zelfbruinende creme?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

zelfbruinende creme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 11:55

Mijn velletje weigert dus om ook maar enigszins kleur te krijgen.... Ik kan in de zon gaan liggen tot ik een ons weeg, maar bruin worden Verbranden doe ik ook niet, volgens mij ben ik immuun voor zon ofzo?
Zelfs een zonnebankkuur heeft als resultaat dat alleen het ergste wit eraf gaat, en ik net geen licht meer geef.
Pas aan het einde van de zomer, na lang lang zonnebaden komt er een ietsiepietsie kleur op....

Nu zat ik te denken aan van die zelfbruinende creme, maar ik durf het nog niet op te smeren vanwege de horrorverhalen die ik van vriendinnen hoor, zoals eindigen met een peentjeskleur of als tijger-look-a-like door de strepen Scheve mond
Iemand ervaring met dit soort cremes/sprays? Werkt het een beetje of ziet het er echt heel onnatuurlijk uit?
En als je bruin bent van dat spul, wordt je dan verder ook nog gewoon bruin van het in de zon liggen, of ben je gelijk weer wit als het araf gaat?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:02

ik heb vorig jaar een hele fijne gekocht... was wel behoorlijk prijzig, maar dan heb je geen last van oranje strepen. volgens mij is die van mij van loreal, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
het is zo'n spray die je ook ondersteboven kunt gebruiken, dus je kunt echt overal bij komen.

je moet zorgen dat je voor de tijd netjes alles geschoren hebt en je moet een verzorgende creme opsmeren. als die helemaal ingetrokken is kun je aan de slag gaan.
spray jezelf in en wrijf het gelijkmatig uit. vergeet niet je handen te wassen na de tijd!

als je door dat spul bruin bent geworden en je gaat in de zon word je nog wel bruin van de zon. dus als het eraf is na ongeveer 4 dagen ben je als het goed is iets bruiner dan voor de tijd.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 12:11

Nog een vraagje, als het eraf gaat, krijg je dan niet eerst van die witte vlekken overal waar het er al af is en bruine waar het nog zit?
Of gaat het er in 1x af?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:12

het vervaagt langzaam... dus eigenlijk merk je het niet eens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:16

Die van LÓreal is heel fijn, die gebruik ik meteen als dagcreme Lachen

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:23

Ik wil ook bruin zijn! Tis niet eerlijk, geef gewoon licht, zo wit ben ik. Koe
En als ik ga zonnen verbrand ik alleen maar en word nooit bruin.
Misschien dat ik ook zoiets ga proberen. Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:32

Ik snap al die rare verhalen hierover nooit, ik gebruik het in de winter altijd, wel alleen op mn gezicht, en ik heb er nooit problemen mee. Gewoon goed uitsmeren en als t een rare kleur word dan haal je t met veel make up remover er weer af!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:15

1 keer gebruikt, maar nooit meer Knipoog
daar liep ik dan met m'n vlekken Tong uitsteken
ik had toen pizz-bruin.
je kan het ook verdunnen met body-lotion hoorde ik weleens, dan heb je minder kans op vlekken. en natuurlijk heel goed verdelen dat spul, alleen dat is best moeilijk hoor Scheve mond
dat zelf bruinende spul gaat meestal ook pas na een paar uur werken, dus als je na een uurtje nog niets ziet, ga dan vooral niet nog een laag smeren Knipoog

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:25

Probeer eens de bruiningsspray van de kruidvat Knipoog
Ik smeer die er altijd op als ik onder de zonnebank ga (dat is echt nodig ik ben net een lijK)
Bij mij werkt die heel goed, en anders smeer je wat notenolie (ook van de kruidvat) over je zonnebrandcreme heen, dat helpt ook goed Lachen
Ik werd ook moeilijk bruin, maar gisteren heb ik dus notenolie erop gedaan en WOPPAH ik ben net een negertje Lachen
Wedden dat je zo bruin bent Knipoog

Ik heb maar 3 uurtejs in de zon gelegen en je zag het verschil echt goed *LOL*

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:29

zelf bruinde crème haalt toch het pigment naar boven?? Zoals ik jullie hoor praten lijkt het net alsof je er een laagje verf opbrengt, welke er ook weer "afgekrapt" kan worden of zo...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:45

Nou ik gebruik het niet meer, ik heb het 1 keer gebruikt toen ik snel bruin wou worden. Als ik geen make-up op heb zie je nog steeds dat ik een soort bruine vlek links onder m'n neus heb Boos! En dat al zo'n 2 jaar, waarschijnlijk teveel, of niet goed uitgesmeerd of verkeerde reactie met een ander middel.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:12

Ik heb laatst een spray van (ik geloof...) nivea gekocht.
Bevalt me harstikke goed.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:00

Ik heb een hele goeie van Lancome. Werkt heel snel, maar wel goed je handen wassen anders worden je handen geel, en ook gped uitsmeren op je gezicht anders krijg je onregelmatigheden. Je moet het niet te vaak gebruiken. Zo'n spulletje haalt het pigment in je huid naar boven en dat is niet zo goed voor je huid als je het regelmnatig gebruikt. Ik gebruik het meestal als ik echt zo wit en moe ben dat ik net een wandelend lijk ben.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:00

Bij de Hema heb je ook fijne bruin zonder zon...in een witte kleine tube 7,95 (in guldens) misschien is de verpakking veranderd maar tis fijn spul en je krijgt geen vlekken.
Ik gebruik het ook wel eens omdat mijn huidje ook niks van de zon aantrekt..(roodharige) en ik ook wel eens een "gezond bruin"kleurtje wil hebben.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:04

Mijn moeder heeft (toen ik nog jong was) een keer het verkeerde zonne spul gekocht! Het was dus zelfbruiner ipv zonnebrand. Ik zat onder de bruine vlekken en het ging maar niet weg, ik heb me nog nooit zo geschaamd Bloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:15

ik heb die van het Etos huismerk... en ik lijk wel BONT... Haha!
Dus die zou ik iig niet weer kopen denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:56

Mijn moeder heeft een hele dure geloof ik, weet alleen niet meer waar ze hem heeft gekocht. Zal het straks nog wel effe vragen. Ze is er iig wel héél bruin van geworden, geen strepen oid. Ze heeft ook shampoo als je er 5x mee gewassen hebt ofzo wordt je haar bruiner Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:49

Ik heb gewoon bak en braad van Biodermal..ik ga zulke troep dus niet op mijn huid smeren..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:35

Ik heb weleens de zelfbruinende creme van Yves Rocher gebruikt, dat was prima spul.

Tip : eerst even goed je huid scrubben zodat alle losse schilfers weg zijn, dan krijg je een mooi egaal resultaat !
En niet te dik opsmeren, als je te weinig resultaat hebt dan kun je beter de volgende dag nog eens een laagje doen i.p.v. in 1x heel veel gebruiken.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:40

Ik gebruik geen zelfbruiner. Ik word best wel snel bruin namelijk.
Maar door zo'n zelfbruiner kun je ook een nep kleurtje gaan krijgen Scheve mond
Dat is ook wel minder.

Die tip van oscar is wel goed Haha! Anders is het er ook heel snel af