Toch hengst ipv ruin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Toch hengst ipv ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 09:06

Ik was er toch heilig van overtuigd dat ik een ruin had, maar ik deed gister bij Jordy een ontdekking toen ik alles aan het schoonmaken was, daar zat wel een hele vreemde bult. Nog eens gevoeld en goed gekeken, en volgens mij is het toch echt één bal Verward
Jordy zou nu 5 moeten zijn, is het mogelijk dat een bal pas op die leeftijd indaalt? Dus dat hij een klophengst was en dat ze alleen de zichtbare bal hebben verwijderd, en de andere bal nu pas tevoorschijn komt?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:03

ehm ik zou de DA er maar ff bijhalen kan best zo zijn

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:42

Moeilijk te zeggen voor hetzelfde geld is het een ontsteking of iets dergelijks.

Ik zou niet afwachten maar dewoon de dierenarts erbij halen!!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:39

Ik sluit me bij de rest aan, haal je DA erbij.



Laat je ons even weten wat de DA gezegt heeft wat het is?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:26

Kado heeft precies hetzelfde, toen ik hem kreeg zat er niks, nu een soort van "balletje".
Heb aan diverse mensen gevraagd wat het kon zijn, antwoorden waren:
-littekenweefsel
-deel van leider
-bijbal die niet is weggehaald
-geen idee Tong uitsteken

Weet het zelf dus ook niet, binnenkort komt de DA weer bij ons op stal voor de veulens, dan vraag ik haar ook wel even wat het eventueel kan zijn Lachen Mocht je het eerder weten, let me know !

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 23:07

De DA komt morgen bij ons op stal langs, dus dan weet ik meer.
De antwoorden die jij kreeg, kreeg ik ook zo ongeveer.
Het is bij Jordy wel erg groot, net iets kleiner dan een tennisbal, en hij kan het intrekken. Vooral als ik gereden heb laat hij 'het' hangen, en soms is het bijna weg.
Ik dacht zelf ook dat het misschien een ontsteking o.i.d. kon zijn, maar ik mag er gewoon aanzitten, en het lijkt mij dat dat pijn doet als het een ontsteking is, maar meneer gaat er wijdbeens voor staan Bloos

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:35

Tja dat heb ik eerder meegemaakt. Het is idd mogelijk dat ie nu pas is ingedaalt, al gebeurd dat maar zelden nog zo laat. Bij een koudbloed hoef je ook niet altijd een gedrag verandering te zien, die zijn toch rustig... Het kan ook een vet bultje zijn, of zoals hier boven ook al genoemd, littekenweefsel. Een onsteking daar leid vaak ook tot een dikke koker, en als ie dat dus niet heeft, en het doet ook geen pijn lijkt het me onwaarschijnlijk dat ie een ontsteking heeft. O ja een bal voelt ovaal aan, en je kan duidelijk de bijbal voelen zitten aan de kant van de kont. Aan de voorkant is ie gewoon glad.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:26

en heb je nou een hengst of een ruin?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:42

er is een testosteron test die je kan doen en die kan je duidelijkheid geven, anders kan het idd ook een abces of iets anders zijn, succes ermee

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 22:45

Nou, de DA is geweest, ik heb gelukkig geen hengst....
In eerste instantie twijfelde hij nog, omdat het idd ovaal aanvoelde, maar echt goed kon hij het eerst niet voelen, Jordy was er blijkbaar niet van gedient dat een man daar zomaar aan ging zitten Tong uitsteken
Het is ook geen ontsteking of abces, maar iets dat is blijven zitten met de castratie en ingekapseld is. Littekenweefsel dus, hij vertelde dat dit kon ontstaan als er na de castratie een infectie ontstaat, en dat zich dan zo'n bult kan vormen.