kan je je paard z'n vacht wassen met mensenshampoo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

kan je je paard z'n vacht wassen met mensenshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 14:03

Tja, de titel zegt het helemaal. Kan je je paard z'n vacht wassen met gewone mensenshampoo?

laura

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:06

Ik doe het altijd wel met een babyshampootje...ph neutraal enzo...
Wat goed is voor bayhuidjes zal zeker goed genoeg zijn voor paardenhuidjes denk ik dan maar. Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:30

Ik gebruik ook baby shampoo, dat is veel zachter dan gewonen (mensen) shampoo

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:32

Ik heb toen wel gewone mensen shampoo gebruikt. Daar was Sheerza toen nog bij.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:40

Ik heb gewone mensenshampoo gebruikt maar dan moet je wel milde shampoo hebben geloof ik..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:48

Ik zou ik ieder geval geen anti-roos gebruiken. Hoewel er mensen zijn die zweren bij Head & Shoulders... Frusty

Maar ik geef toe dat een fles paardenshampoo een vermogen kost...dus voor mij ook gewoon maar palmolive.

Ik zou geen shampoo voor honden gebruiken. We hadden iemand op stal met een schimmel en die waste hem een week lang iedere dag met hondenshampoo voor witte honden omdat hij naar een keuring moest. Paard heeft een maand met puisten en kortsjes rondgelopen...

Niet doen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:57

Cassidy schreef:
Ik zou ik ieder geval geen anti-roos gebruiken. Hoewel er mensen zijn die zweren bij Head & Shoulders... Frusty


Dat gebruik ik al jaren voor mijn paard, nooit problemen mee hoor. Je moet niet heel veel shampoo gebruiken. Ik gebruik voor een heel paard net zo veel shampoo als voor mijn eigen haar Pling

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:07

Ik gebruik altijd Groene Zeep (vloeibare). Dit is geheel natuurlijk en werkt super.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:08

Ik gebruik meestal ook gewoon normale... maakt niks uit...

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:17

gewone timco prut van 75 cent, nog nooit problemen mee gehad Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:41

Een of andere merkloze paardenschampoo. Maar we wassen de paarden zo weinig mogelijk. Enkel de staart doen we 1 of 2 keer per jaar.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:33

Ik gebruik de goedkoopste van de goedkoopste mensenshampoo. Daar zit de minste parfum en andere troep in, dus het is het beste voor de huid.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:42

Ook ik ben een vervent gebruiker van vloeibare zeep.
Inmiddels voor de staart en manen van mijn haflinger wel overgestapt op biotex, maar voor het lichaam en de benen gebruik ik nog altijd vloeibare zeep.

Goedkoop en zeker geen duurkoop Haha! (eindelijk eens Party!! )

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:44

ik ga toch maar liever veilig voor de paardenshampoo hoor, straks schuurt ie opeens z'n manen eraf ofzo Frusty (waar ik al 7,5 jaar op aan het sparen ben Knipoog )
de prijs valt wel mee, en je was je paard toch ook niet elke dag Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:01

Als ze naar de keuring gaan dan was ik ze met babyshampoo van Zwitsal. De schimmels was ik met een soort blauwshampoo en de staarten doe ik even in de Biotex.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:58

Jippie"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik zou ik ieder geval geen anti-roos gebruiken. Hoewel er mensen zijn die zweren bij Head & Shoulders... Frusty


Dat gebruik ik al jaren voor mijn paard, nooit problemen mee hoor. Je moet niet heel veel shampoo gebruiken. Ik gebruik voor een heel paard net zo veel shampoo als voor mijn eigen haar Pling
[/quote]

Gebruik je dan zoveel shampoo voor jezelf? Haha!

(sorry, kon het niet laten) *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:14

ik heb twee schimmels en zilvershampoo van het kruidvat is super voor schimmels, verder haal ik in sluis , waar mijn ouders vlakbij een vakantiehuisje hebben , bij de euro-winkel heeeele grote 1,5 liter flessen voor zoals de naam vd winkel al zegt , 1 euro'tje,hele fijne shampoo en vrij geconcentreerd dus weinig van nodig, heel af en toe was ik de staart met biotex.....en wat de benen betrefd, daar doe ik voor de dressuur met een zachte borstel wat baby poeder in borstelen....SPIERWIT!!!! en hij ruikt heel lekker dan LOL.maar paardenshampoo heb ik nog nooit gekocht!!! afzetterij, sorry dat ik het zeg, gewoon goedkope shampoo van de wibra, ff etiketje erop met paardenshampoo en hoppa mensen betalen er 30 gulden (14 euro)voor !
zo had smam een x voor de gein een massage roller bij de blokker gehaald, ze zei misschien vind je paard dat lekker, hij was toch voor een knaak (gulden) afgeprijsd, toen ik twee weken later op een paardenbeurs in utrecht kwam, toen hing echt precies hetzelfde ding daar, alleen dan in een andere verpakking , najah in een plastick zakje, met een beschrijving voor paarden te masseren erbij en wat denk je dat die kostte????
35 gulden !!!!!!asociaal he? nou zo gaat het met shampoo dus ook Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:29

Voor Imker gebruik ik ook altijd maar de goedkoopste shampoo van de Kruidvat en voor zijn witte voetjes de zilvershampoo van hun merk. Het gaat er maar om dat je alles goed uitspoelt.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:43

manon_lin schreef:
Ik gebruik altijd Groene Zeep (vloeibare). Dit is geheel natuurlijk en werkt super.


Ik ook!! En het wast superschoon!! veel beter dan gewone shampoo!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:49

Ik heb babyschampoo en paardenshampoo van BR, maar van de paardenshampoo heb ik minstens 4x zo weinig nodig, en het maakt veel glanzender.
Maar misschien had ik wel gewoon slechte babyshampoo Knipoog
Maar paardenshampoo is idd te duur.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:00

imker schreef:
Voor Imker gebruik ik ook altijd maar de goedkoopste shampoo van de Kruidvat en voor zijn witte voetjes de zilvershampoo van hun merk. Het gaat er maar om dat je alles goed uitspoelt.


ik ook, ik let er altijd wel op dat de shampoo (de gewone voor der lijf dan) ph neutraal is

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:22

Ik was al 30 jaar met vloeibare groene zeep en dat bevalt me prima. Soms kijken mensen je heel vreemd aan als ze dat zien maar ik vond het wel erg grappig om te zien dat ze het op de dressuurstal waar Fitz nu staat, niet anders doen.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:46

ik was pepper"s lijf met shampoo van sectoline,ruikt heerlijk maakt superschoon en tast de vetlaag niet aan,kost 7,15 per liter en aangezien het me goed bevalt neem ik geen andere,voor zijn staart en manen gebruik ik ook zilvershampoo van de kruidvat.
ik vraag me trouwnes af met welke biotex mensen hun paardens staart doen groen of blauw??

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:48

Is dat groene zeep in zo'n pot? Ik ken wel de vloeibare goudzeep (fles).
Wat is er zo goed aan groene zeep?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:05

In zo'n gele fles met groene dop, Sibold. Puur natuurlijke ingredienten dus geen chemische toevoegingen (voor zover ik weet, de fles staat op stal Knipoog )