mijn hond weet niet meer waar ze het zoeken moet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:05

Mijn hond Kayleigh is nu voor de tweede keer in het half jaar dat ik haar heb loops. Ik wist niet dat honden daar zo van slag van kunnen raken. De eerste keer was het volgens mij ooklang niet zo erg.
De hele dag ligt ze op de granietenvloer voor de voordeur te slapen. Normaal gesproken maakt ze liever de katten het leven zuur }> . Als ze wel in de kamer ligt kijkt ze me af en toe aan en begint te piepen.
Ik zat me af te vragen of ze misschien ook last van buikkramp en opvliegers heeft Clown . Of denkt ze de hele dag met smart aan aantrekkelijke reuen Lovers waarvan ze een luchtje van hoopt mee te krijgen als die toevallig langs ons huis lopen.
Als dit voorbij is maak ik meteen een afspraak met de dierenarts.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:54

hoi jippie

hoe oud is je hond?
kennisen van ons hadden dat ook en die hond bleef een half jaar lang achter elkaar loops
er bleek toen iets fout te zijn in de baarmoeder maar gelukkig is dat weer opgelost. je kunt de dierenarst ook gewoon opbellen en om advies vragen dat is gratis en meestal hoef je er dan niet eens meer naar toe
hopelijk heb je er iets aan!
groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 16:43

Ik heb mijn hond uit het asiel dus ik weet niet heel precie shoe oud ze is. Toen ik haar kreeg was ze meteen ook al loops dus denken we dat ze toen 1 jaar was, ze zal nu dan ongeveer 1,5 jaar zijn.

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:32

Uit het asiel en dan niet gesteriliseerd? Goh, heb altijd gedacht dat ze dat standaard deden. Ik ben er overigens geen voorstander van. Niet in gezond lijf snijden als daar geen erg dringende/levensbedreigende reden voor is. Dus als je het alleen maar doet om van de reacties af te zijn dan vindt ik het geen aanrader, als er iets fout is, tja dan is het wat anders natuurlijk.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:07

en dan aan de lopende band van zwerf honden etc puppy's of jonge katjes van wilde katten laten komen...?
nee vind het heel goed dat ze het doen in een asiel net zoals een ruin als ie toch niet goed gekeurd wordt meeste hengsten kunnen nooit met anderen het land op of ook in hun eentje niet...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:53

Ik ben absolute voorstander van castreren en steriliseren.
Al dat gefokt met die beesten Misselijk . Ze belanden allemaal weer in het asiel of worden afgemaakt.
Jakkes. Ik heb laatst een cavia gekocht in de dierenwinkel maar dat was dus echt de laatste. Ik wil er nog eentje bij en die ga ik mooi bij de dumpstore halen(knaagdieren opvang)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 20:31

Tja van de ene kant denk ik ook niet snijden in beesten die gezond zijn maarja al die zwerf beesten is ook niet echt een oplossing! ik vind het zoiezo zo super jippie dat je een hond uit het asiel hebt gehaald dan heeft zo'n hond toch nog een leuk leven en wie weet was ie anders misschien wel afgemaakt. Dat zouden meer mensen moeten doen.

groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 20:51

Eventjes voor Ikke. De reden dat Kayleigh niet gesteriliseerd was in het asiel is dat ze daar toen nog te jong voor was. Mijn beide katten komen ook uit het asiel en die zijn bij binnenkomst wel direct geholpen, hun leeftijd werd geschat op 5 jaar.
De reden dat ik haar laat steriliseren is dat ik absoluut geen nest met pups op de wereld wil zetten. De asiels zitten stampvol met hele lieve honden en katten [en soms zelfs ook konijnen en cavia's Cowgirl *LOL* ]. En dan nog maar te zwijgen ove rhet aantal zwerfhonden en campingkatten die los rondlopen.
Ik ben ook een beetje geschrokken van de impact die de loopsheid op mijn hond heeft. Ze wil alleen maar bij de voordeur liggen en eet slecht. Vanmiddag heb ik een stukje met haar gefietst wat ik vaker doe maar dit keer hebben we er 3 keer zo lang over gedaan omdat ze zo snel moe is. Ik krijg sterk de indruk dat ze helemaal van slag is van die hele loopsheid. En als het dan toch geen functie heeft dan laat ik haar graag helpen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 21:39

Beste tijdstip voor sterilistaie is 2 a 3 maand na de laatste loopsheid dag... Wist je trouwnes dat schijndracht na de loopsheid vrij veel voorkomt? Ze vertonen dan exact dezelfde symptomen als bij een echte dracht (maar zijn niet bevrucht) zoals, nestdrang (ook beschermen/verzamelen van speeltjes (hun pups)) em zelfs melkgifte. Sommige honden zijn er zo beroerd van (of echt vervelend tegenover de eigenaar) dat er medicijnen moeten worden voorgeschreven (door de dierenarts).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:20

Jippie, je moet je hond niet laten steriliseren maar laten casteren. (het eerste is slechts een onderbreking in de eileider, het 2e is alle geslachtsorganen verwijderen. maar dat zal je veearts ook wel aanraden denk ik. Weet je waarom? De baarmoeder geeft heel, heel vaak bij honden op leeftijd problemen. En nu heb ik het niet eens over een tumor, maar een steeds terugkerende baarmoederontsteking. Deze kan dodelijk zijn. Als de baarmoeder zich vult met pus, en de wand barst is het echt gedaan met de hond. De hond die ik had voor Polleke, Bessie heb ik niet laten castreren en toen het eindelijk gebeurde was het te laat voor haar. Ook polleke is gecastreerd omdat haar baarmoeder begon te onsteken. Een hond van Pollekes leeftijd is al dood, baarmoeder onsteking. Een volgende teef laat ik eens loops worden, en dan gaat de baarmoeder er ook weer uit. Waarom? omdat ik zielsveel van mijn hond hou en de hond mag dus niet dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:08

Dat is een eng verhaal Desiree. Maar ik had op TV ook al een keer zoiets gezien bij een dierenartsen programma en goed in mijn oren geknoopt. Bedankt dat je het ook nog eventjes aanstipt!
Ik bel maandag meteen eventjes de dierenarts over wat ik nu het beste kan doen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:23

Rare vraag misschien, maar kunnen honden niet aan de pil net als katten?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:28

jep, dat kan, alleen veel honden vinden die pil 'niet lekker'. En daarom is het soms moeilijk om die te geven. Maar de pil is wel minder permanent, dan sterilisatie/castratie. Als je dus nog niet zeker weet of je je hond een nestje wilt laten krijgen is de pil zeer geschikt.
(ik heb een tijdje meegeholpen tijdens het spreekuur van een dierenarts, dus daarom weet ik dat)

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:31

Nee hoor, niks rare vraag. Maar ja, een hond kan ook aan de pil. Werkt heel goed. Deden de ouders van een vriend van mij jaaaaren geleden al.
Die verhalen van wat er mis kan gaan met honden op oudere leeftijd zijn ook mij niet onbekend, maar we hebben nu de vierde hond, ondertussen ook oud, en die heeft ook nergens last van, behalve dat ze doof, blind en kreupel begint te worden. Met de vorige honden hebben we gefokt, met deze niet meer omdat het te veel werk werdt voor mijn ouders.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:30

Sterilisatie/castratie ben ik helemaal voor!!
Waarom zou je je hond z'n leven lang loops (teef) laten worden met risico op baarmoederontsteking Frusty ? Of je hond levenslang bepaalde periodes van slag (reu) omdat er loopse teven in de buurt wonen, om nog maar te zwijgen van dominantie en vechtpartijen Frusty ?
Mijn Dalmaat is 2de hands en die heb ik gecastreerd uitgezocht. Mijn twee teven zijn 3 en 1 1/2 jr en die krijgen allebei een modern soort natuurlijke prikpil. Niet chemisch, geen risico op baarmoederproblemen, maar geeft geen garantie tegen loopsheid. Deze prikpil vermindert de kans op loopsheid met 50% en de kans op schijnzwangerschap ook met 50%. Dat is voor mijn honden afdoende.
Mijn oudste teef is Nederlands Kampioen en mag niet gecastreerd/gesteriliseerd meedoen aan tentoonstellingen, geeft niet want nu ze kampioen is ga ik er een kampioen reu bij zoeken om te fokken. Daarna een 'knoop erin'. Mijn jongste is niet zo mooi en gaat na de clubmatch onder het mes Haha! .

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:39

als je niet met een teefje wilt fokken wordt zelfs aangeraden om te steriliseren, doodeenoudig omdat honden heel vaak baarmoederkanker krijgen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:01

ik ben in princiep tegen castratie en het verwijderen van de baarmoeder indien dit niet nodig is. Dit laatste moet je helemaal nooit doen, indien het niet anders kan(het is een zware ingreep volgens mij). Op latere leeftijd kunnen teefjes dan last krijgen van incontinentie. Tevens vind ik dat alles wat er aan zit, en ook aan hoort. We hebben ons hele leven honden gehad, maar ze zijn nooit gecastreerd en of gesteriliseerd. Nooit wat mee aan de hand. Als ze nou onhandelbaar zijn of hyperactief, dan kan ik het me goed voorstellen dat je dan je hond castreerd. Maar dit is normalieter niet zo.
Daar waar Lunatic het over had, steriliseren, dat is wel wat verstandiger, om de genoemde redenen. Bovendien is het geen zware ingreep.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:37

Citaat:
Op 2001-08-22 18:01, schreef Prima:
Daar waar Lunatic het over had, steriliseren, dat is wel wat verstandiger, om de genoemde redenen. Bovendien is het geen zware ingreep.


Het is dat dit erachteraan kwam, Prima }> . Anders was het een drama geweest op stal natuurlijk Knipoog .

hihi

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:27

In principe heb je gelijk Desiree, sterilisatie is het dichtbinden van de eileiders en castreren is het verwijderen van de eierstokken en baarmoeder. in de wandelgang wordt het bij een teefje echter sterilisatie genoemd omdatdan duidelijk is dat het om een teefje gaat. Er wordt dus de operatie van een teefje bedoelt waarbij alles wordt weggehaald!

Idd kan bij honden ook de pil worden gegeven, meestal (bij ons altijd) is het de prikpil. Die moet iedere 5 maanden worden herhaald, dat komt vrij nauwkeurig, wacht je nl langer, dan komt de cyclus weer opgang, met als gevolg de loopsheid.
Nadeel van de prikpil (en de pil biij de poes) is dat bij langdurig gebruik de kans op baarmoederontsteking en tumoren van de melkpakketten beduidend wordt vergroot. Wij raden dan ook altijd aan: als je geen nestje wilt, en geen loopse teef of krolse kat: altijd laten steriliseren (Desiree: castreren van het teefje...)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:35

Ik ben voor castreren en tegen pilletjes en andere rommel. Op het gebied van huisdieren zijn deze nog niet zo goed ontwikkeld, en het is niet voor niets dat veel dierenartsen tegen deze middelen zijn omdat het op latere leeftijd vaak gezwellen en zo veroorzaakt. Castreren is dan natuurlijker.