Vakantiegeld uitgegeven........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vakantiegeld uitgegeven........

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:26

En wel aan een Hulsebosch springzadel Bloos
Tja nogal een pijnlijke ervaring, ik heb jaren geleden behoorlijk trammelant gehad met Hulsebosch over een tuig dat hij voor mij gemaakt heeft en waarbij hij zich niet aan zijn afspraken heeft gehouden.
Ook was het voortuig beduidend slechter dan het achtertuig en heeft Albert er zelf heel veel aan moeten veranderen terwijl we er toch dik voor betaald hebben.

Ik heb hem toen (1995) dus ook gezegd dat ik nooit meer iets bij hem zou kopen en me daar ook aan gehouden.
Nu was ik echter op zoek naar een goed en lekker zittend springzadel en ben maandag naar Levade gegaan want Else heeft er meestal wel wat liggen.

Eerst een bruine Hulsebosch geprobeerd, die zat erg lekker maar lag niet helemaal mooi.
Daarna een Stübben, lag wel mooi maar zat niet lekker.
Ook een Prestige, Frosstier, Passoa, BR Jos Lansink en een Kieffer vielen af.
Toen kwam Else met haar eigen Hulsebosch aan, alleen maar om te passen.
Het paste perfect en zat super lekker maar ze wilde het eigenlijk niet kwijt dus wij Händell maar weer op de trailer gezet en nog even naar binnen voor een bakje koffie.
Gelukkig had Else zich toch bedacht en kon ik haar zadel overnemen omdat ze het toch weinig gebruikte.
Ik ben er echt happy mee, het zit erg lekker en is zo goed als nieuw (nergens beschadigd en ook nog geen slijtplekken).

Nu heb ik dan toch een Hulsebosch, maar ja niet bij Jan zelf gekocht dus eigenlijk telt het niet Haha!

Gisteren zijn we nog even bij v/d Heuvel (wagenbouwer) in Valkenswaard geweest om de marathonwagen van de Cobs voor onderhoud weg te brengen en daarna even door gereden naar v/d Wiel (tuigenmaker) in België.
Bij v/d Wiel het laatste dat nog over was van m´n vakantiegeld uitgegeven aan een bit dat ik al erg lang wilde hebben en bij hem 40 euro goedkoper was dan bij Letty
Ik ben dus weer blut en zit nu te verzinnen wat ik nog met Albert´s vakantiegeld zou kunnen gaan doen Extreme duivel

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:28

Gaaf Lia.
Ben heel benieuwd naar het zadel.
Past hij op alle 3 de paarden of alleen op Händell?
Als ik veullie kom kijken wil ik natuurlijk ook zadeltje kijken nu.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 13:43

Tja het kan zo gebeuren he dat je vakantiegeld in ene weer op is.
Moet zeggen dat ik gisteren ook een aardig deel van mij vakantiegeld in de ruitersportzaak heb achtergelaten... Ach ik wil toch niet op vakantie, dus daar heb ik het niet voor nodig. Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:07

En...Ben je er al over uit wat je met het vakantiegeld van Albert gaat doen? Haha!
Maak maar gauw foto's, ik ben heel benieuwd!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:47

Goed doel van je vakantiegeld!! Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
Ik denk dat mijn vakantiegeld ook naar een nieuw dressuurzadel gaat helaas.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:04

Dat is inderdaad een goede besteding van je vakantie geld, heb je nog wat langer plezier van dan 2 weken op vakantie.
Ik wil ook een nieuw dressuurzadel maarja ik ga dus wel op vakantie van mijn vakantie geld.
Dus als je nou echt geen bestemming kan vinden voor het vakantiegeld van Albert Tong uitsteken

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:12

Ik ben bang dat ik binnenkort ook weer ga zondigen,ik zag vanalles leuks in de zaak en o ik denk dat ik binnenkort even terug ga met mijn pinpas in de aanslag Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:25

Hihihi... is het niet de bedoeling dat je van dat geld vakantie houdt??? Tong uitsteken

Maar veel plezier met je nieuwe zadeltje en de rest!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:48

Wat stoer! Wij gaan morgen naar van der Wiel voor een tweespantuig, ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:31

Jurga schreef:
Wat stoer! Wij gaan morgen naar van der Wiel voor een tweespantuig, ben erg benieuwd!


Gelijk als je binnen komt hangt er links naast de deur een ronggenaaid enkelspan tuig, echt om te kwijlen Kwijl
Prijskaartje ruim 16.000 euro, helas heeft albert niet zoveel vakantiegeld gehad.

Gaan jullie ook nog naar v/d Heuvel, is maar een kwartiertje rijden.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:37

tsssk, maar 16000 eurootjes?
Had je dat niet gelijk mee kunnen nemen voor me?

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:30

Ook mijn vakantiegeld is opgegaan aan een zadel.
Een Euroriding Diamant voor Neronelja.

Een hele investering, maar de moeite waard.
Ik zie elke dag een stralend kind voorbij komen Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:51

Ik heb geprobeerd om mijn vakantiegeld(dat ik volgende maand pas krijg...) bij Divoza uit te geven, maar ik heb nog steeds een limiet op mijn pas...Boos! Kon dus niet eens mijn winterdeken afrekenen Boos!
Gelukkig was mijn moeder mee Knipoog

ABN weer gebeld en boos geworden, want ze zouden die limiet er af gooien(150 euro is niet zoveel als je gaat shoppen). Nu moet ik weer naar dat stomme kantoor toe en uren in de rij staan...Verdrietig

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:51

Ilindra schreef:
Ik ben dus weer blut en zit nu te verzinnen wat ik nog met Albert´s vakantiegeld zou kunnen gaan doen Extreme duivel


Ik zou zeggen, tuig, kar, trailer, auto, maar ja alles is goed wat je hebt en hoeft niet vervangen te worden. Misschien nog een paard erbij? Ook die heb je al genoeg Haha!
Moeilijk he, geld uitgeven als je niets nodig hebt.

Ik ken de situatie. Mijn geld zit in Taco, zijn geld is nog over. Ik weet ook niet wat ik nog wil kopen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:01

Een springzadel toe maar ga je springen?
Mijn vakantie geld gaat ook op aan een dresuurzadel voor Orbaldo die van Lodewijk ligt net niet helemaal lekker

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:18

Hm ik wil dat wel een mee maken dat ik niet weet wat ik nou weer kan kopen,ik verzin altijd wel wat.
Maar wat vinden jullie trouwens van een Divoza zadel genaamt: Baseline Start en er zit analles bij zoals beugels en een zadelhoes voor 199.95
Of zal ik toch door sparen voor een Kieffer? *tob,tob,tob*

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:59

Ilindra schreef:
En wel aan een Hulsebosch springzadel Bloos
Tja nogal een pijnlijke ervaring, ik heb jaren geleden behoorlijk trammelant gehad met Hulsebosch over een tuig dat hij voor mij gemaakt heeft en waarbij hij zich niet aan zijn afspraken heeft gehouden.
Ook was het voortuig beduidend slechter dan het achtertuig en heeft Albert er zelf heel veel aan moeten veranderen terwijl we er toch dik voor betaald hebben.

Ik heb hem toen (1995) dus ook gezegd dat ik nooit meer iets bij hem zou kopen en me daar ook aan gehouden.
Nu was ik echter op zoek naar een goed en lekker zittend springzadel en ben maandag naar Levade gegaan want Else heeft er meestal wel wat liggen.

Eerst een bruine Hulsebosch geprobeerd, die zat erg lekker maar lag niet helemaal mooi.
Daarna een Stübben, lag wel mooi maar zat niet lekker.
Ook een Prestige, Frosstier, Passoa, BR Jos Lansink en een Kieffer vielen af.
Toen kwam Else met haar eigen Hulsebosch aan, alleen maar om te passen.
Het paste perfect en zat super lekker maar ze wilde het eigenlijk niet kwijt dus wij Händell maar weer op de trailer gezet en nog even naar binnen voor een bakje koffie.
Gelukkig had Else zich toch bedacht en kon ik haar zadel overnemen omdat ze het toch weinig gebruikte.
Ik ben er echt happy mee, het zit erg lekker en is zo goed als nieuw (nergens beschadigd en ook nog geen slijtplekken).

Nu heb ik dan toch een Hulsebosch, maar ja niet bij Jan zelf gekocht dus eigenlijk telt het niet Haha!

Gisteren zijn we nog even bij v/d Heuvel (wagenbouwer) in Valkenswaard geweest om de marathonwagen van de Cobs voor onderhoud weg te brengen en daarna even door gereden naar v/d Wiel (tuigenmaker) in België.
Bij v/d Wiel het laatste dat nog over was van m´n vakantiegeld uitgegeven aan een bit dat ik al erg lang wilde hebben en bij hem 40 euro goedkoper was dan bij Letty
Ik ben dus weer blut en zit nu te verzinnen wat ik nog met Albert´s vakantiegeld zou kunnen gaan doen Extreme duivel

Whuhaaaaaaaaaaaaaa mijn beste vriendin komt elke dag bij v/d heuvel. en ik woon 2 min van van der wiel af!!!!!!
En ik heb ook nog eens een hulsebosch zdel

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:01

Mijn vakantie geld is ookal op... Als aanbetaling voor een neiuwe merrie...
tja, de hobby kost wat.. Maar met al die paarden kan ik toch niet op vakantie, dus is dit wel weer een goede besteding!! Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:09

heej leuk joh dus binnenkort weer springfoto's??? Gaaf hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:00

Maaike schreef:
heej leuk joh dus binnenkort weer springfoto's??? Gaaf hoor


Ik ben pas naar 2 springlessen geweest met Händell dus daar wacht ik nog maar even mee Haha!
Het is de bedoeling dat als het veulen is afgespeend ik met Lisa ga springen, zij is al L springen.
Tot die tijd oefen ik wat met Händell omdat ik al erg lang niet serieus gesprongen heb en weer een beetje het gevoel voor de sprong wil krijgen.
Klein nadeel: Händell is 14 en heeft dus ook nog nooit "echt" gesprongen en is, na jaren SGW mensport, nog niet echt overtuigd van het idee dat je ook over een hindernis heen kan ipv er zo snel mogelijk langsheen Haha!