Gammon heeft waarschijnlijk chronische bronchitis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Gammon heeft waarschijnlijk chronische bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 11:55

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=120294

in deze topic kunnen jullie de voorgeschiedenis lezen. Vandaag kwam de DA toevallig weer op stal en vroeg naar Gammon zijn ziekteverloop. De prednison prik die hij van de week heeft gekregen slaat ook niet aan, hij blijft zwaar ademen en af en toe hoesten.

Hij zuchtte eens en noemde chronische bronchitis. Nou dan stort je wereldje wel even in hoor. Ik kon hem nog 2 weken op prednison zetten maar heb er voor gekozen om hem een tijd op het land te gooien om de natuur zijn werk te laten doen.

Ik ga eerst wel door met de Sputolysin omdat het 't slijm in zijn longen nog kan verminderen. Verder ga ik het maar eens in de alternatieve wereld zoeken. Heeft iemand tips voor mij?

We maken nu al gebruik van reiki en mineraalstenen maar misschien is er nog iets anders wat het genezingsproces bevorderd?

Toen Gam nog gezond was, dacht ik dat ik het niet erg zou vinden als ik niet meer op hem kon rijden. Met dat beeld nu in de toekomst merk ik dat ik het wel erg vind. Heb dan ook even een potje zitten janken op stal. Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:14

Wat erg voor je, veel sterkte er mee.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:16

Jeetje..wat vreselijk..lijkt me echt heel erg als je niet meer op hem kunt rijden...Boos!
Sterkte ermee! ik hoop dat hij zich gauw beter gaat voelen!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:19

Ooh.....wat balen....
Als je kan rijden, lijkt rijden niet alles, maar als je het moet missen, besef je toch hoe graag je het deed.
Ik hoop dat alles toch dat je kan blijven rijden, dat betekent dat hij zich ook beter voelt.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:58

He balen, ondanks dat je het wel al hebt voelen aankomen is het nog rotnieuws. Dus nu gaat hij voor een periode het land op en dan? Wat is zijn toekomst? Altijd zwaar ademen en veel hoesten? Dus zijn conditie zal hij nooit goed kunnen opbouwen? Of is het mogelijk dat hij ermee leert leven en wel wat kan doen, maar gewoon geen zwaar werk? Ik weet zelf niets van chronische bronchitis af, dus... Heel veel sterkte ermee, en ik hoop dat je in het alternatieve wereldje iets vind wat hem verlicht van de pijn en eventueel kan helpen Ach gut Sterkte he!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:31

Wat rot voor je...Ik heb gehoord dat je een paard met bronchitus het beste in een open stal kan zetten, dat hij er dagelijks uit kan, want stof scheen het te verergeren. Veel succes!

Galactica Wadim X Gemini

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:07

jeetje ik heb ditzelfde zo'n 2 maandjes geleden meegemaakt.
mijn pony heeft ook chronische bronchitis,helaas niets meer aan te doen.
maar goed daarom is ze niet minder voor me,ik merk er niet zoveel van,alleen ze hoest snel en vooral met dit warme weer heeft ze het wat moeielijk met rijden,dus rij ik ook alleen sávonds met het warme weer.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:03

Scheve mond

Ik hoorde het van Roos zonet, vind het verschrikkelijk.
Maar het is natuurlijk neit meteen afgelopen, Appie en Gaby hebben veel land en een mooie box met luik Lachen En het hangt ervanaf hoe erg het is maar je kan wel lekker buitenritten met hem blijven maken, alleen met mate.
Als je ergens over wilt praten, je hebt mijn nummer en email, ik hoor je dan graag Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:05

Michele ik hoop zo voor je dat Gammon er weer boven op komt. Hij is nog maar 5, hij heeft nog een heel leven voor zich. En inderdaad als je kan rijden besef je niet goed wat je hebt, tot dat je niet kunt rijden dan weer je pas wat je mist. Je mist pas iets als het niet meer hebt.
Michele heel veel sterkte als ik wat voor je kan doen moet je het zeggen en je mag natuurlijk altijd op Laica rondhobbelen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:57

Hoi, ik heb ok een pony gehad met chronische bronch. Na een tijd ellende en kuren ben ik daar mee gestopt. Ze kreeg last van haar lever, nieren en weet ik veel wat allemaal van de troep. Op zich heb ik er daarna nog gewoon mee kunnen rijden, en ook nog veel wedstrijden mee gesprongen. Ik had haar op zaagsel gezet (zit een ander type stof in dan stro, minder irriterend) besprenkelde dit met een soort spul dat naar menthol rook, kreeg alleen maar nat hooi en stofvrij voer. En verder voerde ik haar plusvital en dit werkte suuuuper! Plusvital gebruiken ze ook op de renbaan , het maakt de bronchien wat wijder zodat ze meer lucht krijgen, voor renpaarden is dit natuurlijk noodzakelijk. Bovendien is het een heel goed vitamine preparaat, ze gaan er super van glazen en gaan lopen als een trein. Het is net tomatensap en zit in een soort jerrycan, een betere ruitersportzaak heeft het. En ze kreeg verse fene griek door het voer. Verder is een heeele goede conditie ook belangrijk. Dit heeft ook een positieve invloed op de longen etc. Het is natuurlijk moeilijk om op de bouwen als het paard zo ziek is, maar als ze wat beter is toch doen, want stilzetten is slechter! Een goede conditie doet wonderen!
daarom zijn die zware medicijnen ook zo rot, ze zijn een afbraak voor de conditie. In ieder geval heel veel succes met je paardje, ik weet wat je doormaakt, ik heb zelf ook een pony gehad die ik een keer bijna dood in stal aantrof zo had ze liggen hoesten.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:30

Jee Pellie wat erg voor jouw en Gammon. Hopelijk vind je iets in de natuurlijke geneeskunde. Lees jij het Tinkermaandblad? Daar komt bij Sandra die naar belgie zijn verhuisd toch ook zo iemand die met kruiden werkt misschien kun je haar nummer eens vragen aan Sandra. Veel suc6

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:36

Jemig joh wat erg!!!! Moest even slikken toen ik het topic las maar het was toch echt jouw Gammon. Jakkes wat een rotnieuws, ik hoop maar dat het meevalt. In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:35

Het is idd erg vervelend. Ik weet het allemaal wel aardig, aangezien mijn verzorgpony ook problemen heeft. Ze is gauw kortademig, en hoest snel.
Door fanatiek elke dag te rijden ging het prima. Conditie opbouwen duurde vrij lang, en ik moest op zijn tijd stappen. Nu is ze telkens drachtig en rijd ik niet meer, dit mede omdat ze heel erg heftig is.
Sterkte ermee, je kan nog veel doen, maar je moet rekening houden met Gammon.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:39

Jeetje zeg, wat rot voor jou en Gammon. Hopen dat hij een beetje op knapt van de wei

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:44

He Michele, wat een pech! Ik geef Andrew hoestkruiden en hij staat of houtkrullen en 's winters zoveel mogelijk buiten en vanaf mei al weer dag en nacht op het land. Dat is nog het beste. Misschien dat het straks wel meevalt, als hij goed bij is gekomen van het virus? Andrew heeft nooit koorts gehad, bij hem is het langzaam zo gegroeid. Dus wie weet knapt Gammon wel heel goed op straks...
Sterkte, liefs Joyce

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:35

Jeetje Michele wat een rot nieuws, ik ga zo dat andere topic eens lezen...
Veel sterkte en beterschap voor Gammon Ach gut Hopelijk knapt ie nog op na de rust op de wei.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:39

Potverdikkie dat is echt balen zeg! Sterkte en geef Gammon een dikke knuffel van mij.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:20

wat rot voor je
helaas weet ik er alles van.
mijn oude pony heeft het ook en het gaat steeds slechter met haar vooral met dit weer.
pas maar goed op hoor en geef hem maar een dikke knuffel

Love the life that you live, live the life that you love

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:40

Ow bah!
wat vervelden voor jullie zeg, wat een drama!
Veel sterkte hoor samen, en ik hoop van harte dat er een oplossing komt van uit welke (medische?) hoek dan ook!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:28

ah nee he Boos! Arme gam! Heel veel sterkte en nu hopen dat er hulp mogelijk is!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:49

Michelle, wat ontzettend vreselijk! Verdrietig

Hoop echt dat er op wat voor manier dan ook er nog wel in zo'n mate wat aan t doen i dan Gammon in ieder geval een plezierig leven blijft houden, waarin natuurlijk t allerliefst op zijn minst een beetje rijden nog mogelijk is. Heel veel sterkte!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 19:06

Poeh hé wat een lieve berichtjes allemaal. En ook al die pb-tjes!! Thanks!!

Ik heb inmiddels al meerdere mensen / middeltjes doorgekregen en ik moet maar even kijken wat me het beste aanspreekt.

Doordat ik zelf een weekend te kamperen ben geweest en uit het rotgevoel ben gekomen merk ik dat ik nu ook wat minder somber tegen Gam's ziek-zijn aankijk.
Ik voelde vrijdag al een vechtlust opborrelen en dat is eigenlijk alleen maar versterkt. Ik laat mezelf niet op de kop zitten door lichamelijke gebreken en voor Gam al helemáál niet!! Ken je dat, een soort boosheid, agressie!? Haha!

Gammon is zaterdag eerst met een andere ruin op het land gekomen maar als die uitgegeten is begint 'ie te etteren. Hij heeft Gam gewoon letterlijk het land uitgeschopt. Boos! Door het draad (7000 volt zonder ampere) en sloot het andere land in, bij de twentermerries van stal en een kudde jonge stieren. Alles overstuur natuurlijk, Gam helemaal vies en wonden op zijn lichaam.

De ruin is van het land verwijderd en nu staat Gam weer tussen de andere pony's. Die zijn tenminste lekker rustig.

Ik hou jullie op de hoogte wat ik ga doe nmet Gam.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:39

he pell........ we hadden het er al ff over gehad.....hoop dat Gam weer snel wat opknapt...zodat jullie weer eens lekker het "verboden" bos inkunnen......

enne......je weet waar ik woon

liefs en kus van boyd en mij

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:22

He bah.... wat ontzettend vervelend voor jou en Gammon Boos! Chronische bronchitis is echt niet leuk Maar meid, goed dat je de strijd niet opgeeft!!! En zoals meerdere mensen hier al hebben aangegeven kun je best nog wel met Gammon gaan rijden. Je moet je rijden alleen aan Gammon en de weersomstandigheden aanpassen.
Veel succes en geef Gammon maar een hele dikke knuffel van ons! Ach gut

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 09:01

Hier even een update over Gammon.

Ik wist niet wat ik moest doen dus heb Gam gister in het begin van de donderbuien snel naar binnen gehaald. Hij hijgde bij aankomst niet overdreven en hij heeft ook niet gehoest. Wel heb ik zijn opgedroogde snotneus schoongemaakt en verder lekker drooggerost met een handdoek.

's Avonds heb ik hem weer naar buiten gebracht, en heeft hij nog nét even gehoest, jammer... ik hoop elke dag dat het weg zal zijn.

Verder heb ik een aantal produkten bij de Paardendrogist besteld, te weten; D-tox voor het goed afvoeren van afvalstoffen en Montana kruiden voor de luchtwegen. Dit werd me ook geadviseerd. Baat het niet dan schaad het ook niet met dit spul.

Van de andere tips sprak mij de homeopaat/paragnost Ted Borsboom het meest aan. Helaas heeft hij pas donderdag en vrijdagochtend telefonisch spreekuur. Dus dat wacht ik nog even af!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, GrapeshotBot en 34 bezoekers