Lieve rustige makke Genderose gaf rodeo show!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Lieve rustige makke Genderose gaf rodeo show!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 22:05

Al weer een paar daagjes terug, maar ik besloot weer even op Gen te klimmen.
Heb twee weken geleden voro het laatst gereden, maar toen ging ik een weekje weg, was het warm of liep ze niet goed. Ook nu liep ze nog niet rad, maar stappen zonder zadel kan geen kwaad.
Dus ik rij halstertje aan, en eerst even gestapt en oefeningetjes gedaan. Dus ik wil erop, zet haar naast het opstapje, maar toen begon het onrustige al. Dus ik weer even gerust gesteld, en opnieuw proberen, niet met succes. Dan maar gewoon aanloop en springen. Zit ik net, begint ze toch te bokken!!!!!!! Niet normaal meer! Hoofd tussen benen en bok bok bok! Ik bleef gelukkig net zitten, maar schrok me dood! Dit doet ze nooit! Ik scheet al gelijk bagger, want dat ben ik neit gewend, dus ff aan de longe, zonder succes, en alleen maar rodeo show. Brrrr.
Ik bang dat het haar rug zou zijn, maar ben er nu achter dat het het veulen is dat ik op stal had gelaten. Ik ging namelijk gisteren WEER proberen. Wodka rende snel weer naar stal en ik was met Gen nog in de wei. En toenbegon het hele rodeo gebeuren weer, kon nog net blijven zitten gelukkig, anders was ik op het beton gevallen.
Vandaag Gennie weer wat kreupel Maar wat wil je, zulke rare bokken stponrgen EN galoperen op beton! Had haar namelijk niet in de hand, had het te druk met manen zoeken en blijven zitten!!! Maar schork wel hoor, die rustige merrie was op eens een rodeo! Maf beest Haha!


Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:28

O bah ik hou ook niet zo van dat rodeobokken,schijt ik ook alle kleuren van de regenboog...

Groetjes Angelique

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 01:20

Je ziet wel vaker als een merrie een veulen heeft dat ze veranderen met rijden, de mijne deed niks anders als stijgeren.
Terwijl ik haar gebruikte om beginners te leren rijden.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:04

stijgeren = steigeren? Knipoog
Het lijkt me idd een megavorm van protest maar dat is nietecht grappig nee. Of pijn in haar rug ofzo?

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 10:08

Ferretangel schreef:
O bah ik hou ook niet zo van dat rodeobokken,schijt ik ook alle kleuren van de regenboog...


Dat deed is dus ook Scheve mond Maar ik wilde haar niet haar zin laten geven, en als ik eraf zou sprignen zou het de volgende keer erop gaan nog moeilijker worden. Maar vond het echt eng, want ze deed het echt gemeen!

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 10:10

Pauline schreef:
stijgeren = steigeren? Knipoog
Het lijkt me idd een megavorm van protest maar dat is nietecht grappig nee. Of pijn in haar rug ofzo?


Daar maakte ik me dus ook zorgen om. Zo heeft ze nog nooit gedaan, ook vorig jaar niet.
Maar toen het veulen er de dag erna bij was, was ze zo lief als voorheen (tot dat het veulen keihard naar stal rende en ik weer een rodeo kreeg)
Maar ik houd het in de gaten. Ik stap nu eigenlijk toch alleen zonder zadel, en mocht ze vreemd gaan doen weer MET veulen erbij zal het haar rug zijn, of een slecte dag. Maar een DA kan ik er niet bij laten komen om haar na te kijken. Grrr wou dat ze mijn paardje was

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:26

hih nou misschien toch maar een zadeltje op doen en hoofdstel in en ff aanpakken

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:04

Tancreda4"]
[quote="Ferretangel schreef:
O bah ik hou ook niet zo van dat rodeobokken,schijt ik ook alle kleuren van de regenboog...


Dat deed is dus ook Scheve mond Maar ik wilde haar niet haar zin laten geven, en als ik eraf zou sprignen zou het de volgende keer erop gaan nog moeilijker worden. Maar vond het echt eng, want ze deed het echt gemeen!
[/quote]

Jha dan moet je doorzetten en dat lijkt me best moeilijk als je eenmaal bang bent,moeilijk hoor...

Groetjes Angelique

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 16:13

sorayalover schreef:
hih nou misschien toch maar een zadeltje op doen en hoofdstel in en ff aanpakken


hoodstel is geen oplossing, dan kan ik haar juist niet houden. En zadeltje op doen voor dat kwartiertje stappen (ze is namelijk kreupel beetje) dat vidn ik ook weer zo sneu.
Gelukkig ging het gister avond harstikke goed, ze was echt super braaf. Het gaat nog niet soepel, maar ben al wat minder angstig. Het is ook zo'n schat. Alleen af en toe dus niet Haha!


Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 16:14

Ferretangel"]
[quote="Tancreda4"][quote="Ferretangel schreef:
O bah ik hou ook niet zo van dat rodeobokken,schijt ik ook alle kleuren van de regenboog...


Dat deed is dus ook Scheve mond Maar ik wilde haar niet haar zin laten geven, en als ik eraf zou sprignen zou het de volgende keer erop gaan nog moeilijker worden. Maar vond het echt eng, want ze deed het echt gemeen!
[/quote]

Jha dan moet je doorzetten en dat lijkt me best moeilijk als je eenmaal bang bent,moeilijk hoor...
[/quote]

Toen ik daarna er ook weer op gign, was ik ook erg gespannen. Dta merkte ik ook aan Gen want die wist niet wat ze moest doen. Steeds opeens stil staan en echt zo voorzichtig lopen van doe ik het wel goed. Lieverd ook (af en toe Haha!)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:23

met hofdstel kun je haar juist houden ?huh...dat snap ik ff niet

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 21:46

sorayalover schreef:
met hofdstel kun je haar juist houden ?huh...dat snap ik ff niet


Met hoofdstel in is ze echt onwijs moeilijk te houden. Ze gaat alleen maar harder vechten. Lange teugels en heel lichte inwerking is beter, maar meestal luisterd ze dan ook niet echt. Met halster is ze echt veel beter te rijden. Het zal ook aan haar tanden liggen, want haar bix eet ze ook maf. Maar ja, ik kan er geen DA of tandarts bij halen, het is niet mijn paard en omdat ze over een half jaar toch afgemaakt wordt zal de boer er echt niemand bijhalen (alsuds de boer).

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:07

AFGEMAAKT? Scheve mond waarom?!?!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 22:11

Omdat ze bloedverliets (uit geboortekanaal) en ze kan niet meer gereden worden. De boer heeft paarden voor fok en voor de kar. Biedne kan ze niet meer. Maar hijs te 'lui' om een DA erbij te halen. Mischien kan het bloedverlies verholpen worden. Helaas kiest hij voor de korte en makkelijke weg. Maar mischien kan ik hem nog op andere gedachten brengen hoop ik, zodat ik mischien nog een lief baasje kan vinden.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:21

ik hoop ook vooor je dat je een nieuw baasje kan vinden !

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy, Yentaah en 166 bezoekers