(prive of les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 16:27

hoi,
ik mag weer gaan rijden dus, vinnik wel lekker. is vooral zodat ik voldoende leer. maar mijn ouders zijn van mening dat ik niks leer in een groepsles. hebben jullie vooral voordelen voor me dat dat wel zo is? want dan kan ik de rittenkaart zelf betalen en ook privelessen rijden want dat vind ik zelf leuker..


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 16:50

Ik vind dat je in een groepsles ook best wat leert, maar als je prive les hebt krijg je in de meeste gevallen optimaal de aandacht en leer je waarschijnlijk meer. Houd er wel rekening mee wat je zelf het leukste vind.


paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 16:53

Ik denk zelf dat je wel meer leert als je prive les krijgt, maar je leert ook veel van een gewone groepsles, door van de fouten van anderen te kijken en te leren, dat heb ikzelf ook veel en vaak gedaan. Zelf ben ik heel nieuwschierig, en in zon groepsles is dat toch best handig, want als de instructeur/trice een compliment gaf aan een kind, dan wou ik natuuuuurlijk gèlijk weten wat ze goed deed, en daar leer je ook weer dingen van, maar ook, in een priveles leer je toch sneller dan in een groepsles, want dan let de instructeur/trice alleen op jou dus als je dan iets fout doet ziet hij/zij het dan meteen en bij een groepsles kan het soms nog welleens zijn dat je een fout maakt en je instructeur/trice ziet het niet. Als je het geld ervoor hebt zou ik toch kiezen voor priveles. Haha!
Gr. PG

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 16:56

hoi bedankt
pg
ik mag privelessen rijden, 2 keer in de maand, extra betaal ik zelf. ik wou dus 2 keer prive rijden en de rest lessen maar dat mag niet Verward

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:06

Bij ons op de manege heb je alleen groepslessen. Er rijden ongeveer vijf mensen mee en je krijgt op je eigen niveau les.

De instructrice geeft wat hulp en dan mag je het zelf gaan proberen. na een tijdje komt ze weer bij je terug. ik vindt dat ik er veel van leer.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 19:12

het ligt eraan hoe groot de groep dus is.
Rij je zoals Heike zegt met 5 mensen dan leer je best wel wat.
Rij je met bv 10 vind ik het meteen een heel stuk minder worden.

Zelf krijg ik les met zen 2en en dit vind ik dus heel ideaal.
een vol uur voor mezelf alleen hou ik niet vol want dan zit ik echt helemaal bekaf op men paardje.
Met zen 2en kan de ene ff heel aktief rijden en de ander wat rustig en andersom.
en je kunt de kosten delen en dat is natuurlijk ook altijd interresant.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 19:47

Hoi!
In jouw geval weet ik niet eens of het wel mogelijk is om priveles te krijgen, tenzij het voor beginners is?
Als je goed priveles wilt hebben, en ook nog een paard moet huren zoals bij jou, dan is dit wel prijzig. Ik zou morgen eens wat maneges afbellen hoeveel ze er voor vragen voor priveles, en voor gewone lessen. En duidelijk vragen voor welk nivo de priveles bedoeld is, omdat je wel al twee jaar les had, maar nog wel dingen wilt leren. Vraag of het ook kan als je geen eigen paard hebt!
Veel succes, ik hoop dat je een leuke manege vindt!
Groetjes, Dorine.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 19:55

Ik denk dat het het leukste en leerzaamste is als je het combineert. Het is veel gezelliger om met een groep te rijden dan alleen, maar je leert natuurlijk veel meer alleen. Kijk dus voor je zelf wat je wilt, of gezelligheid of heel veel leren. Zoek met een groepsles wel een kleine groep tot +- 7 mensen.
Heel veel succes iig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 20:22

Ik leer van mijn privélessen heel veel, maar dat komt ook omdat ik met mijn eigen paard leer. Als je gaat oefenen om straks goed te kunnen rijden voor je eigen paard dan kan het ook heel nuttig zijn om vaker te rijden en op verschillende paarden. Om vaker te rijden (puur voor het gevoel en uren rijervaring) zijn groepslessen wel fijn en een stuk goedkoper.

Maar ik begrijp dus uit jouw verhaal dat je ouders niet willen dat je in een groepsles rijdt? Waarom dat dan als je het zelf betaalt.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 22:17

Van een privéles leer je echt veel meer dan van een groepsles nmm.
Een instructeur kan je dan constant corrigeren rn gaat echt nadenken over de opbouw van een uur.
In een groepsles rijd je toch meer voor jezelf, en pik je hier en daar een nuttige opmerking mee.

Ik heb een hekel aan groepslessen, er rijden altijd mensen in de weg......beetje verwend Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 23:53

van prive lessen leer je denk ik wel veel meer, maar het is ook wel leuk in een groepsles dat je contact met andere mensen hebt enzo vind ik(na de les nog ff wat drinken, ff kletsen over hoe het ging enzo...)ik weet nie hoe het bij jou is, maar ik ken nu al heel veel mensen, dus voor het contact hoef ik het niet te doen, maar als je ergens pas komt rijden is het denk ik wel leuker..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, Googlebot, N_B_N, RobinSputnik en 36 bezoekers