Paard verkocht, spijt gekregen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Paard verkocht, spijt gekregen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 22:23

Omdat ik natuurlijk zo aan het denken ben of ik wel of niet m'n paardje ga houden etc etc (maal maal in m'n hoofd...) vroeg ik me eigenlijk af of er onder jullie mensen waren die hun paardje hadden verkocht (vast wel) en of je wel of geen spijt kreeg en zo ja, waarom.
In mijn geval zou er GEEN nieuw paard komen maar zou ik me tevreden moeten stellen met een bijrijdpaardje........

Ben benieuwd Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:25

Toen ik mijn eerste paard verkocht heb ik er 3 tranen om gelaten, denk ik...
Het was geen lief dier en ik had er absoluut geen band mee.
Maar als ik Imker zou moeten verkopen, dan zouden er nieuwe dijken aangelegd moeten worden, zoals in het liedje Cry me a River...

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:38

ik heb geen eigen paard maar als mijn bijrijdpaard Zazou verkocht zou worden zou iedereen verdrinken!!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:08

Ik niet, maar mijn vader wel
We hadden een keer een welsh B , een palomino merrie, onwijs gaaf beestje, kon iedereen op wegrijden ook als je niet kon rijden, kon je mee mennen, fokmerrie..
Heeft me vader verkocht, heeft hij nu spijt van, hij heeft nog wel een keer de kans gehad om er te kopen, maar die was toen ook al een jaar of 17 en we hadden toen ook al best wel veel paarden..

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:18

Nee, absoluut niet. Als ik geen ander paard had gevonden was ik gestopt met de paardensport, die grens had ik met dat paard bereikt.

petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:35

ik heb ongeveer twee maanden geleden mijn pony verkocht,maar ik heb er geen spijt van(ik heb gelukkig een ander leuk paard voor terug),zijn nieuwe eigenaren zijn dolgelukkig met hem *LOL* .en ik kan hem zoveel mogelijk opzoeken als dat ik wil .dus daarom is het niet zo moeilijk voor me.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:41

ik had Banjer bijna verkocht toen ik haar pas had... en zelfs toen leek het wel een dijkdoorbraak... dus ik heb de verkoop niet door laten gaan... en daar ben ik nu nog elke dag dolblij om... Lachen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:13

Ik heb 3 jaar gelden het paard verkocht waar ik 3 jaar lang enorm mijn best voor heb gedaan. Het was mijn eerste echt eigen aanschaf, en ik hield er enorm van.
toch, na 3 jaar was ik helemaal klaar met dat dier; hij was o zo taai om op te rijden, en we waren aan M1 dressuur toe en dat zat er echt niet in.

De dag waarop hij in de trailer van de koper vertrok, was er eentje gevuld met tranen. Maar 2 weken later had ik een ander paard, waar ik achteraf, veel meer plezier aan beleef.

Nee, ik heb geen dag spijt gehad, maar vraag me nog wel regelmatig af hoe het nu met Midas gaat...

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:11

Ik heb heel veel spijt dat ik mijn paard aan Dancer hier op bokt heb verkocht,ik kon niet anders omdat zij bijna mijn zoontje vertrapt had,maar we zijn er nu achtergekomen dat zij pas 2 was en niet drie en een half,wat gezegd werd toen ik haar kocht.
Ze heeft het wel goed bij Dancer hier op bokt,ondanks wat meningsverschillen,maar ik heb er heel veel spijt van

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:13

Ik heb ooit een Welsh-arabiertje verkocht, waar ik achteraf spijt van had.
Ze was altijd heel erg moeilijk en zelfs op het gevaarlijke af geweest. Wel een heel mooi dier dat echt gigantisch kon lopen en springen.

Op een dag kwam er iemand die zei dat hij zelf wat met paarden fokte. Hij had een eigen (niet goedgekeurde hengst) en hij had land genoeg.
Dus hij had wel interesse in mijn paardje. Ik heb haar voor fl. 1000,00 aan hem verkocht. Echt met het idee dat ik er goed aan deed.

8 dagen later heeft hij haar doorverkocht aan een meisje van 12 voor fl. 2500,00 en daarbij de opmerking gemaakt dat de pony zo raar reageerde omdat ik haar mishandeld had.

Dat meisje reed echt wel goed (Z-springen, L-dressuur), maar het wilde toch niet lukken. Haar ouders vonden de pony te gevaarlijk en hebben haar doorverkocht aan een handelaar. Daar heeft ze een poosje weg staan rotten, ze was inmiddels ook dampig geworden. Ze is toen weer door gegaan naar een andere handelaar. Ik heb geen idee welke.

Ik heb me hier altijd behoorlijk rot over gevoeld en ook echt spijt gehad dat ik mijn pony aan die man verkocht had.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 08:36

boemel schreef:
Ik heb me hier altijd behoorlijk rot over gevoeld en ook echt spijt gehad dat ik mijn pony aan die man verkocht had.


ja boemel, dat kan ik me heel erg goed voorstellen........
het is al zo moeilijk en als je dan hoort dat hij niet terecht is gekomen zoals jij dat had gewild is dat wel even heel erg slikken denk ik...!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:57

Citaat:
Nee, absoluut niet. Als ik geen ander paard had gevonden was ik gestopt met de paardensport, die grens had ik met dat paard bereikt.


Dat had ik met mijn pony...Bloos Ik heb er geen traan om gelaten en heb nu een heel fijn paard Knipoog
Die zou ik wel meer missen als hij weg ging

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:03

In december heb ik de laatste verkocht, ik heb hem een half jaar in het bezit gehad. Tegelijkertijd had ik een mooie merrie op het oog en die hebben we toen gekocht. Ik heb er geen spijt van, het meisje dat hem nu heeft is er superblij mee.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:38

Als Carolien verkocht zou moeten worden breken de dijken door en iedereen verdrinkt! Huilen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:51

Nope,
wel in de tijd dat ik de beslissing moest maken of ik hem wel of niet ging verkopen. Toen heb ik het best moeilijk gehad.
Maar toen eenmaal de kogel door de kerk was viel het me reuze mee, even slikken nog toen ik hem op zijn nieuwe stal achter liet en met een lege trailer op huis aan moest.
Ik had achteraf niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:54

nee ik kocht die pony met het idee om haar weer te verkopen en ik heb het er nooit moeilijk mee gehad het was/is gewoon niet mijn type paard wbt bouw/karakter en ras was ze niet geschikt voor wat ik leuk vind

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:56

gomir schreef:
Citaat:
Nee, absoluut niet. Als ik geen ander paard had gevonden was ik gestopt met de paardensport, die grens had ik met dat paard bereikt.


Dat had ik met mijn pony...Bloos Ik heb er geen traan om gelaten en heb nu een heel fijn paard Knipoog
Die zou ik wel meer missen als hij weg ging


Aaah Jamir! Ik vond jullie altijd zo`n geweldige combi. Maar het was idd nogal een draak als hij iets moest doen wat hij niet wilde zoals ik eens gezien heb Haha!

Ik heb verder nooit een paard verkocht, Flair zal ook echt niet weggaan.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:19

Ik heb nog nooit een paard verkocht. Maar ik hecht me heel erg aan mijn dieren, Ewald zal dus ook neit weggaan. Ik heb een goede band met hem. Over 2 jaar koop ik hem van mijn ouders over. Mijn vader wil hem dus wel verkopen en een paard voor mij kopen. Dan koopt ie dat paard alsnog maar maar Ewald is en blijft van mij

SillytheKid

Berichten: 551
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:26

Ik heb op mijn 13e het veulen van mijn verzorgpaard gekocht samen met mijn zus. Zij is opgehouden met de paardensport. Toen hij ongeveer 3,5 jaar was heb ik hem verkocht omdat ik western wilde gaan rijden en mijn paardje was dol op springen. Je kon hem zo in de bak loslaten en hij sprong uit zichzelf (kwam geen zweep aan te pas). Om deze reden heb ik besloten hem te verkopen. Hij is nu bijna 4 en hij vertegenwoordigt een pensionstal in Zoetermeer. Hij wordt opgeleidt tot wedstrijdspringpaard en volgend jaar wordt hij internationaal uitgebracht op wedstrijden.
Ik vond het verschrikkelijk om hem te zien vertrekken. Ik mis hem soms zelfs nog als ik naar zijn moeder kijk (die is er nog steeds). Toch ben ik blij want ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt, bovendien vond ik mezelf nog te jong om een paard goed in te rijden (alleen).
Ik heb inmiddels (al vrij snel na de verkoop van mijn eerste paard) een westernpaardje gekocht. Het is echt mijn maatje en ik ben blij dat ze bij mij is.
Ik heb veel verdriet gehad van de verkoop van mijn paard, maar zoals het nu is is het het beste denk ik! Lachen
Veel succes met je beslissing! Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:34

Viking schreef:
maar we zijn er nu achtergekomen dat zij pas 2 was en niet drie en een half,wat gezegd werd toen ik haar kocht.


Ik snap niet goed hoe je het verschil tussen een twenter en een beetje van 3,5 niet kan zien!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:02

Ik ben verliefd geworden op mijn paard en ik ben er dus heel erg aan gehecht ik zou hem dan ook nooit kunnen verkopen !

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:03

flair schreef:

Aaah Jamir! Ik vond jullie altijd zo`n geweldige combi. Maar het was idd nogal een draak als hij iets moest doen wat hij niet wilde zoals ik eens gezien heb Haha!



Jij hoefde hem niet iedere dag te rijden...soms tot huilen aan toe Verdrietig
Het kon zo'n rotzak zijn(en echt niet alleen bij mij, anderen konden er vaak ook niets mee...)
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ik heb nooit vertrouwen in hem gekregen. Dat kon ook niet, want als je er even niet bij was pakte hij je meteen...Verdrietig Dat dier kon zo voor een bus springen als hij schrok van een bloemetje Knipoog

grappig trouwens dat je dat zegt. Stond vanmiddag ook met iemand te praten(van de manege met een donkerbruin paard, ze had twee punten en ik heb geen flauw idee wie het is Clown ) die vond Mier ook zo gaaf. zag er altijd super uit vond ze, jammer dat je die verkocht hebt...Verward (ze had hem zo mogen kopen hoor Knipoog )

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:28

Nee, ik ben bij verkoop ook redelijk kieskeurig. Ze moeten niet weg, maar mogen wel weg. Ik ben er van overtuigd dat Grappa het bij zijn huidige eigenaren beter heeft dan bij mij op stal. Dat was met Relona ook zo. Die is supr terecht gekomen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 00:10

Hoi,
Ik heb nu mijn pony te koop staan.(zie onder schrift)
Het is zo een super lief dier,wat toen ik hem kocht niks kon en er niet geweldig uit zag(toileteerbeurtje nodig enzo)
Nu kan hij echt alles wat een bijna 3 jarige zou moeten kunnen en zelfs meer.
Of ik er moeite mee zal hebben,ja ergens wel,maar dat is normaal.Wat ik wel heb is dat ik alleen kan en wil verkopen aan mensen waar ik een goed gevoel bij heb.
Zo had ik een paar weken terug iemand op de stoep die een sportpony zocht.Kwam aan de telefoon al over als iemand die niet echt redelijk mee te praten valt.Hij zocht een D pony en de mijn is een C maat.Maar wilde toch komen kijken.Eenmaal op de stoep begon hij al te zeuren dat de maat echt te klein was.Het meisje vond hem geweldig maar de vader bleef zeggen dat hij niet groot genoeg was(het meisje paste zelf meer op een kleine B pony,maar goed)
Zoiemand kan willen wat ie wil maar verkopen doe ik niet.
Van de week was er iemand die echt vriendelijk was,rustig en nam alle tijd voor het ponytje.Praten ging heel soepel en er was ook een uitleg over als ik hem zou kopen dan...
Kijk dat zijn mensen die ik graag met mijn pony een begin zie maken.
Dan voel ik me zelf prettig en kan ik ook tegen mezelf zeggen als ze hem kopen krijgt hij het goed.Nu even afwachten op wat het zal gaan worden(duim duim)
Dus eigenlijk is het zo,al moet ik twintig geintereseerde op de stoep hebben gehad,gaat hij toch alleen maar weg als ik het er mee eens ben.Zo kan ik het ook plaatsen.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 00:30

Het enige paard dat ik ooit heb verkocht was mijn eerste draver. Ik heb er nooit echt een band mee gehad, en kennissen van me hebben hem gekocht. Zij waren echt blij met hem, en hij is daar nog 23 jaar geworden. Daar heb ik nooit spijt van gehad.

Mijn huidige twee paarden echter zijn niet te koop, wat er ook gebeurd, wat ze ook gaan mankeren. Ik heb ze al van veulen af aan, en ze zullen bij mij dood gaan. Ik hecht gewoon aan dieren, en deze twee paarden zijn voor mij belangrijker dan de sport.