*zwarte arabier* waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

*zwarte arabier* waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 10:55

Hoi iedereen !!
Het is mij opgevallen dat er erg weinig arabische volbloed paarden zijn die zwart zijn.....
Ja een paar dek-hengsten......
Dat vind ik heel erg jammer omdat ik erg van zwarte paarden houd.
Hebben jullie een zwarte volbl. araab ? kennen jullie er een, of hebben jullie foto's?
stuur ze please naam mij !!
alvast bedankt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:57

Ik heb er één gezien op de Western Experience dit jaar. Heel mooi paardje!

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:47

Hi there!

Wij zijn zeer trots om u onze zwarte Arabische volbloedhengst te mogen voorstellen! Fantomas is de naam Lachen! Hij is 7 jaartjes oud en ondertussen al een jaar of 6 bij ons! Hij heeft ons al enkele hele mooie fokproducten geschonken, waarvoor we hem heel erg dankbaar zijn! Hij stamt af van de Engels Milhanger Ptolemy (vroeger eigendom van één van de leden van Queen) en van de Duitse Sharinah!
Ik post heel graag wat foto's van onze macho Fanto Knipoog! I hope you like him!

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwCvBMsW5WmOQHl4EwZ9GAzioh63onv7e8nPBh4oGWTJdjAIJI2AOzFk4eryWTr0nGrxFCdu9cU2e3Mi9hwtN9tzGwOMFMNHR640Ue14G7Rh7GqJSOeQpQ/Fantomas-draf'.jpg?dc=4675424190095129493[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAACAxcYdOmOQHl4EwZ9GIXUAsvSyENeMqjIMX!DDLRww*X5kqr95!SdAXnAXhPtBEm*6fXSx!EwYDUuPg3cDYMSzv8njjyA0eOOgDs3JEW!06PoItWWaoyCVBwccFQc/Fantomas-hoofd'.jpg?dc=4675424190098983828[/img]

Ik zou nog zoveel meer over hem kunnen vertellen... maar dan ga ik je waarschijnlijk vervelen! If you want to know more 'bout him... pls, feel free to ask!

Lieve groetjes, Emxxx

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:05


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:31

Emme schreef:
Hi there!

Wij zijn zeer trots om u onze zwarte Arabische volbloedhengst te mogen voorstellen! Fantomas is de naam Lachen! Hij is 7 jaartjes oud en ondertussen al een jaar of 6 bij ons! Hij heeft ons al enkele hele mooie fokproducten geschonken, waarvoor we hem heel erg dankbaar zijn! Hij stamt af van de Engels Milhanger Ptolemy (vroeger eigendom van één van de leden van Queen) en van de Duitse Sharinah!
Ik post heel graag wat foto's van onze macho Fanto Knipoog! I hope you like him!

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwCvBMsW5WmOQHl4EwZ9GAzioh63onv7e8nPBh4oGWTJdjAIJI2AOzFk4eryWTr0nGrxFCdu9cU2e3Mi9hwtN9tzGwOMFMNHR640Ue14G7Rh7GqJSOeQpQ/Fantomas-draf'.jpg?dc=4675424190095129493[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAACAxcYdOmOQHl4EwZ9GIXUAsvSyENeMqjIMX!DDLRww*X5kqr95!SdAXnAXhPtBEm*6fXSx!EwYDUuPg3cDYMSzv8njjyA0eOOgDs3JEW!06PoItWWaoyCVBwccFQc/Fantomas-hoofd'.jpg?dc=4675424190098983828[/img]

Ik zou nog zoveel meer over hem kunnen vertellen... maar dan ga ik je waarschijnlijk vervelen! If you want to know more 'bout him... pls, feel free to ask!

Lieve groetjes, Emxxx


Zeker een mooie hengst!
Ik zou graag wat meer over hem te weten willen komen.
Pure nieuwschierigheid, omdat ik knetter gek ben op zwarte paarden *LOL*
Hoe groot is de hengst, hij toont niet groot Verward

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 17:26

Kwijl jou hengst is echt mooiiii !!!!
Ziet dr inderdaat niet zo groot uit ... 1.47 ofzo ? Lachen
die 2de foto... *kwiiijjjjjlllllll* das nou wat ik bedoellll!!!


die ene site is echt mooiiii Kwijl



ps: schrijf maar een biografie vanem Haha! MET FOTO'S haha Vork
ik kijk zo ff in je profiel ( in de hoop dat er meer foto's zijn )

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:44

Ik ken ook een heeeeeeeeeeele mooie arabische volbloedhengst die zwart is!!
Hij heet Safari. Hij staat ook ter dekking.................
Hahah! Heb alleen nog geen foto van m hier op de compu, jammer!!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:48

De vader van mijn arab is ook zwart, dat is Arabah Abbah. Veel afstammelingen van hem zijn ook zwart, maar mijn arabier (helaas) niet.
Emme: is de vader van jou paardje toevallig ook Arabah Abbah? Qua bouw lijkt ie enorm op die hengst namelijk!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:25

De vader van mijn arabier Cheyenne is zwart:

G. Basgier
Afbeelding

Afbeelding

Zie verder www.sibasni.nl
Laatst bijgewerkt door Franca op 31-05-03 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:26

stef schreef:
www.flaxman.nl

O.a. Wasseem Saaraakh


Ja inderdaad, al heeft ie nog wel wit op z'n hoofd. helemaal zwart zijn ze het gaafst (en het duurst Haha! ) vind ik.
jammer dat flaxman is verhuist naar belgië, vroeger zat hij hier 10 min. fietsen vandaan, echt super mooie paarden hadden ze er rondlopen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:30

Emme schreef:
Ik zou nog zoveel meer over hem kunnen vertellen... maar dan ga ik je waarschijnlijk vervelen! If you want to know more 'bout him... pls, feel free to ask!

Lieve groetjes, Emxxx


Ik wil ook wel graag meer info over Fantomas!! Ik zoek voor mijn arabische merrie een zwarte dekhengst om daar over een tijdje een veulen mee te fokken. Wat is de stokmaat van Fantomas, zijn karakter, zijn bloedlijnen (pools/ russisch/ egypt etc etc)? Geeft hij zwarte veulens door? Wat heeft hij zoal gepresteerd?

Groetjes Franca

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:12

Ik ben blij dat jullie Fantomas leuk vinden. Echt leuk deze reacties! Bedankt allemaal! Ik zal het hem zeggen, dan krijgt hij tegelijk nog een dikkere nek Knipoog

Arabah Abbah zit nergens in zijn pedigree.

Fantomas is niet supergroot, maar ook niet superklein... zeker groter dan 1.47... Ik geloof dat hij ongeveer 1.55 is, ik zal hem 's meten voor jullie! Hij fokt wel groot!
Hij is grotendeels Egyptisch gefokt, heeft een goed karakter (soms kan ie wel 's zijn kuren krijgen... maar dat hebben ze allemaal wel 's denk ik hé)!
Over het karakter van zijn veulens kunnen we alleen maar positief over zijn... het zijn echt waar één voor één schatjes!
Hij heeft nog geen zwarte veulens gegeven aangezien hij alleen nog maar witte merries heeft gedekt… Eergisteren zijn we naar zijn laatste veulen van hem wezen kijken in Geel, een gevlekt hengstveulentje uit een halfbloedmerrie van Lekjari! We zijn van plan om dit jaar (of volgend jaar, wegens stalnood) een veulen uit onze vosmerrie Imaani (Hallim ibn Kendal x Saskia RJ) te fokken. We hopen daaruit een zwart veulen te fokken… Hij heeft wel vos en zwartschimmel gegeven met de schimmelmerries, waaruit blijkt dat hij toch domineert.

Hopelijk heb ik hier niet te veel zitten opscheppen, want dat was zeker niet de bedoeling… Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Misschien zet ik de foto’s van hem en enkele van z’n veulens in ITP, vind het wel leuk om algemene indrukken te krijgen! Alvast bedankt voor jullie leuke reacties!

Lieve groetjes,
Emmely

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:19

Nou mijn voskleurige merrie heeft dus een zwarte vader (Basgier) en dat zie je terug in haar staart en manen (zwarte haren ertussen). Ze heeft dus zwarte genen in zich zitten en daarom zoek ik ook een zwarte hengst die zwart doorgeeft......ik hoop dat dus dat Cheyenne een zwart veulen zal krijgen! *LOL*

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:21

Jeetje Emme! wat een paard!!! echt schitterend! Als ik een arabische merrie zou hebben zou ik wel weten met wie ik wilde fokken! die G. Basgier is trouwens ook een ontzettend mooi beest...zucht, en dan kom ik aan met mijn vuilnisbak en mijn welsh-k x newforrest....

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:49

stef schreef:
www.flaxman.nl

O.a. Wasseem Saaraakh


Mijn vriendin/instructrice, heeft een zoon van washeem saaraakh: Washeem Taaraakh. Hij is ook dekhengst. Zwart met maar een paar kleine aftekeningen. Hij heeft inmiddels ook een 2e premie!
Fotos in mijn profiel.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 21:59

Wat een leuke reacties allemaal !!

Kwijl jaahhh Basgier was bij mij al bekend ... kwijl ik ben helemaal verslaafd aan die foto's vanem die hier staan... Lovers

Als ik 18 kan ik met joll niet meer starten ... dusssss veulennn ?!?!?! ik hoop het ...maarja zie mn ouders maar eens over te halen..... Verward

destinietje ik ga zo op je profiel kijken Haha!


JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 22:00

De foto's op je (Distinietje) profiel doennet niet...... Verdrietig

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:29

Wij hebben een zwarte arabische merrie gehad. Prachtig beestje was ze...
Ze staat nu in België.
Ik wil zeker in de toekomst nog een keer een zwarte arabische merrie in mijn bezit zien te krijgen, dan ook met een zeer mooi type.
Echte zwarte typische arabieren zijn er weinig !!!
Ik heb al wel een mooie merrie gezien (staat in Duitsland en is te koop, voor zeeeer veeeeel geld)....

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 01:13

Kijk eens op www.kebuarabians.com heb daar een zwarte merrie (1 jaar) te koop (ref.nr 0109), echt een plaatje.
"Wie weet"

KeBu Arabians
Afbeelding

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 11:48

waaaauuuww wat een paard Kwijl

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:00

horseranch schreef:
Echte zwarte typische arabieren zijn er weinig !!!
Ik heb al wel een mooie merrie gezien (staat in Duitsland en is te koop, voor zeeeer veeeeel geld)....


Da's waar... vele zwarte paarden hebben weinig type... komt ook door gezichtsbedrog hoor... geef hen en andere kleur, en het type is er wel...
Ook: men wil een zwarte arabier, en fokt vooral door op kleur, maar vergeet de rest... het kleur is er dan wel, maar da's ook alles...

Franca, Cheyenne is een heeeeele mooie merrie, you should be very proud of her... Ik heb haar al een paar keren bewonderd hier op het forum... Ze heeft ook zo'n dikke en lange manen hé... dat heeft Fantomas ook, net zoals zijn veulens!

G. Basgier is ook een hele mooie hengst... ziet er heel volwassen uit vind ik... iets wat Fantomas misschien wel mist, hij heeft nog altijd zo'n coole babysmoel Knipoog !

De zwarte merrie hierboven is prachtig! Ik zag haar al te koop staan bij CAV... daar hangt waarschijnlijk ook een mooi prijzenkaartje aan Verdrietig !

Horsranch, is de zwarte merrie, die verkocht is naar België, Letina?! Aan wie is ze verkocht?

Groetjes, Emxxx

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:08

Hoi Emm,

Letina is verkocht aan particulieren in Westerlo.
Ze is nu drachtig van PR Krystl Prince. Letina had een prachtig type vond ik, alleen haar stalgedrag kon ik niet waarderen, vandaar dat ik haar verkocht heb.
Die bovenstaande merrie van Dune, daar had ik het dus over. Maar we moeten straks eerst een paar veulentjes verkopen, anders hebben we geen plek, ha ha hi hi. En er hangt inderdaad een prijzenkaartje aan....

gr. Isabel

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 12:39

ja das wel jammer dat als fokkers dan alleen op de kleur gaan fokken en niet meer op type etc.......
maarja met zo'n fokhengst als Basgier Kwijl Kwijl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:03

Basgier heeft veel type voor een zwarte! Fantomas ook vind ik! Thanx Emme....ik ben ook heel happy met Cheyenne!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:01

JollyHumpy schreef:
De foto's op je (Distinietje) profiel doennet niet...... Verdrietig


Als je de fotos graag wil zien wil ik ze je ook wel even mailen ofzo hoor Knipoog