Warm weer: overdag binnen, 's nachts naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Warm weer: overdag binnen, 's nachts naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 17:18

Zie topic:

Is dat nu zo raar om de paarden overdag binnen te hebben en 's nachts op het land? Bij ons in de polder zijn weinig bomen, dus geen schaduw en de paarden staan dan ook nog eens in de luwte van de dijk. Ik zelf heb het idee dat ze het bloedheet hebben.... nu zit ik dus met het idee om ze overdag maar op stal te houden; daar is het stukken aangenamer, en 's nachts op het land.

Ben ik nu de enige die dat idee heeft (of gek is) ? Haha!


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:24

bij ons op de manege staan de pony's allemaal op de wei als het warm weer is....en die hebben dan ook geen schaduw....maar het is juist lekkerder buiten dan als binnen, wnat binne stoft het soms als ze de bak niet gesproeid hebbe+ dan staan de meeste paarden die dan binnen staan te zweten en buiten niet....dus k weet niet hoe het bij jullie is maar bij ons staan ze dag EN nacht buiten in de zomer ( alleen met de lessen worden ze naar binnengehaald)

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:51

zonne steek? Haha!

mijn knollies staan dus ook op het land en hebben de gelegheid om te schuilen tegen zon en regen. maar daar maken ze echt geen gebruik van.
Eten en maffen het gebeurd allemaal in de zon.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:55

Mijn paard staat met dit weer dag en nacht buiten.
Als hij wil dan kan hij wat verkoeling zoeken (er staan wat struiken langs de wei) maar dat doet hij nooit.
Een paard kan best goed tegen de warmte hoor, hij past zijn tempo aan en de natuur regelt het verder wel.
En zo extreem warm is het nu ook weer niet.....

Overdag op stal vind ik voor mijn paard geen goede oplossing.
De stal is nu redelijk koel, maar als mijn paard daar in staat is de stal ook binnen korte tijd warm.

Heb je de mogelijkheid om je paard af te spuiten met koel water ?
De meeste paarden vinden het erg fijn om regelmatig een lekkere frisse douche te nemen !

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:55

Cowgirl schreef:
zonne steek? Haha!

mijn knollies staan dus ook op het land en hebben de gelegheid om te schuilen tegen zon en regen. maar daar maken ze echt geen gebruik van.
Eten en maffen het gebeurd allemaal in de zon.


en als t regent gebeurt het ook gewoon in de regen Haha!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:17

Die van mij haal ik overdag ook naar huis. Mijn weiland ligt aan het Ijsselmeer wat ook nog eens veel muggen met zich mee brengt. Ze steken niet echt maar je wordt helemaal gek als je er tussen staat. Snacht wordt dat minder. Ze vinden het heerlijk om overdag op stal te komen, het is er heerlijk koel. En het scheelt mij met water zeulen want in die hitte gaan er soms aardig wat emmers water doorheen.


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:22

Ik vind het geen gek idee hoor, als je geen schaduw in de wei hebt.
Al moet ik zeggen dat sharir vanmiddag toen ik hem kwam halen voor een douche helemaal gestrekt in de zon lag te pitten met de anderen, terwijl hij ook gewoon de schaduw in kan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:44

je doet een paard geen plezier hoor met 30 graden in de hete zon. ik hou hem dan ook lekker binnen. als ze 's nachts er dan uitkunnen is dat ideaal natuurlijk!

Amor Vincit Omnia

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:49

Ik zet ze wel lekker buiten die van mij vind het heerlijk en drinkt trouwens gewoon uit de sloot. Als het moet kunnen ze wel wat verkoeling krijgen maar dat doen ze echt niet.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:59

ik vind het een goed idee omze s'nachts buiten te zetten,het is dan veel koeler voor ze.doen!!!! *LOL*

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:01

bij ons gaan de paarden in de zomer ook overdag op stal en 'snachts in de wei..het lijkt mij als mens logisch dat ze dat fijner vinden..maar ja zoals ik al zeg: ik ben een mens, ik kan niet voelen wat een paard fijner vinden. in de winter zou je soms ook denken dat ze haast wel dood moeten vriezen buiten, maar dat vinden ze geweldig. ik zou zeggen: gewoon doen! baat het niet dan schaadt het niet.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:21

van de zon krijgen paarden wel vitamines he, de belangrijkste nog wel. het is dan wel warm, maar een paard zou het ook zelf kunne regelen, mijn tinker kan eigenlijk niet goed tegen de hitte, maar ik ga hem de zon niet ontnemen, ik ga er gewoon 2 keer per dag heen om hem af te koelen. als ik hem op stal zet kwijnt hij weg.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:23

Genderose staat overdag met haar veulen in de wei Van een uurtje of 7 tot een uur of 9. Snachts staan ze binnen.
We hebben ze binnen, omdat er dan minder kans is dat er wat gebeurd, en omdat ze nog moeten wennen aan de wei zal maar zeggen, en omdat het snachts nog redelijk koel kan zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21, Sevillana en 43 bezoekers