Calvados x willo-cratic x Farn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Calvados x willo-cratic x Farn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 10:14

wat is dit voor afstammeling?! Verward springer?!
dressuur?!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:16

Springen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:55

Springen ja, Calvados staat trouwens ter dekking bij Team Nijhof in Geesteren. www.team-nijhof.nl

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:02

idd, maar ik heb ook een aantal Calvadossen gezien die lekker konden lopen.

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:32

Op papier lijkt het een springer maar er lopen zat springgefokte paarden in de hogere dressuur.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:33

Springen gefokt, maar ik ken er zat met een compleet 'springpapier' die het B niet eens rond kunnen komen Knipoog
Om het zeker te weten moet je dus echt gaan kijken Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:13

gomir schreef:
Springen gefokt, maar ik ken er zat met een compleet 'springpapier' die het B niet eens rond kunnen komen Knipoog


Dat ligt dan waarschijnlijk aan de ruiter denk ik!? Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:16

Nee hoor...Die kwamen met andere paarden het ZZ ook wel rond Knipoog

Het hadden echt jazzen kunnen zijn...totaal geen springaanleg en inzicht Een grondbalk was al een klein drama Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:17

Nee hoor...Die kwamen met andere paarden het ZZ ook wel rond Knipoog

Het hadden echt jazzen kunnen zijn...totaal geen springaanleg en inzicht Een grondbalk was al een klein drama Knipoog


En zo zijn er natuurlijk ook zat dressuurgefokte paarden die makkelijk door het M en Z heen lopen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:31

Op papier puur op springen gefokt.
De vader van de moeder is trouwens Willowcratic (zo gespeld Knipoog ), deze Engelse Volbloed was goedgekeurd bij het KWPN.
Farn is een topvererver eerste klas.

Maar een springpapier zegt lang niet alles over de aanleg van een paard.
Sommige potentiele springers bakken er niks van, terwijl niet springgericht gefokte paarden de sterren van de hemel springen.
You never know...... Knipoog

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:20

gomir schreef:
Nee hoor...Die kwamen met andere paarden het ZZ ook wel rond Knipoog

Het hadden echt jazzen kunnen zijn...totaal geen springaanleg en inzicht Een grondbalk was al een klein drama Knipoog


En zo zijn er natuurlijk ook zat dressuurgefokte paarden die makkelijk door het M en Z heen lopen



Elk paard kan een B parcours springen zoniet dan ligt het aan de ruiter. Een goed dressuurpaard moet ook 1 meter kunnen springen. Daar moet hij kracht genoeg voor hebben. En inzicht hoeft het paard niet te hebben, met een handige ruiter komt elk paard het B rond.
En er zijn Jazzen die wel goed kunnen springen, onder andere 1tje tijdens de VSN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:32

Nou laat ik er dan toch ook kennen die gewoon altijd hun benen lieten hangen, wie er ook opzat.
Ja rond komen ze dan wel, maar met elke keer minstens 16 strafpunten is de lol er ook zo af.

Maar ontopic, het is zeker sprinbloed, maar om te kijken naar vermogen en techniek moet je ze toch life zien.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:46

ja oke, maar hij staat oook op ene springstal! maarja ik ben niet zo snugger! maar op papier ziet ze er super uit! en op de foto natuurlijk haha
nu nog in het echt!

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:53

reddytobias schreef:
ja oke, maar hij staat oook op ene springstal! maarja ik ben niet zo snugger! maar op papier ziet ze er super uit! en op de foto natuurlijk haha
nu nog in het echt!


Als hij op een springstal staat en super springt staat het paard niet te koop, dan rijden ze hem zelf wel door of hebben ze er altijd wel klanten voor. mensen op een springstal kennen meestal ook andere mensen uit de springwereld die goede paarden zoeken.
Maar ga gewoon kijken want op papier kun je niet rijden.
Laatst bijgewerkt door JSpringer op 01-06-03 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:55

Mischien wil reddytobias er wel flink wat voor neertellen en dan is alles te koop Lachen

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:39

Stond die niet op marktplaats toevallig ?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:07

nee hij staat niet op markplaats! en het is een 4 jarige
je weet het nooit natuurlijk, kan moeilijk van zo'n beest zeggen dat ie wel ff in naar het Z gereden kan worden!
dat is wel een doel van mij!
maarja misschien verkoopt die springstal ze wel voor iemand anders
ze heeft al een aantal parcoursen gesprongen, maar dat zegt natuurlijk nix!
ik ken ook wel mensen die zoiets hebben verkocht, ze dachten ie het toch niet kon, maar onder een ander liep ie zo op het hoogste niveau
dus om nu te zeggen dat een springstal de paarden verkoopt als ze denken dat er geen toekomst inzit, nee, btw voor zo'n jong ding zit er een redelijke!!!!!!!! prijs aan! dusja en wat kawa dan zegt, je moet maar afwachten hoeveel iemand voor een beest uitgeeft!
er zitten idioten tussen hoor
haha

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:43

pb me even waar hij staat, misschien heb ik hem al eens zien lopen op concours Verward Knipoog
Ik houd dat jonge spul altijd wel een beetje in de gaten (moet het natuurlijk geen stal in gelderland zijn Knipoog )

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:42

ik ben het er ook mee eens dat een springstal een goed springpaard niet voor weinig weg doet!!! ik ben het met jspringer helemaal eens. en wat dat 'elk paard kan springen" betrefd, sluit ik me helemaal aan bij kawa. ik ken ook zat paarden die alles tot op de grond toe af braken.........net als bij mensen zijn er bij paarden ook altijd kneusjes Tong uitsteken:P

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 18:39

ja maar wie zegt dat dit een goedkoop paard is, wat zou je moeten krijgen voor zo'n beest die ze dus op een springstal verkopen.....??
he gomir, tis niet een die je kent, hij staat verweggie!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:09

Inderdaad , onzin dat springstallen nooit goede paarden verkopen , hoe zouden ze er anders ooit moeten blijven.