wanneer een goed tehuis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

wanneer een goed tehuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 22:33

ik heb afgelopen week een haflingerveulen ingeruild voor een tinker.
Ik wilde beslist dat ze een goed plekje zou krijgen.
die man die haar kocht leek heel vriendelijk, ze zou op een weitje met shetlanders komen te staan, en hij zou haar volgend jaar zelf berijden en haar niet in de handel gooien.....ik heb met hem afgesproken dat ik haar regelmatig kon bezoeken en dat hij goed op haar zou passen.
nou heb ik via via gehoord dat het handelaars zijn, en ze hebben ook gelogen over de leeftijd van de tinker (geen enter maar twenter)

ik voel me er nu best wel banketstaaf onder en hoop maar dat ze naar een goed plekje gaat, ik heb nu immers weinig meer over haar te zeggen,
hij heeft haar ook in een ander weiland gezet, en ik weet nu niet waar ze staat en hij heeft nog niet op mijn mailtje gereageerd (wanneer ik kon bezoeken, hij weet nog niet dat ik weet dat hij me bij de poot heeft gehad)
ik heb wel zn aders en ga binnenkort gewoon langs....maar grrrr ben zo kwaad op die vent!

hoe hebben jullie gezorgd dat jullie paard naar een goed plekje ging en hoe liep dat af?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:29

missnynke schreef:
ik heb afgelopen week een haflingerveulen ingeruild voor een tinker.
Ik wilde beslist dat ze een goed plekje zou krijgen.
die man die haar kocht leek heel vriendelijk, ze zou op een weitje met shetlanders komen te staan, en hij zou haar volgend jaar zelf berijden en haar niet in de handel gooien.....


Begrijp ik nu goed dat je een veulen verkocht hebt en dat de afspraak was dat de nieuwe eigenaar het paardje volgend jaar zou gaan berijden ?
Ik mag hopen dat het een misverstand is en dat je je paardje niet zou verkopen aan iemand die jaarlingen in gaat rijden Lips are sealed

Afijn, om op je vraag terug te komen:
Het enige wat je kan doen is vooraf heel veel informatie inwinnen over de nieuwe eigenaar.
Dus er gaan kijken en afspraken op papier zetten, desnoods meerdere malen gaan kijken naar de toekomstige behuizing en zo meer te weten proberen te komen van de evt. nieuwe eigenaar.
Niet te hard van stapel lopen en eerst de kat uit de boom kijken.
Zelf zou ik ook af proberen te spreken dat als het paard verkocht zou worden, je het eerste recht op terugkoop hebt.

Ben je eigenlijk wel op het nieuwe adres van je paardje geweest ?
Als het een handelaar is, dan staan daar vaak toch meer paarden voor de verkoop !

petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:46

ik had zelf op een advertentie gereageerd die de mensen op een site hadden gezet *LOL* .die mensen hadden al een paar keer een pony laten keuren(allemaal afgekeurd),dus ze hadden de hoop al opgegeven.de oudste dochter had een gegeven moment een advertentie geplaats(soort van stiekum)waarop ik gereageerd had.het klikte gelijk goed tussen de mensen en mij,maar ook tussen de mensen en mijn pony.mijn pony bleef staan waar hij al stond,en ik kon de mensen helpen begelijden.helaas gaat de pony morgen naar een andere plek,maar ik mag hem altijd opzoeken wanneer ik zelf wil.dus mijn pony heeft gelukkig een goed baasje getroffen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 08:18

een pont is tot zn vijde jaar eigenlijk veulen. hier ging het om een twentre, die dus ingereden zou worden als ie 3 was

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 08:18

pont=pony

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:38

Tja ik ben wezen kijken waar hij terecht kwam en bovendien heb ik vooraf veel met dat meisje gemaild.
Echt zekerheid krijg je nooit voor een goed tehuis maar over het algemeen kopen mensen geen pony's om ze een slecht thuis te geven.
Als je echt zeker weten wilt dat je paard/pony het nooit slecht krijgt moet je 'm niet verkopen want jij bent zelf dan de enige garantie.
Zodra het paard verkocht is is een andere eigenaar en al ben je het niet eens met de behandeling die het paard krijgt.

dat die vent je heeft voorgelogen is rot maar of je er wat aan kan doen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 14:19

ja idd en hij zal er wel goed op passen want sienna is ook harstikke mak