Misty en ik hebben ons officiele debuut gemaakt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Misty en ik hebben ons officiele debuut gemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 17:51

jaja, in januarie hadden we al een onderlinge binnenwedstrijd gehad, maar vandaag hadden we onze eerste officiele wedstrijd, in Hilvarenbeek.
Ik had hem gister nog gereden, en dat ging dus echt zwaar kl*te (had ook ivm met mijn examens er 4 wkn niet opgezeten, en zat er dus gister pas weer voor het eerst op)! Ik had spontaan geen stuur meer, en geen rem, en mijn gaspedaal was overgevoelig Lips are sealed Hopeloos dus Gaaaap Moed was me al in de schoenen gezonken, maarja, we hadden net vervoer enzo geregeld, dus toch maar op concours gegaan. Vanmorgen om 7 uur opgestaan, en om 8 uur was ik bij misty. Had hem ff gelongeerd, en daarna gewassen en ingevlochten. Om half 11 zijn we richting Hilvarenbeek gereden. Misty was vreselijk opgefokt met al die paarden enzo om hem heen, dus het opzadelen was al een ramp Frusty Toen een uur van te voren erop, en losrijden. Met losrijden viel het gelukkig reuze mee, hij was best braaf. Alleen toen vlak naast ons een meisje haar ereronde met springen reed en de muziek aanging & iedereen ging klappen naaide meneer er even uit Schijnheilig Om kwart voor 12, vlak voor ik de ring in kon, nog ff snel de peesjes af gedaan (bijna vergeten Scheve mond ) en mijn jasje aan. In de ring deed ie best wel moeilijk, en ik had behoorlijk moeite om het rond te sturen. Hij had ineens weer geen stuur en rem enzo, dus dat rijd erg makkelijk A-X binnnekomen en op de handrem gooien... Haha! Maar na het eerste rondje ging het al beter & ontpannender, en deden rem & stuur het weer een beetje. En al reden we heel slordig, en nogal ongecontroleerd, ik was dik tevreden,want hij heeft zich best netjes gedragen, en mijn rem & stuur deden het weer na dat eerste rondje, en we zijn (op 1x na) binnen de bordjes gebleven, en daar ging hem me om Knipoog . Ik had wel een paar foutjes in de proef. 1x had ik niet gehoord wat ons mam las (halsstrekken) omdat er net een groep motoren voorbij kwamen, en we zaten aan de snelweg . En hij wilde niet in galop aanspringen, dus dat ging nogal slordig.

Na de proef even droogestapt, en opgeladen, en weer naar huis gereden. Daar is ie weer lekker de wei opgegaan, en wij zijn teruggereden voor de uitslag. Ik had 144 pnt Bloos maar ik was géén laaste Schijnheilig Haha! IK had heel wat strafpunten helaas, -4 voor het foutrijden, -4 voor het bordje wat ik omver reed Schijnheilig en nog ergens voor het teugels op maat maken geloof ik. Maarja, als ik dat op de officiele manier doe, zo in 1 hand zegmaar, dan ben ik hem kwijt, dus ik sprokkel ze zeg maar weer korter, en daar had ik dus -2 voor. Maarja, ik ben trots op mijn beest, hij heeft goed zijn best gedaan, en zo voor de eerste keer vond ik het nog niet eens zo slecht!!
Nou, volgende week als het goed is in Tilburg weer wedstrijd, endan hopen dat het beter gaat!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:05

hey!

nou voor een eerste keer mag je niet klagen hoor! kan me mn 1e wedstrijd met destiny nog herinneren, heb de proef in 3 ringen gereden, tsja ze was de bakrand kwijt Tong uitsteken en ik was toen wel laatste! en dat is ook nog helemaal goed gekomen!

succes in tilburg! dan heb je weer wat meer thuis kunnen rijden, en dan gaat het vast en zeker stukken beter

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:07

Ja, ik ga deze hele week flink oefenen! En ik heb dus ook een paar bordjes meegeschept zag ik net op de film! Gelukkig heeft de jury er maar 1 gezien:-P!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:39

Ach valt wel mee toch! Jammer van die -4 telkens maar volgende keer gaat het vast véél beter! Ik had bij de eerste ook 147 en de wedstrijd erna vond ze alles al veel normaler en liep ze eigenlijk bijna net alsof ze daar al jaaaaren rondliep en had ik 161.
Succes in Tilburg.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:44

Mm persoonlijk was ik niet op concours gegaan als mn beest 4 weken niet gelopen had, maar goed dat is je eigen keus.
Die punten komen vanzelf wel .
Succes verder.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:22

Obsession, ik ging ook puur voor de ervaring van misty, en omdat ik vervoer had net. We hebben nl zelf geen trailer, en huren is schijnbaar onmogelijk tegenwoordig onder de 75 E. En we hadden net een paar weken geleden vervoer kunnen regelen, en ja, om dat nou weer af te gaan zeggen... En die ervaring die hij nu heeft opgedaan heeft ie iig weer! En daar ging het me om, niet die paar puntjes.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:53


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:04

Ik ben ook in Hivarenbeek/haghorst geweest!!! Ik dacht al dat je nmoest rijden, zag je naam staan in ring 6, maar je had al gerden.
Wel goed voor ervaring jah, reed je ook mee in het viertal van Best? Daar hebben wij namelijk tegen moeten rijden, in de M. En kom je zondag naar Spona?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:10

wat het hals strekken betreft, dat hoeft niet meer op de manier waarbij je met je linkerhand de teugels door je rechterhand trekt! Daar kun je de jury op aanspreken.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 11:32

Is dat zo lielle? Want daar heb ik dus puntenaftrek voor... Maar er is bij mij iig zoiezo raaar gejureerd, want voor een enorm ongecontroleerde galop, waarbij hij nogal tegen de hand kwam, en veel te hard ging, heb ik een 7???????? en voor de rechtergalop, die ging best netjes, lekker ontspannen enzo, en daar heb ik een 5 voor. En dat is met nog veel meer dingen zo! We hebben het nl gefilmt, en ik ben het dus niet eens met de punten die ik ervoor heb. Ik heb zeker niet meer punten verdiend, maar wel slechte punten voor slechte onderdelen en niet voor goede... Beetje raar!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:37


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 12:18

tja, heb het gelezen... Maar er is nu toch niks meer aan te doen, en hogere punten heb ik zeker niet verdient, dat niet, maar wel eerlijke punten, zoals ik al zei. Maarja, iig bedankt voor de info!