Benen optillen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 21:44

Misschien een beetje een domme vraag, maar als Robin geen zin heeft om te werken sloft hij dus heel erg en zit zijn achterhand er totaal niet onder. Ik heb altijd geleerd als de achterhand er echt niet onderkwam met kleine tikjes met de zweep hem eronder te krijgen. Maar dat lukt niet echt..
Wat moet ik doen tegen het sloffen!? Want er zit soms een hele stofwolk achter me Schijnheilig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:42

Wat die stofwolk betreft: de baan beter sproeien Haha!

Verder kun je hem actiever laten aantreden in het achterbeen door het rijden van heel veel tempowisselingen en overgangen. Daarbij moet je er goed op letten dat het, als je bijvoorbeeld uit stap aandraaft, er niet alleen om gaat dat hij in draf gaat, maar dat hij ook echt op de allereerste kleine hulp actief aantreedt. Zelf rijd ik altijd heel veel tempowisselingen in de draf, paar passen naar voor, paar passen terug. Dat hoeft dan geen lange zijde uitgestrekte draf te zijn, want het gaat om die allereerste paar passen. En vergeet dus niet regelmatig terug te rijden in het tempo, waarbij het achterbeen wel actief moet blijven.
Ga zelf niet te veel zitten duwen, geef een hulp: daar moet hij op reageren. Komt er geen (scherpe) reactie, dan doe je er een korte felle beenhulp achteraan.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 06:10

Haha, die van de baan beter sproeien houden we erin. *LOL*
Verder weer helemaal met Zep eens. Zorg dat hij gehoorzaam wordt aan je been, zodat hij wel moet reageren in de achterhand als jij hulp geeft.

Navragen is beter dan afvragen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 08:01

Haha nou de bak word iedere dag goed gesproeit hoor!! *LOL*
Maar bedankt voor de tip, zal er straks meteen mee beginnen Clown

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:02

het helpt vaak ook om bv op de hoefslag wat balkjes neer te leggen. ze tillen dan hun benen beter op. ook kun je ze daardoor wat laten uitstrekken en zo je hulpen verbeteren. paarden vinden dit vaak ook nog leuk en gaan ook daardoor beter hun best doen. verder veel tempoovergangen rijden inderdaad.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:47

Mijn paard heeft dat ook best wel erg. Maar ik merk nu dat als ik hem heel goed aan het been heb hij steeds minder sloft.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 09:02

Je moet veel tempoovergangen rijden en heme cht ana het been zetten. Vragen... geen reactie? Dan moet je hem een tikje geven (bij mij is met mijn benen genoeg, ik rijd zonder zweepje) zodat hij echt naar voren schiet eventjes en dan opvangen. Hij moet goed reageren op een kuithulp en dan kan je hem actiever krijgen. Pling


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 13:37

Nog een kleien toevoeging aan het verhaal van Zep.
Ik probeer altijd 'verschillende' overgangen te rijden om ze attent (=actief) te houden - dus de ene keer 'stroperig' wegdraven, de andere keer 'flitsend'.

Veel tempowisselingen in galop (en met veel bedoel ik dan bijv. vier pas vooruit, vier pas terug, vier vooruit enz.) kleine hindernisjes helpen goed om de achterhand sterker te maken (en daardoor kan hij beter ondertreden)

Succes!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers