die graag met haar vriend wil samenwonen. Ikke dus helemaal heppiej want na die 10 jaar dat ik een paard wil krijg ik er dan eindelijk 1. Mijn lievelingsras waren altijd Fjorden maar nu ik van de schoolarts hoor dat ik 1,86 word is dat geen goed plan. Niet dat ze me niet houden maar dat lijkt ook niet echt mooi. Ik vind stevige paardjes mooi dus dacht ik aan een Tinker. Mijn moeder vond Tinkers ook geweldig mooi dus dat vond ze wel goed. Nu heb ik een paar keer bij mijn oom en tante op een Tinker gereden en daar kon ik niks mee en was verschrikkelijk irritant beest. Daar reed ik ook western mee(nouja de bedoeling was western rijden maar wat ik deed....). Het ging dus niet geweldig en nu zegt mijn tante tegen mijn moeder dat alle Tinkers zo zijn. En omdat mijn oom en tante een manege hebben gelooft mijn moeder hun dus nu wil ze geen Tinker hebben en krijg ik over een jaartje een warmbloedknol. Dat vind ik ook wel leuk maar toch niet alle Tinkers zijn zo? Ik wil er wel graag wedstrijdjes mee rijden maar niet om te winnen maar voor de lol. Ik weet dat het nog een jaar duurt maar zit toch wel alvast te kijken wat een leuk paardje voor me is. Wat moet ik nou? Ik wil graag een Tinker alleen mijn moeder vind ze niet leuk omdat toevallig die Tink van mn oom en tante een k*tbeest is. Of moet ik toch een warmbloedpaardje nemen en wat voor een ras dan???....(zucht)


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:05

Als jij op tinkers 'valt', ga je toch gewoon op zoek naar eentink?
Ze zijn allemaal anders, stuk voor stuk. Het karakter en wat ze al kunnen of wat ze nog moeilijk vinden is bij IEDER paard anders, dus ook bij tinkers!!!
Succes met dit bij je moeder aan haar verstand te brengen! Neem haar eens me naar verschillende tinkerstallen ofzo? Dan draait ze vast wel bij!
En natuurlijk heeeeel veel voorpret, een leuk vooruitzicht he, een eigen paardje!


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:06

Mag je niet op ponykamp met Tinkers?
Of nog andere Tinkers proberen op andere maneges?
Misschien is er een Bokker-Tinker beschikbaar voor een proefritje?
Dan kom jij op andere gedachten OF je moeder en neem je uiteindelijk een beslissing die jullie allebei past.
En verder... 'een gegeven paard'...
Wil je anders liever wachten tot je er zelf eentje kunt kopen?
Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:06

Je hebt tegenwoordig ook veel fjorden van rond de 1,50, dus er is hoop voor je!
En tinkers zijn idd vaak niet de makkelijkste persoonlijkheden, je moet er mee om kunnen gaan maar dat heb je eigenlijk met ieder ras wel.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:06

Zeker niet alle tinkers zijn zo. Maar ik snap even niet waarom je nou geen fjord wil maar wel een tinker, er is toch weinig verschil in hoe groot en sterk ze zijn?? Fjorden zijn sterk genoeg hoor!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:12

Kom maar een keertje langs dronten met je ouders, mag je snowdon uitproberen!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:17

Of naar Amerfoort! Heb hier ook een schat van een tink staan. Dressuur en springen kan ook prima met een tinker, kijk maar in mijn profiel!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 18:23

Zal mijn moeder zometeen even naar dit topic laten kijken.
Bedankt allemaal!!!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:28

Ik heb een half tinker, ook erg leuk. Ziet eruit als een tinker en heeft ook het karakter van een tinker (ze is echt super lief), maar is wat luxer gebouwd. Voor foto's zie mijn profiel

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:41

mijn oude verzorg tink was/is HEEL erg rustig Haha! dus niet alle tinks zijn zo

Your stairway lies on the whispering wind

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:25

Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje verwend overkomen...
Je mag geen Tinker! So what, wees blij dat je uberhaupt een paard krijgt, ik zou al blij zijn met een mini toen ik jouw leeftijd had hoor tante!
Je MOET een warmbloedKNOL?! Lips are sealed Weet je wel hoeveel een warmbloedpaard kost? Ik zou meer als tevreden zijn met wat ik zou krijgen van mn ouders!
En je wil al 10 jaar een Tinker? Nou, dat had je dan snel beslist toen je nog in de wieg lag!! Frusty Frusty Frusty

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:05

Koortje schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje verwend overkomen...
Je mag geen Tinker! So what, wees blij dat je uberhaupt een paard krijgt, ik zou al blij zijn met een mini toen ik jouw leeftijd had hoor tante!
Je MOET een warmbloedKNOL?! Lips are sealed Weet je wel hoeveel een warmbloedpaard kost? Ik zou meer als tevreden zijn met wat ik zou krijgen van mn ouders!
En je wil al 10 jaar een Tinker? Nou, dat had je dan snel beslist toen je nog in de wieg lag!! Frusty Frusty Frusty


Dat is wel zo, maar alle tinkers over een kam scheren heeft ook geen zin. Ieder paard heeft zijn eigen karakter Haha!

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:18

tuurlijk zijn tinks lief maar ook enorm eigenwijs toch? ja dat kan problemen geven maar dat kan elk peerd.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:37

Koortje schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje verwend overkomen...
Je mag geen Tinker! So what, wees blij dat je uberhaupt een paard krijgt, ik zou al blij zijn met een mini toen ik jouw leeftijd had hoor tante!
Je MOET een warmbloedKNOL?! Lips are sealed Weet je wel hoeveel een warmbloedpaard kost? Ik zou meer als tevreden zijn met wat ik zou krijgen van mn ouders!
En je wil al 10 jaar een Tinker? Nou, dat had je dan snel beslist toen je nog in de wieg lag!! Frusty Frusty Frusty


Sorry, maar ik vind deze reactie nergens op slaan. Tis toch logisch dat als je dan eindelijk een eigen paard mag, je t liefst een hebt die bij je wensen aansluit? Verward

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:47

er zijn tinkers die stug en vervelend zijn maar ook genoeg tinkers die heel makkelijk zijn , zonde dat je ouders naar mensen luisteren die dus duidelijk geen verstand van tinkers hebben
ik ken iemand die met haar tinker z1 is geworden
eb op de manege waar ik gewerkt hebben hadden we er ook 7 lopen
waarvan er dus 1 was die niet makkelijk was (mishandeld bij vorige eigenaren)
maar die andere 6 kon je iedereen op weg laten rijden, beginner/gevorderde voor iedereen deden ze hun best

de reactie van koortje vind ik wel een beetje over the top hoor
als mijn ouders mij een warmbloed geven(kwpn oid)is ie ook net zo snel weer verkocht hoor
ik zou niet weten watik met een warmbloed moet, vind ik geen bal aan, no offence voor degene die ze wel leuk vinden, niet mijn type
terwijl ik het trouwens raar vind , alks je je kind een paard geeft moet je lijkt mij toch wel letten op- wat je kind leuk vind, die moet er gelukkig mee worden

fjorden worden ook steeds groter, er zijn er steeds meer van tegen en zelfs boven de 1.50 meter, en als je er 1 met een beetje body hebt gaat het best hoor
ik heb wel langere meiden op een fjord zien rijden
en als jij dat ras leuk vind, ze kunnen het best hebben
succes met je ouders

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 00:33

Koortje schreef:
En je wil al 10 jaar een Tinker? Nou, dat had je dan snel beslist toen je nog in de wieg lag!! Frusty Frusty Frusty


Naar aanleiding van deze (terechte) opmerking, Rodeo Lover, heb ik even in je profiel gekeken...
En wat jij daar een Fjord noemt (laatste foto) isse... ehm... eh... een Haflinger, hoor. *LOL*
Dus is die Tinker die jij in je hoofd hebt misschien wel een leuke bonte warmbloed? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 00:47

Hahaha, Botervlieg, geweldige opmerking!!!
Heb meteen even gekeken natuurlijk enne...dat lijkt mij idd. geen Fjord....

Maar ik heb zelf op mijn 9e jaar ook een pony van mijn ouders gekregen en ik was erg blij! Ik wilde graag een arabier maar het werd een Fjordje, een jaarling dus ik kon er niets mee maar hij was voor mij een echte Arabier hoor! (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je echt een Tinker wil maar als er dan eenmaal een ander paardje staat zal je er net zo blij mee zijn (tenminste, dat mag ik toch wel hopen) wees dus blij met wat je krijgt, later zal je het zelf moeten gaan betalen en dan kan het er wel eens heel anders voor je uit zien.......

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 05:47

Uhm Botervlieg... als je nog even iets beter naar haar profiel kijkt zie je dat de tekst BOVEN de foto van de haf bij de haf hoort (en daar heeft ze het ook over een haflinger)... en bij het stukje over de fjord staat gewoon geen foto... Knipoog En rodeogirl, gewoon lekker op je gemak naar heel veel paardjes gaan kijken tegen de tijd dat je er een mag kopen... dan vinden je moeder en jij vast een leuk paard dat aan jouw wensen voldoet hoor... en misschien draait ze ook nog wel bij over de tinkers.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 06:42

Zeker niet alle Tinkers zijn hetzelfde. Degenen die ik ken zoijn allemaal verschillend van karakter, net zoals dat bij andere rassen ook is...
Ga samen met je ouders eens langs bij een goede fokker/handelaar. Ik weet zeker dat zij jullie een heleboel kunnen vertellen en je kunnen helpen om een Tinker te vinden die bij je past.

* To Belg, or not to Belg *

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 06:56

vikki schreef:
Uhm Botervlieg... als je nog even iets beter naar haar profiel kijkt zie je dat de tekst BOVEN de foto van de haf bij de haf hoort (en daar heeft ze het ook over een haflinger)... en bij het stukje over de fjord staat gewoon geen foto... Knipoog


Bloos Ach ja, nu zie ik het (maar hoe heb jij die witte lettertjes op een lichtblauwe achtergrond Nerd ontdekt?)
en bied mijn nederig excuus aan! Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:05

ech goeie manege die je oom en tante heeft??????????????

Ik heb mijn bedekingen er bij...

1 tinker vertegenwoordigt niet het hele ras!

Ik hoop voor je dat je uiteindelijk toch nog je zin krijgt en je toch nog je droom tinker kunt kopen en berijden enz enz..

Mon

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:10

Botervlieg"]
[quote="vikki schreef:
Uhm Botervlieg... als je nog even iets beter naar haar profiel kijkt zie je dat de tekst BOVEN de foto van de haf bij de haf hoort (en daar heeft ze het ook over een haflinger)... en bij het stukje over de fjord staat gewoon geen foto... Knipoog


Bloos Ach ja, nu zie ik het (maar hoe heb jij die witte lettertjes op een lichtblauwe achtergrond Nerd ontdekt?)
en bied mijn nederig excuus aan! Haha!
[/quote]

Dat is een goede vraag... Knipoog Vind het wel heel knap al zeg ik het zelf... *grinnik* Hmmm...misschien een combinatie van goede ogen en gezien hebben dat rodeogirl 11 is... die meisjes lijken wel vaker in het wit te typen... Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 11:22

Koortje schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje verwend overkomen...
Je mag geen Tinker! So what, wees blij dat je uberhaupt een paard krijgt, ik zou al blij zijn met een mini toen ik jouw leeftijd had hoor tante!
Je MOET een warmbloedKNOL?! Lips are sealed Weet je wel hoeveel een warmbloedpaard kost? Ik zou meer als tevreden zijn met wat ik zou krijgen van mn ouders!
En je wil al 10 jaar een Tinker? Nou, dat had je dan snel beslist toen je nog in de wieg lag!! Frusty Frusty Frusty


Mijn moeder heeft geen verstand van paarden dus ik moet een beetje met behulp van een kennis van ons een paardje uitzoeken. Wat zou jij doen? Een Tinker of een minipaard? En ik mag een uit zoeken dus ik zoek dan een paardje naar mijn wensen. Dat heeft toch niks met verwend te maken? En toen ik 2 was zeurde ik al om een ponytje hoor! Dat hebben we op de film staan dus kom maar langs als je me niet gelooft...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 11:26

Jah sorry mijn profiel ziet er voor geen meter uit...Ik heb de foto's van de Fjord nu op de pc dus zal er snel wat aan veranderen. Ik heb mijn moeder de berichtjes laten zien en zij vind Tinkers nu erg mooi (profielen bekeken). Ik heb haar al half overgehaald!!!:j

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 15:34

Ik vind het een beetje raar dat jullie haar afkraken op het feit dat ze het over tien jaar heeft, dat is toch logish een beetje overdreven, wat een gezeik.
En ik weet zeker dat als rodeogirl zomaar een warmbloed zou krijgen ook superblij zou zijn, maar nu verplichten haar ouders haar iets zonder imo redelijke argumenten.
Maar even een tip als je naar een paard gaat kijken zeg je niet dat het een tinker is, maar een bonte Lachen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Vagabondo en 34 bezoekers