verslag SGW Ambt Delden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 17:53

Hoe ging het met de mensen die vandaag moesten crossen???

Ik ben er net weer met als resultaat een 2e prijs in de klasse M pony's.

Vanochtend vroeg eerst dressuur gereden, dat ging voor mijn gevoel helemaal niet, Murf was ontzettend vervelend. Het resultaat daarvan was gelukkig toch nog 151pnt en daarmee een 6e plaats.
Daarna even de cross door gefietst. (was gister ook al geweest cross lopen)
Toen nog even lekker zitten zonnebaden.. en toen kon ik Murf alweer opzadelen voor het springen.

Murf had ontzettend veel zin in het springen, maar in het parcours kon ik hem mooi in bedwang houden en dat leverde een foutloze ronde op binnen de tijd.

Nou toen rustig naar de start gestapt, even laten keuren (alles oke..) even losspringen en toen was het al zo tijd om te starten.
Murf pakte erg lekker aan in de cross. Ik vond het een hele pittige cross, maar hij deed het super.
Hindernis 3ab en 4abc zag ik nog wel een beetje tegenop.
Maar 3 (greppel in-uit naar houtstapel) ging geweldig en daarna 4abc (opsprong met greppeltje ervoor, afsprong met 2 boompjes en weer afsprong) ging ook super. De rest van de cross ging ook geweldig en ik kwam over de finish met een tijd van 5.17 en de optimale tijd was 5.18!!!!!!!!!!!! haha zo moet je het hebben he!

Ik heb in ieder geval een super geslaagde dag gehad en ben benieuwd hoe de andere bokkers op do het hebben gedaan!!!
Voor mij was dit alweer de laatste keer M en Ede ga ik voor het eerst Z starten!!!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:28

He Chantal cs, ik heb jou nog voorbij zien komen toen je aan het losrijden was voor de cross. ik was mee als groom bij Lautje.
En ik ga lekker niet vertellen hoe het gegaan is, dat mag ze zelf doen!
gefeliciteerd met je 2e prijs echt super knap! Ik heb naar de hindernissen staan kijken en daar zal ik echt van z'n lang zal je leven niet overheen gaan brrr

edit: verkeerde smiley

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:46

Hee Chantal, van harte gefeliciteerd met je 2e plaats! Ik zag je naam op de uitslagenlijst staan, en volgens mij stonden jullie ook vlak bij ons met de trailer. Ik hoorde tenminste iemand de naam 'Murphy' roepen uit die hoek. Stonden jullie in de eerste rij op het weiland, aan de 'officiële' parkeerplaats? En heb jij een donkerblauw polypad met een felblauw randje? Ik was even te druk met Ret op dat moment, en toen ik later naar je toe wilde gaan waren jullie al weg.

Lau en Ret hebben het ook weer super gedaan voor het eerst in het L! 't Was vrij warm en een behoorlijk pittige cross, maar ze hebben het goed doorstaan en de eerste puntjes zijn binnen! Party!!

En er zijn ook supermooie foto's gemaakt door een professionele fotograaf, op de waterhindernis. Het enthousiasme spettert er letterlijk van af! Lau zal ze zelf wel inscannen en plaatsen, en haar verslag volgt uiteraard ook nog. Zeker voor herhaling vatbaar, in september zijn ze er in Gorssel weer bij, tot die tijd is Retje weer endurancepaard. Haha!

Maarten en Susan, iig via mij nogmaals bedankt voor jullie aanwezigheid & groomwerk! Lachen

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:54

Leuke cross met mooie hindernissen, maar ik vond de bodem op sommige stukken veel en veel te slecht. Vooral op het pad naar de picknicktafel en het greppeltje na de bezembak. Jammer.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:14

Ik was gisteravond pas na negen uur thuis en helemaal bekaf...

Ik heb Chantal nog gezien onderweg. Ik zal je nooit meer uit je concentratie halen hoor Knipoog (ik had al gezien dat het paste en wist niet dat jij nog aan het tellen was Bloos ) Maar het heeft wel geholpen zo te horen Tong uitsteken

Ik heb heel fijn gereden gisteren Dressuur ging wel lekker, maar ik had maar 142 punten Verward Echt een stel vieren die ik echt niet thuis kon brengen en voor de laatste cijfers ook alleen maar vijfen(en een acht voor verzorging Knipoog ) Verward Stomme dressuur ook...Knipoog
Springen ging wel aardig, alleen hij werd echt superheet. Als het zo laag staat dan wil hij altijd een beetje gaan steeplen *LOL* Op de dubbel maakte ik een iets te grove ophouding, omdat ik bang was dat hij anders ertussen in de problemen zou komen. Daardoor haalde ik hem uit zijn ritme en had een balk op de insprong. Maar verder was het wel een mooi rondje, alleen een beetje hard Bloos

Cross ging ook heel goed. De eerste drie hindernissen gingen super en vier(was voor het B de helling af naar beneden over een steiltje) lukte ook. Hij kwam wel even terug, maar ik kwam al in draf het bosje in anders kreeg ik hem de bocht even niet om
Hij wilde wel even kijken wat er onder/achter zat, maar kletterde toen zo naar beneden met de oortjes erop Lovers (dit kende hij nog niet en ik had ook echt geen flauw idee wat hij zou doen )
De hooiruif ging goed en op 6(de dubbel over de greppels) heb ik het alternatief genomen. Ontario heeft het nog niet zo op gaten en ik wilde hem niet overbluffen. Het 'trappetje' en het heksenoog gingen goed. Oxer en picknicktafel ook en de takkenbos was ik ook zo over
Alleen toen nog de verplichte doorgang, het slootje Frusty Ontario heeft het niet op water en niet op greppeltjes en hij ging eerst vol in de ankers...(was ik wel op voorbereid gelukkig, het was echt een sliding Knipoog ) Daarna ben ik ervoor gaan staan en heb steeds een beetje been gegeven. De parcourshulpen hebben een beetje geholpen met aanmoedigen en toen ging hij er met een noodsprong als een haas overheen. Maar hij deed het Lovers

En toen het water...Ik reed in draf aan zodat hij rustig kon kijken. Hij ging heel even staan op de helling, maar ging op mijn been heel vlot het water in *LOL* Dat was weer een fijne opsteker na Roden
Door naar hindernis 13 dus Haha! Een relatief simpel hekje, maar met twee koeien er schuinvoor...Ik had ze niet gezien maar Ontario wel en ik kreeg hem niet bij de hindernis in de buurt Bloos Het meisje dat na mij gestart was kwam me achterop en ik wilde erachter aan rijden, maar dat ging niet. Aan de hindernisjury gevraagd of ik het nog een keer mocht proberen en dat mocht gelukkig. Ben zijwaarts langs de koeien gegaan en heb toen in stap het hekje genomen Bloos Knipoog En daarna ben ik voor het gemak maar doorgegalloppeerd naar de volgende hindernis Bloos (heb wel bedankt geroepen hoor Knipoog )
Viertien was het euroteken en dat ging super, maar daarna moest je omkeren om de oxer te nemen en kwam ik half in het moeras uit *LOL* Dan ben je helemaal uit je ritme maar die oxer ging echt super. Toen over het veld naar bruggetje met aan het einde een wit hek. Hij liep zo het bruggetje op, maar vroeg zich toen wel even af wat hij nou met dat hek moest Verward Ik wilde hem zelf de afzet laten bepalen en dat vond hij heel moeilijk, maar ik wilde niet teveel bepalen omdat hij er dan misschien in zou klappen ofzo...Hij ging dus heel rustig en met een hele grote sprong uit stap over het hekje, maar zonder stil te staan dus geen stop *LOL*
De laatste hindernis ging ook super en ik kwam heel tevreden door de finish Party!! Ik ben wel gediskwalificeerd, maar heb verder eigenlijk geen problemen gehad en hij pakte super aan Haha!
Zijn hartslag was wel wat hoog, maar dat kwam denk ik door de warmte. Voor we bij de trailer waren was hij alweer helemaal op adem *LOL* (toch wel een goede conditie dus Knipoog )

Ik ga zo even kijken hoe laura het heeft gedaan, want ik ben nieuwsgierig
We gingen trouwens pas om zes uur van het terrein af en moesten thuis ook alle drie de stallen nog mesten en afvoeren dus ik was pas om kwart voor tien thuis...(vertrok gistermorgen al om half zeven van huis dus het was een lange dag Bloos )
Een lange dag, maar wel heel geslaagd Ik heb echt superfijn gereden Party!!

Komen de foto's nog op internet of niet Verward Die van mij was nog niet bij het kraampje en ik had echt geen zin om te wachten Moest nog drie uur terug rijden namelijk... Lips are sealed

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:22

foto's staan reeds op sgw-eventing.nl

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:24

chantal: netjes een 2e prijs!!!

en gomir: ik denk eigenlijk dat de foto's nie op internet komen als er een kraampje was. maar weet het nie zeker hoor.

ben benieuwd hoe mijn crossfjordje het zondag doet.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:24

ow oeps zie nou het bericht van simmie, nix gezegd Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:37

En ik had net een mailtje in mijn inbox dat de foto's op de site staan Knipoog *LOL*
ga snel even kijken en als hij mooi is bestellen Haha! (maar ik ging in stap door de waterbak voor het vertrouwen dus het zal wel niet zo spectaculair zijn )

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:13

Fotos zijn mooi!
Alleen weet ik niet wie jullie zijn Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:30

Harstikke goed gedaan Chantal, gefeliciteerd! Party!!
En Carina, je hebt er zelf een goed gevoel over dus dat is al gewoon goed! Ben blij dat je er zo tevreden over bent

Ik ben erg benieuwd naar het verslag van Laura Cool

Ik heb de foto's gezien en ze zijn echt leuk. Ik heb jullie (Chantal, Carina en Laura) foto's kunnen ontdekken hoor Haha! Hopelijk worden er ook zondag foto's gemaakt. Er staan BTW geen foto's van de waterbak op internet..

Hebben jullie nog tips voor ons waar we op moeten letten of iets anders? Haha! Is altijd welkom hoor Tong uitsteken
Ik heb er zin in Party!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:08

Ik was er echt van overtuigd dat ze bij de waterbak foto's stonden te maken Verward Was waarschijnlijk gewoon een fanatieke toeschouwer Knipoog

Ik denk dat ik mijn foto wel ga bestellen. Het is best een leuke al springt Ontario wel wat scheef weg *LOL*

Ik heb het B-pony parcours niet gezien Amy, maar 3 en 4 zijn volgens de lijst hetzelfde als het B paarden
Bij 3 goed aan je been houden, omdat het alleen de bovenste balk is en een grondbalk. Bij vier niet te hard het bosje inrijden, geef melano de tijd om te kijken (ik weet niet of er bij julie nog een hindernisje bovenop de helling staat Verward )
Verder gaat het B-pony's voor een deel over een ander stuk van het land. Het bruggetje vastberaden rijden, maar voor de pony's ging het hek volgens mij weg aan het einde. dan hoef je alleen nog maar over de brug heen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:10

kun je even de link van jullie foto's hier neerzetten. ben wel benieuwd!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:40


rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:21

Leuke foto Gomir!

Weet iemand misschien of de uitslagen ergens op internet staan?

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:37

Hallo, ben gisteren ook in Ambt-Delden gestart in de B-paarden. De dressuur ging voor mijn doen super, ik had dan ook 163 punten, dik tevreden dus. Haha! Het springen ging iets minder, we gingen een "ietsie pietsie" te snel waardoor er twee balken afvielen. Ik heb de cross helaas niet uitgereden. Dat kwam meer door mijn onzekerheid, want mijn paard wilde best, maar als ik in mijn hart twijfel, dan doet ze het maar niet: ze reageert erg op mijn gevoel. Gelukkig hebben we een hoop hindernissen wel goed gesprongen, dus wel met een tevreden gevoel weer naar huis gegaan.

Even over de foto"s:

Er waren 2 fotografen. De ene stond bij de waterbak, en die foto's werden ter plekke verkocht. (die van mij waren nogal wazig, dus ik heb ze niet gekocht) De andere stond bij hindernis 10 (picknicktafel of bank) en die foto's staan op internet, dit is een fotograaf die bijna bij alle crossen foto's maakt.

Ik hoop jullie op een volgende wedstrijd een keer te zien, lijkt me leuk om mensen van bokt te ontmoeten!!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:39


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:40

Ik hoop niet dat de cross voor ponies al te moeilijk is Haha! En dat van dat bruggetje zal Zoë leuk vinden Haha! En de waterbak al helemaal Haha! Maar goed we maken er het beste van Lachen

en chantal gefeliciteerd met de 2e prijs Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:48

Hee Carina, wat gaaf dat hij deze keer zo door het water ging! Wij wilden net naar huis gaan en toen hoorden we dat je was gestart. Nog even vol spanning staan wachten: '144 goed op 3, 144 goed op 4...' en toen ineens uitsluiting op 13. We wisten niet meer of het water voor de B nou 12 of 13 was, dus we dachten in eerste instantie dat je er weer op het water uit lag. Maar het was dus dat simpele hekje met die koeien ernaast, waar wel meer paarden kijkerig op waren (Ret ook, op de video zie je dat hij echt een noodsprong neemt, als het ware 'om die koeien heen'). Maar echt jammer dat je er bij die relatief simpele hindernis uit lag... Gelukkig ben je een heel eind gekomen en zo te horen ben je met het vertrouwen op het water nu al een heel eind verder! Lachen

Er staan idd foto's op www.sgw-eventing.nl/ambtdelden, maar dat zijn foto's die zijn gemaakt door Paul van Oers, een prof die op veel hippische evenementen fotografeert (en samenwerkt met Sandra Nieuwendijk). Laura en Retje zie je op pagina 3 onder nummer ad_290503_081. De foto's die op de waterbak zijn gemaakt en daar ter plekke werden verkocht, zijn gemaakt door Foto Boezerooij, een regionale fotograaf. Die kun je bereiken op (06) 19638999, mocht je nog belangstelling hebben voor je foto's.

BTW voor de nieuwsgierigen: er staat inmiddels één foto (van de drie) in mijn profiel. De andere twee mag Lautje zelf plaatsen. Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 22:39

Karin schreef:
Hee Chantal, van harte gefeliciteerd met je 2e plaats! Ik zag je naam op de uitslagenlijst staan, en volgens mij stonden jullie ook vlak bij ons met de trailer. Ik hoorde tenminste iemand de naam 'Murphy' roepen uit die hoek. Stonden jullie in de eerste rij op het weiland, aan de 'officiële' parkeerplaats? En heb jij een donkerblauw polypad met een felblauw randje? Ik was even te druk met Ret op dat moment, en toen ik later naar je toe wilde gaan waren jullie al weg.



Ik heb inderdaad een donkerblauwe polypad met felblauw randje! Er is nog iemand in de M pony's die dat heeft, maar ik neem aan dat je mij wel hebt gezien hoor!

Ik heb je helemaal niet gezien Gomir... haha dom dom... ik zal wel lelijk hebben gekeken als ik aan het meten was tussen de hindernissen... Tong uitsteken Bij welke hindernis was dat dan??

Zo te horen heeft iedereen hier weer netjes gereden! Gefeleciteerd allemaal hoor!

Dit is trouwens mijn foto op de picknicktafel....
http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... page32.htm
Ik heb ook 2 foto's van de waterbak, maar die moet ik eerst even inscannen! Maar die komen ook hoor!!!

ps. Karin jij sprak mij toch aan in Roden??? Ik had toen echt zo iets van 'wie is dat??' maar ik kan het nu plaatsen!haha dan heb ik je ook nog wel gezien gister bedenk ik me nu!!! En 92 heb ik nog zien springen, wat erg netjes ging!
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 30-05-03 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:45

Wat maakt Paul toch mooie foto's hè... Kwijl

Zie nu dat het via de URL wel werkt, dit is die van Lautje en Ret:
http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... page75.htm

Bij haar stond-ie niet bij de picknicktafel, maar bij de breekbomenoxer.

Jammer dat ik verder geen Bokkers heb zien rijden! Ik kon al niet mee parcourslopen vanwege mijn pootje, dan zie je natuurlijk het meest.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:55

Jeetje, wat een prachtige foto's zijn dat.
Ik vind wel dat Lautje en Ret qua stijl er echt uitspringen op die hindernis.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 22:56

Die zijn mijn twee foto's in de waterbak:
Afbeelding
Afbeelding

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:57

Ik had jullie foto's al gezien
Ga mijn foto denk ik bestellen Knipoog Kost wel weer een hoop geld, maar ze zijn toch wel erg mooi *LOL* Maar ik denk dat ik dit seizoen afwacht, meer foto's tegelijk wil nog weleens schelen en ik heb vandaag een hoop coupons verstuurd Knipoog

Ik was echt blij dat ik die hindernis nog een keer mocht proberen en toen hij het deed ben ik maar vlug doorgereden Bloos Heb dus toch de hele cross uitgereden eigenlijk en ben voor mijn gevoel ook niet 'echt' uitgesloten. hij stopte niet op het hout Tong uitsteken

Welk startnummer had jij MissM Verward

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:18

Ik heb MissM ook gezien (wist alleen niet dat zij het was Bloos )

Bruin paard met bles voor die hele grote vos van Cissie toch Verward Ik was aan het zadelen toen jij je dressuurproef reed Witte trailer met zilvergrijze auto de eerste voor de dressuurbaan Knipoog