Is jouw paard nog hetzelfde als toen je hem kocht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Is jouw paard nog hetzelfde als toen je hem kocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 00:11

Vandaag in de Drunense Duinen had ik het er nog over met een stalgenootje.
Ik heb nu een heel ander paard dan het paard wat ik zo'n drie jaar geleden heb gekocht. Toen was het zo'n schichtig, onzeker paard die snel in paniek raakte en begon te steigeren.
Nu is hij al een heel stuk zekerder en begint zelfs een stoere bonk te worden. Ook zijn karakter is helemaal op gefleurd. Hij laat nu echt duidelijk merken dat hij er ook is, en dat men maar rekening met hem moet houden Cool .
Wat lopen betreft is hij veel beter geworden. Hij kan nu al veel meer dan toen ik hem kocht. En toont zich ook steeds beter. Ook qua uiterlijk is hij ontzettend veranderd. Zo erg zelfs dat er mensen zijn die hem niet eens meer herkennen Nerd

Is dat bij jullie ook? Zij jullie paarden nog hetzelfde als toen je hem kocht?


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:18

Nee, helaas is de een redelijk 'vernield' geraakt door herhaaldelijke spierbevangenheid, de gangen zijn absoluut minder dan bij aanschaf. Dat is jammer. Maar verder is het een gigantisch fijn paard om te hebben, dus ach, we hebben nog hoopjes plezier. En ja, ze is een stuk makkelijker geworden, maar ook zeker meer verwend..

De andere merrie was er eentje met niet bijgeleverde gebruiksaanwijzing, en helaas, dat is ze nog. Ze is wel wat meer aan de omstandigheden bij mij thuis gewend geraakt, en het schuwe is er zeker wel af, ze is zelfs brutaal...maar het blijft een lastig ding. Ze is redelijk vastberaden zo te blijven, dus die is over 20 jaar nog geen spat veranderd.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:24

Ow ja Magic is zeker veranderd. Ze was echt nog een baby-paardje toen we haar kochten (vandaar dr bijnaam: baby, arm beest! Tong uitsteken ). Ze was 3 en echt nog zo'n kindje om het maar zo te noemen.

Ze is zeker een stuk brutaler geworden, maar nog wel op een leuke manier.
Als 3-jarige super braaf onder het zadel, nooit een stap fout gedaan. Ook dat is wel wat veranderd. Soms even een bokje en ze is wel wat kijkeriger geworden (of alles is gewoon enger geworden, het is maar hoe je het ziet Haha! )

Maar het is nog steeds een heerlijk beestje alleen iets meer zelfverzekerd

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:29

Danny was 4 maanden toen ik haar kocht, ze is nu 17, dus er is een hoop veranderd.... maar qua karakter is het nog helemaal hetzelfde paard, altijd op haar hoede (hoewel ze met name door de Parelli-training een stuk moediger is geworden), nog steeds wil ze niks van andere paarden, mensen of dieren weten, en nog steeds doet ze haar best als ik iets van haar vraag.
Rain heb ik zelf gefokt, en zo brutaal als hij als veulen was, zo is hij nu nog steeds als 5-jarige hengst. Hij is alleen de afgelopen jaren enorm veranderd; veel gespierder geworden, veel sterker, en veel zelfbewuster - ik vind het prima zoals hij nu is!

Extremely rare and Beyond Compare

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:29

Tja, baloe is inmiddels wat makkelijker te bewerken. Maar ondertussen loopt hij zich voor heel veel dingen ondertussen wel aan te stellen, wat hij eerder helemaal nooit had.

boemel

Berichten: 8354
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 07:58

Mijn merrie was in het het begin wel lief in de omgang, maar kon geen seconde zonder ander paard zijn, zonder volledig in paniek te raken.
Verder moest je haar nergens toe dwingen, want dan sloeg ze echt achteruit.

Met rijden was ze: kijkerig en dan ook meteen ontzettend vervelend, drammerig, traag, verkrampt, snel kwaad en ze bokte en steigerde erg makkelijk.

Nu is het geen probleem om zonder ander paarden te zijn. En weet ik echt zeker dat ze niet slaat.

Ze is nog steeds kijkerig, maar loopt wel door en laat zich rijden. Het is heel lang geleden dat ze voor het laatst een bok heeft gegeven of steigerde. Ze is veel meer bereid tot werken en is soms eerder pittig dan sloom te noemen.

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:23

Marel was altijd zo'n echte gil merrie steeds begon ze te gillen als er een ander paard in de buurt kwam, maar nu knuffelt mijn paard wat af met alle paarden ( komt vast dor de lief-kijk-therapie van lucas) Lovers . Ook zijn d'r gangen stukken verbeterd ze gebruikt veel meer haar achterhand en loopt niet meer zo op d'r voorbeentjes te rennen. Dat is dus ook heel fijn. Nu kan ik ook lekker met haar naar buiten dat vindt ze ook super lekker. Vroeger was Marel altijd een beetje dikkig nu is ze perfect Haha! . Ik denk zelf dat ze zo lief en braaf is geworden omdat ze nu in een hele andere omgeving staat: een manege 3 min van mijn huis en dus niet meer op een pensionstal met 200 paarden wat voor mij wel erg veel was Toen reden er ook 4 verschillende mensen op , maar nu ben ik de enige Lovers en me moeder op maandag Haha! Nou er zijn nog veel meer leuke dingen en veranderingen die ik over marel kan vertellen maar dan moet je maar pben! Oja marel is zo veranderd in maar 2 maanden sinds 1 april Lovers dikke kuzz..

I Luv MareL

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:48

Cheeka is in de tijd dat we haar hebben veranderd van een lelijke jaarling tot een leuke bijna 4-jarige die ook al wel een leuk rondje onder het zadel kan lopen
Maar eigenwijs en snel beledigd is ze nog steeds en dat zal wel zo blijven ook...Knipoog

Ontario is veranderd van een slungel, die niet wist wat hij met zichzelf moest en die de hulpen nauwelijks kende, naar een leuk rijpaard.
Ik had nooit verwacht dat hij zo fijn zou gaan galloperen, springen en crossen *LOL*

Goldie is heel erg veranderd. Die kwam als groene driejarige en gaat binnenkort weg als goed bespierde, fijn te rijden Z-pony *LOL* (7 jaar)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:27

Ossie is in 8 jaar tijd erg veranderd.
Toen ik hem kocht was hij super vet en had onwijs lange haren (vacht en manen).
De vorige eigenaaresse had hem van de een op de andere dag van een zware training stil gezet en dat een jaar lang.
Toen moest hij weg van haar man omdat ze teveel met hem bezig was Verward
Toen hij aan kwam zag hij er dus onwijs lelijk uit, maar het klikte gewoon en ja dan kijk je daar gewoon door heen.
De eerste jaren dat ik hem had stond ik om een manege en hij had onwijs veel last van hevige koliek en hij hoesten erg veel en ik vondt hem altijd een beetje treurig, maar nu sta ik inmiddels al drie jaar op een boerderij en hij is gezonder dan ooit en heeft nooit geen koliek meer gehad, en hij glimt als ooit van de voren en is het altijd een zeer vrolijk en blij paard, nou dat zegt ook wel iets vindt ik.

Zijn karakter is ook erg veranderd sinds ik hem heb.
Hij was vroeger altijd gewillig,stil,vriendelijk, deed nooit wat, en was met rijden altijd super braaf.
Ook dat is veranderd, het lijkt wel of hij nu zijn eigen karakter terug heb want hij kan nu best wel eens verveelend zijn en met rijden heeft hij ook wel eens zijn eigenwilltje en een flinke bok partij kan er nu ook wel eens vanaf.
Al met al vindt ik hem nu veel leuker geworden en ook sinds ik op die boerderij staat hinnikt hij zo erg naar mij als ik aan kom.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:31

Tja, ik kocht een papierloos hengstje en heb nu een 1e premie goedgekeurde ster dekhengst. Dus er is wel wat veranderd. Ik ben al een jaar met hem aan de slag geweest voor ik hem kocht en eigenlijk is hij van af toen gaan veranderen. Van een dikke harige doorsnee shet hengst tot een goed opgevoed 1e premie kampioentje. Een fijner paardje in de omgang zou ik me niet kunnen wensen, ondanks dat hij hengst is is hij gewoon braaf(dat was nog wel eens anders).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:41

Nee, hij is totaal anders

Zoveel als zijn kleur is veranderd is zijn karakter mee veranderd.

Toen hij jong was was het een bangerik
Thuis kreeg ik hem langzaam aan het lopen zonder stress, maar op een vreemde was het net een te hard opgeblazen ballonnetje, wat elk moment kon knappen.
Het was een paard wat bij het minste over de rooie was.

Daarna kwam hij in de puberteit Lachen
Hij was een echte macho (op sokken)
Hij probeerde van alles uit, alle truukjes die hij had kwamen aan bod.
Op conours liep hij het eerste kwartier met zijn staart erop, koppie erop, snurkend in een soort passage rond.
En iedereen ging voor me aan de kant }>

Nu is hij rustig
En straalt kalmte uit.
op wedstrijd is hij nog wel eens bang van spoken die ik niet kan vinden.
En dan gaat hij helaas meteen gespannen lopen en dat komt zijn stap en draf niet ten goede.
Maar dat is voortaan na een korte tijd weer weg.

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:50

Toen ik Tancreda begon te doen was ze in mijn ogen 'vals' maar trok me toch aan. Bijten steigeren trappen rennen vliegen alles behalve rustig zijn. Ze veranderde echter snel in een harstikke sloom, rustig paard dat nergens van schrok. Een echte goedzak, dat je echt bijina niet in draf kon laten gaan. Stilstaan en eten dat was haar grote hobby. Met haar kon je echt ALLES doen. ZO veranderd, in zo'n korte tijd (vraag me nog steeds af of het niet iets anders was).
Genderose was altijd een hysterisch paard dta niet stil kon blijven staan, over je heen liep en totaal geen aandacht voor je had. Rijden was ook een groot vecht partiij.
Maar na een paar maanden was ze rustig, mak en braaf, en te rijden met enkel een halstertje. Ze is harstikke goed opgevoed, luisterd naar veel stemhulpen en over mij heen lopen komt niet zo vaak meer voor. Ook zij is dus een mak lief rustig paard geworden. Al heeft ze nog wel af en toe terug vallen op haar hysterischye gedrag.
Het zijn dan wel niet mijn eigen paardjes, maar wel degelijk veranderd toen ik ze ben gaan doen.


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:50

Nee, hij is zeker niet meer dezelfde.
Hij kwam hier als een brave 4-jarige, die eigenlijk alleen maar buitenritjes had gemaakt. Daar hebben we een halfjaartje van mogen genieten, en toen ging hij verschrikkelijk puberen. Ik werd er bijna elke keer wel afgedonderd, en hij is er meerdere keren vandoor gegaan op de weg (terwijl we hem naar de wei brachten). Er zijn echt een heleboel momenten geweest dat we er heel dichtbij waren om hem te verkopen.
Maar uit die puberteit is hij ook gekomen, en je kan nu zelfs z'n halstertouw over z'n nek leggen, en hij loopt nog braaf mee. Als er nu iemand afvalt tijdens het rijden is omdat hij ergens van geschrokken is en niet omdat hij je er echt af wou gooien. Ook springt hij niet meer omhoog bij elke trekker die voorbij komt, als hij hem maar kan zien kan het hem weinig meer schelen. Het is gewoon een ontzettende schat geworden Tong uitsteken, erg aanhankelijk (soms wat minder als je aan het poetsen bent en hij zit steeds weer je kont te krabbelen Tong uitsteken). Een ding is wel hetzelfde, het blijft een eigenwijze donder Tong uitsteken

Kwa uiterlijk is hij ook zeker veranderd, hij is gewoon een stuk volwassener geworden. Heb nog een rijfoto liggen van in het begin en ik schrok me kapot *LOL*
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 01-06-03 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:50

Ryan is zeker veranderd. Gelukkig wel. Ze was een bang muisje toen ik haar voor eerst zag. Als je maar naar haar oortje wees dan zat ze zowat op haar billen in de stal Zo vreselijk bang was ze. Nu is het een heerlijk paardje. Wat alle vertrouwen in me heeft. En Morrin is eigenlijk nog steeds dezelfde nieuwsgierige, eigenwijze, verwende Tinker. Maar die hebben we nu ook pas 3 weken dus daar kun je ook nog niet veel van zeggen.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:07

Rihjoka is in het jaar dat ik haar heb ontzettend verandert. Dat moest ook want ze was vals, aggressief en kon helemaal niets. Zelfs er een borstel overheen halen was niet mogelijk. Nu ben ik steeds weer verbaast dat ik haar vast kan zetten, naar mijn hokkie lopen en de poestbak halen. Als ik terug kom staat ze op me te wachten. En een beetje brommen dat ik niet genoeg opschiet omdat ze zin in een massage heeft. Ze is nu gewoon erg braaf. Ik kan zelfs rijden, iets wat ik een jaar geleden echt niet voor mogelijk had gehouden zo gemeen was ze. Ben vaak voor gek verklaard dat ik zo'n fjordenbaal had gekocht. Maar ik ben toch wel blij dat ik dat gedaan heb Lovers

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:16

Ja, Rachel hebben we in december gekocht. Ze toont nu veel meer respect, zoals stilstaan, netjes meelopen. Ze is meer verkeersmak geworden Lachen We hebben haar 24 uur per dag op het land staan, en ze ziet er super uit. [zeiden de fokster en de eigenaresse hiervoor *trots*]

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:23

Michlle was 12/14 toen ik haar kreeg en ik 9!
Toen ging ze er vaak met me vandoor waardoor ze niet te stoppen was(ja al ze moe werd:P ) ALs ze iets niet wilde dan gebeurde het ook niet!

Nu is ze een jaartje of 23/24 en ik 18 en ze is nu echt zo mak als een lammetje, ze vind echt alles best, maar heeft nog wel steeds een beetje een karaktertje, ze laat het snel merken als ze iets niet leuk vind.

Maar goed of dit nu gekomen is omdat ik ouder ben geworden en wijzer en een andere manier van rijden ben begonnen, of omdat ZIJ juist weer ouder is geworden weet ik niet...

Wat ze de laatste tijd wel meer doet is bang zijn voor onnodige dingen, zoals d'r voerbak en emmers enzo.. dat heeft ze naar mijn weten nooit eerder gehad... misschien toch wat slechtere oogjes gekregen?

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:31

ja ook mira is erg veranderd in de 1,5 jaar dat ik haar heb. Toen ze kwam was het een 2,5 jarige die alleen aan het halster mee kon lopen en verder niks. Ook zag ze er meer uit als een muilezel dan een paard met haar grote oren en slechte hoeven en groeiachterstand. Nu is ze bijna een jaar onder het zadel en loopt super. Van een redelijk bang groentje is het een bloedmooie zelfverzekerde tante geworden die het heerlijk vind om samen van alles te doen. Ook is ze flink gegroeid toen ze kwam was ze 1.52 en nu is ze 1.62 en groeit nog iets. Inmiddels is het een allrounder geworden in de breedste zin van het woord, want je kan echt alles met haar doen. Ook in de omgang met andere paarden komt ze nu voor zichzelf op iets wat ze eerder nooit deed.

Dus ja ik ben apetrots op m'n dametje Kwijl

springen is passie, dressuur is een kunst

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:54

zekers
ik kocht tobias al 7 jarige pony die vroeger was mishandeld..maar hij was er niet overheen gekomen! alles was eng, geen vertrouwen in mensen. maar nu...tis een schat! met rijden lekker ondeugend
enne tis een springer geworden...heb hem nu een kleine 4 jaar en ik mag Z springen, hij had hiervoor nog nooit gesprongen
ook met crossen mag ik het M in en dressuur zijn we M1(:lees M1 met 1 hele wp haha)
maar je kan bij wijze van spreke zo onder hem door kruipen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:58

Het bescheiden haflingertje dat ik eerst had heeft plaats gemaakt voor een verwend nest die denkt dat hij altijd voorang heeft en iedereen maar rekening met hem moet houden! die moet je soms echt weer even op zijn plaats zetten, en dan is hij ook flink beledigd Tong uitsteken

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:03

mijn paard verzorgde ik, voordat ik hem een jaar geleden kocht, al zo'n 4 jaar.
in die tijd ben ik beter gaan rijden, dus dan gaat je paard natuurlijk ook beter lopen Knipoog
hij is ook veel aanhankelijker geworden, eerst reageerde hij nergens op, was een beetje afstandelijk.
nu komt ie aangalloperen als ik hem roep, komt lekker knuffelen, als ie op stal staat en ik roep hem dan kijkt ie op.
verder is het gewoon een heel makkelijk dier in de omgang, ondanks dat ie hengst is en gedekt heeft.
hij staat gewoon langs een merrie op stal, zal nooit brullen oid.
vroeger toen ie nog dekhengst was, scheen ie nogal echt "hengst" te zijn Haha!
daar is nu niks meer van te merken Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:07

Dusty was toen ik er kreeg, een leuke merrie, die graag wouw rijden en netjes vroeg wat je deed, Nu is een koppige knol, totaal respectloos, en totaal geen zin om te lopen in de bak.. Daar spoug ik inmiddels van.. Boos!

Roos is integendeel, zij is veel dapperder geworden, lief, en doet echt alles voor je,

Selene, die is niet veel verandert bleef altijd eigenwijs, maar op het eind was ik de baas en niet zij Haha!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:07

Flair was een drama toen ik haar net had (toen was ze 7). Ze was heel rennerig, was gigantisch bang voor je hand en been. Ze kon weinig tot niets, linkergalop had ze nog niet van gehoord, rechtergalop kon wel maar dan alleen zo hard als je kan.

Op stal vertrouwde ze me nog voor geen meter, als ik aankwam en haar riep ging ze gewoon met de kont naar me toe staan. Ik kon haar overigens wel gewoon pakken zonder dat ze wat deed, maar het ging allemaal niet van harte.

Nu: is ze superbraaf, rustig. Nog steeds wel wat bang op de hand, maar dat is wel een heel stuk minder geworden. Ze kan op normaal tempo galopperen, de galop blijft echter wel een slecht punt. Linkergalop zit er nu ook goed in. Verder kan ze de oefeningen tot M1 prima uitvoeren. En dat is zover als ik gekomen ben, ik krijg er nu niks meer bij (ze is ook al bijna 12)
Het blijft een stressgevoelige muts, maar ze vertrouwt volledig op mij.

Op stal: als ik haar roep gaat het koppie omhoog, oortjes naar voren. Komt ze naar me toe en doet bijna zelf haar hoofd in het halster Haha!
In het land hoef ik maar te roepen en ze komt naar me toe rennen (pennypaard)
Bij vreemden is ze nog wel vrij bang, en ze verdedigt zich dan door een kwaaie kop te trekken en af en toe een achterbeentje op te tillen (waar ze overigens niks mee doet)

28-09-2007
Nothing compares too you...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:15

de mijne is heel erg veranderd kijk zelf maar
Afbeelding
hier heb ik hem net gekocht Ach gut

Afbeelding en zo is hij nu

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:34

verre van. En in positieve zin. Haha!
Toen ik hem kocht was hij erg nukkig en zuur. Mager en onderbespierd en had absoluut niet de wil om voor je te werken. Hij was verschrikkelijk stijf en boorde regelmatig vier benen de grond in.

Nu is hij vriendelijk in de omgang, iedereen kan er mee overweg. Hij glanst als een spiegel. Hij is mooi vol geworden en de spieren zitten er inmiddels ook op. Hij is werkwillig binnen zijn kunnen. De stok in zijn lijf is bijna helemaal verdwenen en hij is behoorlijk soepel geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Diortje_vds, Groetje, nafkedemi, Tango1979, Vagabondo en 99 bezoekers