op vakantie en je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

OP vakantie, je paard ook vakantie gunnen?

Ja, ik op vakantie, dus het paard krijgt ook vakantie
21 (38%)
Ik laat een ander er tijdens m'n vakantie op rijden
16 (29%)
Ik neem m'n paard mee op vakantie
6 (10%)
Ik ga niet op vakantie
12 (21%)

Totaal aantal stemmen: 55


germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

op vakantie en je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 11:19

Wat doe je met je paard als je op vakantie gaat? Krijgt hetp aard ook een paar weken vrij, of laat je een ander rijden? Neem je je paard mee? Of ga je niet op vakantie?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:26

ik ga dit jaar ws niet dus ik rijd hem gewoon lekker door. Vorig jaar is hij meegeweest naar het strand. Als ik zelf wegga en hij gaat niet mee dan wil dat hij op rust staat. Of ik moet een ruiter op stal hebben die het zelfde rijd als ik. Maar liever gewoon lekker van af blijven. En ik neem dan ook echt alle spullen mee naar huis waar je hem eventueel mee aan het werk kunt zetten.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ze hem tegen de afspraak in toch aan het werk gezet hebben. Ik heb hem nog nooit zo zuur, chagerijnig en suf meegemaakt Boos! .

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:27

Ik breng die van mij meestal ergens onder waar hij doorgereden wordt.
Afgelopen keer echter hebben een vriendin en de stalhouder gezorgd dat hij iedere dag zijn box uit kwam en hebben uitgemest.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:27

Ben dit jaar al op vakantie geweest en toen had ik nog geen paardje.

Als ik nu op vakantie zou gaan dan gaat ze dus niet mee maar laat ik haar op het land en iemand die op haar let.
Hoe dat volgend jaar zal zijn kan ik nu nog niet zeggen, ligt eraan hoe ver we dan in de training zijn, waar ik heen ga met vakantie etc.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:32

Hij gaat altijd mee op vakantie, enige nadeel is dat je dan in NL moet blijven, maar dat hebben we er wel voor over!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:42

Dennis gaat het land op. Niet speciaal omdat hij vakantie mag omdat ik het ook heb. Maar ook omdat ik niemand heb om hem door te trainen. En het is ook wel af en toe lekker voor hem hoor, ff vrij hebben. Nu doet hij ook niets, veel te warm, gewoon lekker op het land en af en toe de tuinslang d'r op.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:44

Ik ga gewoon niet op vakantie, 4 paardjes onderbrengen is een beetje erg moeilijk. Soms gaan we een weekend weg en dan komen mijn ouders oppassen maar in dat weekend worden ze niet gereden, dat vinden ze
ook helemaal niet erg Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:44

Die van mij hebben ook vakantie, de keren dat ik het aan anderen overliet ging het altijd fout, of er werd gewoon niks mee gedaan of ze stonden een week in de box Boos! .

Nu staan ze buiten, is er toezicht en als er wat is mogen ze de Da bellen.
Ik wil straks voor langere tijd naar australie en dan laat ik ze ook gewoon lopen onder toezicht.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:50

Ik ga maar *kort* op vakantie, 2 wekjes, dan gun ik d'r lekker 2 weekjes vrij! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:50

Als ik op vakantie ga (en dat is niet zo vaak) gaat Imker naar mijn vriendin toe, zij heeft een stuk of 15 paarden en dat is ook wel gezellig voor Imker. Zij rijdt hem dan ook.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:46

Ik heb de bovenste optie aangekruisd: ik vakantie, paard vakantie. Dit is echter erg afhankelijk van het seizoen. Nu in de zomer ga ik een week weg en gaat hij 24/7 naar het land.
In andere maanden blijft hij gewoon op stal en hebben we iemand die hem mee neemt naar het strand en ook dressuur met hem rijd.
Stel dat ik een keer drie weken achter elkaar op vakantie zou gaan (of langer) dan zou ik hem denk ik in training zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:05

Ik ga nooit langer dan 2 weken weg, dus mijn pony's hebben gewoon net zo lang vakantie als dat ik ook vakantie heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:27

Die van ons gaan altijd mee op vakantie. Lekker weg met z'n viertjes. Volgende week zondag is het weer zo ver Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:30

Ik ga nooit op vakantie

Maar zou ik dat ooit nog gaan doen ( al kan ik me dat niet voorstellen)
Dan blijft hij gewoon staan waar hij staat.
Daar word hij goed verzorgd en staat bijna de hele dag buiten.
Rijden vind ik dan ook geen noodzaak.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:43

Als ik op vakantie ga dan gaat Wietze ook op vakantie.
Hij gaat dan naar een boer waar allemaal pony's gestald zijn. Hij gaat dan gezellig met een paar de wei op (ook goed, aangezien hij normaal alleen staat). Hij heeft het er altijd erg naar z'n zin, hij weet precies wat er gaat gebeuren als hij er aan komt, en loopt zo met die man mee naar z'n stal.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:07

Hij staat nu toch op de begrazing, dus dat zou geen probleem vormen...maar anders zou ik hem ook gewoon 24/7 in de wei zetten.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:26

als ik op vakantie ga krijgen mijn paarden niet geheel rust. Het ligt een beetje aan het paard. Er wordt niet op gereden als ik op vakantie ben, dat vind ik niet goed. Ik zorg altijd wel dat ze een paar keer worden gelongeerd met chambon. Ik heb mijn paarden altijd gewoon het liefst thuis staan als ik op vakantie ben en dat is tot nu toe ook altijd gelukt. Voor de komende vakantie heb ik ook weer iemand geregeld die een keer per dag komt om ze te longeren en voer klaar te zetten en naar buiten te doen. Verder mest mijn opa de stallen uit, zet ze weer op stal en geeft ze voer.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:29

ik denk of hem vakantie geven, of zelf niet gaan.
maar dan wel iemand ( vriendin ofzo) naar hem laten kijken hoe het met hem gaat, stallen uitmesten ed.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:53

Mijn paard gaat een paar weken de wei op.
Dus wel beweging, maar geen echt werk.

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:27

ik neem dr lekker mee!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:07

Nu blijft wodan nog thuis als ik op vakantie ga. Er is dan een stalgenoot die voor hem zorgt.
Vanaf volgend jaar ga ik zelf met wodan op vakantie en krijgt hij in de winter een maand rust(lees als het vriest).

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:24

Mijn paard staat overdag in de wei, maar een vriendin van mij zal haar dan verzorgen en evt. longeren. Maar niet zo intensief, beetje vakantie dus.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:01

Ik ga niet op vakantie. Juist omdat ik een paard heb, heb ik niet meer de middelen zelf op vakantie te gaan.
Maar ik heb ook niet die behoefte, gelukkig.
Mijn vakantie breng ik door in de stal!
ALS ik wel zou gaan, zou ik t leuk vinden als er wel iemand extra aandacht aan dr zou besteden, en soms wat zou rijden.
Mar daar hoef ik me niet druk om te maken, het is toch geen optie!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:38

dit jaar ga ik niet op vakantie, ja 1x samen met mn paardm, naar de instructieweek in ermelo!
verder gaan mn ouders 2 weken weg en zorg ik voor alle dieren(incl onze 3 paarden)

ga ik 1 tot 2 weken weg, dan krijgt hij rust en voert mn moeder en doet ze de stallen

toen mn paarden tijdelijk op de manege stonden werd destiny gereden door een ander, en Quentin werd gelongeerd(daar zet je niet zomaar iemand op, ivm steigeren en op de bakrand staan enz)

zou ik langer dan 2 weken gaan, dan denk ik dat ik hem door mn instructeur laat rijden, of hij mag lekker lang zelf vakantie hebben, maar daar ga ik pas over nadenken als ik op vakantie ga(niet dit jaar dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:37

Händell gaat dit jaar een weekje mee naar Ameland en de merrie´s blijven thuis.
Ilindra wordt gewoon doorgereden door d´r bijrijdster en Lisa mag lekker niksen.