Endurance Laag Soeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ljostar
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:41

Oja, de vader van Ljostar is trouwens Sebastian en de moeder Isolde

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:12

Ljostar schreef:
Ik heb ook niet gezien dat er een haflinger in de trailer naast ons stond. Volgende keer toch beter opletten...
Dat stuk 'uitstekend bot' wat ze bij Ljostar had gevonden was trouwens een schieffel. Ook had hij een stijle beenstand waardoor hij een B had. Vorige keer (toen ik voor het eerst mee deed in KWB) heeft helemaal niemand hier wat over gezegd en was alles goed. Dus was wel even schrikken dat er nu ineens allerlei dingen werden opgemerkt over zijn benen. Ben wel benieuwd of hij nu op de volgende wedstrijd ook weer een B krijgt...


Maar ze kunnen voor uiterlijke kenmerken toch geen B geven als hij wel goed loopt!!!! Het gaat om de locomotie, niet over de beenstand en/of schieffels.
Maar goed, ik heb nog nooit zoveel paarden gezien die een B kregen als dit jaar in Laag Soeren! Boos!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 13:11

Hi Djilan,

Ze geven wel vaker een B als je paard schiefels heeft. Had ik in Katwijk met Nasir ook, daarna niet meer. DUs ligt ook een beetje aan de vet. Het kan namelijk zijn dat een schiefel (ligt er ook aan waar deze zit) met rijden geveoelig wordt als er bijv. pezen langs gaan. Daarom B dus even een extra check. Maar vreemd is het wel hoor. Dat als de locomotie gewoon goed is je wel een B krijgt. In Katwijk ging de vet. er echt in knijpen, ja dan tilt hij zijn poot wel op. Zou ieder paard doen. Maar goed een extra drafje voor de zekerheid bij de p/a is toch niet verkeerd. Als je paard goed is loopt ie daar zo doorheen.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 13:13

Ljostar schreef:
Ik heb ook niet gezien dat er een haflinger in de trailer naast ons stond. Volgende keer toch beter opletten...
Dat stuk 'uitstekend bot' wat ze bij Ljostar had gevonden was trouwens een schieffel. Ook had hij een stijle beenstand waardoor hij een B had. Vorige keer (toen ik voor het eerst mee deed in KWB) heeft helemaal niemand hier wat over gezegd en was alles goed. Dus was wel even schrikken dat er nu ineens allerlei dingen werden opgemerkt over zijn benen. Ben wel benieuwd of hij nu op de volgende wedstrijd ook weer een B krijgt...


Dat hoeft dus niet. Ik had met Nasir op zijn eerste wedstrijd ook een B. De wedstrijdne daarn aniet meer. Ligt ook erg aan de vet. heb ik gemerkt.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:21

Don heeft over alle 4 zijn benen in totaal geloof ik 4 of 5 schiefels. Geen dierenarts die er ooit wat over heeft gezegd...
Vreemd.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 14:06

denk dat het ook eraan ligt of ze opvallen of niet en ook aan de vet. keuren ze streng of niet. Ik zag in laag soeren dat ene fjord bij de nakeuring een rideway trot moest doen. een kl1 ruiter...... weet iemand hoeveel verschil er in slagen mag zitten bij begin en eind? Kna me voorstellen dat het voor een koudbloed best lastig is.